Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה בכלכליסט - במסגרת הקיצוצים: אינטל ישראל מבטלת את תוכנית הליסינג לעובדיה


Markm4

פוסטים מומלצים

לפני 34 דקות, Markm4 כתב:

 

כאשר הצבא התחיל עם הליסינג, תוך זמן קצר שמו משגיח ובוחן מטעמו במוסכי התיקון. 

עם הטבעיות התחילו לדבר אחד עם השני הבוחנים של הצבא והחבר'ה של חברות הליסינגו התמונה התחילה להתבאר לאט לאט. 

חברות הליסינג לא קלטו זאת עד לפני כן

10-13 שנים נדמה לי. 

פירוט חשבונית של החלפת ריתמה מכלל בשווי 8k, כשבפועל החליפו קונקטור. 

רק תיקון קטן, אלבר (אולי במהלך שהיה מאוחר מדי) רכשה מוסך של דלק מוטורס וכל הרכבים שלהם טופלו שם

https://calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3568840,00.html

אז לא כולם אכלו את הלקרדה...

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה להבין את הכעס נגד הליסינג פה.. 

בסופו של דבר, זה עניין של העובד מבחינת עלות תועלת, מי שזה מתאים לו סבבה מי שלא לא. זה כמו שאני אתלונן על עובדי NVIDIA שמקבלים מניות בארגזים ואני לא.

ומי שמתלונן על המחירים של השוק הפרטי, כולם פה מכירים את הקומבינה על רכב ערום ב-148 אלף לליסינג ורכב מאובזר ב-150 אלף.

כלומר בתור נהג ליסינג אני משלם מיסים גבוהים למדינת ישראל על תמורה הרבה פחות גבוהה.

אם אתם לא אוהבים את איך שהרכבים האלה מטופלים - אל תקנו אותם ביד 2. אם אתם לא אוהבים את איך שהם נוהגים ואתם רואים עבירה בכביש - תתקשרו למשטרה או משהו.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Derish כתב:

 

דווקא בשרשור הזה אין לי בינתיים התנגדות עקרונית למה שכתבת. התגובה שלי כוונה אל (וציטטה את) יגאל, שמשהו בדבריי כנראה נגע לו בעצב חשוף ולכן גרר אחריו תגובה לועגת ולא ממלכתית בעליל.

 

 

זה היה בצחוק דריש, אפרופו ההערה על פתיתי השלג... כשזה לא בצחוק אנחנו לא מפרסמים מסיבות של ממלכתיות.

לפני שעה, יובל .מ. כתב:

אני מנסה להבין את הכעס נגד הליסינג פה.. 

בסופו של דבר, זה עניין של העובד מבחינת עלות תועלת, מי שזה מתאים לו סבבה מי שלא לא. זה כמו שאני אתלונן על עובדי NVIDIA שמקבלים מניות בארגזים ואני לא.

ומי שמתלונן על המחירים של השוק הפרטי, כולם פה מכירים את הקומבינה על רכב ערום ב-148 אלף לליסינג ורכב מאובזר ב-150 אלף.

כלומר בתור נהג ליסינג אני משלם מיסים גבוהים למדינת ישראל על תמורה הרבה פחות גבוהה.

אם אתם לא אוהבים את איך שהרכבים האלה מטופלים - אל תקנו אותם ביד 2. אם אתם לא אוהבים את איך שהם נוהגים ואתם רואים עבירה בכביש - תתקשרו למשטרה או משהו.

 

 

בו, יש עובדי ליסינג שנותנים להם רכב כי זה מוצדק מבחינת העבודה.

הזוגה מיישמת IT. עובדת לפחות בשני אתרי לקוחות שונים כל פעם, לפעמים לתקופות יותר קבועות, לפעמים פחות, ואפשר שתזוז בכל רגע נתון לפרוייקט אחר. בתור עובדת מקצועית בכירה, המעסיק לא יכול להזיז אותה לוקיישן כל פעם בלי להתחשב ביכולות הגעה שלה. אז מקבלת רכב, כדי שזו תהיה סוגיה פחות מהותית.

יש לא מעט עובדים מהסוג הזה במגזר.

 

בנוסף, להוציא אנשי שטח, מקבלי הרכב הם בעלי משכורות גבוהות והם מקבלים רכב גם כפינוק מהמעסיק. בארץ יש הרבה כאלה כי במגזר ההיי טק המשכורות גבוהות.

כששווי השימוש היה נמוך מהותית מערך ההטבה, גמני העדפתי לתת לעובדים רכב, שלקחו בשמחה, כי זה הקטין לי עלויות מעביד. ברגע שזה הפך הרבה פחות משתלם לבעלי שכר לא גבוה, הסיפור הזה נגמר. 

אחוז מקבלי הרכב הצמוד בישראל לא מספיק גבוה כדי להשפיע מהותית על שוק הרכב יותר, אבל חברות הליסינג כבר קמו בתקופת החגיגה הגדולה ולכן עוד יש להן משקל בשוק. האם הצרכן ניזוק מזה?!
אני בכלל לא משוכנע.

קודם כל, פעם בכלל לא היה 0 ק״מ.

דבר שני, היצע הרכבים המשומשים מחברות הליסינג הוא לא רע.

כלומר, ייתכן שללא הליסינג וכוח הקנייה וההנעה של השוק של המגזר, היו נמכרים פחות רכבים חדשים, כי גם אם המחיר לרכב היה קצת יותר נמוך, פחות יכולים להרשות לעצמם חדש. משומש בן 3, זה כבר יותר נגיש, בטח שזה בא עם מימון

כמובן שאין לי מספרים לגבות את התזה, אבל לא ראיתי מספרים אחרים כאן...

 

ואני חוזר על המנטרה, קודם כל ולפני הכל, צריך לנתק את השירות מהיבואן. לא לאפשר ליבואן להיות שחקן בשוק טיפולי ותחזוקת הרכב.

  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, falou כתב:

בו, יש עובדי ליסינג שנותנים להם רכב כי זה מוצדק מבחינת העבודה.

הזוגה מיישמת IT. עובדת לפחות בשני אתרי לקוחות שונים כל פעם, לפעמים לתקופות יותר קבועות, לפעמים פחות, ואפשר שתזוז בכל רגע נתון לפרוייקט אחר. בתור עובדת מקצועית בכירה, המעסיק לא יכול להזיז אותה לוקיישן כל פעם בלי להתחשב ביכולות הגעה שלה. אז מקבלת רכב, כדי שזו תהיה סוגיה פחות מהותית.

יש לא מעט עובדים מהסוג הזה במגזר.

 

בנוסף, להוציא אנשי שטח, מקבלי הרכב הם בעלי משכורות גבוהות והם מקבלים רכב גם כפינוק מהמעסיק. בארץ יש הרבה כאלה כי במגזר ההיי טק המשכורות גבוהות.

כששווי השימוש היה נמוך מהותית מערך ההטבה, גמני העדפתי לתת לעובדים רכב, שלקחו בשמחה, כי זה הקטין לי עלויות מעביד. ברגע שזה הפך הרבה פחות משתלם לבעלי שכר לא גבוה, הסיפור הזה נגמר. 

אחוז מקבלי הרכב הצמוד בישראל לא מספיק גבוה כדי להשפיע מהותית על שוק הרכב יותר, אבל חברות הליסינג כבר קמו בתקופת החגיגה הגדולה ולכן עוד יש להן משקל בשוק. האם הצרכן ניזוק מזה?!
אני בכלל לא משוכנע.

קודם כל, פעם בכלל לא היה 0 ק״מ.

דבר שני, היצע הרכבים המשומשים מחברות הליסינג הוא לא רע.

כלומר, ייתכן שללא הליסינג וכוח הקנייה וההנעה של השוק של המגזר, היו נמכרים פחות רכבים חדשים, כי גם אם המחיר לרכב היה קצת יותר נמוך, פחות יכולים להרשות לעצמם חדש. משומש בן 3, זה כבר יותר נגיש, בטח שזה בא עם מימון

כמובן שאין לי מספרים לגבות את התזה, אבל לא ראיתי מספרים אחרים כאן...

 

ואני חוזר על המנטרה, קודם כל ולפני הכל, צריך לנתק את השירות מהיבואן. לא לאפשר ליבואן להיות שחקן בשוק טיפולי ותחזוקת הרכב.

לא חושב שהבנת אותי לגמרי, מבחינתי זה לא משנה מה אתה חוסך כמעסיק ולא משנה מה אני חוסך או משלם אקסטרה כעובד. 

מה שמשנה זה השיקול הכלכלי של כל אדם בפני עצמו, מי שמתאים לו שייקח מי שלא שלא ייקח (בהנחה שהמעסיק מאשר כמובן).

אם מעסיק עושה חישוב ומבין שיותר נוח לו להביא לעובד X רכב, כי ככה הוא יגייס עובד יותר טוב/ביצועים ישתפרו, שיהיה לו בכיף.

 

וכמובן, אני גם חושב כמוך. בישראל המכירות בשמיים בין אם זה לחברות הליסינג, פרטיים או למקומות עבודה. להאשים את נהגי הליסינג זה בדיחה.

*אני עם רכב ליסינג, נוסע סביבות 45-50 אלף בשנה שמתוכם אני מעריך 10-15 אלף זה נסיעות עבודה. נוח למעסיק, נוח לי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, יובל .מ. כתב:

כולם פה מכירים את הקומבינה על רכב ערום ב-148 אלף לליסינג ורכב מאובזר ב-150 אלף.

בנוסף את את הרכב שהעובד מקבל לפי שווי של 148K, אפשר לקנות ביד ראשונה 0 ק"מ כנראה ב 135K.

לפני שהדגם מתחלף ההנחות גדולות אפילו יותר. 

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Markm4 כתב:

אני מחלק 2 קטגוריות כמו שרשמו,

רכב כתנאי העסקה ותנאי סוציאלי( או מה שזה לא יהיה )

ורכב עבודה שמשמש אותך לא רק להגיע למקום העבודה, הרכב עצמו הוא העבודה.

 

אני יוצא מהראש של הפורום שלנו. 

אספר את מה שאני מכיר, מצטער מראש, לא זוכר בדיוק את הזמנים. 

 

בזמנו, רק לשלמה סיקסט היו מוסכים משלהם, 

כל שאר חברות הליסינג היו שולחות את הרכבים למוסכים בהסדר. 

חברות הליסינג האלו אכלו לקרדה כל הזמן במשך שנים. 

המגמה התחילה להתהפך כאשר אנשים שקיבלו ליסינג הם היו אנשים טכניים, ושמו לב לכל החרטוט. 

 

#

כאשר הצבא התחיל עם הליסינג, תוך זמן קצר שמו משגיח ובוחן מטעמו במוסכי התיקון. 

עם הטבעיות התחילו לדבר אחד עם השני הבוחנים של הצבא והחבר'ה של חברות הליסינגו התמונה התחילה להתבאר לאט לאט. 

חברות הליסינג לא קלטו זאת עד לפני כן

10-13 שנים נדמה לי. 

פירוט חשבונית של החלפת ריתמה מכלל בשווי 8k, כשבפועל החליפו קונקטור. 

 

#

היחס כלפי הרכב נהיה גרוע. 

חוסר שליטה בנתונים, טיפולים, מידע, צמיגים, איכפתיות, ירד למינימום אם בכלל. 

לא סתם יצא השיר של "להקת אפליקציה"

 

 

 

#

שוק החלפים הלך לכיוון הזה, הליסינג רוצה לחסוך! 

 

#

כאשר חבר'ה גדולה לקראת סיום חוזה, אם הוחלפה חברת ליסינג, 

החברה הנפלטת מקבלת המון רכבים שלא ממש תכננו עליהם. 

וחברה חדשה מכניסה לשוק רכבים חדשים בלי פרופורציות.

 

 

מההיכרויות שלי עם חברים שמקום העבודה מציע הסעות מהבית, (הרוב עובדים בחברות הייטק וטכנולוגיה, לאו דווקה מפעלים) כולם מעדיפים להשתמש ככל הניתן בהסעה, למעט מקרים חריגים ואז משתמשים ברכב, אבל זה זה מאוד תלוי באופי ולהרגל שאתה רוצה ל'בע לעצמך. 

 

אני יותר מעוניין לדעת / להבין

האם פליטה של נגיד 1000 עובדים שהיו רגילים לליסינג ועכשיו צריכים  לחפש רכב, 

ומגלים שזה לא עולם וורוד, והרכב שהם נהגו בוא עד עכשיו לא מתאים מכמה סיבות

איך תראה הפשרה שלהם? 

🤔

אני עובד בחברה שימציע הסעות בחינם (והליסינג יקר פיצוצים), לא מעט עובים לוקחים ליסינג מכיוון שההסעות תחומות בשעות קבועות ולרוב בעיתיות.

אני נפרדתי שנה שעברה מרכב ליסינג (לאחר עשרוים ארוכים עם אחד כזה) לבחינה ולראות עלויות,
וחיב להגיד שהיום אני כן שוקל לחזור לליסינג למרות העלות הגבוהה, אני פשוט קונה לי זמן ושקט...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי שוק הליסינג כן פוגע בכלכלה בשל ירידת ערך גדולה ואמיתית של הרכבים 

מה שמוציא בסופו של דבר כסף מהמדינה תקנו אותי אם אני טועה

אני לא חי יותר אני חי מהר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, יובל .מ. כתב:

נוסע סביבות 45-50 אלף בשנה שמתוכם אני מעריך 10-15 אלף זה נסיעות עבודה.

מה אתה עושה בזמנך הפנוי שאתה עושה 40k מחוץ לשעות העבודה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Ooga כתב:

מה אתה עושה בזמנך הפנוי שאתה עושה 40k מחוץ לשעות העבודה?


שים לב שהפרדתי, מבחינתי נסיעה לעבודה זו נסיעה אישית, הייתי עושה אותה בין אם זה רכב ליסינג או רכב פרטי.

נסיעת עבודה זה נסיעה למעבדות שלא הייתי עושה ברכב הפרטי לפני קבלת הרכב מהעבודה.

יש לי בערך 70 קילומטר לכיוון, לשמחתי בלי פקקים יותר מדי.

עריכה:

אני גם לא הכי סגור על המספרים, פעםחישבתי את זה ויצא לי משהו בסגנון. חושב שזה לכיוון ה45 שנתי ו10 אלף נסיעות עבודה.

לצורך החישוב, אני עם הרכב מיולי 22, עכשיו הרכב על 77 אלף קילומטר אבל הייתה תקלה משביתה שלקח להם בטוטאל שלושה חודשים לטפל בה עד שהקשיבו לי והחליפו משאבת דלק. 

עריכה אחרונה על ידי יובל .מ.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה רע עדיין.

בתור חלק מתנאי העסקה, אם עובד לא מוכן לסוע ברכב הפרטי בגלל דלק/ירידת ערך שהחברה ממוקמת במקום מרוחק מהמגורים שלו.

 

אם המעסיק היה קונה את האוטו ומוכר אחרי 3 שנים,זה היה משנה משהו?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, יענקלה הדובי כתב:

לדעתי שוק הליסינג כן פוגע בכלכלה בשל ירידת ערך גדולה ואמיתית של הרכבים

תחליטו: פעם אתם אומרים שחהרות הליסינג גורמות לעליית מחירים ופעם שחברות הליסינג גורמות לירידת מחירים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, mottis כתב:

תחליטו: פעם אתם אומרים שחהרות הליסינג גורמות לעליית מחירים ופעם שחברות הליסינג גורמות לירידת מחירים...

לא יודע לגבי שוק הרכב ספציפית אבל כל דבר שיגדיל יבוא פוגע בכלכלה מהסיבה הפשוטה שכסף יוצא מהמדינה

  • רעיון גרוע 1

אני לא חי יותר אני חי מהר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, יענקלה הדובי כתב:

לא יודע לגבי שוק הרכב ספציפית אבל כל דבר שיגדיל יבוא פוגע בכלכלה מהסיבה הפשוטה שכסף יוצא מהמדינה

 

99% פה מיובא, במה רכבים שונים מאייפונים או מקררים או טלויזיות?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, mottis כתב:

למה אתה לא מביע התנגדות לכוח הצרכני של מועדוני צרכנות כמו חבר או קרנות השוטרים?

כאן בארץ אתה חייב להיות חבר מועדון, כדי ליהנות מהנחה.. וזאת הבעיה. זה לא באמת שוק תחרותי. ומי שאיתרע מזלו, מממן במחיר מלא את השאר. מישהו פנסיונר עם קצבת אזרח ותיק, אין לו עליה בשכר/הכנסה, כפי שיש לאחרים..

אז, כן, יש עיוות של שוק הרכב. ויוקר המחיה וכו'.

לפני 5 שעות, Ooga כתב:

מה אתה עושה בזמנך הפנוי שאתה עושה 40k מחוץ לשעות העבודה?

שמעתי כבר סיפורים של רכבי ליסינג שנתנו לבני משפחה, לנסוע לטיול בצפון וכו'. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, saar5555 כתב:

 

שמעתי כבר סיפורים של רכבי ליסינג שנתנו לבני משפחה, לנסוע לטיול בצפון וכו'. 

 

אני מקבל כמות כלשהי של דלק עם הרכב, מה אכפת לך אם נתתי את הרכב לבן דוד שלי לסוע לאילת אם אני באותו סופש בבית?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...