Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה בכלכליסט - במסגרת הקיצוצים: אינטל ישראל מבטלת את תוכנית הליסינג לעובדיה


Markm4

פוסטים מומלצים

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=by6flrbnc

 

אני רואה זאת כהודעה או ידיעה די חשובה (אם היא נכונה). 

אם בפרק זמן מאוד מצומצם תעלה דרישה של קניית רכבים, בין אם משומש או חדש הדבר עלול לגרום לתנודות חדות בתחום.

מצד אחד ביקוש בשוק מצד השני חברות ליסינג מקבלות בחזרה רכבים שלא ציפו לקבל. 

 

אני מאמין שתהיה אופציה לרכוש את רכב הליסינג ישירות מחברת הליסינג. 

 

מהלך כזה יכול להשפיע כמגמה?

עריכה אחרונה על ידי Markm4
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. בחברה בה אני עובד הליסינג הוא לבחירת העובד (כן או לא, ואם כן, איזה רכב ומסלול) ומתומחר (לכאורה) כעלות - כלומר מי שלוקח ליסינג מקוזזת לו מהשכר העלות המתאימה (כולל השפעה על מרכיבי פנסיה). אם החברה שלי תפסיק את הליסינג אז (לכאורה) לא יהיה חסכון מכך.
משנה לשנה פוחת מספר האנשים שלוקח ליסינג (בעיקר נותרים כאלו שיש להם נהגים צעירים - הביטוח היקר איננו מתומחר).

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזלזל חלילה בכלכליסט, אבל אני מכיר כמה עובדי אינטל (קולגות) עם רכבי חברה, שלא קיבלו שום הודעה בנושא.. 

אני מעריך ששינו את הקריטריונים מי זכאי לרכב חברה, אבל לא ביטלו את התוכנית לגמרי

ניראה מה יביא יום.

 

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר באינטל גם מספר שקולגות עם רכבי חברה לא קיבלו שום הודעה כזו, גם אם כן לטענתו מדובר רק בעובדים זוטרים.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שמח לראות את זה הופך למגמה בתעשייה, אך ספק אם זה יקרה. אינטל היא כנראה בין החברות הבודדות במשק שהרעת תנאים כזאת יכולה להתרחש בה ללא פגיעה משמעותית במוטיבציה של העובדים. מעניין לראות מה יחליף את כל המכוניות האלה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Derish כתב:

הייתי שמח לראות את זה הופך למגמה בתעשייה, אך ספק אם זה יקרה.

לא הבנתי מאיזה סיבה אתה תשמח שזה יהפוך למגמה? צרות עין או שיש טענה הגיונית?

עריכה אחרונה על ידי daniel204
  • רעיון טוב! 1

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הליסינג הוא רעה חולה של שוק הרכב הישראלי. מכמה סיבות.

 

1) יש שכבה יחסית דקה של עובדים מבוססים שנהנים מזה שבשבילם יבואני הרכב מנפחים את מחיר המכוניות החדשות, כדי לתת הנחות פיקטיביות על הרכבים לחברות הליסינג. מה שגורר מחירים לא מציאותיים לקהל הרחב גם לרכב חדש וגם למחירון המשומשות. ומחיר של מכוניות סופר מיני כמו סוזוקי סוויפט ויונדאי i20 כבר הגיע לרמות הזויות של 120 אלף שקלים. 

 

2) נהגי הליסינג אדישים למחיר הדלק ולצריכה שלו. כן, יש על הנייר הגבלה מסוימת על הוצאות הדלק, אבל זה לא באמת משמעותי ומהווה שיקול כלשהו.

 

3) מדובר בתופעה שייחודית בעוצמתה לישראל ומחלישה את כוח השוק הפרטי והתחרות. במדינות אחרות די נדיר לקבל רכב דרך העבודה והתחרות של יצרני הרכב מתמקדת בלקוח הפרטי ולא בדילים מול קניינים גדולים כמו חברות הליסינג. מה שמפותח הוא בעיקר שוק הליסינג הפרטי ולא העסקי.

 

עריכה אחרונה על ידי bobi
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ז"א שכבה דקה של עובדים מבוססים שנהנים מזה? רכב עבודה בהרבה מאוד מקרים הוא צורך, כשעובד נוסע עשרות אלפי קמ בשנה במסגרת העבודה, אתה לא מצפה שהוא יעשה את זה עם הרכב הפרטי שלו נכון? פה בדיוק נכנס העניין של רכב מהעבודה, הארגון נאלץ לתת רכב כדי שהעובד יביא לו מקסימום תפוקה שבשורה התחתונה תכניס לארגון יותר כסף. הנוסחה הזאת אגב לא זולה לא למעסיק ולא לעובד שמשלם שווי מס גבוה כתלות במחיר הרכב בחברה, התשלום צמוד למדד. 

כך שהעובד ממש לא אדיש לכך שמחירי הרכבים עולים והוא במובן מסויים נפגע יותר מהלקוח הפרטי שמקבל הנחה דרך חבר/הוט או וואטאבר בקניה מהסוכנות. 

 

לגבי ניפוח מחירי הרכבים החדשים אני לא מסכים, יש ויש, אתה לא מכיר את התמחור של היצרנים, את עלויות ההובלה הימית, היבשתית, את עלויות אחזקת מערך לוגיסטי, תפעולי להכנת הרכב, מסירה וכו' 

הרווח של יבואני הרכב בשנתיים האחרונות הולך ומצטמצם פר מכירה וזאת עובדה, הרכבים הקטנים התייקרו בעיקר בגלל נוסחת המיסוי, בשורה תחתונה אין קשר בין התייקרות הרכבים למקבלי רכב צמוד.

 

לגבי הדלק אני מסכים שמי שנוסע על רכב צמוד אדיש למחירי הדלק אבל איך זה מפריע לך או קשור אליך?  

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל אדם שלא מסכים עם ראיית העולם שלך הוא צר עין, ובטח שלא צריך להצדיק את עצמו בפניך.

 

יש לי כמה פתיתי שלג מיוחדים כאלה במשרד, שלא מסוגלים להתמודד עם קונפליקטים וחילוקי דעות. כל דיון אצלם הופך למלחמה אידאולוגית, כל מי שמעז לפקפק בדעה שלהם הוא 'רעיל', ואחרי כל אינטראקציה כזאת הם צריכים לרוץ לפסיכולוג כדי להתאושש מהנזק שהמיקרו-אגרסיות גרמו לבריאות הנפש שלהם. חשבתי שהמגמה הזאת עדיין לא הגיעה לישראל, אך כנראה שהייתי אופטימי מדי.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Derish כתב:

לא כל אדם שלא מסכים עם ראיית העולם שלך הוא צר עין, ובטח שלא צריך להצדיק את עצמו בפניך.

 

יש לי כמה פתיתי שלג מיוחדים כאלה במשרד, שלא מסוגלים להתמודד עם קונפליקטים וחילוקי דעות. כל דיון אצלם הופך למלחמה אידאולוגית, כל מי שמעז לפקפק בדעה שלהם הוא 'רעיל', ואחרי כל אינטראקציה כזאת הם צריכים לרוץ לפסיכולוג כדי להתאושש מהנזק שהמיקרו-אגרסיות גרמו לבריאות הנפש שלהם. חשבתי שהמגמה הזאת עדיין לא הגיעה לישראל, אך כנראה שהייתי אופטימי מדי.

 

אז אחרי ניתוח פסיכולוגי מעמיק לחברי הפורום, תרצה להראות לנו על הבובה איפה שוק הליסינג נגע בך?

  • אהבתי 2
  • מצחיק 17
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@daniel204 תבחין בין שתי קבוצות של משתמשי רכב ליסינג:

1. קבוצה שעבורה הרכב הוא כלי עבודה - לגביהם אתה צודק. איש מכירות או תמיכה או דומה, שעושה 40,000 ק״מ בשנה כדי להתנייד לצרכי העבודה אכן זקוקים לרכב הצמוד. אין ויכוח לגביהם.

2. האנשים שמקבלים את הרכב הצמוד כהטבה לתנאי העבודה - עליהם מדבר @bobi. רובם לא זקוק לרכב הצמוד לטובת העבודה. אם קבוצה זו תצטמצם השפעתה על שוק הרכב ועל הצפיפות בכבישים תקטן, ואולי יהיה אפשר להיטיב את תנאיהם של חברי קבוצה 1, למשל עניין חנית הרכב בלילה ליד ביתם, לצרכי מס.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצפיפות בכבישים לא תקטן, מאחר ורובם (אולי אפילו כולם) יקנו רכב פרטי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אולי יסעו פחות. כשאתה מתדלק בדלקן אתה פחות מודע מאשר כשאתה מחייב את חשבונך במזומן או כ״א.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...