Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה בכלכליסט - במסגרת הקיצוצים: אינטל ישראל מבטלת את תוכנית הליסינג לעובדיה


Markm4

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, bobi כתב:

) יש שכבה יחסית דקה של עובדים מבוססים שנהנים מזה שבשבילם יבואני הרכב מנפחים את מחיר המכוניות החדשות, כדי לתת הנחות פיקטיביות על הרכבים לחברות הליסינג. מה שגורר מחירים לא מציאותיים לקהל הרחב גם לרכב חדש וגם למחירון המשומשות. ומחיר של מכוניות סופר מיני כמו סוזוקי סוויפט ויונדאי i20 כבר הגיע לרמות הזויות של 120 אלף שקלים. 

ההיפך, מי שהכי סובל ממחירי הרכב הרשמיים - הם הנוהגים ברכב מהעבודה - שווי השימוש על הרכב שהם נוהגים נקבע לפי מחיר המחירון הרשמי (כל חודש זוקפים להם הכנסה של 2.48% ממחיר המחירון של הרכב ביום שעלה על הכביש).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 8 שעות, daniel204 כתב:

בשורה תחתונה אין קשר בין התייקרות הרכבים למקבלי רכב צמוד.

באמת?

מעניין על סמך מה אתה קובע זאת.

 

המציאות בעשורים האחרונים מוכיחה ההיפך: 

היו שנים שבהן 70% מכלל מסירות רכב חדש פרטי היו לחברות ליסינג.

נראה לך שהן שילמו מחיר שאפילו מתקרב למחיר המנופח שאנו, לקוחות פרטיים, משלמים בסוכנויות?

מדובר על הנחות בסדרי גודל של 25% ואף יותר, בחלק מהדגמים (מאזדה3 זכורה לי במיוחד ממחקר שנעשה כבר לפני כ-15 שנה).

מי לדעתך משלם את ההפרש, אם לא הנהג הפרטי??

 

קח את כל השוק המלאכותי שנקרא "ליסינג 0 ק"מ"  -  מה זה, אם לא ניצול ציני של הנחות-ענק שניתנו לחברות הליסינג, שזרקו עצם בדמות ~10% הנחה ללקוחות פרטיים, שגרמו ללוי יצחק להכניס (עוד) מדרגה מלאכותית במחירון, כל זה על מנת שיבואני הרכב יתעסקו כמה שפחות

עם הנודניקים החצופים האלה, נו איך קוראים להם.... אה ! -  לקוחות פרטיים.... מה הם חושבים לעצמם, שפה זה אמריקה ואפשר 

להתמקח על מחיר של רכב חדש?... חוצפנים!

 

לכן, כשיש מגמה של הקטנת כוחן של חברות הליסינג, יש לפחות פוטנציאל הולך וגדל של תחרות שתתפתח על כיסו

של הלקוח הפרטי - תחרות במחירים, בתנאי מימון פרטיים, בתנאי אחריות ובשירות  -  וכן, כל זה בגלל שיהיו פחות מקבלי רכב צמוד.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 5

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, bobi כתב:

הליסינג הוא רעה חולה של שוק הרכב הישראלי. מכמה סיבות.

 

1) יש שכבה יחסית דקה של עובדים מבוססים שנהנים מזה שבשבילם יבואני הרכב מנפחים את מחיר המכוניות החדשות, כדי לתת הנחות פיקטיביות על הרכבים לחברות הליסינג. מה שגורר מחירים לא מציאותיים לקהל הרחב גם לרכב חדש וגם למחירון המשומשות. ומחיר של מכוניות סופר מיני כמו סוזוקי סוויפט ויונדאי i20 כבר הגיע לרמות הזויות של 120 אלף שקלים. 

 

2) נהגי הליסינג אדישים למחיר הדלק ולצריכה שלו. כן, יש על הנייר הגבלה מסוימת על הוצאות הדלק, אבל זה לא באמת משמעותי ומהווה שיקול כלשהו.

 

3) מדובר בתופעה שייחודית בעוצמתה לישראל ומחלישה את כוח השוק הפרטי והתחרות. במדינות אחרות די נדיר לקבל רכב דרך העבודה והתחרות של יצרני הרכב מתמקדת בלקוח הפרטי ולא בדילים מול קניינים גדולים כמו חברות הליסינג. מה שמפותח הוא בעיקר שוק הליסינג הפרטי ולא העסקי.

 

בעיניי אתה לא רואה נכון הרבה חלקים בלשון המעטה:

1. מחיר הרכב עולה ועולה ועם ישראל משלם בהמוניו ללא קשר למחיר הליסינג, לטעמי עד שלא תוכיח אחרת אין "ספסוד של הליסינג" ע"י מחירי המכוניות שנמכרים לפרטיים - מה עוד שהשוק הוא שוק חופשי אז בא נראה "חרם" של ישראל ישראלי על האלנטרה\נירו ונראה אם המחיר ירד (שים לב הוא ממש לא צנח שהייתה ירידה דרמטית שנה שעברה עקב המלחמה - להפך העלו את המחירים).

2. עד כמה אתה מכיר את שוק הליסינג? היום במרבית (כן במרבית) החברות יש הגבלה על הקלומטרג'\דלק וישנם קנסות לא קטנים על חריגות, למרבית לוקחי הליסינג בחברות זה כלל לא משתלם אבל הם מוכנים לשלם (והרבה) על נוחות.

אין אבל אין תשובה היום לפריפריה בדמות תחבורה ציבורית, ולכן עד שמדינת ישראל לא תטרח ותבנה תחבורה ציבורית יעילה וטובה מהפריפריה אין שום ברירה אחרת אלא ליסינג לאלו שגרים רחוק.... 

ואל דאגה המדינה מכניסה יד עמוקה מאוד לכיס של הליסינג בדמות שווי מס וכו' (וכן המדינה אוהבת מאוד את המחירונים הגבוהים) וגם כל אלו ללא הליסינג סוג של "נהנים" שהמדינה מקבל עוד הכנסות ממיסים.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, bobi כתב:

נהגי הליסינג אדישים למחיר הדלק ולצריכה שלו. כן, יש על הנייר הגבלה מסוימת על הוצאות הדלק, אבל זה לא באמת משמעותי ומהווה שיקול כלשהו.

שמעת על מישהו שנוסע פחות ברכב בגלל מחירי הדלק?

הציבור הישראלי פראייר בכל מה שקשור לכסף - בוכה וממשיך לקנות בהמוניו כל מה שזז.

הריבית עולה ואנשים ממשיכים לרכוש רכבים חדשים כאילו אין מחר.

בוכים על יוקר המחיה ונוסעים לחופשות, נתבג עמוס וכך גם המלונות באילת.וחוץ מזה, מחירי הדלק נקבעים על ידי המדינה... כך שהטיעון ממש לא רלוונטי.

לפני 9 שעות, bobi כתב:

מדובר בתופעה שייחודית בעוצמתה לישראל ומחלישה את כוח השוק הפרטי והתחרות. במדינות אחרות די נדיר לקבל רכב דרך העבודה והתחרות של יצרני הרכב מתמקדת בלקוח הפרטי ולא בדילים מול קניינים גדולים כמו חברות הליסינג. מה שמפותח הוא בעיקר שוק הליסינג הפרטי ולא העסקי.

לחברות הליסינג כוח קניה בשל ההיקפים הגדולים של הרכישות שלהן.

למה אתה לא מביע התנגדות לכוח הצרכני של מועדוני צרכנות כמו חבר או קרנות השוטרים?

תאשים גם אותם במחירים הגבוהים של בתי המלון! ההנחות שרשתות המלונות נותנות לחבר או קרנות השוטרים הן על חשבון ציבור הנופשים הכללי.

מגמת עליית מחירי הרכבים היט תמידית.

בתקופת הקורונה, משבר הצ'יפים יצר מחסור ויבואני הרכב יכלו למכור רכבים במחירים גבוהים בהיעדר מלאי ואיתו היעדר תחרות - מאז המחירים לא יורדים.

מי שרץ לקנות רכבים במחירים הגבוהים בתקופת הקורונה - היו הצרכנים הפרטיים, חהרות הליסינג - הפחיתו את הרכישות ופשוט האריכו את תקופות הליסינג.

עכשיו כשמשבר הצ'יפים מאחריונו - המחירים גבוהים כי אנשים הצרגלו שרכב משפחתי עולה 170k שח (דווקא מחירי אוקטביה - רכב ליסינג מובהק ירדו ל- 151k שח).

באמצעות הרשתות החברתיות ניתן לארגן קבוצת רכישה ואני מאמין שקבוצה כזו תוכל לקבל הנחה כמו חבר וכדו'

לפני 9 שעות, Derish כתב:

הייתי שמח לראות את זה הופך למגמה בתעשייה, אך ספק אם זה יקרה. אינטל היא כנראה בין החברות הבודדות במשק שהרעת תנאים כזאת יכולה להתרחש בה ללא פגיעה משמעותית במוטיבציה של העובדים. מעניין לראות מה יחליף את כל המכוניות האלה.

 

איזו תגובה של קנאה וצרות עין.

אני נוהג ברכב חברה כבר יוצר מעשרים שנה.

שווי השימוש על רכב ליסינג עלה בתקופה הזו פי 2.5 בלי להכניס  למשוואה את מחירי הרכבים.

דרך אגב, בתחילת שנות האלפיים התכנסו מחירי הרכבים המשפחתיים (1.6 אוטומט כדוגמת לנטיס ופוקוס) סביב 120k שח.

עד הקורונה מחיר רכב משפחתי כדוגמת קורולה או אוקטביה הגיע ל- 135k שח.

בארבע השנים האחרונות - זינקו המחירים לרמות של 170k שח.

בתקופה זו ירד אחוז המכירות לליסינג.

עם עליית המחיר של הרכבים - עולה גם שווי השימוש לעובד!

עובדים שלוקחים רכב מהעבודה משלמים עליו הרבה כסף - זה לא בחינם.

יש הגבלה על קילומטראז ואל תחשוב שאנינו משועממים ונוסעים סתם בכבישים הפקוקים כי הדלק בחינם.

אני מחזיק ברכב ליסינג מהעבודה וגם ברכב פרטי.

כשצריך, אנחנו גם נוסעים בצחבורה ציבורית.

נכון שאנחנו משתדלים לבצע כמה שיוצר נסיעות ברכב מהעבודה, אבל רק נוסעים ברכב של העבודה במקום ברכב הפרטי.

אל תחשוב שמחלקים רכבים בחינם!

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להיעלב. הכוונה פה היא לא "כל האנשים שלוקחים ליסינג הם אנשים רעים"  אלא כמגמה וכתופעה- אחוז כל כך גבוה של מכוניות בליסינג הוא תופעה לא חיובית על שוק הרכב ועל עולם הרכב הישראלי. 
"יותר מידי אנשים" שנוהגים באוטו שלא שייך להם באמת- הנהיגה בהתאם, השמירה עליו בהתאם, ההתעניינות במחירי הדלק בהתאם ועוד. 

שוב, לא כל נהגי הליסינג הם כאלה ולא צריך להתגונן ולכתוב "אני שומר על האוטו כאילו הוא רכבי הפרטי". רוב האנשים הם לא כאלה, וככל שאחוז מכוניות הליסינג בכבישים יירד, לדעתי , יותר טוב.

  • אהבתי 4

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקורה באינטל הוא שמדרגה מסויימת ומעלה, החברה מסבסדת את העלויות של הליסינג לעובד. 

הכוונה שאם העובד מחליט לקחת רכב, ההפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות לא יפגעו וכמו כן הוא לא ישלם מס על ההטבה. 

במידה והוא מחליט לא לקחת, הוא רואה בתלוש עוד 3500~ ש"ח בנטו. 

הרוב המכריע של מקבלי ההטבה באינטל, לא זקוקים לרכב לצורך העבודה, הם עובדים מהמשרדים או אפילו מהבית.

 

נב

הרבה ממי שלוקח את ההטבה, מבין שזה לא כלכלי.

ב 3500 ש"ח לחודש אפשר לקנות את אותו הרכב שצורה פרטית ולשים כמה מאות שקלים בצד. 

יש פה עניין של נוחות, והרבה פעמים מדובר על עובדים עם נהגים צעירים בבית, ואז מחירי הביטוח מזיזים קצת את המאזניים. 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי SurfHigh

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

@daniel204 

2. האנשים שמקבלים את הרכב הצמוד כהטבה לתנאי העבודה - עליהם מדבר @bobi. רובם לא זקוק לרכב הצמוד לטובת העבודה. אם קבוצה זו תצטמצם השפעתה על שוק הרכב ועל הצפיפות בכבישים תקטן, ואולי יהיה אפשר להיטיב את תנאיהם של חברי קבוצה 1, למשל עניין חנית הרכב בלילה ליד ביתם, לצרכי מס.

אני ועוד הרבה קולגות נמנים בקבוצה הזאת, אתה חושב שאם מחר יקחו לנו את הרכב הצמוד נעבור לתחב"צ? 

ברור לך שלא. אתה חושב שנצמצם נסיעות? גם לא, אני לא עולה לרכב ונוסע לכייף כי הדלק חינם ואין הגבלה, אני יכול לומר לך על עצמי כשאני מחליף עם אשתי רכב אני נוסע בדיוק אותו דבר במהלך היום.

לפני כשעה, הלוחש למכוניות כתב:

באמת?

מעניין על סמך מה אתה קובע זאת.

 

המציאות בעשורים האחרונים מוכיחה ההיפך: 

היו שנים שבהן 70% מכלל מסירות רכב חדש פרטי היו לחברות ליסינג.

נראה לך שהן שילמו מחיר שאפילו מתקרב למחיר המנופח שאנו, לקוחות פרטיים, משלמים בסוכנויות?

מדובר על הנחות בסדרי גודל של 25% ואף יותר, בחלק מהדגמים (מאזדה3 זכורה לי במיוחד ממחקר שנעשה כבר לפני כ-15 שנה).

מי לדעתך משלם את ההפרש, אם לא הנהג הפרטי??

 

קח את כל השוק המלאכותי שנקרא "ליסינג 0 ק"מ"  -  מה זה, אם לא ניצול ציני של הנחות-ענק שניתנו לחברות הליסינג, שזרקו עצם בדמות ~10% הנחה ללקוחות פרטיים, שגרמו ללוי יצחק להכניס (עוד) מדרגה מלאכותית במחירון, כל זה על מנת שיבואני הרכב יתעסקו כמה שפחות

עם הנודניקים החצופים האלה, נו איך קוראים להם.... אה ! -  לקוחות פרטיים.... מה הם חושבים לעצמם, שפה זה אמריקה ואפשר 

להתמקח על מחיר של רכב חדש?... חוצפנים!

 

לכן, כשיש מגמה של הקטנת כוחן של חברות הליסינג, יש לפחות פוטנציאל הולך וגדל של תחרות שתתפתח על כיסו

של הלקוח הפרטי - תחרות במחירים, בתנאי מימון פרטיים, בתנאי אחריות ובשירות  -  וכן, כל זה בגלל שיהיו פחות מקבלי רכב צמוד.

אתה שואל על סמך מה אני קובע ומהצד שלך לא מציג שום הוכחה למה שאתה חושב שנכון. 

כמו בכל שוק תקין מי שקונה כמות מקבל הנחה, עכשיו נניח ולשיטתך מעסיקים יחליטו לוותר על רכב צמוד לעובד מי אתה חושב יכנס לתמונה במקומם וילחם על ליבם של מחזירי הרכבים? 

יפה, חברות הליסינג בדמות ליסינג מימוני/ פרטיפעולי וכל מיני שמות שחברות הליסינג המציאו, ז"א שחברות הליסינג ימשיכו להיות שחקן משמעותי מול היבואנים ואתה לטענתך תממן את ההנחות ועוד סקופ חברות הליסינג לא הולכות להיעלם, הן ימציאו את עצמן מחדש בהתאם לכל תקנה כזאת או אחרת שתצוץ.

 

מחירי הרכבים כמו שכתבתי קודם התייקרו לא רק בגלל שיבואני הרכב החליטו להתחזר על לקוחות פרטיים. יש עוד גורמים מסביב, קורונה שגרמה למחירי החלפים להתייקר מה שגרר העלאת מחירים אצל היצרים, עלויות שינוע שעלו במאות אחוזים, עלות עובדים שגדלה, מדד שזינק בשנים האחרונות, שכירויות שהתייקרו ועוד ועוד. 

  • רעיון טוב! 1

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, bobi כתב:

הליסינג הוא רעה חולה של שוק הרכב הישראלי. מכמה סיבות.

 

1) יש שכבה יחסית דקה של עובדים מבוססים שנהנים מזה שבשבילם יבואני הרכב מנפחים את מחיר המכוניות החדשות, כדי לתת הנחות פיקטיביות על הרכבים לחברות הליסינג. מה שגורר מחירים לא מציאותיים לקהל הרחב גם לרכב חדש וגם למחירון המשומשות. ומחיר של מכוניות סופר מיני כמו סוזוקי סוויפט ויונדאי i20 כבר הגיע לרמות הזויות של 120 אלף שקלים. 

 

2) נהגי הליסינג אדישים למחיר הדלק ולצריכה שלו. כן, יש על הנייר הגבלה מסוימת על הוצאות הדלק, אבל זה לא באמת משמעותי ומהווה שיקול כלשהו.

 

3) מדובר בתופעה שייחודית בעוצמתה לישראל ומחלישה את כוח השוק הפרטי והתחרות. במדינות אחרות די נדיר לקבל רכב דרך העבודה והתחרות של יצרני הרכב מתמקדת בלקוח הפרטי ולא בדילים מול קניינים גדולים כמו חברות הליסינג. מה שמפותח הוא בעיקר שוק הליסינג הפרטי ולא העסקי.

 

 

1. אם זו ״שכבה דקה״ איך זה משנה את כל שוק הרכב?

2. זו טענה מעניינת, אבל יש לך הוכחות? העובדים אולי לא רגישים לצריכת הדלק, המעסיק כן. הטענה שזה ״לא משמעותי״ היא גם מעניינת, אבל יש לך מובאות?

3. זו לא תופעה ייחודית לישראל.  לשוק הליסינג יש משקל רב מאוד בחול, ללקוחות עסקיים וללקוחות פרטיים, ולא ברור לי איך שוק הליסינג הפרטי לא מחבל בתחרות אבל שוק העסקי כן.

 

אבל בו נשמע, מה אחוז הרכבים בישראל שנמסרים דרך חברות ליסינג לשוק העסקי?

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Igalz כתב:

אז אחרי ניתוח פסיכולוגי מעמיק לחברי הפורום, תרצה להראות לנו על הבובה איפה שוק הליסינג נגע בך?

 

דווקא פה בפורום של חובבי רכב (לכאורה) ועוד ממודרטור, הייתי מצפה לקצת יותר אמפתיה ולהבנה טובה יותר של מה התופעה עושה לשוק הרכב בגדול, למגוון הדגמים המוצעים בו, ולרמת המחירים לצרכן הפרטי.

 

בי אישית שוק הליסינג לא ממש נגע, כי במקום מושבי הנוכחי זה לא נפוץ או נחוץ, ולצרכיי האישיים מתאים יותר רכב דו-גלגלי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אתה לוקח הנחות ומקע אותם,
מי אמר שהליסינג עושה רע לגיוון בשוק הרכב? אולי להפך עצם הידיעה שיש כבר לחם וחמאה מאפשר ליבואן להניח גם קוויאר על המדף....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Derish כתב:

 

דווקא פה בפורום של חובבי רכב (לכאורה) ועוד ממודרטור, הייתי מצפה לקצת יותר אמפתיה ולהבנה טובה יותר של מה התופעה עושה לשוק הרכב בגדול, למגוון הדגמים המוצעים בו, ולרמת המחירים לצרכן הפרטי.

 

בי אישית שוק הליסינג לא ממש נגע, כי במקום מושבי הנוכחי זה לא נפוץ או נחוץ, ולצרכיי האישיים מתאים יותר רכב דו-גלגלי.

 

 

דריש, מה יהיה?!

לא למדת עדיין לא לחפש אותי באישי, ובטח לא על זה שאני "מודרטור", כי זה מדרטר אותך ללא לכתוב?!

מה קרה, אין לך מספיק יכולת אינטלקטואלית ו/או ידע להתמודד עם העובדות שאני מציג, שאתה מוריד את עצמך לביבים הללו כל פעם מחדש?

אתה בחור רגיש, לא בשבילך ללכת איתי ראש בראש...

 

בקיצור, אמפתיה תחפש אצל החברים שלך. 

 

לעניין

הטענות הממוחזרות נגד שוק הליסינג היו נכונות כשהן... היו נכונות. כלומר, ששווי השימוש היה רחוק מאוד משוויו הריאלי.

החגיגה הזו נסתיימה, וניתן לראות זאת ברווחי חברות הליסינג. 

עד לשנים האחרונות, ניתן היה גם לראות זאת בעלייה החדה בהיצע הדגמים וגם בירידה הריאלית בעלות הרכב.

 

יש פה טענה ששוק הליסינג המוסדי היווה פעם 70% מהשוק בארץ. אני בספק.

מישהו יודע כמה הוא היום?

 

הסיבות למחירים הגבוהים בארץ, מעבר למיסוי, היא שהיצרנים מיישרים קו אחד מול השני, דרך השוואת מחיר למתחרים בשוק הישראלי.

הם מקבלים את תמהיל התחרות מהיבואן וגוזרים לו בהתאם מחיר מיוחד (שנמוך ממחיר לדילר אירופאי). ככה ייבוא מקביל לא יכול להתחרות והם ממקסמים את הרווח לשוק קטן (ומאוד לא משמעותי).

הסיבה השנייה היא שהישראלי לא מוכן לקנות תחבורה בסיסית. 

בזמנו נמכרה בארץ סיטרואן קקטוס, לדוגמא, בכ-33% פחות ממשפחתית אוטומטית "רגילה", כמו קורולה ושות'.

נכון, ידנית.

נכון, אין מערכות בטיחות מתקדמות (אז גם לא היה לרבות אחרות).

נכון, אין מולטימדיה

 

אבל, בכדי להזיז משפחה קטנה מפה לשם, עושה את העבודה.

מרווחת, ביצועים טובים, נוחה. תחבורה בסיסית נעימה.

 

אף אחד כמעט לא קנה.

 

אז אם השוק מוכן לשים עוד 40-50 אלף ש"ח על פינוקים, בבקשה.

קנו מה שיש.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחלק 2 קטגוריות כמו שרשמו,

רכב כתנאי העסקה ותנאי סוציאלי( או מה שזה לא יהיה )

ורכב עבודה שמשמש אותך לא רק להגיע למקום העבודה, הרכב עצמו הוא העבודה.

 

אני יוצא מהראש של הפורום שלנו. 

אספר את מה שאני מכיר, מצטער מראש, לא זוכר בדיוק את הזמנים. 

 

בזמנו, רק לשלמה סיקסט היו מוסכים משלהם, 

כל שאר חברות הליסינג היו שולחות את הרכבים למוסכים בהסדר. 

חברות הליסינג האלו אכלו לקרדה כל הזמן במשך שנים. 

המגמה התחילה להתהפך כאשר אנשים שקיבלו ליסינג הם היו אנשים טכניים, ושמו לב לכל החרטוט. 

 

#

כאשר הצבא התחיל עם הליסינג, תוך זמן קצר שמו משגיח ובוחן מטעמו במוסכי התיקון. 

עם הטבעיות התחילו לדבר אחד עם השני הבוחנים של הצבא והחבר'ה של חברות הליסינגו התמונה התחילה להתבאר לאט לאט. 

חברות הליסינג לא קלטו זאת עד לפני כן

10-13 שנים נדמה לי. 

פירוט חשבונית של החלפת ריתמה מכלל בשווי 8k, כשבפועל החליפו קונקטור. 

 

#

היחס כלפי הרכב נהיה גרוע. 

חוסר שליטה בנתונים, טיפולים, מידע, צמיגים, איכפתיות, ירד למינימום אם בכלל. 

לא סתם יצא השיר של "להקת אפליקציה"

 

 

 

#

שוק החלפים הלך לכיוון הזה, הליסינג רוצה לחסוך! 

 

#

כאשר חבר'ה גדולה לקראת סיום חוזה, אם הוחלפה חברת ליסינג, 

החברה הנפלטת מקבלת המון רכבים שלא ממש תכננו עליהם. 

וחברה חדשה מכניסה לשוק רכבים חדשים בלי פרופורציות.

 

 

מההיכרויות שלי עם חברים שמקום העבודה מציע הסעות מהבית, (הרוב עובדים בחברות הייטק וטכנולוגיה, לאו דווקה מפעלים) כולם מעדיפים להשתמש ככל הניתן בהסעה, למעט מקרים חריגים ואז משתמשים ברכב, אבל זה זה מאוד תלוי באופי ולהרגל שאתה רוצה ל'בע לעצמך. 

 

אני יותר מעוניין לדעת / להבין

האם פליטה של נגיד 1000 עובדים שהיו רגילים לליסינג ועכשיו צריכים  לחפש רכב, 

ומגלים שזה לא עולם וורוד, והרכב שהם נהגו בוא עד עכשיו לא מתאים מכמה סיבות

איך תראה הפשרה שלהם? 

🤔

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, falou כתב:

לא למדת עדיין לא לחפש אותי באישי, ובטח לא על זה שאני "מודרטור", כי זה מדרטר אותך ללא לכתוב?!

מה קרה, אין לך מספיק יכולת אינטלקטואלית ו/או ידע להתמודד עם העובדות שאני מציג, שאתה מוריד את עצמך לביבים הללו כל פעם מחדש?

אתה בחור רגיש, לא בשבילך ללכת איתי ראש בראש...

 

דווקא בשרשור הזה אין לי בינתיים התנגדות עקרונית למה שכתבת. התגובה שלי כוונה אל (וציטטה את) יגאל, שמשהו בדבריי כנראה נגע לו בעצב חשוף ולכן גרר אחריו תגובה לועגת ולא ממלכתית בעליל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Derish כתב:

שמשהו בדבריי כנראה נגע לו בעצב חשוף ולכן גרר אחריו תגובה לועגת ולא ממלכתית בעליל.

מעולם לא החזקתי רכב ליסינג אז העצב שלי לבוש היטב.

התגובה שלך כללה ניתוח אופי מעמיק לבאי הפורום, במקום לענות לגופו של עניין. וזו אגב לא פעם ראשונה אלא מגמה שאתה מתמיד איתה לאורך שנים.
עמדה מולי ההתלבטות אם למחוק אותה ולתת אזהרת משתמש, או להשאיר אותה ולתת לך להתמודד עם השאלה בכל זאת.

רשמתי לפני שבפעם הבאה אתה מעדיף מחיקה.

לגבי הממלכתיות, אני לא נשיא המדינה, איש לא מחייב אותי לממלכתיות. ולגבי הלעג, אז בשם כל הפורום אני אומר שיחס גורר יחס.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...