Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן!

נתונים: משפחה עם שני ילדים. נוסעים בממוצע 12-15K בכל רכב בשנה. כבישים בינעירוניים לעבודות ונסיעות בעיר.

כרגע: גיפון שנת 2017, פרייבט 2011. 

הגיע הזמן לשדרג. רוצים רכב אחד יותר מפנק(מנהלים?), ועוד גיפון. מכוניות בנות 3 שנים או חדשות. 

האופציות:

1. לקנות שני רכבים בני 3 שנים בערך עם ק"מ נמוך, להחזיק כ 3 שנים ולמכור. 

2. לקחת רכב אחד בליסינג מהעבודה

3. רכבים חדשים

 

לשאלות:

1. אם לא עושה לנו את זה 'רכב מהניילון', האם אופציה 1 היא הנכונה?

2. האם לקחת רכב אחד או שניים חשמליים? היברידי? היברידי פלאגין?

3. חשבתי על יונדאי סונטה היברידית 2021-2 כאופציה אחת. אלטרנטיבות? 

 

אשמח להכוונה או עוד שאלות שיעזרו להכווין לפתרון.  

 

פורסם

מבחינה כלכלית נראה לי שאופציה 1 הכי משתלמת.
מבחינת הקילומטרז' שאתם עושים אני לא רואה יתרון גדול לחשמלי, היברידי או פלאג אין. האם יש אפשרות לעמדת טעינה? אם לא, לדעתי זה פוסל על הסף חשמלי או פלאג-אין.

סונטה זה רכב גדול למשפחה עם שני ילדים - האם זה הגודל שאתם מחפשים?

האם יש מגבלות תקציב?
האם יש העדפות כלשהן? לדוגמא - הצ'בק, סטיישן או סדאן, פלנטרי, רובוטי או בכלל ידני, יפני או קוראני או אולי צרפתי? מה חשוב לכם? אמינות, בטיחות, צריכת דלק, מרחב?
וכן הלאה...

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

מנוסח ההודעה והחלופות הנשקלות נראה שאתם מתעדפים ביתר את נושא צריכת הדלק. תופעה נפוצה.

 

בגדול רכבים היברידיים/חשמליים עולים יותר מרכבים "רגילים". בודאי האמינים והמבוקשים מבינם. כי הם מצמצמים עלויות תדלוק. אבל זה יותר חשוב למי שנוסע יותר מכם.

אתה מדבר על 13,500 ק"מ בשנה לרכב. הפער בין רכב בזבזן שעושה 1:10 לבין רכב חסכוני באופן משמעותי שעושה 1:15 הוא עבורך כ 3000 ש"ח בשנה. זה לא סכום זניח אבל גם לא כזה שעבורו שווה לך להתחרות בקהל שמחפש היברידי/חשמלי וכו. כי זו תחרות שתעלה לך הרבה.

 

ברור שלרכוש רכבים משומשים יותר זול מחדשים או מהעבודה.

 

לא תארת מה אופי איכלוס הרכבים. אם אפשר לצמצם את הנסיעות המשפחתיות הדורשניות לרכב אחד (לפחות את הארוכות שבינן) אז מוטב לכוון לשני רכבים בגדלים שונים. כלומר במקום שתי משפחתיות לרכוש אחת מנהלים/גיפון (לנסיעות בהן צריך מקום) ואחת סופר מיני/מיני (בה בד"כ יש נהג או נהג ונוסע או נסיעות קצרות).

פורסם
לפני 17 שעות, motior כתב:

מבחינה כלכלית נראה לי שאופציה 1 הכי משתלמת.
מבחינת הקילומטרז' שאתם עושים אני לא רואה יתרון גדול לחשמלי, היברידי או פלאג אין. האם יש אפשרות לעמדת טעינה? אם לא, לדעתי זה פוסל על הסף חשמלי או פלאג-אין.

סונטה זה רכב גדול למשפחה עם שני ילדים - האם זה הגודל שאתם מחפשים?

האם יש מגבלות תקציב?
האם יש העדפות כלשהן? לדוגמא - הצ'בק, סטיישן או סדאן, פלנטרי, רובוטי או בכלל ידני, יפני או קוראני או אולי צרפתי? מה חשוב לכם? אמינות, בטיחות, צריכת דלק, מרחב?
וכן הלאה...

הסונטה היתה כרכב פינוק ליד ה SUV. אם יש רכב אלטרנטיבי עדיף - אשמח לשמוע. התקציב היה כ 140-150 לרכב הפינוק. אם צריך למתוח מעט, ניתן.

ל SUV - תקציב כ 90-100. צריך להיות מסוגל לקחת דרדקים מאחורה :)

פורסם
לפני 14 שעות, razi_pazi כתב:

מנוסח ההודעה והחלופות הנשקלות נראה שאתם מתעדפים ביתר את נושא צריכת הדלק. תופעה נפוצה.

 

בגדול רכבים היברידיים/חשמליים עולים יותר מרכבים "רגילים". בודאי האמינים והמבוקשים מבינם. כי הם מצמצמים עלויות תדלוק. אבל זה יותר חשוב למי שנוסע יותר מכם.

אתה מדבר על 13,500 ק"מ בשנה לרכב. הפער בין רכב בזבזן שעושה 1:10 לבין רכב חסכוני באופן משמעותי שעושה 1:15 הוא עבורך כ 3000 ש"ח בשנה. זה לא סכום זניח אבל גם לא כזה שעבורו שווה לך להתחרות בקהל שמחפש היברידי/חשמלי וכו. כי זו תחרות שתעלה לך הרבה.

 

ברור שלרכוש רכבים משומשים יותר זול מחדשים או מהעבודה.

 

לא תארת מה אופי איכלוס הרכבים. אם אפשר לצמצם את הנסיעות המשפחתיות הדורשניות לרכב אחד (לפחות את הארוכות שבינן) אז מוטב לכוון לשני רכבים בגדלים שונים. כלומר במקום שתי משפחתיות לרכוש אחת מנהלים/גיפון (לנסיעות בהן צריך מקום) ואחת סופר מיני/מיני (בה בד"כ יש נהג או נהג ונוסע או נסיעות קצרות).

הרעיון של הסופר מיני כנראה הכי נכון. השאלה אם נצליח להתרגל לזה בבית. 

פורסם

תתרגל.

במרבית המיקרים אתה ככל הנראה לא תסיע את כולם יחד. לכן רכב אחד ״גדול״ ושני סופר מיני, הגיוני.

אני לדוגמא, מתנהל מרבית הזמן לבדי או רק עם אישתי ולכן אני מחזיק בסופר מיני (חזקה) ו suv עבור נסיעות משפחתיות. 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

אני במקומך הייתי קונה קיה ספורטאז' 2020-2021 דגם Urban 2.0

בעניין פינוק - עד 150 אלף₪ אפשר למצוא לקסוס IS300H או UX250h גם באותו השנתון.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אם אתם לא נוסעים באופן קבוע לקמפינג או סתם סוחבים מטענים חורגים אפילו שני סופרמיני יספקו את הסחורה. 

אגב, למה אתה רוצה להחליף את הרכב בן ה-7? לא עונה לצרכים? מרובה תקלות?. אם הוא במצב טוב כנראה הכי כלכלי יהיה להשאיר אותו ולהחליף רק את הרכב הזקן, ואת הרכב בן ה-7 להחזיק עוד 3-5 שנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 שעות, madmax כתב:

הרעיון של הסופר מיני כנראה הכי נכון. השאלה אם נצליח להתרגל לזה בבית. 

 

לכן הצעתי אותו....

 

בסוף זה עניין של העדפה. אבל לטעמי הרכב המשני למשפחה של 2+2 יכול בקלות להיות מיני או סופר מיני. הרי רוב הזמן יש שם נוסע אחד...

וההוצאה הפחותה ברכב המשני יכולה לאפשר לקנות רכב ראשי גדול יותר. ושם עם כל המשפחה המרחב חשוב.

 

לך תתרשם מרכבי סופר מיני. אולי אתה פחות בקיא/מעודכן. רכבים גדלים עם השנים. הסופר מיני של היום זה בגודל של קומפקט (משפחתי) מלפני 20 שנה.

פורסם

רעיון של סופר מיני עממי נראה נכון,  כאשר מחפשים היגיון פרקטי  וכלכלי , לא פינוק. 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

מסכים.

ואם אלטש את הכיוון שלך אז אני מציע מהלך פרקטי עם הרכב המשני לטובת פינוק בראשי.... לרכז מאמץ ברכב אחד.

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
פורסם

ה SUV הנוכחי הוא ספורטאג 2017 1.6 עם 85K קמ. אין לו בעיות והוא משרת אותנו אחלה. חשבתי שנכון להתקדם אם הוא בן 7 כבר.

לגבי הפינוק ואם לא גדול. איך הפורמנטור?

פורסם

את הספורטרז' 2017 הייתי משאיר לעוד 5 שנים.

רק מצמצם החלפות שמן מנוע לכל 10 אלפים קילומטרים ( מנועי 1.6 נוטים לצבור בוצה אחרי 100 אלף קילומטרים, גם כאשר מטפלים כל 15 אלף ( הוראות יצרן).

אתם נוסעים כ 12 אלף בממוצע השנתי, אני מקווה שהרכב נכנס לטיפול פעם בשנה.

לגבי פורמנטור - תלוי איזה סוג של פינוק מחפשים.

נסיעה מנהלתית נינוחה ( דוגמת סונטה שנתת) זה לא .

הרכב יחסית קשיח.

אם הפינוק הכוונה  רכב חזק, אז רק עם מנוע 2.0.

עם המנוע 1.5 זה סוג של "כבש בעוד זאב" ( אותי קצת הגזמתי עם התיאור, אבל זה לא רכב חזק כמו שהמראה גורם לחשוב).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

רכב בן 7 עם 85,000 ק״מ הוא בסך הכל רכב צעיר. להערכתי אם לא מדובר בדגם בעייתי יוכל לשרת אותך בשקט עוד 5 שנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הדגם לא בעייתי, בתנאי שלא מאחרים בטיפולים ולא משתמשים בשמן מנוע באיכות ירודה.

ממיר קטליטי נקודה חלשה בדגם  הזה. אם לא עובר טסט בגלל זיהום, צריך להחליף ( לא זול, אבל להחליף רכב יותר יקר.).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...