Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך זה היה להוציא רישיון נהיגה לפני 30 שנה?


Buki

פוסטים מומלצים

התחלתי לחמוד נהיגה בחופש הגדול בין השביעית לשמינית בקיץ 1991.

למדתי בישיבה תיגונית והייתי עושה שיעורים בהפסקת צהרים (לןמדים שם עד 7 בערב והפסקת הצהרים היתה מספיק ארוכה).

הצטרפתי לשיעור נהיגה של חבר והמורה מצא חן בעיניי אז למדתי אצלו.

התחלתי בפג'ו 305 1988 ואחרי כמה שעיורים המורה החליף ל-405 1992.

עברתי רק בטסט חמישי.

בטסט השלישי אמרו לי שהמורה בלבל את התוצאות ולכן כל הנבחנים "זוכים" לטסט חינם (אבל צריכים לשלם למורה על הרכב...).

הטסט החנישי שעבר היה ביום מושלג  אבל עברתי.

אבי עבד בצבא והרכב הביתי היה פג'ו 205 צבאית שלא הייתי מורשה לנהוג בה...

רק בזמן השירות הצבאי קיבלתי רישיון נהיגה צבאי ויכולתי לנהוג ב-205....

במהלך השירות הצבאי נהגתי ברכבים שכורים שקיבלתי מהצבא למילוי תפקידי: פורד טרנזיט, פיאט אונו, פורד פיאסטה ופעם אחת צ'ופרתי בקיה פרייד אוטומטית.

במהלך השירות הצבאי אבי פרש מהצבא וההורים קנו פורד מונדאו 1800 חדשה עם גג שמש... כיף של אוטו

 

לקראת סוף הצבא קניתי את הרכב הראשון שלי - מיצובישי לנסר 1500 אוטומטית. אחרי הרכבים הספרטניים שנהגתי בצבא "מיצובישי ויש בה הכל" היתה שדרוג רציני (אבל יחידת ההנעה ניתה חלשה לעומת המונדיאו).

לקראת סוף תואר ראשון כבר קיבלתי רכב מהעבודה (מאזדה לאנטיס)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לקבל רישיון צבאי בשנות ה-80 היה צורך לעבור קורס ״נהיגה מונעת״. כשהייתי בלבנון ב-1984 הגיע מדריך וביצע את ההדרכה במרוכז. אחר כך הייתי צריך לנסוע לשלישות (?) ביפו לקבל את הכרטיס הצהוב.

 

המדריך בקורס היה לא אחר מאשר טסטר שהכשיל אותי 8 שנים קודם.

 

הרכב הצבאי היחיד שבו נהגתי היה פיג׳ו 404 טנדר מתפרק שסיים את חייו כשאיזה קצין מטורף גלגל אותו איפה שהיום הגרנד קניון בחיפה. המשימה לא היתה קשה, בוודאי בשילוב של הרכב הלא יציב עם הנהג חסר המעצורים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Buki כתב:

רישון לטרקטור (דרגה 1) הוצאתי בצבא. 

כנ"ל אבל גם רשיון לווספה הוצאתי בח"א.

קיבלתי רשיון אזרחי עד 500 סמ"ק, שלאחר מכן שונה ל 54 כ"ס.

אצלכם לא היו שיעורי ווספה?

לפני 11 שעות, ArikB כתב:

בזמני היה פיילוט של לימוד לתיאוריה בתיכון עצמו

גם היום יש את זה. הילדים שלי עשו תיאוריה בתיכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

עדיין שימושי באירופה, אם כי גם שם הולך ופוחת.

פחות. הרבה פחות.

אני מעורב בהשכרות רכב באיזור העשור, בשנים עברו עם ההורים ובשנים האחרונות עם חברים או עם אשתי.

לפני 10 שנים היו די הרבה רכבים ידניים בהשכרה באירופה, היום הרבה פחות.

 

ההפרשים גם נהיו די קטנים. שכרתי לפני 7-8 חודשים רכב בצ'כיה, ההפרש היה 300₪ על 8 ימים.

בקפריסין ההפרש היה 10 יורו ליום.

בדיעבד בשתי המדינות היה נכון לשכור רכב אוטומטי. בצ'כיה נהגתי בכל מיני כבישים צדדיים והדבר האחרון שהייתי צריך זה להתחיל להתעסק בהילוכים.

בקפריסין גם ככה נוהגים הפוך, אז זה הועיל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, teyal כתב:

אצלכם לא היו שיעורי ווספה?

הייתי עתודאי, שרתתי בין השנים 1997-2001. 

 

היו בבסיס ווספות ענתיקות PX150 וגם ריקשות פיאג'ו 3 גלגלים. הכלים האלו הוגדרו לתחבורה פנימית בלבד ולא היו מורשים לצאת מחוץ לבסיס. 

 

הריקשה הוגדרה כלי מסוכן ומיושן ולא נתנו  רישיונות חדשים לאף אחד. מי שהיה לו, היה ונהג, מי שלא היה - לא מקבל. במקום ריקשה נכנסו בהדרגה גולף קארס חשמליים.

 

לווספה כן אפשר היה לקבל רישיון אבל רק לאנשי קבע "מתקדם" וקצינים. 

שוב בגלל שזה כלי מסוכן לא נתנו רשיון לאנשי קבע "ראשוני" וכמובן לא לחיילי חובה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

??

ב2007 הסתובבו פה המון מכוניות משנות ה90 וגם ה80, שחלק גדול מהן עוד היה ידני. למדתי 5 שנים אחרי ולא זכור לי שמי מבני גילי חשב בכלל שזו לא אופציה

ובסביבות 2010-2011 הגיע לכאן גל של מכוניות ידניות די זולות, בפער של עשרות אלפי שקלים אפילו לעומת הגרסה האוטומטית, לצד צריכת דלק עדיפה.

ככה שזה פתח לך אופציות לא רעות לרכב חדש וזול יחסית.

אני הוצאתי רישיון באותה תקופה והרוב הגדול למד על ידני.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@dorsht  הפעם האחרונה בה שכרתי מראש ידני היה באיטליה ממש לפני הקורונה, ואז התחלקתי בנהיגה עם הדור הצעיר (לכולם רישיון על ידני). אבל טיפה קודם נסעתי עם אשתי - שלמרות 25 שנות נהיגה בידני מסרבת לנהוג כך ולכן שכרתי אוטומטי. הכל היה טוב ויפה עד שפרצו לרכב וכאשר ניגשתי להחליפו היה בתחנה רק רכב ידני. למזלי זה היה יום לפני החזרה ארצה, אז חלוקת הנהיגה כבר לא היתה רלוונטית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי זו הייתה הפעם האחרונה ששכרתי רכב ידני, בדיעבד זו הייתה טעות.

אם אסע עוד פעם לאיטליה אשכור רק רכב אוטומטי.

לא מספיק שיש לך כביש צר, סיבובים, אוטובוס שעובר מולך או רוכבי אופניים בנתיב שלך אתה גם צריך להתעסק בקלאץ' ובידית הילוכים. סתם התעסקות מיותרת.

לפני 25 שנים זה לא רלוונטי, היום באירופה הרבה יותר קל למצוא רכבים אוטומטיים להשכרה, בייחוד במדינות במערב\מרכז אירופה. גם במזרח אין בעיה, אולי ההפרש יותר גדול אבל עדיין אפשר להשיג.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני די צעיר ברישיון. 

רציתי להתחיל כמו כולם ב 17.5, הייתי ב י"א. 

בקשה מאמא להתחיל, "חכה, אשאל את אחיך הגדול" 

התשובה הייתה, חכה קצת, אחרי פסח של יב'

תתחיל..... 

יוני 2003 התחלתי, 

גולף TDI, האות "i" הייתה בכחול... 

20 וקצת שיעורים, נקבע טסט. 

ביום הטסט, 6:00 בבוקר, התקשרתי למורה, 

"אני באילת, לא אגיע לטסט" 

חטפתי קללות מפה ועד כל קרובת משפחה שיש לה פות.....

באילת הכרתי בעל בסטה, נהיה אחד החברים הכי טובים שלי, לשמחתי דמה לי מאוד, והיה לו רשיון רכב..... אהמ' אהמ'. 

 

בגיל 28, הסמג"ד הטיל וטו,

-"אי אפשר ככה, כל פעם שאני סוגר איתך שבת, אני רק חושב על התחקיר שבו תופסים אותנו מחלצים עם האמר ולך אין רשיון בכלל, ואני אקבל צעקות. 

או רשיון או שאני מעביר אותך גדוד, יש לך חודשיים"

 

אבא שלי בדיוק נפטר, אז זה קצת התעכב. 

 

עברנו לעורפית בבית ליד, 

מצאתי מורה בדפי זהב! מקומי בנתניה. 

כמה שיעורים בודדים להכיר את הסביבה, 

טסט של 45 דקות! הייתי על מדים. 

הבוחן היה שיריונר, כל הטסט דיברנו והוא סיפר על 25 שנות שירות. 

לא חנייה, לא זינוק בעלייה, לא כלום, פשוט טיילנו בעיר..... 

 

הראשון לספר לו, היה הסמג"ד.... 

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.5.2024 בשעה 11:17, sperial כתב:

את הטסט עברתי ביום הזיכרון 1977 בשעה 7 בבוקר. בשיעור החימום המורה לקח אותי לדרך העצמאות - איזור אסור ללימודי נהיגה - ומילא את הבגאז' בארגזי בירה ליום העצמאות.

 

לימודי הנהיגה באותה תקופה הותרו מגיל 18. לא היה מינימום שיעורים, אבל לימוד הנהיגה נמתח כמו מסטיק כי ההמתנה בין טסטים היתה חצי שנה ומעלה, לא היו מספיק הקצאות.

 

הרכב היה פורד אסקורט 1300 מדור ראשון. כמובן ידני. למרות מומנט של משהו כמו 9 קג"מ זינק יפה במקומות כמו רחוב התורן, וזינוקים פחות תלולים עברו אפילו בהילוך שני. כמובן עם בלם יד, כי לא היו מערכות עזר.

 

לתיאוריה למדתי מתוך איזו חוברת שהדגישה מאוד את הפרק הטכני. את החוקים והתמרורים הכרתי היטב, גם בזכות אבאה גם כי בילדות קראתי בשקיקה את חוברות עדכון התקנות שמשרד התחבורה הפיץ לכל בעל רישיון נהיגה כל 2-3 שנים.

 

לתוצאות הטסט הייתי צריך להמתין עד אחרי החג, כי כמה חודשים קודם תלמיד רצח בוחן שהכשיל אותו, ואז תוצאת הטסט נמסרה למורה רק למחרת (וכאמור - היה חג).

 

כמובן שבתקופה זו לא היתה חובת ליווי, אבל אבא שלי יזם כזו ולא שחרר לי את הרכב עד שסמך על הנהיגה שלי.

 

אבל הסיפורים היפים באמת שייכים לדור קודם, השכנה שעברה טסט בשבוע 39 להריון, ואבא שלי שעבר טסט בלי לדעת שהוא בטסט.

ואוו 1977 זה לפני כמעט 50 שנה, אתה בטח סביבות גיל ה 65? 

בזמנו מי שעשה רישיון ב' קיבל אוטומטית גם דרגת טרקטור נכון? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו עברתי קצת. אם תשים לב, יש כאן כמה שמבוגרים ממני בכמה שנים.

 

ההורים שלי קיבלו רישיון ב-1964-5, אצלם כלל גם טרקטור. שלי כבר לא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיל 15 רוכש ספר תיאוריה ולומד אותו בעל פה.

בגיל 16 - קטנוע 50 סמ"ק

בגיל 17 - נכשל בשני טסטים על פרטי. מורה פח (כולם מאשימים את המורה בכישלונות. חשבתי אז שאני לא מספיק טוב. כשהפכתי למורה הבנתי כמה המורה ההוא היה כשלון).

בגיל 18 - רשיון 15 טון (אז ג’) במסגרת קד”צ אצל אבי גולן המלך בת”א. טסט שני. כמעט הרגתי איזה קטנוען שלא עצר בעצור אך, כאמור, העביר אותי.

בגיל 18 - אופנוע עד 500.

בגיל 20 - טרקטור.

בגיל 20 - אוטובוס זעיר ציבורי.

בגיל 22 - אופנוע כבד.

בגיל 23 - מורה נהיגה. הייתי אז המורה הצעיר בתולדות המדינה. עבדתי שנה והפסקתי.

בגיל 24 - אוטובוס.

בגיל 40 - מלגזה.

כל הרשיונות היו ככה לכיף חוץ ממורה נהיגה ונהג אוטובוס שגם עבדתי בהם.

 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הוצאתי רישיון נהיגה בחו"ל (אירופה) לפני 15 שנה.

 

לומדים לבד ועם חברים לתיאוריה, עוברים תאוריה...
אחרי זה עושים קורס של כמה שעות עם משהו שיש לו רישיון מעל 5 שנים,
ומוציאים אישור לתלמיד ולנהג מלווה לצורך לימודי נהיגה.
במקרה שלי, חבר של המשפחה כי ההורים שלי פחות סבלניים לשטויות האלה.

מתרגלים נהיגה, על הילוכים, על רכב סטיישן מזדקן, עד שמרגישים שיש לך את זה.
מתקשרים לבד לקבוע טסט, ועד שהזמן מגיע לוקחים 2-3 שיעורים עם מורה נהיגה מקצועי שיראה לך קצת טיפים ודגשים באזור אליו הטסטרים אוהבים לקחת תלמידים...

 

מגיע יום הטסט, הולכים למשרד התחבורה המקומי, את הרכב לטסט עצמו שוכרים ממשרד התחבורה. פוגשים את הטסטר, עושים סריקה על הרכב מבחוץ, הטסטר שואל שאלות כלליות על הרכב (כמו איך יודעים שהצמיג תקין, בודקים אורות וכאלה). נכנסים לרכב, הטסטר (תמיד) מפתיע בשאלת טריוויה תאורתית שחובה לענות עליה נכון...
יוצאים לדרך... הטסטר אומר תפנה פה, תפנה שם, מציק לך עם משימות איזוטריות (קר לי, חם לי, משחק ברדיו), חוזרים למגרש חניה של המשרד והמשימה האחרונה - חניה. חייבת להיות מושלמת, בדיוק בין הקוים. אך למזלי הטסט היה ביום חורפי מושלג, לא רואים קוים, ולפי החוקים מותר לחנות במקרה כזה איך שרוצים. מתקדמים קרוב לקיר ומדממים מנוע.

 

הטסטר מסתכל עליך בחיוך, אומר לך עברת... אתה מקבל רישיון במקום, ללא הגבלות, ללא מלווה, ללא עד 2 נוסעים. חוקי לנסיעה.

אחרי שבוע בערך מקבל בדואר רישיון פלסטיק. אין רענון נהיגה, אין אגרות מוזרות.

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...