Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה למדתי אחרי שבועיים חופשה עם 911 קאררה וחודשיים מחייה עם 718 ספיידר (סיפור הגשמת חלום)


כוכב השחר

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, M H כתב:

בגדול, כמה לירות עלתה ההבנה הזו ? 😜

אם נניח שקיבלתי ערך של פלוס מינוס 4000 דולר מה 911 (ולדעתי זו הערכה שמרנית)

ונניח שהכסף הזה היה יושב לי בעו"ש ב 4.8% ריבית אז יצאתי מורווח ב $2000, בערך

אם מניחים שהייתי שם את הכסף הזה על ה SP500 (שזו הנחה סבירה, אבל מי יודע מה הייתי עושה) אז הפסד של $14,000 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר הסיפור by far הכי הרפתקאני שהיה פה. תענוג. החוויה של להגיע למפעל ולקבל רכב כזה נראה לי בלתי נשכחת. 

 

גם אני עם מיאטה והחלום זה gt4, ואז קראתי בקבוצות של המיאטות קצת על השוואות של בעלי פורש ומיאטה, שרושמים שאין ספק שהמיאטה הרבה יותר פאן.

ואז נהגתי על gt4 במסלול בוגאס, אמנם לא נותן מספיק אינדיקציה אבל לא הרגשתי קליק. הרכב כן מתנהג מעולה וחזק מאוד, אין ספק.

Anyway, אני מקווה שאוכל להגיע ליום שאקנה gt4, אבל זה לא אומר שאמכור את המיאטה...

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

נראה לי שאחרי המקרה שלך פורשה יחשבו פעם שניה על המשך התכנית של קבלת הרכב באירופה לסיבוב...  ;-)

נהנתי לקרוא, תתחדש עם המיאטה

  • מצחיק 1

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כמה דברים להגיד על הפוסט הזה - ואני מתנצל מראש אבל קראתי רק את הפוסט הפותח ולא את כל השרשור:

1. הרפתקאה מדהימה! באמת סיפור חד פעמי.

2. אני לא יודע כמה כסף הפסדת בכך שרשמת את האוטו בארה"ב, נסעת מעט ומכרת אותו, אבל זה לא משנה: חלומות עולים כסף, ואת הכסף אתה משלם עבור הגשמת חלום - זה יכול להיות קרוז של דיסני (כמו שבת זוגי רוצה) שעולה אלפי דולרים, זה יכול להיות טיסה בקונקורד (בזמנו) שעלתה אלפי דולרים, זה יכול להיות רכישת דאון כתחביב (כמו שאבא שלי עשה), או רכישת פורשה כדי לחוות בעלות על אחת כזו. אל תיכנס אפילו לחישובי הפסד/ירידת ערך/כלכליות העסקה, זו לא מאזדה או  טויוטה, כל דולר שהוצאת היה תמורת הגשמת החלום.

3. קראתי לפני כמה שנים כתבה בעיתון רכב בריטי כלשהו על מישהו שנהג לראשונה בלמבורגיני קונטאש, שהיתה חלום ילדות שלו, ואני זוכר שהמסקנה היתה never meet your idol. מצד שני, אם לא היית עושה את המהלך המטורף הזה, תמיד ולעולם היית נשאר עם תחושת הפסד/החמצה.

4. המון ריספקט על זה שידעת להגיד "זה מדהים, זה חלום של רבים, אבל זה לא בשבילי". אנשים רבים היו נשארים עם הפורשה למרות שהיא לא מתאימה להם, כי "וואלה, זו פורשה" או כי "מה, אני מטומטם, כולם חולמים פורשה ואני מוכר" או משהו כזה.

5. עשית לי חשק למיאטה!

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Fazer כתב:

יש לי כמה דברים להגיד על הפוסט הזה - ואני מתנצל מראש אבל קראתי רק את הפוסט הפותח ולא את כל השרשור:

1. הרפתקאה מדהימה! באמת סיפור חד פעמי.

2. אני לא יודע כמה כסף הפסדת בכך שרשמת את האוטו בארה"ב, נסעת מעט ומכרת אותו, אבל זה לא משנה: חלומות עולים כסף, ואת הכסף אתה משלם עבור הגשמת חלום - זה יכול להיות קרוז של דיסני (כמו שבת זוגי רוצה) שעולה אלפי דולרים, זה יכול להיות טיסה בקונקורד (בזמנו) שעלתה אלפי דולרים, זה יכול להיות רכישת דאון כתחביב (כמו שאבא שלי עשה), או רכישת פורשה כדי לחוות בעלות על אחת כזו. אל תיכנס אפילו לחישובי הפסד/ירידת ערך/כלכליות העסקה, זו לא מאזדה או  טויוטה, כל דולר שהוצאת היה תמורת הגשמת החלום.

3. קראתי לפני כמה שנים כתבה בעיתון רכב בריטי כלשהו על מישהו שנהג לראשונה בלמבורגיני קונטאש, שהיתה חלום ילדות שלו, ואני זוכר שהמסקנה היתה never meet your idol. מצד שני, אם לא היית עושה את המהלך המטורף הזה, תמיד ולעולם היית נשאר עם תחושת הפסד/החמצה.

4. המון ריספקט על זה שידעת להגיד "זה מדהים, זה חלום של רבים, אבל זה לא בשבילי". אנשים רבים היו נשארים עם הפורשה למרות שהיא לא מתאימה להם, כי "וואלה, זו פורשה" או כי "מה, אני מטומטם, כולם חולמים פורשה ואני מוכר" או משהו כזה.

5. עשית לי חשק למיאטה!

מסכים עם כל מילה, כמובן. המוח שלי עושה חישובי רווח הפסד ברקע בלי שאקטיבית אצטרך לחשוב על זה 😂

לגבי 2 :

בתאריך 8.5.2024 בשעה 20:48, כוכב השחר כתב:

אם נניח שקיבלתי ערך של פלוס מינוס 4000 דולר מה 911 (ולדעתי זו הערכה שמרנית)

ונניח שהכסף הזה היה יושב לי בעו"ש ב 4.8% ריבית אז יצאתי מורווח ב $2000, בערך

אם מניחים שהייתי שם את הכסף הזה על ה SP500 (שזו הנחה סבירה, אבל מי יודע מה הייתי עושה) אז הפסד של $14,000 

 

לפני 21 דקות, Fraysa כתב:

לי הוא עשה חשק ל-718 :-).

(אבל קאיימן)

זה הרכב המושלם, אבל אפשר לדלג על המנועי טורבו, מפספסים את הפואנטה

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

פוסט אחד הטובים פה, לקח לי חצי יום לקרוא אותו אומנם (בהפוגות בעבודה) אבל היה שווה כל רגע.

 

אני לא יכול לאמר שמתחבר כי אף פעם לא נהגתי בכלים כאלה אבל יאללה אם המסר זה שברכבים סבבה להיות עני אז אני בעד.

 

אגב @כוכב השחר בתור מי שחולם ועוקב אחרי ה ND3 כמו שהיא נקראת,  הרגשת איזשהו שיפור בהיגוי ואת השינוי שהדיפרנציאל החדש מביא איתו? יש על זה לא מעט ויכוחים בין כאלו שנשבעים שהשינוי ענק ומקפיץ את הרכב עוד מדרגה (למשל ג׳ייסון קמיסה ואחרים) גם בהיגוי וגם בהתנהגות טובה יותר כביכול שנותנת יותר ביטחון ברכב תוך כדי שעדיין שומרת על האופי שלו לבין כאלו שאומרים שלא מרגישים כמעט שום הבדל מה ND2 בגדול, בטח בכבישים ציבוריים ( Throttle House ואחרים).

 

מעניין אותי מה הטייק שלך בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Doron_Z כתב:

פוסט אחד הטובים פה, לקח לי חצי יום לקרוא אותו אומנם (בהפוגות בעבודה) אבל היה שווה כל רגע.

 

אני לא יכול לאמר שמתחבר כי אף פעם לא נהגתי בכלים כאלה אבל יאללה אם המסר זה שברכבים סבבה להיות עני אז אני בעד.

 

אגב @כוכב השחר בתור מי שחולם ועוקב אחרי ה ND3 כמו שהיא נקראת,  הרגשת איזשהו שיפור בהיגוי ואת השינוי שהדיפרנציאל החדש מביא איתו? יש על זה לא מעט ויכוחים בין כאלו שנשבעים שהשינוי ענק ומקפיץ את הרכב עוד מדרגה (למשל ג׳ייסון קמיסה ואחרים) גם בהיגוי וגם בהתנהגות טובה יותר כביכול שנותנת יותר ביטחון ברכב תוך כדי שעדיין שומרת על האופי שלו לבין כאלו שאומרים שלא מרגישים כמעט שום הבדל מה ND2 בגדול, בטח בכבישים ציבוריים ( Throttle House ואחרים).

 

מעניין אותי מה הטייק שלך בנושא.

 

יש הבדל ואני לא יודע איך אנשים אומרים שהוא לא מורגש (ואי אפשר להגיד על ת'ומס מ TH שהוא נהג פח). שני ההבדלים העיקריים לדעתי הם -

ההגה בפער די גדול יותר טוב: מרגיש יותר מדויק, יותר כבד, ומרגיש שיש פחות deadzone באמצע. לפני כן זה הרגיש לי שיש איזה 3 מעלות לכל כיוון (לא מדדתי) שלא מתורגמים ל output בגלגלים, ואני לא מרגיש את זה יותר.

השינוי בדיפרנציאל מורגש - כשהזנב יוצא בפניה הרכב חוזר לנסוע בקו ישר יותר מהר מאשר לפני, כלומר, מהתחושה שלי, שימוש בגז מיישר את הרכב יותר טוב מלפני.

* נהגתי ב ND2 ביום האיסוף, אז ההשוואה די טרייה

 

מעבר לזה המסך והריספונסיביות של כל המערכת מולטימדיה פשוט שמים וארץ

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין איך רק עכשיו הגעתי לשרשור הזה @Doron_Z תודה על ההקפצה.

מרתק, ישבתי לקרוא את הכל במשך חצי שעה. אילו עליות ומורדות, ממש אפשר לצלם סרט מהסיפור הזה.

משגע.

אתייחס לכמה דברים:

הגרמנים כפי שצפינו - עובדים טוב וכמו שצריך, שירות לקוחות מעל ומעבר מכל מי שקיבלת ממנו שירות, החל מהמפעל, דרך הגרריסט, לחברת הביטוח ואפילו לקלאוס העבריין שחתך את הנתיב בפניה... :) השתלשלות האירועים הובילה לכך שנהנית גם מה911 מבלי שתיכננת זאת בכלל... זה די דומה לחיים, אי אפשר 'להזמין' אירועים מסוימים. לפעמים זה לטובה ולפעמים לרעה.

בנוגע להגשמת חלומות אל מול מציאות - לפעמים יש לנו חלום או שיש אייקון מוטורי שאנחנו רוצים שיהיה בהישג ידינו, אבל אחרי שזה קורה אנחנו חוזרים למציאות ומבינים שזה לא הדבר הכי נכון עבורנו. מסכים לגמרי עם המסקנות שלך בעניין הזה. אני חושב שזה הכרחי אבל להגשים חלומות, אם לא בבעלות על רכב אז לפחות לנהוג בו (או במקרה הכי מינימלי - לנסוע בו כנוסע).

הותרת בי טעם של קנאה מהאפשרויות הרבות שיש לחובב רכב בארה"ב בפרט ובעולם הגדול בכלל, דברים שבארץ אפשר רק לחלום עליהם. לא רק על ההיצע של הרכבים, האופציות של כל דגם, הכבישים, אלא אפילו ברמת השירותיות שקיבלת במדינה זרה סביב הנושא. דבר שמאוד לא מוכר אצלנו.

ולבסוף - יכול להתחבר לחיבה לרודסטר יפנית, והחיוך שיש בתמונת פרופיל שלי תומך בזה 😁 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, כוכב השחר כתב:

 

יש הבדל ואני לא יודע איך אנשים אומרים שהוא לא מורגש (ואי אפשר להגיד על ת'ומס מ TH שהוא נהג פח). שני ההבדלים העיקריים לדעתי הם -

ההגה בפער די גדול יותר טוב: מרגיש יותר מדויק, יותר כבד, ומרגיש שיש פחות deadzone באמצע. לפני כן זה הרגיש לי שיש איזה 3 מעלות לכל כיוון (לא מדדתי) שלא מתורגמים ל output בגלגלים, ואני לא מרגיש את זה יותר.

השינוי בדיפרנציאל מורגש - כשהזנב יוצא בפניה הרכב חוזר לנסוע בקו ישר יותר מהר מאשר לפני, כלומר, מהתחושה שלי, שימוש בגז מיישר את הרכב יותר טוב מלפני.

* נהגתי ב ND2 ביום האיסוף, אז ההשוואה די טרייה

 

מעבר לזה המסך והריספונסיביות של כל המערכת מולטימדיה פשוט שמים וארץ

 

 

התגובה שלך תואמת הרבה מהמצדדים שגם לא הבינו איך TH לא הרגישו בזה, חלק אמרו שהשיפור בהיגוי הורגש ברמה שאפילו ביציאה מהחניה שמו לב לזה.

 

שאלה קטנה נוספת, ברור לי לפי רוב הפידבקים שההתנהגות של הרכב עם הדיפרנציאל החדש היא טובה יותר במונחים אובייקטיביים, זאת אומרת הרכב יותר נשלט, מקנה ביטחון ופחות ״גחמתי״, אבל כמו שפירטת התנהגות טובה יותר לא תמיד בהכרח מובילה לזה שהרכב יותר פאן, פורשה זה רכב שנמצא בטופ של ההתנהגות מבחינה ספורטיבית, כזה שמנפק את הזמנים הטובים ביותר בכמעט כל יום מסלול אבל אתה מצאת אותו פחות כיף.

 

השאלה אם ב ND3 השיפור/שינוי בהתנהגות לא פגע באיזשהו אופן קצת בכיף? 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...