Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט אטקה או פולקסווגן טיגואן


hosamz

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, רועי5 כתב:

סיאט אטקה קלה יותר מהטיגואן, הבדלי "סחיבה" מורגשים ( שניה מהיר יותר 0-100 ). היא גם מקריבה נוחות נסיעה ע"ח אחיזה ויכולת תמרון עדיפה. האבזור קמצני יותר בגירסאות הפתיחה. מבחינת איכות גימור די דומות, הגם שהפולקסוואגן מספקת תחושה יותר יוקרתית. ואגב DSG, נראה לי קצת לא הגיוני שמנוע זהה בשני כלי רכב עם מכללים דומים עד זהים יקבל באחד תיבה "רטובה" ובשני "יבשה". אז חיפשתי וחיפשתי ועוד פעם חיפשתי איזו תיבה יש בטיגואן בנזין 1.5 ולמעט התשובה DSG שבעה הילוכים, אין פרוט של טיפוס התיבה. יותר מכך, אפילו קצת מקטרים בכל מיני מקומות ברשת שאין בנמצא פרוט כזה. אשמח להפניה למקום שיחכים אותי.

ז"א שהאטקה לא נוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, mottis כתב:

ותא המטען קצת יותר גדול מזה שבאטקה ובעיקר

 

 

לפני 21 שעות, hosamz כתב:

ומה הוא נפח תא מטען המדויק שלו? 430 ליטר או 500 ליטר והאם הוא יספיק ל 4 מזוודות גדולות כמו תא מטען של האטקה

 

למרות שלמעשה מדובר ברכבים זהים כמעט, התרשמתי שתא המטען באטקה יותר גדול מהקארוק בגלל שריצפת תא המטען בו נמוכה יותר. (דרך אגב אתה בטוח שבאטקה נכנסות 4 מזוודות גדולות? תא המטען שלה קצר ועמוק ונראה לי שזה יקשה להכניס 4 מזוודות גדולות).

 

התרשמתי גם שבאטקה מרווח הרגליים במושב האחורי גדול יותר מהקארוק.

 

 הטיגואן מרווח יותר משניהם בצורה די משמעותית.

 

הקארוק והטיגואן איכותיים יותר מהאטקה בפנים, הקארוק אולי אפילו איכותי יותר מהטיגואן.

 

הטיגואן עם מנוע 2 ליטר מטחנת דלק לא הייתי מתקרב באופן אישי, הייתי שוקל רק את מנוע ה-  1.5, בעבר פורסם שהיה לו גיר רטוב כמו לקודיאק. תקבל ביצועים טובים ליום יום, לא מטוס, ביצועים פחות טובים מהאטקה והקארוק וצריכת דלק גבוהה יותר. רוצה מטוס לך על ג'יפון חשמלי אם אתה יכול, ג'יפון בנזין לא יתן לך את זה בלי לקרוע את הכיס.

 

צריך לשים לב שנפח תא המטען בטיגואן של כ- 600 ליטר מתייחס למצב בו הספסל האחורי נמצא במצבו הקדמי ביותר, כלומר דבוק למשענות המושבים הקדמיות, מצב לא ריאלי. במצב רגיל נפח תא המטען כנראה סביב 450 - 500 ליטר בדומה לאטקה. אבל תא המטען בטיגואן ארוך יותר ורדוד יותר ואפשר כאמור להזיז את המושב האחורי קצת קדימה במידת הצורך ולכן יהיה אפשר להכניס אליו חפצים ארוכים יותר כגון מזוודות גדולות לאורך אחת ליד השניה.

 

בטיגואן מסך המולטימדיה ממוקם בסידור ישן נמוך מדי מתחת לפתחי האיוורור ולא נוח לתפעול לעומת האטקה והקארוק בו הוא נמצא גבוה בין פתחי האיוורור.

 

הטיגואן עבר מתיחת פנים מתישהו, עדיף את הגירסה הזאת, לפני כן היה חסר בו אבזור נוחות ו/או בטיחות.

 

הקארוק רכה, הקארוק קשיחה יחסית, הטיגואן באמצע.

 

בחירה קשה, שב ברכבים, סע בהם, תשווה את האבזור ותחליט מה יותר חשוב לך.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בהתלבטות דומה, בחרתי בטיגואן - אין מה להשוות באיכות החומרים ורמה הנסיעה אל מול האטקה - הטיגואן כמה רמות מעל. את הקארוק לא בחנתי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד כמה דברים,

 

בטיגואן משענת המושבים האחוריים מחולקת 40:20:40 דבר שמאפשר להוריד רק את חלק המשענת האמצעי ולהכניס חפצים ארוכים ועדיין מאפשר לשני נוסעים לשבת מאחורה בצדדים.

 

באטקה ובקארוק החלוקה של המשענת האחורית היא 2/3 - 1/3 ועם פתח סקי קטן, דבר פחות שימושי.

 

בתא המטען של הטיגואן יש וילון גלילה שעולה ביחד עם דלת תא המטען כמו מחיצה קשיחה ויוצר פתח גדול בניגוד לוילון גלילה רגיל שבתכלס לא נוגעים בו ומשאירים אותו פתוח כמו מחיצה קשיחה כי מסורבל לפתוח ולסגור אותו, סוגרים אותו בדרך כלל רק לצורך הכנסת חפצים גבוהים מעל גובה הוילון. אפשר גם להוציא את גליל וילון הגלילה לגמרי ולאחסן אותו יותר בקלות מאשר מחיצה קשיחה. כלומר בטיגואן יש שילוב יתרונות של וילון גלילה ומחיצה קשיחה יחדיו.

 

בעבר הטיגואן סבל מירידת ערך גבוהה לעומת שמירת ערך גבוהה באטקה ובקארוק, לא יודע איך זה עכשיו, משער שזה עדיין המצב. למה זה ככה? ליצחק לוי ז"ל הפתרונים.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, elad_w כתב:

הייתי בהתלבטות דומה, בחרתי בטיגואן - אין מה להשוות באיכות החומרים ורמה הנסיעה אל מול האטקה - הטיגואן כמה רמות מעל. את הקארוק לא בחנתי.

 

 

מתנצל מראש על כך שאני חולק עליך במעט. לפני שקניתי את האטקה גם בחנתי את הטיגואן. האיבזור היה עשיר יותר, המושב מאחור משוכלל עם אפשרויות הזזה שאין בסיאט. מכל בחינה אחרת, העדפתי את האטקה, היא זריזה יותר, מהודקת יותר, קצרה יותר וזולה יותר. בגדול מדובר במכוניות מאוד דומות, מערכות מכניות זהות לחלוטין ( הגיר כאמור בסימן שאלה ) והכי חשוב לגבי לפחות, הגימור מצוין בשתיהן באותה מידה, מכוניות שקטות מאוד נטולות ציוצים וחריקות. ולפותח, האטקה בהחלט נוחה, היא רכה פחות, גם מהאטקה גם מהטיגואן, אבל שומרת על רמת נוחות  טובה בצד אחיזה ושליטה מעולים. ממליץ על נסיעת מבחן שתוכל לגבש אצלך את מה שהכי חשוב וזו דעתך שלך.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, green כתב:

בטיגואן משענת המושבים האחוריים מחולקת 40:20:40 דבר שמאפשר להוריד רק את חלק המשענת האמצעי ולהכניס חפצים ארוכים ועדיין מאפשר לשני נוסעים לשבת מאחורה בצדדים.

 

באטקה ובקארוק החלוקה של המשענת האחורית היא 2/3 - 1/3 ועם פתח סקי קטן, דבר פחות שימושי.

 

באטקה במשענת היד במושב האחורי פתח לתא המטען (מיועד למגלשי סקי) שמאפר הובלת חפצים ארוכים לצד שני נוסעים במושב האחורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, green כתב:

 

 

הטיגואן עם מנוע 2 ליטר מטחנת דלק לא הייתי מתקרב באופן אישי, הייתי שוקל רק את מנוע ה-  1.5, בעבר פורסם שהיה לו גיר רטוב כמו לקודיאק. תקבל ביצועים טובים ליום יום, לא מטוס, ביצועים פחות טובים מהאטקה והקארוק וצריכת דלק גבוהה יותר. רוצה מטוס לך על ג'יפון חשמלי אם אתה יכול, ג'יפון בנזין לא יתן לך את זה בלי לקרוע את הכיס.

 

יש יונדאי קונה 1.6 בנזין . מבחינת ביצועים, היא בערך בין ה- 1.5 ל-2 ליטר של VAG. כלומר ביצועים טובים מאד.

לא תקרע את הכיס, מבחינת מחיר-קנייה.

מה שכן, צריכת הדלק שלה מאד גבוהה (להערכתי כמו ה-2 ליטר ואולי יותר), אז תקרע את הכיס בצריכ(ח)ת דלק.

 

אאל"ט גם הטיפולים שלה דומים לאלה של הוואגיות, ובמקרים מסויימים (כמו החלפת קלאץ' לתיבת ההילוכים), אפילו גבוהים יותר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, mottis כתב:

באטקה במשענת היד במושב האחורי פתח לתא המטען (מיועד למגלשי סקי) שמאפר הובלת חפצים ארוכים לצד שני נוסעים במושב האחורי

 

כן רשמתי את זה, אבל הפתח הזה מאפשר להכניס רק מוטות ארוכים אבל לא חפצים ארוכים וגבוהים.

 

בטיגואן אתה יכול להכניס חפצים ארוכים וגבוהים עד גובה תקרת הרכב כי כל המשענת האחורית המרכזית יורדת, למשל גלשן, למשל ארון של איקאה ארוז בקופסת קרטון ועדיין כאמור שני אנשים יכולים לשבת בנוחות בצדדים.

 

הרכב היחיד בסגמנט שאני יודע שיש לו את חלוקת המשענת האחורית הזאת (והן את הפטנט של וילון גלילה שעולה עם דלת תא המטען) הוא מאזדה cx5. כל שאר הרכבים בסגמנט חסכו.

 

את חלוקת המשענת הזאת אפשר למצוא להבא רק בסגמנט הפרימיום למשל בבמוו ומרצדס.

 

כנראה שזה לא זול לעשות את זה כי אם מורידים את המשענת המרכזית שתי המשענות בצדדים נשארות ללא תמיכה במרכז  שתמנע קריסה שלהם לאחור כאשר נשענים עליהן וכנראה שצריך חיזוקים למשענת או פטנט אחר שימנע זאת וכו'.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, green כתב:

את חלוקת המשענת הזאת אפשר למצוא להבא רק בסגמנט הפרימיום למשל בבמוו ומרצדס

בסיטרואן c5 aircross יש 3 מושבים נפרדים וניתן לקפל כל מושב משלושתם על מנת להוביל משהו ארוך ולהושיב שני אנשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, רועי5 כתב:

מתנצל מראש על כך שאני חולק עליך במעט. לפני שקניתי את האטקה גם בחנתי את הטיגואן. האיבזור היה עשיר יותר, המושב מאחור משוכלל עם אפשרויות הזזה שאין בסיאט. מכל בחינה אחרת, העדפתי את האטקה, היא זריזה יותר, מהודקת יותר, קצרה יותר וזולה יותר. בגדול מדובר במכוניות מאוד דומות, מערכות מכניות זהות לחלוטין ( הגיר כאמור בסימן שאלה ) והכי חשוב לגבי לפחות, הגימור מצוין בשתיהן באותה מידה, מכוניות שקטות מאוד נטולות ציוצים וחריקות. ולפותח, האטקה בהחלט נוחה, היא רכה פחות, גם מהאטקה גם מהטיגואן, אבל שומרת על רמת נוחות  טובה בצד אחיזה ושליטה מעולים. ממליץ על נסיעת מבחן שתוכל לגבש אצלך את מה שהכי חשוב וזו דעתך שלך.

גם אני חולק עליך במעט, אבל זה כבר עניין של טעם והעדפה אישית 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.3.2024 בשעה 19:13, vladclar כתב:

צריך לקחת בחשבון שבטיגואן הגיר ה"רטוב" מצריך טיפול החלפת שמן גיר כל 60 אלף קילומטרים או 4 שנים בעלות כ-2000₪.

מעבר לזה, טיגואן מרווח יותר והגיר יותר אמין.

עיצוב הפנים יותר סולידי ( יש מי שמעדיף ויש מי שלא ).

 

דגם 2.0 משמעותית יותר יקר,  אבל ממש מרגישים הבדל בביצועים.

במנוע 1.5 ליטר בטיגואן גיר רטוב הטיפול הזה הוא כל 120 אלף קמ

במנוע 2.0 זה כל 60 אלף קמ

 

היה לי טיגואן 2019 1500  חדש מהחברה רכב פצצה צבע שחור עשיתי טרייד אין לאוסלפייס מנוע 2 ליטר עם גג פנורמי חדש מהחברה גם 

 

הטיגואן הקודם שלי עדיין למכירה באוטודיל דרך אגב

 

לגבי צריכת דלק המנוע. 1500 עושה במקרה הטוב 1 ל10 ממוצע אם נוהגים רגוע

 

במנוע 2 ליטר באולספייס הממוצע הו 1 ל8 בחורף ו1 ל7 בקיץ

 

בתאריך 1.4.2024 בשעה 18:49, רועי5 כתב:

סיאט אטקה קלה יותר מהטיגואן, הבדלי "סחיבה" מורגשים ( שניה מהיר יותר 0-100 ). היא גם מקריבה נוחות נסיעה ע"ח אחיזה ויכולת תמרון עדיפה. האבזור קמצני יותר בגירסאות הפתיחה. מבחינת איכות גימור די דומות, הגם שהפולקסוואגן מספקת תחושה יותר יוקרתית. ואגב DSG, נראה לי קצת לא הגיוני שמנוע זהה בשני כלי רכב עם מכללים דומים עד זהים יקבל באחד תיבה "רטובה" ובשני "יבשה". אז חיפשתי וחיפשתי ועוד פעם חיפשתי איזו תיבה יש בטיגואן בנזין 1.5 ולמעט התשובה DSG שבעה הילוכים, אין פרוט של טיפוס התיבה. יותר מכך, אפילו קצת מקטרים בכל מיני מקומות ברשת שאין בנמצא פרוט כזה. אשמח להפניה למקום שיחכים אותי.

הגיר  בטיגואן הוא גיר רטוב בוודאות

בסקודה ובסיאט מדובר בגיר יבש

 

האיכות בטיגואן הרהה יותר טובה משניהם גם יחד מבחינת הכל גם בידוד רעשים יותר טוב וכח לא חסר לרכב מנסיון 3 שנים איתו 

 

בקיצור אם יש לך כסף אז טיגואן בכל הכח בלי לחשוב פעמיים הוא גם ארוך מהם ב10 סמ אז הוא הרבה יוצר מרווח וגם גבוה מהם

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, חגאי א כתב:

במנוע 1.5 ליטר בטיגואן גיר רטוב הטיפול הזה הוא כל 120 אלף קמ

במנוע 2.0 זה כל 60 אלף קמ

 

היה לי טיגואן 2019 1500  חדש מהחברה רכב פצצה צבע שחור עשיתי טרייד אין לאוסלפייס מנוע 2 ליטר עם גג פנורמי חדש מהחברה גם 

 

הטיגואן הקודם שלי עדיין למכירה באוטודיל דרך אגב

 

לגבי צריכת דלק המנוע. 1500 עושה במקרה הטוב 1 ל10 ממוצע אם נוהגים רגוע

 

במנוע 2 ליטר באולספייס הממוצע הו 1 ל8 בחורף ו1 ל7 בקיץ

 

הגיר  בטיגואן הוא גיר רטוב בוודאות

בסקודה ובסיאט מדובר בגיר יבש

 

האיכות בטיגואן הרהה יותר טובה משניהם גם יחד מבחינת הכל גם בידוד רעשים יותר טוב וכח לא חסר לרכב מנסיון 3 שנים איתו 

 

בקיצור אם יש לך כסף אז טיגואן בכל הכח בלי לחשוב פעמיים הוא גם ארוך מהם ב10 סמ אז הוא הרבה יוצר מרווח וגם גבוה מהם

תתחדש 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...