Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חשמלי ללא עמדת טעינה


Leasing1987
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום,

 

מתלבט לגביי רכישת רכב חשמלי.

אין לי יכולת להתקין בבית עמדת טעינה.

יש לי בעבודה עמדת טעינה בנגישות כמעט מוחלטת.

נסיעה למשרד כ-15 ק״מ כיוון.

בסוף שבוע נסיעות משפחתיות לפעמים למרחקים ארוכים יותר / טיולים.

יהיה בבית גם רכב בנזין שמתאים למשפחה.

 

אפשר להסתדר עם רכב חשמלי ללא עמדת הטעינה בבית?

 

תודה!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גילוי נאות - אין לי רכב חשמלי. מכיר שני בעלי רכב חשמלי (טסלה וג'ילי) ויצא לי לדבר איתם על הרכבים.

באיזשהו שלב גם חשבתי לקנות ג'ילי עבורי ולהטעין אותה רק בעמדות ציבוריות. שני החברים הורידו אותי מהר מאד מהעניין (זה היה אמור להיות רכב יחיד במשפחה).

 

בכל מקרה, האם אפשר להסתדר בלי עמדה בבית זה משהו מאד מאד אינדיבידואלי וקשור לאורח החיים שלך היום ובעתיד. כמה שאלות שחשבתי עליהן ואולי יעזרו לך.

1. היום יש עמדה נוחה בעבודה אבל מה ייקרה אם תעבור עבודה או בסופי שבוע או חגים ארוכים?

2. עד כמה תתבאס שתאלץ לנסוע ברכב הבנזין במקום הרכב החשמלי שלא יהיה טעון באותו רגע?

3. עד כמה אתה ומשפחתך אנשים סבלניים שיכולים לעצור בעמדת טעינה ולחכות חצי שעה-שעה שהרכב ייטען?

4. כמה עמדות טעינה ציבוריות יש בסביבה הקרובה שלך? הן "על הדרך" לעבודה או לקניות שצריך לנסוע תמיד במיוחד לשם?

 

בכל מקרה דעתי האישית (ושני חבריי בעליי הרכבים החשמליים) שכרגע אין ממש טעם ברכב חשמלי אם אי אפשר להטעין אותו בבית.

האם הטענה בעבודה יכולה להחליף את ההטענה בבית? זה רק אתה יכול לדעת.

 

בהצלחה

 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך עמדה בעבודה אז אין לך מה להתלבט, אתה הולך לחסוך המון כסף.

יספיק לך טעינה או שתיים בשבוע ואתה מוסדר, ואלי טעינה שלישית כדי שתהיה מוכן לסופ"ש.

לגבי עמדות טעינה ציבוריות, אין לך מה לחשוש יש המון כאלה בכל רחבי הארץ וזה מתפתח במהירות. יש לך עמדות מהירות בתחנות הדלק של דור-אלון, טן, סונול ועכשיו נוספו גם עמדות טעינה בתחנות של פז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. טעינה מהירה העל ל15% ממחזורי הטעינות הורסת את הבטריה,

ולכן אל תסתמך על טעינה מהירה.

 

ב. האם העמדת טעינה במקום העבודה תמשיך להיות פנויה גם בעוד חצי שנה?

אולי עד לעוד חצי שנה יהיה בעבודה שלך או בסביבה עוד כמה כמוך שיבנו על העמדה הזו,

ואז תהיה בינכם תחרות מי מגיע כל יום ותופס את העמדה,

ואז תקלל את הרגע שקנית אוטו חשמלי,

 

דעתי כל עוד אין לך עמדה שלך ולא משנה איפה, העיקר שתהיה לך נגישה, אל תתקרב לדבר הזה.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב שאתה מתאר בהחלט ניתן ומומלץ רכב חשמלי.

 

לפני 4 שעות, WE988244 כתב:

טעינה מהירה העל ל15% ממחזורי הטעינות הורסת את הבטריה,

ולכן אל תסתמך על טעינה מהירה

ממש לא הורסת. יכולה להגביר דגנרציה וגם זה בצורה מאוד מוגבלת. ברכבי חשמל מודרנים בעלי מחשבי סוללה וקירור, הרכב יאט טעינה מהירה כדי למנועה נזק.

לפני 4 שעות, WE988244 כתב:

האם העמדת טעינה במקום העבודה תמשיך להיות פנויה גם בעוד חצי שנה?

גם אם לא, ברמה יומית רכב לא צריך יותר משעה-שעתיים טעינה. גם אם יש עוד רכבים בעבודה, אפשר לבקש להזיז את המכונית כדי להטעין במהלך היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנה רכב פלאג אין שעושה לפחות 40 ק"מ על חשמל ותהיה רגוע תמיד. בנסיעות היומיומיות לעבודה אתה מסודר. בסופ"שים תוציא קצת על דלק. רכב חשמלי נטו זה קצת מלחיץ אם אין בוודאות מקום להטעין

עריכה אחרונה על ידי Michazzz

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Uri-G כתב:

במצב שאתה מתאר בהחלט ניתן ומומלץ רכב חשמלי.

 

ממש לא הורסת. יכולה להגביר דגנרציה וגם זה בצורה מאוד מוגבלת. ברכבי חשמל מודרנים בעלי מחשבי סוללה וקירור, הרכב יאט טעינה מהירה כדי למנועה נזק.

גם אם לא, ברמה יומית רכב לא צריך יותר משעה-שעתיים טעינה. גם אם יש עוד רכבים בעבודה, אפשר לבקש להזיז את המכונית כדי להטעין במהלך היום.

אתה ממש לא צודק,

תרים טלפון בבקשה לכל החברות שמוכרות רכב חשמלי ותשאל אותם,

באם כל הטעינות יבוצעו ע"י טעינה מהירה,

התשובה שתקבל שזה פוגע באחריות על הבטריה,

אז בבקשה בפעם הבאה תברר לפני כדי שח"ו בנאדם לא יפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העדר עמדת הטענה פרטית בעייתית משתי סיבות : האחת זמינות עמדת הטענה, השניה זמן הטעינה. כמי שמתעצבן מתור של רבע שעה בהמתנה למשאבת בנזין פנויה לפעמים, רק המחשבה על כמה כפולות טובות של משך הזמן הזה אם חלילה אני עם בטריה ריקה ברכב חשמלי ויש גם תור, אז לא תודה, מעדיף טיפולים, המון כסף על בנזין, ולא סיטואציות מהמין הזה. כמובן שעמדת טעינה פרטית זמינה שתטעין בלילה, או במקום העבודה ובהנחה שמדובר במקום עבודה יציב עם אופק סביר, תשנה את התמונה, כל עוד לא זה המצב אני נשאר עם בנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, WE988244 כתב:

אתה ממש לא צודק,

תרים טלפון בבקשה לכל החברות שמוכרות רכב חשמלי ותשאל אותם,

באם כל הטעינות יבוצעו ע"י טעינה מהירה,

התשובה שתקבל שזה פוגע באחריות על הבטריה,

אז בבקשה בפעם הבאה תברר לפני כדי שח"ו בנאדם לא יפגע.

בדקתי עם טסלה וזה לא פוגע. מנחש שגם כך אצל אחרים ובכל מקרה צריך להיות חלק מחוזה רכישה כדי שזה יתקבל משפטית. לא ראיתי אף חברה שמוכרת רכב חשמלי שמציינת איבוד אחריות או הגבלה על טעינה מהירה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, רועי5 כתב:

העדר עמדת הטענה פרטית בעייתית משתי סיבות : האחת זמינות עמדת הטענה, השניה זמן הטעינה. כמי שמתעצבן מתור של רבע שעה בהמתנה למשאבת בנזין פנויה לפעמים, רק המחשבה על כמה כפולות טובות של משך הזמן הזה אם חלילה אני עם בטריה ריקה ברכב חשמלי ויש גם תור, אז לא תודה, מעדיף טיפולים, המון כסף על בנזין, ולא סיטואציות מהמין הזה. כמובן שעמדת טעינה פרטית זמינה שתטעין בלילה, או במקום העבודה ובהנחה שמדובר במקום עבודה יציב עם אופק סביר, תשנה את התמונה, כל עוד לא זה המצב אני נשאר עם בנזין.

אתה טועה, אין בעית זמינות של עמדות טעינה, אני גם לא אוהב לעמוד בתורים ואני עם רכב חשמלי, אמנם יש לי עמדה בבית אבל בכמה מים עד להתקנת העמדה הטענתי בחוץ, לא נורא לשבת לשתות קפה בזמן ההתנה לטעינה, הרי אתה לא מגיע עם סוללה ריקה לעמדה ואין צורך להטעין עד 100% כך שזמן ההמתנה לטעינה נסבל, במקרה שלי זה חסך לי המון כסף כך שזה השתלם ובגדול, מניח שזה משתלם פחות או יותר לכולם, הנסיעה ברכב חשמלי שווה גם אם אין חסכון משמעותי בעלויות שום דבר לא משתווה לשקט בנסיעה, ללא רעשי רוח, כביש או מנוע, הדבר היחיד ששומעים זה את המוזיקה (לא מכיר את הבידוד ברכבים הסינים, מניח שזה אותו הדבר).

לדעתי זה תענוג ושווה את ההשקעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מתוך מחקר שעשו  על ניסן ליף בשנת 2014.

A 2014 study by Idaho National Laboratory of two 2012 Nissan Leafs concluded that, after 40,000 miles, the Nissan Leaf that used 50-kW fast charging exclusively had 3 percent less battery capacity than the one that used standard 6.6-kW charging.

 

סה"כ 3% הבדלים בדגנרציה של הסוללה לאחר 65 אלף קמ של שימוש אקסלוסיבי בטעינה מהירה.וזה רכב שלו אין מערכת קירור אקטיבית, ברכבים חשמליים מודרנים יש מערכת קירור שמקררת את הבטריות תוך כדי טעינה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לעזור מניסיוני עם רכב חשמלי שעשיתי כבר מעל 10000 קמ.

מאוד תלוי בך ובנסיעות שלך, אני נוסע כ3500 קמ בחודש, ויש לי טעינה בבית, אבל אני רווק עדין וגר עם ההורים, כך שיוצא לי הרבה פעמים ש3 4 ימים לא אהיה בבית ואני מסתדר יופי עם עמדות טעינה מהירות...

יש לי גילי עם הטווח של 350 ק"מ.

אם אתה בנא שאין לו בעיה לעצור ל20 דק באמצע היום לקפה בעמדת טעינה אז אין בעיה...

וודאי שאם יש לך טעינה בעבודה זה הרבה הרבה יותר מרגיע, כמובן אם זה עבןדה שאתה מאמין שתשאר שם בטווח הארוך.

החסכון שלך מאוד יעזור ואתה תרגיש משמעותית את ההקלה בכיס.

ממליץ מאוד, אבל שוב, תלוי רק בך אם אתה בנוי לעצירות מידי פעם לקפה.

לגבי טעינה מהירה ואחריות זה בולשיט, שום חברה ממה שאני יודע ובררתי לא מגבילה אותך שאם הטענת הרבה בעמדות מהירותאין אחריות

אין עוד מלבדו!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, guccii800 כתב:

אתה טועה, אין בעית זמינות של עמדות טעינה, אני גם לא אוהב לעמוד בתורים ואני עם רכב חשמלי, אמנם יש לי עמדה בבית אבל בכמה מים עד להתקנת העמדה הטענתי בחוץ, לא נורא לשבת לשתות קפה בזמן ההתנה לטעינה, הרי אתה לא מגיע עם סוללה ריקה לעמדה ואין צורך להטעין עד 100% כך שזמן ההמתנה לטעינה נסבל, במקרה שלי זה חסך לי המון כסף כך שזה השתלם ובגדול, מניח שזה משתלם פחות או יותר לכולם, הנסיעה ברכב חשמלי שווה גם אם אין חסכון משמעותי בעלויות שום דבר לא משתווה לשקט בנסיעה, ללא רעשי רוח, כביש או מנוע, הדבר היחיד ששומעים זה את המוזיקה (לא מכיר את הבידוד ברכבים הסינים, מניח שזה אותו הדבר).

לדעתי זה תענוג ושווה את ההשקעה.

רעשי כביש ורוח אינם קשורים לסוג ההנעה, אלא לאיכות הגימור, בידוד הרעשים והאיכות הכוללת. יותר מכך ובאופן טבעי רעשי רוח ודרך יישמעו יותר על רקע העדרם של רעשים מכניים. אם אתה מזהה שיפור גם בתחום הזה, כנראה שעברת מרכב ישן יותר או איכותי פחות, אולי שילוב של השניים, לרכב חדש עם איכות גימור ובידוד עדיפה.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.7.2022 בשעה 18:23, רועי5 כתב:

רעשי כביש ורוח אינם קשורים לסוג ההנעה, אלא לאיכות הגימור, בידוד הרעשים והאיכות הכוללת. יותר מכך ובאופן טבעי רעשי רוח ודרך יישמעו יותר על רקע העדרם של רעשים מכניים. אם אתה מזהה שיפור גם בתחום הזה, כנראה שעברת מרכב ישן יותר או איכותי פחות, אולי שילוב של השניים, לרכב חדש עם איכות גימור ובידוד עדיפה.

אתה טועה, קודם כל, בגלל שאני נוסע לא מעט כל שנה וחצי מחליף לרכב חדש (יד 00), הרכרב האחרון היה ניסאן X-TRAIL.

לגבי בידוד הרעשים, יכול להגיד לך שבידוד רעשי הרוח באיוניק 5 מצויין והפתיע לטובה מכיוון שתמיד הייתי נגד רכבים קוריאנים והאיוניק 5 היתה ברירת מחדל, לגבי רעשי הכביש, במקרה היה לי פנצ'ר אז יכול להגיד לך שפנים הגלגל עם פס גומי למניעת פנצררים וספוג לבידוד רעשי כביש (מצ"ב תמונה)

צמיג.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...