Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיימתי לימודים והבנתי שזה לא בשבילי


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 662 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 20 דקות, natco כתב:

המצב היום, שבו גם אלו שסיימו אחרונים את הקורס בג'ון ברייס, יקבלו תנאים מפיליגים ומשכורות מפוצצות

אתה יכול לישון רגוע - זה לא קורה.

זה האנשים שאח״כ אתה ברוב המקרים מוצא מפרסמים בלינקדאין פוסט עם האשטג כולהלייק כדי למצא את המשרה הראשונה במהלך חודשים ואז מתפשרים על משהו יותר ריאלי או ממשיכים הלאה בחייהם.

אחרי כמה שנים אם היו טובים - זה אולי משתנה - ועדיין בצורה מוגבלת משמעותית.

(כמובן יש יוצאי דופן תותחים כן ? אני מדבר על מה שציינת - ״סיימו אחרונים את הקורס בג׳ון ברייס״)

  • אהבתי 3

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 156
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אבל תפקידו של המהנדס שונה בתכלית מתפקידו של ההנדסאי.

 

דרך אגב, @natco @Night Driver אני בספק האם הצורך ב"עבודה קשה" השתנה במהלך השנים. אולי נוצרו תפקידים שבהם ה"עבודה הקשה" שונה מזו שבתפקידים יותר מסורתיים, אבל ממה שאני רואה - מי שנמצא בתחילת המסלול ורוצה להתקדם צריך להשקיע מאמץ רב, וגם מי שיותר ותיק אבל לא רוצה להדרדר צריך להשקיע. אין קיצורי דרך.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 15 דקות, sperial כתב:

 

דרך אגב, @natco @Night Driver אני בספק האם הצורך ב"עבודה קשה" השתנה במהלך השנים. אולי נוצרו תפקידים שבהם ה"עבודה הקשה" שונה מזו שבתפקידים יותר מסורתיים, אבל ממה שאני רואה - מי שנמצא בתחילת המסלול ורוצה להתקדם צריך להשקיע מאמץ רב, וגם מי שיותר ותיק אבל לא רוצה להדרדר צריך להשקיע. אין קיצורי דרך.

אפשר גם לעבוד חכם ולהשקיע מאמץ. לא חייבים לעבוד קשה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, avargel כתב:

זה משקף שכר ברוטו של קרוב ל20 (בגילום הרכב)

סורי, הוא חירטט אותך

 

לפני 20 שעות, davemustaine87 כתב:

אז או שהחבר יחיד סגולה אמיתי שפשוט חטפו אותו תוך כדי הלימודים למשכורת של 11 אלף, או שהייתה לו קומבינה, או שהוא פשוט FULL OF SHIT. 

 

לפני 21 שעות, איציק נ. כתב:

ועוד טיפ קטן - אל תאמין לכל מה שמספרים לך. לאנשים יש נטיה לחרטט ואף אחד לא ירוץ להראות לך את התלוש (תנחש למה).

 

חבל שלא קראתם תגובה קודמת שלי באשכול.

1. הייתם מגלים לתדהמתכם שגם אני הגעתי לשכר כזה בלי 20K ברוטו, וכולל רכב.

2. הוא היה חבר טוב שלי - אם אמר אני מאמין לו בלי לבקש לראות תלוש שכר.

3. ממליץ לא לזלזל באינטליגנציה של אדם שאינכם מכירים.

4. שבת שלום.

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, natco כתב:

בני הדור הזה, שהם הדור הראשון, בעצם שנולד לתוך מהפכת ה"היי-טק", לא מוכנים לנתיב ארוך וממושך בדרך לקריירה מוצלחת ומכניסה.

אין נתיב ארוך וממושך לקריירה מצליחה.

זו בדיוק נקודת השוני בין ההשקפה של בני דור החדש לבין ההורים שלהם,אין לנו הסתדרות ואין מפעלים ממשלתיים או נתמכי ממשלה.

אני יודע איפה אני עובד בחודש הקרוב במקרה הרע(כי זה החוק) ובשנה הקרובה במקרה הטוב כי אני רואה שנכנס כסף לחברה ופרויקטים.

 

וזהו זה כל מה שיש לי,בשנה הקרובה אני עובד במקום X ומה יקרה אחרי זה אף אחד לא יודע.

השוק משתנה במהירות ומקצועות מתעדכנים ויש חשש אמיתי להיות לא רלוונטיים.

היום יש לתפקיד שלי דרישה,לא יודע מה יהיה עוד 5-10-15 שנה.

 

גם מותר לי "להרגיש" כמה אני שווה וללכת לבקש שכר לפי זה.

השוק השתנה,המעסיק צריך לחפש עובדים ולדאוג שהם ירצו להשאר ולא העובד צריך להיות אסיר תודה על הזכות לעבוד אצל מעסיק.

 

לפני 4 שעות, natco כתב:

הם רואים את חבריהם במשרת ג'וניור שמקבלים 15-20 אש"ח סיבוס וליסינגומטית, ורוצים גם.

זה נניח שקר כי אנשים בקושי לוקחים ליסינג.

15-20 אלף זה לא משכורת גבוהה,לא בהייטק ולא למהנדסים בכללי.

לפני 4 שעות, natco כתב:

הבעיה היא, שבמקצועות המסורתיים, זה לא עובד כך. רופא הוא מתמחה במשך איזה עשור, עד שהוא מקבל פרקטיקה פרטית ו"שם" שמאפשר להתפרנס ממנה.

רפואה זו דוגמה לא טובה כי זה מקצוע טיפולי הגישה שם שונה.

לפני 4 שעות, natco כתב:

 

כנ"ל עו"ד, רו"ח, אדריכל, וכן. גם במקצועות ההנדסה זה כך.

לא זה לא.

לרו"ח יש תקופת התמחות של שנה(בסוף שנת הלימודים) ואחרי זה הוא חופשי לעבוד בכל תחום שיבחר ולמנהדסים אין.

 

לפני 4 שעות, natco כתב:

אני מכיר כמה וכמה מפקחים ומנהלי עבודה בכירים. הם מתפרנסים יפה. לא יפה של הייטק, אבל יפה.

אבל מה לעשות, הם חזרו עם נעליים מלאות טיח כמה שנים טובות כדי להגיע לזה. אין קיצורי דרך (אלא אם יש לאבא שלך חברת ניהול פרויקטים). 

 

אם תכנון זה "משעמם", וניהול פרויקטים מתחיל ממשרה זוטרה, ולא ממש נותנים לך כבוד של שר מהיום הראשון, ופיקוח זה קשה, והייטק זה לא בשבילי, אז מהן הציפיות, עם כל הכבוד?

בשום מקום אין מסלול קל ודרך קלה.

להגיע בכל מקצוע לשכר יפה דורש ממך יכולות.

אף אחד לא ישלם לי 22 אלף בחודש כי יש לי פנים יפות,אם אני לא אכניס לחברה את הסכום הזה חזרה יעיפו אותי הביתה.

לפני כשעה, Liviur כתב:

אתה יכול לישון רגוע - זה לא קורה.

זה האנשים שאח״כ אתה ברוב המקרים מוצא מפרסמים בלינקדאין פוסט עם האשטג כולהלייק כדי למצא את המשרה הראשונה במהלך חודשים ואז מתפשרים על משהו יותר ריאלי או ממשיכים הלאה בחייהם.

אחרי כמה שנים אם היו טובים - זה אולי משתנה - ועדיין בצורה מוגבלת משמעותית.

(כמובן יש יוצאי דופן תותחים כן ? אני מדבר על מה שציינת - ״סיימו אחרונים את הקורס בג׳ון ברייס״)

פלוס מלאנטלפים.

 

אין קיצורי דרך ואין כסף חינם.

הראיונות עבודה למשרות טובות קשים ודורשים המון ידע ויכולת להציג אותו בזמן אמת,שאני בספק אם ניתן לרכוש בקורס.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Igalz כתב:

אכן זו ההשכלה שרכשתי

קצת הסבר על דרגות רשיונות חשמל

עוזר חשמלאי- רשאי לעזור לחשמלאי

חשמלאי מעשי- 1×40 אמפר

חשמלאי מוסמך-3×80 אמפר

חשמלאי ראשי - 3×240 אמפר 

טכנאי חשמל-3×400 אמפר

הנדסאי חשמל- 3×630 אמפר

מהנדס חשמל- ללא הגבלה.

אפשר לשאול איזה רשיון יש לך?

20220701_183809.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום רשיון, יש לי תואר ראשון בהנדסת חשמל, מה שעושה אותי מהנדס חשמל. אני מבין לאיזה כיוון אתה מושך את זה, אבל ניראה שיש לך קצת בלבול במושגים.

אם אתה רוצה לדעת עוד על העבר המקצועי שלך, אני אשמח לשתף את עמוד הלינקאין שלי בפרטי. ספויילר: עבודות זרם גבוה אתה לא תמצא שם

  • מצחיק 2

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, SlowRide כתב:

אפשר גם לעבוד חכם ולהשקיע מאמץ. לא חייבים לעבוד קשה.

רגע - אם אתה משקיע מאמץ אינך עובד קשה?

 

אתה לא צריך להרים חבילות של 30 ק"ג כדי לעבוד קשה - אתה יכול גם לשבת מול המסך ולהתאמת לפרק ולפתור בעיות, אתה יכו לטפל בחולה קורונה מדרדר בשעה 3 בבוקר ואתה יכול לעמוד מול כיתה של 40 בני תשחורת חסרי משמעת בלילה לבן בטיול שנתי. בכולם תשקיע מאמץ ובכולם תעבוד קשה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, Mr.Hybrid כתב:

 

 

 

חבל שלא קראתם תגובה קודמת שלי באשכול.

1. הייתם מגלים לתדהמתכם שגם אני הגעתי לשכר כזה בלי 20K ברוטו, וכולל רכב.

2. הוא היה חבר טוב שלי - אם אמר אני מאמין לו בלי לבקש לראות תלוש שכר.

3. ממליץ לא לזלזל באינטליגנציה של אדם שאינכם מכירים.

4. שבת שלום.

 

יש אולי בילבול קטן. 

אנחנו דיברנו על 11 נטו בשכר בסיס+רכב . ובמה שאתה סיפרת ניראה שהשכר הוא 12 ברוטו. 

מה הם זה הנכון? 

האם השכר הוא 11-12 ברוטו בסיס ללא שעות נוספות ברוטו +רכב להנדסאי מתחיל ללא נסיון, זה שכר מעולה.

אם מדובר על אותם תנאים+ 11-12 נטו, זה פשוט לא אמין. אלא אם זה כולל לעבוד לילות, שבתות, ולישון בעבודה. ואז כבר אמרו לך שאת הפרטים הללו אנשים בדרך כלל משמיטים מסיפורי הגבורה שלהם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Igalz כתב:

שום רשיון, יש לי תואר ראשון בהנדסת חשמל, מה שעושה אותי מהנדס חשמל. אני מבין לאיזה כיוון אתה מושך את זה, אבל ניראה שיש לך קצת בלבול במושגים.

אם אתה רוצה לדעת עוד על העבר המקצועי שלך, אני אשמח לשתף את עמוד הלינקאין שלי בפרטי. ספויילר: עבודות זרם גבוה אתה לא תמצא שם

הטענה שלי שרוב מהנדסי החשמל סיימו בהתמחות של אלקטרוניקה ולכן אין להם שום סמכות בחשמל.  להנדסאי חשמל  יש יתרון בכך שיש מעט מאוד מהנדסי חשמל עם התמכות בזרם חזק, ורשיון חשמל,  כמו שאמרתי מקודם כנראה שאין פה בפורום. אפילו אחד.

דרך אגב אני מכיר מהנדס אחד שהמשיך ועשה רשיון "בודק סוג 3" אני לא יודע כמה הוא מרוויח, אני רק יודע שהוא נכנס לסוכנות מרצדס פעם בשנתיים מוסר את הרכב הישן ויוצא עם חדש.

להנדסאי חשמל יש אפשרות להוציא רשיון "בודק סוג 2" קצת פחות ריווחי מסוג 3 

 

 

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...