Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיימתי לימודים והבנתי שזה לא בשבילי


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 653 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, Mr.Hybrid כתב:

היה מגיע לכיתה עם רכב חברה ושכר 11K נטו

 

זה משקף שכר ברוטו של קרוב ל20 (בגילום הרכב)

סורי, הוא חירטט אותך

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 156
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

לא אני ולא אשתי גדלנו בדרום(אשתי מחיפה ואני כמו כל עירקי טוב גדלתי ברמת גן ואחר כך ראשון). הגענו לפה מבחירה כי לא רצינו לבלות שעות בנסיעות (שנה ראשון אשקלון הספיקה לי) ושנינו מאוד שמחים שככה החלטנו .

 ועדיין, למרות שהמסלול שלכם שונה ויותר דומה למסלול של צעירים כיום, אם זכרוני לא מטעה אותי, אתה בעל עסק באשקלון. אם לא היית מקים עסק והיית בוחר להיות שכיר, כניראה היית ממשיך לעשות נסיעות ארוכות. 

 

ואישתך, כמובן אתה לא חייב לפרט אם אתה לא רוצה, הייתה צריכה ככול הניראה לעשות ויתורים כבדים בקריירה שלה, או שבמקרה יצא והיא למדה תחום שהיא יכולה לעבוד גם בפריפרייה הקרובה בשכר דומה, שזה לא משהו הכי טרוויאלי. 

לפני 38 דקות, איציק נ. כתב:

ועוד טיפ קטן - אל תאמין לכל מה שמספרים לך. לאנשים יש נטיה לחרטט ואף אחד לא ירוץ להראות לך את התלוש (תנחש למה).

לגמרי. 

אני הכרתי 2 בוגרי הנדסת בניין. אחת מהטכניון והשני מסמי שמעון. בוגרת הטכניון התחילה ממשכורת כזאת. ובוגר סמי שמעון התחיל ממשכורת משמעותית נמוכה יותר. 

אז או שהחבר יחיד סגולה אמיתי שפשוט חטפו אותו תוך כדי הלימודים למשכורת של 11 אלף, או שהייתה לו קומבינה, או שהוא פשוט FULL OF SHIT. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, ANUTKK כתב:

תחום התעשייה וניהול(תואר ראשון) יכול להיות נחמד-תואר עם מלא נישות בחברות שאתה יכול להתברג אליהם.

שים לב שגם שם לא חסר מתמטיקה (בעיקר סטטיסטיקה).

לא ברמה של הנדסת חשמל או מכונות, אבל עדיין ברמה על תיכונית.

 

אבל מצד שני - אם אתה יושב על זה, המתמטיקה לא כזאת רעה, במיוחד בתעשיה וניהול. בסופו של דבר זה די מתנקז ללהציב מספרים בנוסחה.

 

אתה יכול גם לבקש ולקבל הקלות.

 

אופציה נוספת - תואר במערכות מידע. הבנתי שזה סוג של מדמ"ח לייט. לא מכיר ממש את התואר, אבל אולי כדאי לבדוק. כנ"ל מערכות תקשורת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, davemustaine87 כתב:

 ועדיין, למרות שהמסלול שלכם שונה ויותר דומה למסלול של צעירים כיום, אם זכרוני לא מטעה אותי, אתה בעל עסק באשקלון. אם לא היית מקים עסק והיית בוחר להיות שכיר, כניראה היית ממשיך לעשות נסיעות ארוכות. 

 

ואישתך, כמובן אתה לא חייב לפרט אם אתה לא רוצה, הייתה צריכה ככול הניראה לעשות ויתורים כבדים בקריירה שלה, או שבמקרה יצא והיא למדה תחום שהיא יכולה לעבוד גם בפריפרייה הקרובה בשכר דומה, שזה לא משהו הכי טרוויאלי

אם הייתי שכיר סביר להניח שהייתי את מגוריי קרוב למקום העבודה או מחליף עבודה קרוב למקום המגורים כי זה פשוט עניין של איכות חיים.

 

אשתי אשת חינוך ודווקר המקומות הפריפריאליים לייט מהווים יתרון כי כמות התלמידים רק גדלה והיכולת להתקדם יותר קלה.

 

 

  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, avargel כתב:

 

זה משקף שכר ברוטו של קרוב ל20 (בגילום הרכב)

 

ברוטו לעובד: 15,000 ש"ח.

עלות מעביד: כמעט 20,000 ש"ח.
זה בלי רכב צמוד.

עם רכב צמוד (איוניק "רגילה" לצורך העניין):
ברוטו לעובד: 18,500 ש"ח.
עלות מעביד: כ-24,000 ש"ח.

כל זה בשביל שישאר ה 11K נטו.

יש נישות של תפקידים שיש בהם שכר שנחשב ליחסית גבוה.
כדוגמא:
רשת "פלוני אלמוני" מחזיקה 3 מהנדסי תמ"א 38: אחד באיזור הצפון, אחד במרכז ואחד נוסף בדרום.

מחר\מחרתיים מקצצים ומחליטים שיהיה רק מהנדס אחד שיפקח על שלושת המרחבים.
באופן אוטומטי מפטרים 2 אבל האחד שנשאר לרוב מתוגמל כי הוא נאלץ לקרוע את התחת (זה, אגב, מה שלא מספרים לך. מספרים לך על 11K נטו+רכב, אבל לעולם לא על ה SHIT של העבודה).
כמובן שכל מה שכתבתי מעלה יכול להיות גם עם מספרים שונים (למשל: מחליטים על קיצוץ של אדם אחד ואז קובעים שהשניים הנותרים מחזיקים את כל האתרים של החברה. אחד יחזיק מחדרה צפונה, השני מחדרה דרומה). שניהם יתוגמלו ביותר אבל עדיין חוסכים פה לפחות עוד חצי משכורת של עובד (מה שיכול להביא לחיסכון של מעל 100K ש"ח בשנה רק בנקודה הספציפית הזו). כשעושים את זה רוחבי, זה חיסכון של מיליונים.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכר של 9 נטו זה 11 ברוטו בערך, אשתי עד לפני שנה לא הצליחה להתקרב לשכר כזה והיא הייתה בשוק העבודה 12 שנים עם תואר. 

 

ההנחה שכל אחד מבני המשפחה מביאים 9 היא מוגזמת, בד"כ האישה מביאה פחות, אם השכר מבוסס שעתי אז העדויות בגלל ילדים, מחלות, לאסוף מהגנים וכו - מפחית את השכר עוד יותר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, phpclub כתב:

שכר של 9 נטו זה 11 ברוטו בערך, אשתי עד לפני שנה לא הצליחה להתקרב לשכר כזה והיא הייתה בשוק העבודה 12 שנים עם תואר. 

תואר זה לא מדד לשכר אלא המקצוע.

לפני 26 דקות, phpclub כתב:

ההנחה שכל אחד מבני המשפחה מביאים 9 היא מוגזמת, בד"כ האישה מביאה פחות, אם השכר מבוסס שעתי אז העדויות בגלל ילדים, מחלות, לאסוף מהגנים וכו - מפחית את השכר עוד יותר. 

9 זה לא הרבה,וממש לא מוגזם.

שכר נטו ממוצע במשק.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הולך לחטוף מבול של thumbs down על ההודעה הזו, למרות שאני מציין מראש שיש לי שני בנים בני דור ה-y, וכל מה שאכתוב לעיל, הוא גם מתצפית עליהם.

 

בני הדור הזה, שהם הדור הראשון, בעצם שנולד לתוך מהפכת ה"היי-טק", לא מוכנים לנתיב ארוך וממושך בדרך לקריירה מוצלחת ומכניסה.

הם רואים את חבריהם במשרת ג'וניור שמקבלים 15-20 אש"ח סיבוס וליסינגומטית, ורוצים גם.

 

הבעיה היא, שבמקצועות המסורתיים, זה לא עובד כך. רופא הוא מתמחה במשך איזה עשור, עד שהוא מקבל פרקטיקה פרטית ו"שם" שמאפשר להתפרנס ממנה.

 

כנ"ל עו"ד, רו"ח, אדריכל, וכן. גם במקצועות ההנדסה זה כך.

אני מכיר כמה וכמה מפקחים ומנהלי עבודה בכירים. הם מתפרנסים יפה. לא יפה של הייטק, אבל יפה.

אבל מה לעשות, הם חזרו עם נעליים מלאות טיח כמה שנים טובות כדי להגיע לזה. אין קיצורי דרך (אלא אם יש לאבא שלך חברת ניהול פרויקטים). 

 

אם תכנון זה "משעמם", וניהול פרויקטים מתחיל ממשרה זוטרה, ולא ממש נותנים לך כבוד של שר מהיום הראשון, ופיקוח זה קשה, והייטק זה לא בשבילי, אז מהן הציפיות, עם כל הכבוד?

  • אהבתי 4

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סיבה ל-THUMBS DOWN כי אתה צודק לגמרי. בתיאוריה. 

 

ולמה בתיאוריה? כי במציאות של 2022 מתוך כול המקצועות שרשמת(בעירבון מוגבל כי אני לא מכיר באופן אישי אלא רק ממה שאני שומע), רק לרופא באמת יש את הביטחון התעסוקתי למסלול שתיארת. 

ומה עם השאר? אם יהיה מזל ותקנים פנויים, הם יצליחו להתקדם. ואם לא, הם ידשדשו בעליות שכר יחסית קטנות, ואם ידרשו יותר? שילכו לחפש. התוספת שהם דורשים לא שווה לעומת בוגר טרי שיעבוד 12 שעות ביום בחצי מהמשכורת, ו-0 תנאים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, natco כתב:

בני הדור הזה, שהם הדור הראשון, בעצם שנולד לתוך מהפכת ה"היי-טק", לא מוכנים לנתיב ארוך וממושך בדרך לקריירה מוצלחת ומכניסה.

הם רואים את חבריהם במשרת ג'וניור שמקבלים 15-20 אש"ח סיבוס וליסינגומטית, ורוצים גם.

ומה הבעיה עם זה?

 

מה רע בלרצות לעבוד כמה שפחות, ולהרוויח כמה שיותר?

  • אהבתי 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה לא בעיה.

הבעיה שיוצאים מנק' הנחה שבכל סוג של קריירה "מגיע לך" התנאים והמשכורות של הייטקס.

צריך להבין שאם מישהו מקבל 60 אש"ח בחודש על כתיבת קוד או מה שזה לא יהיה, כנראה הערך שהוא מייצר מצדיק את זה, וזה יותר מערך שמייצר מהנדס שמתכנן חלקים למנוע של אוניה או של טכנאי שמחליף מעצורי גומי במעלית. זה מה יש, אלו החיים. 

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

 אם יהיה מזל ותקנים פנויים, הם יצליחו להתקדם. ואם לא, הם ידשדשו בעליות שכר יחסית קטנות, ואם ידרשו יותר? שילכו לחפש. התוספת שהם דורשים לא שווה לעומת בוגר טרי שיעבוד 12 שעות ביום בחצי מהמשכורת, ו-0 תנאים. 

הר"מ היתה המציאות היחידה בדור שלי, ובדורות שלפני.

היית צריך להיות ממש טוב במה שאתה עושה, או להביא איזשהוא ערך מוסף, כדי להתבלט מעל השאר ולהתקדם בתפקיד.

 

אני מכיר כמה מהנדסי ביצוע (אם לחזור לנושא השרשור...), שהמעסיק שלהם לא יכול להחליף אותם גם תמורת חמישה "בוגרים טריים" שמוכנים לעבוד 18/7.

כן, הם דורשים ומקבלים בהתאם. אבל רובם בעשור השישי  לחייהם,  עם 30 וכמה שנה נסיון. 

לחשוב בתור הנדסאי צעיר שאתה שווה ערך לאחד כזה, זה לא פחות מ, סליחה כן?, חוצפה.

 

המצב היום, שבו גם אלו שסיימו אחרונים את הקורס בג'ון ברייס, יקבלו תנאים מפיליגים ומשכורות מפוצצות, גם כשהערך שהם מביאים לחברה הוא הרבה פחות מהשכן שלהם לקיוביקל, בוגר מדמ"ח בטכניון, שקרע את התחת כמה שנים טובות, המצב הזה הוא אנומליה, שנובעת מכך שהביקוש לעובדים עולה בהרבה על ההיצע, ושהכסף שמסתובב בחברות ההזנק כמעט ולא מוגבל.

 

 

 

לפני 26 דקות, vadim6385 כתב:

ומה הבעיה עם זה?

אין שום בעיה. הלוואי עלי. אני ממש לא טוען שלעבוד קשה זה ערך (היו דורות וחוגים חברתים שזה בהחלט היה בהם ערך חשוב. זו תיאוריה שלא הוכיחה את עצמה).

 

העניין הוא, שאני עדיין סבור, שזו פנטזיה של מי שלא באמת עובד בהייטק, ולא האמת.

יש לי כמה מכרים מאד קרובים, שהם בהרדקור של ההייטק. (סטרטאפיסטים, ומחזיקים במשרות בכירות בחברות ענק).

הם עובדים קשה. מאד. המון שעות, טלפונים גם הביתה, נסיעות לחו"ל...

להגיד שהם לא עובדים קשה היה מאד מעליב אותם.  הם אמנם לא חוזרים הביתה מזיעים ומלאים  בגריז, אבל הם לא "עובדים כמה שפחות ומרוויחים כמה שיותר". 

 

בנוסף, לומר "העולם כולו הופך להייטק תצטרף או תמות", זו ראיה צרה. 

גם הייטקיסטים יצטרכו מתישהוא רופאים, ומהנדסי כבישים. 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, vadim6385 כתב:

ומה הבעיה עם זה?

 

מה רע בלרצות לעבוד כמה שפחות, ולהרוויח כמה שיותר?

זה מצויין בתנאי שאתה שייך ל 10% שעובדים בתחום שמאפשר את זה.

 

הבעיה היא להפריד בין הרצונות לאפשרויות. מי שהולך להנדה אזרחית וחושב שזה היי טק מבחינת תנאים פשוט לא מחובר למציאות. אני למשל התחלתי כפועל הכי פשוט ועברתי לא מעט עד שהגעתי למנוחה ולנחלה. גם היום אני ( ומניח שגם @natco) יודע שכדי לשרוד ולהרויח לא אעבוד 8.5 שעות ביום, לא אחתוך לשנ"ץ ותמיד אהיה מוכן לעשות כל עבודה וכל תפקיד בעסק שלי בלי להרגיש רע עם זה. זה המחיר של שקריירה שבחרתי לי ואם לא אהיה מוכן לשלם את המחירים אצטרך להחליף מקצוע.

 

 

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...