Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיימתי לימודים והבנתי שזה לא בשבילי


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 626 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 דקות, Giant_TA כתב:

 

וואלה במציאות של היום מי שיודע איך לסגור את החודש עם שכר כזה כבר יכול להרוויח יותר :D

רכב עולה חדש עולה באיזור ה2500 שקל נטו כל חודש.

 

אז אם מסתכלים על זה כ12 נטו,זה בערך 16 ברוטו.

שכר מכובד מאוד.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 156
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 4 שעות, boy23 כתב:

כי מספיק המוח החד שלהם שבנגיעת קסם עושה לך עבודה שגם כמה עובדים ותיקים בחברה שלך לא היו מסוגלים לבצע. 

side note על זה - לא ממש.

רוב המלחמה על טאלנטים שאתה רואה היא על אנשים מנוסים - שמה5-10 שנים עבודה הקודמות שלהם על מוצרים מורכבים בסקייל גבוה יודעים לעשות את ״נגיעת הקסם״ הזו (אין שום קסם , פרקטיקות טובות , לדעת לפרק בעיות מורכבות ולהרכיב אותן חזרה בצורה נכונה.

אף אחד לא משלם 60-70 אלף לבוגרים ״גאונים״ , אבל משלמים גם יותר למפתחים מנוסים איכותיים עם רקורד חזק.

  • אהבתי 2

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, ANUTKK כתב:

אתה טועה, מהנדס בניין שלומד 4 שנים מתחיל כפועל? נצמדים למהנדס ביצוע וותיק ולומדים את העבודה ומתתקדמים ואתה רואה איך מיישמים אתת החומר בשטח

אחשליגיבור, למדת הנדסאי בנין, התראיינת לתפקיד של עוזר מנהל עבודה. מה הקשר למהנדס בניין? גם המנכ"ל שלמד מנהל עסקים לא צריך ללכלך את הידיים.

בלי ניסיון אי אפשר להיות מנהל עבודה טוב, כל מעסיק מבין את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לפי הגישה הזאת, כל מתכנת מתחיל צריך קודם לענות לטלפונים בהלפדסק? רופא צריך קודם להיות סניטר? נהג אוטובוס צריך לעבוד קודם בשטיפה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, vadim6385 כתב:

אז לפי הגישה הזאת, כל מתכנת מתחיל צריך קודם לענות לטלפונים בהלפדסק? רופא צריך קודם להיות סניטר? נהג אוטובוס צריך לעבוד קודם בשטיפה?

לפי הגישה הזאת, ראש צוות צריך להיות קודם כל מתכנת, מנהל מחלקה כירורגית צריך להיות קודם מנתח, ומנהל איזורי באגד צריך להיות קודם כל נהג קו.

לא יודע באיזה רמה המנהל עבודה צריך להיות, אבל אם כבר תצמד לדוגמא שהוא נתן ואל תלך לכיוון אחר.

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את התחום שלך אבל אם אתה מחפש אלטרנטיבה אז משהוא דומה קרה עם בן דוד שלי לפני מספר שנים.

הוא היה הנדסאי חשמל ועבד אצל קבלנים במשך יותר מעשור, לפני כמה שנים בתחילת שנות השלושים התקשר אלי ואמר לי שהלך לו הגב והוא לא יודע מה לעשות, הוא חושב לנסות ללמוד קורס שקר כל שהוא ולעבוד בהייטק.

המלצתי לו ללכת ללמוד מנהל רשתות, קורס של חצי שנה - שנה ולקבל תעודת MCSA.

זה לא הייטק אבל המשכורות בסביבות ה ~11K, ואם אתה ממש רוצה ויש לך כוחות אתה יכול להוציא תעודה למנהל רשתות לינוקס (למשל RCHSA) ואז המשכורות באמת קופצות.

 

תבדוק אם זה מתאים לך.

  • אהבתי 1

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, יובל .מ. כתב:

לפי הגישה הזאת, ראש צוות צריך להיות קודם כל מתכנת, מנהל מחלקה כירורגית צריך להיות קודם מנתח, ומנהל איזורי באגד צריך להיות קודם כל נהג קו.

הגישה הזו נכונה חלקית.

עבדתי עם מנהלי פרויקטים שהונחתו משום מקום.

 

הוא יכול להיות מנהל מעולה,אבל את ההערכה והאמון של העובדים הוא יצטרך להרוויח לא בדרך המקצועית.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Potato הונחתו משום מקום הכוונה היו פועלים במקום אחר והגיעו ישר להיות מנהלים?
אם כן הכוונה היא לא לזה, כי יש להם ניסיון בעבודה Hands on. הכוונה היא יותר לזה שמנהל עבודה לא מגיע טרי מהאקדמיה.
בכל מקום ובכל תחום מנהל חדש צריך להרוויח את הכבוד שלו (וגם עובד זוטר חדש).
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאני אחד הגולשים פה שיכול הכי להזדהות איתך כי אני גם למדתי הנדסאי, גם בן 30 רווק, וגם עוסק בתחום הכושר

 

אמנם לא עשיתי הנדסאי בניין אלא תעשיה וניהול, וכן, אני יודע מה כולם פה הולכים להגיד עכשיו בסגנון "הלכת על הדרך הקלה". האמת היא שהתחלתי הנדסאי אלקטרוניקה וברחתי משם תוך שבועיים. דווקא מאוד אהבתי את מה שבחרתי ללמוד  ועוד בתור סטודנט בסמסטר האחרון כבר מצאתי עבודה, התחלתי בשכר קרוב למינימום - ועכשיו, אחרי כמעט 5 שנים של וותק, אני עושה עבודה של מהנדס ומרוויח שכר שלא יבייש מתכנת מתחיל בהייטק, עובד מהבית רוב השבוע (וגם יש לי זמן ללמוד תכנות כי זה התחום שאני שואף אליו).  אני מבין שאתה רק שואף להכנס לתחום הכושר ועוד לא נמצא שם עכשיו (להתאמן זה לא נחשב), אז קח בחשבון שזה תחום עוד יותר רעיל עם המון תחרות ולכלוך, זאת בעיקר עבודה במכירות, ובגלל זה אני עזבתי לגמרי את תחום הכושר כי אתה בעצם צריך להיות איש מכירות, ולא ליישם את הידע שלך בספורט, וזה לא משנה אם היית מר ישראל ואתה 90 קילו של שרירים וריבועים. יש לי גם חבר קרוב שלמד איתי בהנדסאים הוא עשה הנדסאי בניין, וכיום מעצב תכשיטים... וזה אחרי שכולם חפרו לו כמה הנדסאי בניין זה מקצוע טוב. אז שכל אחד יאכל את הדייסה שבישל לעצמו.

עריכה אחרונה על ידי Yossi dashti
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אח יקר אל ייאוש.

אני ממליץ לך להתרחק מהתחום אם אתה חש לא מתאים מבחינת אופי האוכלוסייה שעובדת בענף. 

גם אם למדת לא הפסדת - תוכל לעשות הסבה למקצוע מכובד למשל הוראה, אני סיימתי את הלימודים בשנת 2016 ובמשך שנים עסקתי בתחום הלוגיסטיקה עד שהחלטתי שזהו, הגיע הזמן לעסוק בתחום שלמדתי והתחלתי לחפש בדיוק כמוך (מייל / אתרי דרושים / ביקור באתרי בנייה) 

כן הגיעו זימונים לראיונות והיחס שקיבלתי מכבד מאוד, לאחר כמה חודשים מצאתי משרה של בקר איכות אצל קבלן קטן לעבודות עפר ותשתיות כאשר בפועל שימשתי גם כמנהל עבודה ומהנדס ביצוע כשהיה צורך. לילות וימים. רכב צמוד ושכר בסיס 12,000 ש"ח לא כולל תוספות על ימי שישי ושעות נוספות ושעות לילה.

לאחר שנה וחצי של צבירת ניסיון מטורף (רק בשטח לומדים את הענף) הפרויקט היה בשלבי סיום ופיטרו אותי עם מכתב המלצה,

כמות הראיונות שהזמינו אותי הייתה פי 4 כיוון שכבר היו לי שנתיים ניסיון בביצוע, ולבסוף קיבלתי החלטה ונקלטתי בחברה גדולה (הכי גדולה בארץ בתחום התשתיות) בתפקיד שלא קשור לביצוע אך כולל עבודת שטח וגם משרד (טכנולוג בטון).

התנאים כמעט זהים למקום העבודה הקודם, ואפילו טובים יותר (טיולים לחו"ל, העלאות שכר וכ'ו).

 

לגבי הרווקות, שלח בפרטי תמונה וננסה לעזור :)

בהצלחה.

 

* הכותב בן 34, הנדסאי בניין.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, יובל .מ. כתב:

@Potato הונחתו משום מקום הכוונה היו פועלים במקום אחר והגיעו ישר להיות מנהלים?

 

היה לנו פרויקט שהמהות שלו הייתה אופטיקה ומכאניקה והמנהל פרויקט ששמו היה איש תוכנה.

 

אז האתגר שלו הוא לא לדעת אופטיקה או מכאניקה או אלקטרוניקה אלא לגרום לכולנו לעבוד ביחד ולדעת לתעדף כשכל מהנדס מושך לכיוון שלו.

להגיד שזה עבד? לא יודע...

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי שכתבו לך 

דבר ראשון. לא ביג דיל. קורה הרבה פעמים שבנאדם בוחר לימודים ואז מסתבר שזה לא בשבילו

דבר שני. בתחום הבניה יש כ"כ הרבה תחומים שאפשר להיכנס בהם. אז נכון, בתחום הביצוע מרוויחים הכי הרבה (תלוי בניסיון, מתחילים בקצת) אבל צריך לחפש את עצמך

דבר שלישי. אולי אפשר לעשות הסבה לאדריכלות או חשמל או אפשר להמשיך לתכנון ואחרי כמה שנים לצאת להיות עצמאי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Giant_TA כתב:

 

וואלה במציאות של היום מי שיודע איך לסגור את החודש עם שכר כזה כבר יכול להרוויח יותר :D

רוב החברים שלי עם תואר ראשון בכלכלה ,  והיו מאוד שמחים לשכר כזה.

יש לי גם חבר מהנדס ביוטכנולוגיה מהטכניון, לא מצא את עצמו בשוק העבודה אז המשיך ללמוד היום הוא ד"ר להנדסת ביוטכנולוגיה, הוא עובד בטכניון ומרוויח בקושי 18000 ברוטו בלי רכב.

תחום ההיטק מאוד ריווחי ל"שפיצים" שבאמת אלופים בתחומם אבל תחום מאוד תחרותי תובעני ולדעתי גם אכזרי ,כי ברגע שמרגישים שמיצו ממך את הפוטנציאל זורקים אותך כמו קליפה של בננה.

תראו את הכתבות של הוותיקים של התחום שנזרקו החוצה בגיל 45 והיום לא מוצאים עבודה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי airwolf1980
טעות דפוס
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, airwolf1980 כתב:

תחום ההיטק מאוד ריווחי ל"שפיצים" שבאמת אלופים בתחומם אבל תחום מאוד תחרותי תובעני ולדעתי גם אכזרי ,כי ברגע שמרגישים שמיצו ממך את הפוטנציאל זורקים אותך כמו קליפה של בננה.

זה לא אכזר. זה יעיל. אתה רוצה שזה יהיה ככה בהכל. עובד שלא תורם מספיק, שלא מחפש להשתפר, שקופא על השמרים הוא לא עובד טוב. מה עדיף? כמו במגזר הציבורי שכל אחד עושה 50 שנה את אותו הדבר ומתוגמל רק ע"י זה שהוא התקבל לתפקיד והותק שלו? ללא התייחסות לביצועים בכלל?

תראו את הכתבות של הוותיקים של התחום שנזרקו החוצה בגיל 45 והיום לא מוצאים עבודה.

אני חייב לציין שפגשתי שניים כאלו בלבד. שניהם היו אנשים שאני לגמריי מבין למה הם לא מוצאים עבודה. הם בטוחים שהם תותחים בתחומם, הם בטוחים שהמעסיקים זרקו אותם כי הם מבוגרים, הם בטוחים בכללי שכולם מסביב דפוקים ורק הם יודעים לעבוד. למעשה, שניהם עשו את אותה העבודה רוב הזמן ולא פזלו בכלל על טיפה של פיתוח עצמי.

אני לא קשור להייטק באופן ישיר ואין לי חיבה או שנאה אל השוק והתרבות הזו. אני חייב לציין שפגשתי הרבה עובדים "מבוגרים" בהייטק (כולל 50 וצפונה), רובם היו בתפקידים בכירים ורובם היו מאוד רלוונטיים למעסיקים שלהם. מי שלא מצליח לשמור על רלוונטיות לא יישאר, לפחות במקומות הטובים. זה דבר מרהיב וחיובי ביותר בעיניי. 

בתור מישהו שעובד במערכת בדיוק הפוכה מזה (וגם בפרטית) אין לך מושג כמה אני מעריך מקום שמתגמל אנשים מגדילי ראש ולא לפי ותק/חברות/ שמות של הורים. 

 

 

 

  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להפסיק לכתוב שטויות על ההי טק.

לא זורקים אף אחד,גם אנשים מנוסים נדרשים ומוצאים עבודה.

 

אין וייב הסתדרותי של "תניח פה את התחת שלך ב8 ויהיה בסדר" ואנשים נמדדים על ביצועים גם ביחס לקולגות וגם יעדים אישיים. 

 

יש מתכנתים בינוניים וגם כאלה גרועים והם כולם מוצאים עבודה. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...