Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הצלבת צמיגים - יש כדאיות בדבר?


 שיתוף

פוסטים מומלצים

אהלן

אני על בערך 10-13 אלף קמ עם הצמיגים הנוכחיים, רוצה לדעת האם יש טעם לבצע הצלבה לפני שמחליפים והאם יש בזה כדאיות?

סרן קדמי - Goodyear asymmetric 3

סרן אחורי - Falken azenis fk510

 

שניהם בערך עם 10-12 אלף ק"מ. נראה שהצמיגים מקדימה אכן קצת יותר נשחקים שזה הגיוני.

תודה.

עריכה אחרונה על ידי liav12
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאיות?

הרעיון הוא למטב את השחיקה הכוללת של הצמיגים ולמקסם את משך השימוש בסט שלם.

אבל, במקרה שלך מדובר בשני דגמים שונים, כך שההתנהגות גם עשויה להשתנות כתלות במי מהם יותר אוחז בבסיסו/כעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול הם אוחזים דיי דומה, לדעתי לפי מצב הצמיג האחורי אם יעברו קדימה האחיזה קדימה תשתפר יותר, אך מה לגבי האחורה האם זה כדאי להעביר צמיג קצת יותר שחוק אחורנית?

אני לא נהג קיצוני ולא עושה מסלולים, נהיגה דיילי עם מדי פעם קצת נס הרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שהשחיקה רגילה, לא צריכה להיות בעיה.

תאורטית לפחות, עומק חריצים קטן יותר ישפיע לרעה על פינוי מים בכביש רטוב ומצד שני דווקא ישפר את האחיזה/התנהגות בגלל פחות גמישות של הבלוקים במדרך הצמיג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה קטנה - כנראה הכוונה היתה לרוטציה (קדימה אחורה) ולא הצלבה שזה אשכרה הצלבה בצמיגים.

יש כיוון נסיעה וסוליה אסימטרית (ופנים וחוץ)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עושה רוטציה כל שנה בטיפול, למרות שבשנה אני עובר רק 7000-8000 ק"מ

ככה שהשחיקה נשארת אחידה, אבל חשוב להדגיש שכל שנה אני עושה גם כיוון פרונט וכיוון זוויות.

 

מקס

<-- זה היעד :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה קטנה, אם יש לך זוג חדש וזוג ישן, את הישנים תמיד שמים מקדימה, כדי שאם חס וחלילה יתפוצץ צמיג אז השליטה ברכב תהיה הרבה יותר טובה בנסיעה במהירות גבוהה או בכביש רטוב.

Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, liav12 כתב:

יש צורך לבצע כיווני פרונט אם השחיקה אחידה ותקינה?

הרכב לא מושך ימינה או שמאלה ( לא משהו ששמים לב בצורה מוגזמת בכללי).

בפעם הבאה כאשר תקנה סט צמיגים, תיכנס למכון הפרונט. 

אלא אם לפני כן הרכב יקבל מכה חזקה באחד הגלגלים הקדמיים ( למשל, פגיעה חזקה במדרכה מחוסר זהירות).

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Mega כתב:

איפה אתה עושה כיוון פרונט

בחיפה לא חסר

לפני שעה, liav12 כתב:

יש צורך לבצע כיווני פרונט אם השחיקה אחידה ותקינה?

הרכב לא מושך ימינה או שמאלה ( לא משהו ששמים לב בצורה מוגזמת בכללי).

אני עושה, לשקט הנפשי שלי :)

<-- זה היעד :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון פרונט אני עושה אישית רק אחרי החלפת חלקי מתלה או כשאני מזהה בעיה (נטיה, שחיקה לא סימטרית / עקבית בצמיגים וכו).

מצד שני - נראה לי פעם בשנתיים שלוש אני משנה משהו בסטאפ של המתלים בכל רכב אז ... (ואף פעם אחרי לא חוזר לכיוון המקורי אלא אחד שיתאים יותר למסלול / נהיגה ספורטיבית).

 

רוטציה של הצמיגים קדימה אחורה - פעם בשנה. (ברכב היומיומי פעם בחצי שנה בערך כי יש לי סט קיץ וסט חורף - אז גם ככה צריך להחליף גלגלים לפני ואחרי החורף)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...