Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1507 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, יותר מאשמח אם מישהו יוכל להסביר לי איך שוק הרכבים כיום בדגש על היום(קורונה) עובד?

הבנתי שיש יותר ביקוש מהיצע. האם ניתן בכלל לדבר על הורדת מחיר מחירון למשל מבן אדם פרטי, כיום רוב הרכבים ביד 2 יותר ממחיר המחירון .

אם אין ברירה כדאי לשלם לפי מחיר המחירון ואפילו יותר? 

פורסם

כל יבואני רכבים מאחרים בהספקת הרכבים החדשים ואין כמעט רכבים במלאי אז אם בן אדם רוצה לקנות רכב חדש הוא מתפשר בסוף על יד 2 משום שאין לו את הזמן הזה לחכות. עכשיו תדמיינו אלפים כאלו בשנה והופ שוק המשומשות עולה, במיוחד בדגמים הסחירים.

מעניין לדעת מתי ישתחרר הפקק הזה והמצב יחזור לקדמותו.

פורסם

שוק זה שוק,

הוא מתנהל לפי המצב,

היום התחושה של מי שמוכר אוטו זה לקחת את המחירון ועל פיו להעלות עוד אחוזים כרצונו החופשי, במקסימום האוטו ישב שבועים שלוש בלוחות וימכר, 

אם לא אז הוא קצת יוריד את המחיר לאט לאט,

כל הרכבים השבורים נמכרים היום מעל המחירון,

כמובן שישנם רכבים מוזרים שיוצרים מן הכלל,

אבל מי שלא דחוף לו להחליף עכשיו אוטו, או לקנות סתם שמחכה,

כמה זמן זה יקח אף אחד לא יודע, 

מקווה שמהר. 

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם

את הרכב שלי מכרתי מתחת למחירון ב1000-2000 שח בספטמבר.

וקניתי את הרכב שלי (הנוכחי) ב10 אלף מתחת למחירון בדצמבר

 

מנגד, לפני כשנה קניתי לאישתי רכב שטח ב20 אלף מעל המחירון.

 

ככה שהכל יכול להיות...

 

רכבים טובים נמכרו מעל המחירון, תמיד.

עכשיו זה פשוט קל יותר כי השוק חם.

יבואני הליסנג הפסיקו הזמנות בגלל הקורונה (בכל העולם) ולכן פחות רכבים כאלה יצאו לשוק.

וחזרו פלוס מינוס לחיים היצרנים לא יכלו לעמוד בביקוש.

 

 

 

 

.

פורסם

מצטרף להמלצה שאם אין צורך מיידי ברכב עדיף להמתין
ואפילו לשקול רכב בליסינג תפעולי במידה ויש צורך מיידי לתקופה של שנה עד ישתחרר הפקק של מכוניות חדשות

קנייה מעל המחירון היא הימור על הכסף......מי יודע כמה ירד הערך בעת המכירה ובנוסף במקרה של טוטל לוס ההחזר

הוא לפי מחירון ולא לפי מחיר קנייה

 

פורסם

 אני חושב שהשוק שלנו מתנהל מעט שונה בעולם. 

אנחנו פשוט חושבים איך בכל דבר להכניס את ה"קומבינות" שלנו. 

 

זה נכון שהשוק כרגע הוא במצב בעייתי מאוד ונראה שהדבר הזה לא הולך להיפתר בקרוב בייחוד לאור הסגרים בסין ששום מרימים ראש,

זה נכון שאנחנו נמצאים במצב שישנם ביקושי שיא לרכבים חדשים ומשומשים כאחד אבל אני חושב שהשוק היה הרבה פחות מתודלק לולא היינו מחפשים איך לקמבן ואיך להיות יותר גרידיים. 

קח לדוגמא את תופעת ההזמנות של רכבי טסלה 3 ומכירת הרכבים ממש לפני המסירה או יום- יומיים לאחר מכן, 

כך גם רכבי סקודה סופרב שיש כאלה שקונים את הרכבים, נוסעים עליהם חצי שנה (לאחר שהרגל לא בדיוק היתה עדינה על דוושת הגז) ולאחר מכן מציעים את הרכבים במחירים גבוהים בעשרות אלפי שקלים ממחיר הרכישה כרכב חדש וזה לאחר שהתווספו להם ק"מ לא מעטים והופחת נתח משמעותי מתקופת האחריות. 

 

כאשר הביקושים גדלים אז אין ספק שהמחירים עולים כמו בכל שוק תקין אבל בשוק תקין צריך צרכן גם לדעת להיות צרכן חכם ולא לרכוש בכל מחיר 

ואולי כך עליות המחירים היו מתרחשות בפערים נמוכים יותר אבל אנחנו לא ממש צרכנים חכמים,

לכן אנחנו קונים טסלה 3 משומשת בעשרות אלפי שקלים מעל מחיר מכירת מכונית חדשה ולכן אנחנו מרשים לעצמנו לרכוש לנד קרוזר יד 14 עם 450K ק"מ שנת 2007 ב- 110K ש"ח.

 

שורה תחתונה- בשוק תקין המחירים עולים בשל משבר הקורונה. 

כאן המחירים עולים בצורה תלולה יותר בעיקר בשילוב של שתי תופעות פופולריות- קומבינות והנכונות לשלם הרבה יותר על אותו מוצר, בדומה

לנכונות שלנו לרכוש גביע מילקי גם אם היה עולה 40 ש"ח לגביע וזו בדיוק הסיבה שהקמעונאיות שוחטות אותנו במחירים.

  • אהבתי 3

שלומי.

פורסם
בתאריך 2.5.2022 בשעה 12:28, דרורסססס כתב:

מצטרף להמלצה שאם אין צורך מיידי ברכב עדיף להמתין
ואפילו לשקול רכב בליסינג תפעולי במידה ויש צורך מיידי לתקופה של שנה עד ישתחרר הפקק של מכוניות חדשות

קנייה מעל המחירון היא הימור על הכסף......מי יודע כמה ירד הערך בעת המכירה ובנוסף במקרה של טוטל לוס ההחזר

הוא לפי מחירון ולא לפי מחיר קנייה

 

ליסינג תפעולי מתמחר לך כבר את המחירים הגבוהים בעסקה, כך שזול יותר זה לא יצא.

פורסם

מבדיקה שעשיתי מול 2 חברות ליסינג 

עבור רכב 7 מקומות זה יוצא אותו הדבר או אפילו מעט זול יותר במקרה של רכב חשמלי

ואין את הסיכון ברכישה ובמכירה 

במידה ותרצה אדגים

 זו תחושה של תשלום חודשי לעומת תשלום מחולק של כל הוצאות הרכב

אבל שמנתחים את המספרים לפי אחזקה שנתית לרכב כולל ביטוח+טיפולים+טסט

זה יוצא כפי שאמרתי די זהה אם לא עדיף

 

פורסם
לפני 23 שעות, דרורסססס כתב:

מבדיקה שעשיתי מול 2 חברות ליסינג 

עבור רכב 7 מקומות זה יוצא אותו הדבר או אפילו מעט זול יותר במקרה של רכב חשמלי

ואין את הסיכון ברכישה ובמכירה 

במידה ותרצה אדגים

 זו תחושה של תשלום חודשי לעומת תשלום מחולק של כל הוצאות הרכב

אבל שמנתחים את המספרים לפי אחזקה שנתית לרכב כולל ביטוח+טיפולים+טסט

זה יוצא כפי שאמרתי די זהה אם לא עדיף

 

 

חברת הליסינג צריכה גם להרוויח מהעיסקה.

כל X זמן מגיע מישהו שחושב שפיצח את השיטה,

פורס את החישוב שלו, ומוכיחים לו שחור על גבי לבן שהוא פיספס מקדמה / עמלת הקמת תיק / הצמדה למדד / קנסות החזרה למוטב בסוף תקופה ועוד ועוד ועוד סעיפים

שהופכים עסקה שמשווקת ככדאית ללא כדאית כשמסתכלים על האותיות הקטנות.

 

אולי אני טועה, בבקשה, פרוס את החישוב שלך ועל איזו עסקה התכוונת

 

פורסם
בתאריך 3.5.2022 בשעה 01:01, shlomi6280 כתב:

 אני חושב שהשוק שלנו מתנהל מעט שונה בעולם. 

אנחנו פשוט חושבים איך בכל דבר להכניס את ה"קומבינות" שלנו. 

 

זה נכון שהשוק כרגע הוא במצב בעייתי מאוד ונראה שהדבר הזה לא הולך להיפתר בקרוב בייחוד לאור הסגרים בסין ששום מרימים ראש,

זה נכון שאנחנו נמצאים במצב שישנם ביקושי שיא לרכבים חדשים ומשומשים כאחד אבל אני חושב שהשוק היה הרבה פחות מתודלק לולא היינו מחפשים איך לקמבן ואיך להיות יותר גרידיים. 

קח לדוגמא את תופעת ההזמנות של רכבי טסלה 3 ומכירת הרכבים ממש לפני המסירה או יום- יומיים לאחר מכן, 

כך גם רכבי סקודה סופרב שיש כאלה שקונים את הרכבים, נוסעים עליהם חצי שנה (לאחר שהרגל לא בדיוק היתה עדינה על דוושת הגז) ולאחר מכן מציעים את הרכבים במחירים גבוהים בעשרות אלפי שקלים ממחיר הרכישה כרכב חדש וזה לאחר שהתווספו להם ק"מ לא מעטים והופחת נתח משמעותי מתקופת האחריות. 

 

כאשר הביקושים גדלים אז אין ספק שהמחירים עולים כמו בכל שוק תקין אבל בשוק תקין צריך צרכן גם לדעת להיות צרכן חכם ולא לרכוש בכל מחיר 

ואולי כך עליות המחירים היו מתרחשות בפערים נמוכים יותר אבל אנחנו לא ממש צרכנים חכמים,

לכן אנחנו קונים טסלה 3 משומשת בעשרות אלפי שקלים מעל מחיר מכירת מכונית חדשה ולכן אנחנו מרשים לעצמנו לרכוש לנד קרוזר יד 14 עם 450K ק"מ שנת 2007 ב- 110K ש"ח.

 

שורה תחתונה- בשוק תקין המחירים עולים בשל משבר הקורונה. 

כאן המחירים עולים בצורה תלולה יותר בעיקר בשילוב של שתי תופעות פופולריות- קומבינות והנכונות לשלם הרבה יותר על אותו מוצר, בדומה

לנכונות שלנו לרכוש גביע מילקי גם אם היה עולה 40 ש"ח לגביע וזו בדיוק הסיבה שהקמעונאיות שוחטות אותנו במחירים.


פשוט כאילו לקחת לי את המילים מהפה 👏

שורה תחתונה: הבעיה היא הקונים - לא המוכרים. 

Volvo V40CC T3 Inscription 2019
Volvo S60 T5 R-Desing Plus 2015
Mazda 6 2.0L 2008
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8L CVT 2011

פורסם

אז הנה החישוב

ההשוואה היא רכישת פיגו 5008  מול MAXUS בליסינג פרטי שניהם רכבים 7 מקומות (למרות שהMAXUS יותר גדול פיזית )

נתחיל בעלות הליסינג 

מקדמה של 7500 ש"ח+תשלום קבוע של 3061 ש"ח ל-36 חודשים (הסכום כולל ביטוח+טיפולים+אגרה )

עמדת טעינה ביתית אתה מקבל עם הרכב עלות ההתקנה (במקרה שלי בית קרקע) 1500 ש"ח 

חשמל ל15K ממוצע נסועה הוא 1467ש"ח  שנתית-ראו מצורף

כלומר  סה"כ 3432 ש"ח לחודש כולל הכל (208 ש"ח מקדמה+3061ש"ח  תשלום קבוע+התקנה 41 ש"ח +122 ש"ח חשמל )

לעומת 3439 ש"ח לפי מחשבון מצורף של קניית רכב ואחזקה שלו -ראו מצורף

1620742221_.jpg.2d4ccd460e885828c40be09292d97f97.jpg

עלות טעינה חשמלית.jpg

פורסם

אז בוא נשווה גם את זה
מדובר על פיגו 5008 רכישה מול ליסינג פרטי

ליסינג פרטי מקדמה של 50000+תשלום חודשי של 1089 ל36 חודשים

הרחבת חבילה בעלות 502 ש"ח לחודש(כולל ביטוח +טיפולים+אגרה)

אז זה יוצא 

36X1089+502X36+50000=107276 

ל-36 חודשים כלומר 2979 ש"ח לחודש 

 2643 ש"ח לחודש לפי מחשבון אחזקת רכב המצורף

כלומר 336 ש"ח תוספת לחודש עבור רכב חדש ללא כאבי ראש של מכירה \קנייה\טיפולים\ביטוחים 

אם מסתכלים על זה שנתית תוספת של 4032 ש"ח כ"ביטוח" נוסף

סעיף הוצאות על דלק מנוטרל כי מחיר הדלק יהיה זהה בשני המקרים ואותה נסועה

חישוב עלות רכב.jpg

×
×
  • תוכן חדש...