Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1767 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי, יש לי מגבר JBL GX-A30001 שמוציא 

300rms על 2 אום , 200rms על 4 אום (אם אני לא טועה)

הייתי שמח לקבל עזרה איך למצוא את הסאב המתאים למגבר שלי

 

מה אמורים להיות השיקולים כשאני בוחר סאב שהוא 2 אום או 4 אום, מחפש משהו יחסית עוצמתי

עריכה אחרונה על ידי davidle1125
פורסם

עוצמה של סאב תלויה בכמה דברים:

*בהספק של המגבר - המגבר קיים ולא בטוח שכדאי להחליפו. אם בוחרים סאב עם התנגדות של 2 אום (או 2 סלילים של 4) אז ניתן להוציא הספק של 300 ואט מהמגבר.

 

*בתנאים ברכב (אקוסטיקה ותופעות כמו cabin gain) - משתנה מרכב לרכב, אפשר לשפר בעזרת חומרי איטום ובידוד לרכב.

 

*בנצילות של הסאבוופר - יש אלמנטים עם נצילות גבוהה יותר (בד"כ ממברנה קלה יחסית).

 

*בנצילות של התיבה - תיבה גדולה שהיא ported תישמע יותר "חזקה" מאשר תיבה אטומה עם נפח קטן (נפח תיבה מופיע בד"כ בחוברת יצרן או manual של הסאב).

 

ובקיצור, אפשר לבחור סאבוופר עם התנגדות של 2 אום, שישודך לתיבה יחסית גדולה, עם פורט.

 

בהצלחה

 

 

  • אהבתי 1

-

פורסם
לפני 5 דקות, BEEKER כתב:

עוצמה של סאב תלויה בכמה דברים:

*בהספק של המגבר - המגבר קיים ולא בטוח שכדאי להחליפו. אם בוחרים סאב עם התנגדות של 2 אום (או 2 סלילים של 4) אז ניתן להוציא הספק של 300 ואט מהמגבר.

 

*בתנאים ברכב (אקוסטיקה ותופעות כמו cabin gain) - משתנה מרכב לרכב, אפשר לשפר בעזרת חומרי איטום ובידוד לרכב.

 

*בנצילות של הסאבוופר - יש אלמנטים עם נצילות גבוהה יותר (בד"כ ממברנה קלה יחסית).

 

*בנצילות של התיבה - תיבה גדולה שהיא ported תישמע יותר "חזקה" מאשר תיבה אטומה עם נפח קטן (נפח תיבה מופיע בד"כ בחוברת יצרן או manual של הסאב).

 

ובקיצור, אפשר לבחור סאבוופר עם התנגדות של 2 אום, שישודך לתיבה יחסית גדולה, עם פורט.

 

בהצלחה

 

 

תודה רבה על התשובה המפורטת, אבל רציתי לדעת גם מה צריך להיות ההספק של הסאב שאני מחפש בהתחשב בזה שהמגבר הוא 300rms

האם הסאב צריך להיות גם 300 או שפחות/יותר

פורסם
לפני 47 דקות, davidle1125 כתב:

תודה רבה על התשובה המפורטת, אבל רציתי לדעת גם מה צריך להיות ההספק של הסאב שאני מחפש בהתחשב בזה שהמגבר הוא 300rms

האם הסאב צריך להיות גם 300 או שפחות/יותר

לגילוי נאות אני עובד בתחום

קודם כל האם אתה רוצה שהסאב יוכל לנגן תדרים מאוד נמוכים או שזה פחות חשוב לך ואתה יותר צריך מקום בתא מטען? זה גם שיקול שיש להרבה לקוחות

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

פורסם
לפני 44 דקות, Daniel car systems כתב:

לגילוי נאות אני עובד בתחום

קודם כל האם אתה רוצה שהסאב יוכל לנגן תדרים מאוד נמוכים או שזה פחות חשוב לך ואתה יותר צריך מקום בתא מטען? זה גם שיקול שיש להרבה לקוחות

לא כל כך קריטי לי המקום בתא מטען, לא משהו מוגזם אבל.

פורסם
לפני 15 דקות, davidle1125 כתב:

לא כל כך קריטי לי המקום בתא מטען, לא משהו מוגזם אבל.

אז הייתי הולך על סאב 12 נציל בעל הספק קרוב למגבר ולתכנן תיבה קאסטום שתוציא את המקסימום 

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

פורסם
לפני 43 דקות, Daniel car systems כתב:

אז הייתי הולך על סאב 12 נציל בעל הספק קרוב למגבר ולתכנן תיבה קאסטום שתוציא את המקסימום 

מה עדיף אבל מבחינת ביצועים, ללכת על סאב שהוא 300 rms ו2 אום 

או סאב שהוא 200rms ו4 אום 

פורסם
Just now, davidle1125 כתב:

מה עדיף אבל מבחינת ביצועים, ללכת על סאב שהוא 300 rms ו2 אום 

או סאב שהוא 200rms ו4 אום 

יכול להיות מצב שדווקא הסאב "החלש" של 200RMS,

יישמע "יותר חזק".

זה תלוי בנצילות של הוופר ובתכנון של התיבה.

  • אהבתי 1

-

פורסם
לפני 42 דקות, BEEKER כתב:

יכול להיות מצב שדווקא הסאב "החלש" של 200RMS,

יישמע "יותר חזק".

זה תלוי בנצילות של הוופר ובתכנון של התיבה.

יש חנות שהיית ממליץ לי לחפש?

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, AUDIO KING כתב:

מה התקציב שלך לסאב + תיבה?

איזה סוג מוזיקה אתה שומע.?

מה שאר רכיבי המערכת.?

אני מאמין עד איזה 750 שקל משהו כזה אולי אם יש משהו ביותר שעדיף אז אשמח לשמוע בכל מקרה 

שומע מוזיקה עם די הרבה באסים ראפ וכו

אני לא כל כך בטוח אבל יש מערכת די עוצמתית של Morrell עם טוויטרים והגברה וכו 

אני קניתי את הרכב כבר עם מערכת מוגברת ועם עוד מגבר נוסף לסאב שלא מנוצל אז חשבתי לקנות סאב מתאים במקום לחפש מגבר 

 

 

בלי קשר20210816_161613.thumb.jpg.7bb383975cc1786e01cd615487ca5fa1.jpg

Frequency Response10Hz-320Hz

 

2-Ohm Power Output300 Watts RMS x 1 channel

 

Variable Bass Boost0 to + 12dB @45Hz

 

Signal-to-Noise Ratio98dB

 

Input Sensitivity100mv-20V

 

Total Peak Power Output415W

 

4-Ohm Power Output200 Watts RMS x 1 channel

 

THD + Nless than 1%

 

 

 

 

הייתי שמח אם מישהו יוכל להסביר לי בקצרה מה ההבדל בפועל בין 2ohm לבין 4ohm ולפי מה אני בוחר את הסאב "האידאלי" בשבילי,  בין אם זה 300rms עם 2ohm

או 200rms עם 4 אני פשוט מתקשה להבין את הנושא ולא מצליח להשיג את המידע שאני צריך בשום מקום ולא יודע מה לחפש איך כמה ולמה

עריכה אחרונה על ידי davidle1125
פורסם

נתחיל עם זה שהתקציב שלך נמוך 

כך שאידיאלי זה גם עניין של תקציב ,במסגרת התקציב ישנם כמה אופציות טובות.

 

בנוגע ל 2\4 אום ככול שהמעגל בעל התנגדות נמוכה יותר המגבר מסוגל 

לספק הספק גבוהה יותר.

אם הסאב בעל מעגל בהתנגדות של 2 אום {שיכול להתקבל או עם סליל בודד של 2 אום או בחיבור מקבילי של סאב עם שני סלילים של 4 אום למשל.}

המגבר שלך יספק הספק של 300RMS בהתנגדות זו.

 

בנוסף התוצאה הסופית נקבעת גם כפונקציה של סוג התיבה.

 

בתקציב הייתי ממליץ לך על :

https://www.alexsander.co.il/product/12716/infinity-kappa-1200

 

זה סאב נהדר שמגיע עם פטנט שמאפשר לו לעבוד ב 2 או 4 אום {כפתור בורר}

למוזיקה שחורה הייתי בוחר בתיבה פורט הכי גדולה לפי הוראות היצרן 

תיבה אירופורט בנפח 70.8 ליטר.

https://my.infinityspeakers.com/on/demandware.static/-/Sites-masterCatalog_Harman/default/dw145ff4d1/pdfs/Owners Manual - Kappa800w-1000w-1200w (Multi language).pdf

 

 

 

 

 

 

  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני 59 דקות, AUDIO KING כתב:

נתחיל עם זה שהתקציב שלך נמוך 

כך שאידיאלי זה גם עניין של תקציב ,במסגרת התקציב ישנם כמה אופציות טובות.

 

בנוגע ל 2\4 אום ככול שהמעגל בעל התנגדות נמוכה יותר המגבר מסוגל 

לספק הספק גבוהה יותר.

אם הסאב בעל מעגל בהתנגדות של 2 אום {שיכול להתקבל או עם סליל בודד של 2 אום או בחיבור מקבילי של סאב עם שני סלילים של 4 אום למשל.}

המגבר שלך יספק הספק של 300RMS בהתנגדות זו.

 

בנוסף התוצאה הסופית נקבעת גם כפונקציה של סוג התיבה.

 

בתקציב הייתי ממליץ לך על :

https://www.alexsander.co.il/product/12716/infinity-kappa-1200

 

זה סאב נהדר שמגיע עם פטנט שמאפשר לו לעבוד ב 2 או 4 אום {כפתור בורר}

למוזיקה שחורה הייתי בוחר בתיבה פורט הכי גדולה לפי הוראות היצרן 

תיבה אירופורט בנפח 70.8 ליטר.

https://my.infinityspeakers.com/on/demandware.static/-/Sites-masterCatalog_Harman/default/dw145ff4d1/pdfs/Owners Manual - Kappa800w-1000w-1200w (Multi language).pdf

 

 

 

 

 

 

זה לא יהווה בעיה שההספק הנומינלי של הסאב ששלחת הוא 500rms והמגבר שלי הוא רק 300 (ב2 אום) (תקציב עד אזור ה1000 אגב)

 

סליחה על הבורות אני פשוט לא מבין בזה ולא רוצה ללכת למישהו שסתם יחפש לעשות עלי קופה

עריכה אחרונה על ידי davidle1125
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 17 דקות, davidle1125 כתב:

ההספק הנומינלי של הסאב ששלחת הוא 500rms והמגבר שלי הוא רק 300 (ב2 אום)

 

כשהספק המגבר נמוך מהספק הרמקול אליו הוא מחובר,

זה מצב לא רצוי שיכול לגרום לקליפינג וכנראה שהמגבר גם לא ינצל את הסאב כמו שצריך.

 

 

אתה יכול לקרוא כאן:

https://www.caraudio.com/threads/weak-amp-good-sub-or-vice-versa.977/

 

 

  • אהבתי 1

-

×
×
  • תוכן חדש...