Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
 שיתוף
עוקבים 53

פוסטים מומלצים

אז מה, אתה בוחר האם אתה מעדיף לשלם לגולני או לגבעתי? 

 

מי יתכנן לך את הכבישים ומסילות הברזל? מי יממן אותם - אתה רוצה לשלם אגרה בכל פעם שאתה נוסע לסופר?

 

מה שאתה מציע הוא פירוק של המדינה. לא יעזור כלום, המדינה צריכה לתת שירותים, ולפיכך לגבות מיסים. בשנה האחרונה למדנו את זה היטב. ודרך אגב, רכישת הרבה מהשירותים באמצעות המדינה היא הרבה יותר זולה מאשר באופן פרטי. לפי ההצעה שלך אם לאבא שלך יהיה התקף לב הוא יצטרך לבחור בין למות לבין לחיות ולשלם 200,000 ש"ח תמורת הטיפול. כאשר המדינה משלמת תמורת הטיפול - כלומר כלל האזרחים, באמצעות המיסים - גם העלות תהיה יותר נמוכה (המדינה משלמת תמורת הטיפול בהתקפי הלב של כמה עשרות אלפי אנשים בשנה, אז.יש לה כוח לקנות את השירות והציוד בהוזלה עצומה), וגם לך אין הפתעות מרוששות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 451
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

גם מי שגר באיזור הררי או איזור פקוק משלם יותר בלו לקילומטר.    אם תרצה לחסוך סע עם חרמונית. בגפ"סים זה לא עזר מי יודע מה אבל שווה לנסות.  

מכיר יוגי-הו שהיה בערוץ הילדים פעם? שמתי לך קלף מלכודת.

שהBRZ שלך היא כאילו ספורטיבית אבל גם בהאצה מהמקום וגם מבחינת מרכז כובד והתנהגות כביש היא הרבה פחות טובה מהטסלה בכל פרמטר כמעט

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, Gorpi כתב:

 הדבר הכי צודק הוא פשוט לבטל את המיסים (או להקטין אותם למינימום האפשרי) ושכל אחד ישלם לבד על השירותים שהוא צורך.

 

אתה צורך יותר = אתה משלם יותר.

ברגע שיש מיסים אתה תמיד פראייר מתישהו.

 

איך בדיוק תעשה את זה ? 

 

נניח כבישים..  צריך עכשיו להשקיע 10 מילארד ש"ח לשידרוג המחלפים ותיקוני כבישים.

נכון להיום לוקחים את זה מהמיסים.. אם אתה מבטל את המיסים ורוצה שכל אחד ישלם על מה שהוא צורך, אז אתה אומר להכניס חברות פרטיות שיתחזקו את הכביש ויגבו כסף מכל אחד שנוסע על הכביש. 

בראייה מאקרו זה ביזבוז עצום של כספים ומשאבים. 

 

קח לדוגמא את השירות של לידת תינוק בבית חולים, נכון להיות מדינת ישראל משלמת לבתי החולים 7,000 עד 10,000 ש"ח על כל לידה רגילה. 

כמובן זה משולם מהמיסים. 

אתה מציע לבטל את המיסים ולגבות את הכסף הזה מכל יולדת.. מה לדעתך יקרה במדינת ישראל? 

נשים יעברו ללדת בבית או במקומות פרטיים קטנים שיבטיחו לידה ב 2000 ש"ח.  

תמותת התינוקות תעלה למספר אחוזים יפה .. כל אחוז מתוך 150,000 לידות בשנה זה 1,500 תינוקות מתים.

 

משטרה וצבא. 

 

יאללה כל אחד ישלם על שירותים שלו. 

פרצו לך לעסק?  אנסו , רצחו... חקירת משטרה עולה מאות אלפי שקלים ..  מי משלם הקורבן?

הרי לרוב הקורבן לא נהנה מהחקירה הפלילית , את הנרצח לא מחזירים לחיים ,  לרוב לא מחזירים את הסחורה לעסק.

בדר"כ החקירות והאכיפה נועדו למנוע את הפשיעה הבאה... איך אז גובים כסף מהקורבות הבאים שניצלו עקב החקירה והענישה?  

 

 

לסיכום.. ההצעה שלך לבטל את המיסים ושכל אחד ישלם על שירותים שקולה להצעה לבטל את הביטוחים המקיפים על הרכבים.

למה כולם צריכים לשלם ביטוח מקיף על הרכב?  אפשר לבטל את זה ושכל אחד ישלם את הנזק שלו.

 

אה.. בעצם ביטוח מקיף לא חייבים לעשות ובכל זאת רובנו בוחרים כן לשלם כמה אלפי שקלים בשנה ולעשות את הביטוח.

אז כנראה גם במיסים זאת הבחירה ההגיונית של הרוב ,לשלם מראש ולא לשלם על השירות עצמו 

 

 

 

לפני שעה, sperial כתב:

@korola שמירה על הטלפון לא תספק מבחינה משפטית - אם תזקק לאיזה דיון משפטי מול הרשויות תזקק גם לתיעוד של המקומות בהם היית על ידי גורם חיצוני, שאם לא כן מישהו עלול לטעון שזייפת נתונים בטלפון.

 

לגבי הפרטיות - נושא חם מאד בימים אלה, בכל העולם. אישית אני לא מתרגש מזה שהמדינה תדע מתי הייתי בעכו ומתי בחדרה, וכנראה שיותר קל לפקח על מאגרי מידע ממשלתיים מאשר על פרטיים (לא אלה ולא אלה הרמטיים, אבל משום מה יש לי פחות אמון בגורמים מסחריים). אבל יש אנשים שמוטרדים מכך.

 

לגבי מיסוי - אף אחד לא מדבר על מס גולגולת, שזו החלוקה ה"שווה" בין האזרחים. בכל מקרה מדובר על מיסוי ההכנסות ועל מיסוי פעילות כלכלית או אחרת. הדיון הוא על החלוקה בתוך הפעילות הזו - ובישראל, מסיבות היסטוריות, המיסוי על רכב הוא רכיב חשוב במערכת הכנסות המדינה. רוצה להחליף אותו בהעלאת המע"מ בכמה אחוזים? אישית אני לא יודע האם זה יהיה טוב או רע לחשבון הבנק של ספריאל,  אבל אני בטוח שאם לא יהיה מדובר במשהו מאוד הדרגתי זה יגרום זעזועים במשק.

 

 

איזה תיעוד משפטי אתה צריך?   כאילו שהיום יש לך תיעוד משפטי לכל המקומות שהיית בהם?  

מחר בבוקר תקבל חיוב מכביש אגרה או דוח חנייה בעכו , לך תוכיח שלא היית שם?  

 

ויש אלף דרכים טכנולוגיות לשמר את המידע אם זה יהיה חלק מהדרישות.

האפליקציה בסוף הנסיעה מייצרת דוח נסיעה, חותמת עליו ומצפינה אותו , שולחת את הקובץ למאגר המידע.

במידת הצורך רק אתה יכול להוכיח את מסלול נסיעתך. 

 

מניסיון חברות שומרות על המידע שלהם יותר טוב מאשר גופים ממשלתיים.

פשוט פריצה למידע בחברות הוא יותר כואב להם וחברות משקיעות משאבים בשמירה על משאבי המידע.

בניגוד לגופים ממשלתים שברגע שיש מיליון או שניים פנויים מעדיפים להגדיל את כח האדם .. כי יש כמה מקורבים שמחפשים עבודה,

מאשר בשדרוג מערכות ההגנה.

 

מערכות המס בכל מדינה בנויה בכמה רובדים.

 

הרובד הראשון הוא הבסיסי והגדול ביותר, מס על הכנסה ומס על צריכה (הוצאה).

הרובד הזה מספק כ-90% מהכנסות המדינה, כל מדינה קובעת איזון אחר בין 2 המיסים ואכן שינוי דרסטי פתאומי לא רצוי ואם רוצים לשנות

רצוי לעשות זאת לאט לאט.  

ואז מגיע הרובד הנוסף של המיסים ... כל המיסים הנוספים מטרתם לא גביית כספים,  בדר"כ המנגנונים של גביית המיסים הנוספים הם מסורבלים ובעייתים.

 

מטרת המיסים הנוספים זה קיזוז נזקים או שינוי התנהגות של האוכלוסייה.

- מס על הדלק בא לקזז את הנזקים וההוצאות שנגרמות מנסיעה מרובה.. נוסע יותר תשלם יותר, ביטול המס הזה יגרום מצד אחד ירידה בהכנסות אך מצד שני עלייה מטורפת  בהוצאות על כבישים. 

- מס על סיגריות .. הטרה העיקרית זה צימוצם התופעה 

- מס על אלכהול 

- מס על רכבים 

- מכס ומיסי קנייה  , הגנה על הייצור בארץ  

 

מה שבטוח זה שאחת לתקופה (שנתיים / 5 שנים / 10 שנים) צריכים לבדוק את מערכת המיסים ולבצע שינויים בהתאם לצורך

עריכה אחרונה על ידי korola
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@Opel Astra GSI אנחנו מזמן עמוק בדיון הזה, במסגרת הדיוi על עמדות טעינה.

 

 @korolaגם אתה מדבר על קיום מאגרי מידע. הרי זה מה שמפחיד את אבירי שמירת הפרטיות. בסופו של דבר מדובר בהחלטה של החברה (במסגרת המדינה)  היכן להציב את הגבולות.

 

לגבי הגנה על המידע - אני לא שייך לתחום. אבל דליפות המידע האחרונות שנתפרסמו נבעו מרשלנות (וקמצנות?) של חברות פרטיות. מאלקטור עד פייסבוק.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 16.4.2021 בשעה 10:18, Gorpi כתב:

 הדבר הכי צודק הוא פשוט לבטל את המיסים (או להקטין אותם למינימום האפשרי) ושכל אחד ישלם לבד על השירותים שהוא צורך.

 

אתה צורך יותר = אתה משלם יותר.

ברגע שיש מיסים אתה תמיד פראייר מתישהו.

 

אני באמת מאחל לך לא לחלות במחלה קשה, ולא להגיע למצב שדופק לך בדלת איזה warlord, שהוא במקביל מ"פ בגולני, שדורש ממך לשלם פרוטקשן אחרת יחזור עם כיתת יורים וD9.

  • מעניין 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 16.4.2021 בשעה 11:26, korola כתב:

מטרת המיסים הנוספים זה קיזוז נזקים או שינוי התנהגות של האוכלוסייה.

- מס על הדלק בא לקזז את הנזקים וההוצאות שנגרמות מנסיעה מרובה.. נוסע יותר תשלם יותר, ביטול המס הזה יגרום מצד אחד ירידה בהכנסות אך מצד שני עלייה מטורפת  בהוצאות על כבישים. 

- מס על סיגריות .. הטרה העיקרית זה צימוצם התופעה 

- מס על אלכהול 

- מס על רכבים 

- מכס ומיסי קנייה  , הגנה על הייצור בארץ  

 

זה נכון בתיאוריה, לא בפרקטיקה. 

 

במציאות אם מס על דלק ורכבים היה נועד לשינוי התנהגות של האוכלוסייה המדינה הייתה מעבירה את הכסף לקופה שנועדה אך ורק לפיתוח ושיפור תחבורה ציבורית. בפועל הכסף משמש לכל מטרה. 

 

במצב הנוכחי של התחבורה הציבורית גם יעלו את המיסים על דלק ורכבים ב-300% אנשים לא יעברו לתחבורה ציבורית כי ברמתה הנוכחית היא לא מסוגלת לענות על הצרכים של 10% מהאוכלוסיה. (ואני נדיב) 

 

אם באוצר היו רואים מילימטר מעבר לקצה האף שלהם הם היו מעודדים מעבר לרכבים חשמליים/היברידיים גם במחיר של אובדן מסוים של הכנסות מדלק וחלפים כי אם כבר כולם עומדים בפקקים עדיף שהם יעשו את זה ברכבים חדשים יותר, בטוחים יותר ומזהמים הרבה פחות.  ברור שאם המון אנשים יעברו למכוניות חשמליות/היברידיות המדינה תפסיד מיליארדים, אבל תאמין לי כאשר רוצים למצוא כסף מוצאים. לא חסר שומנים לחתוך מהם במדינה הזאת. העניין הוא שהרבה יותר קל לגבות מס בתחנת דלק/בנמל מאשר לריב עם קבוצות כוח במדינה הזאת. (צה"ל, הסתדרות, גימלאים ועוד) 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, TheAvatar כתב:

אם באוצר היו רואים מילימטר מעבר לקצה האף שלהם הם היו מעודדים מעבר לרכבים חשמליים/היברידיים גם במחיר של אובדן מסוים של הכנסות מדלק וחלפים כי אם כבר כולם עומדים בפקקים עדיף שהם יעשו את זה ברכבים חדשים יותר, בטוחים יותר ומזהמים הרבה פחות.  ברור שאם המון אנשים יעברו למכוניות חשמליות/היברידיות המדינה תפסיד מיליארדים, אבל תאמין לי כאשר רוצים למצוא כסף מוצאים. לא חסר שומנים לחתוך מהם במדינה הזאת. העניין הוא שהרבה יותר קל לגבות מס בתחנת דלק/בנמל מאשר לריב עם קבוצות כוח במדינה הזאת. (צה"ל, הסתדרות, גימלאים ועוד) 

 

זה גם ישתלם בטווח ארוך - בגלל עצם העובדה שתרד התחלואה כתוצאה מזיהום אוויר, מה שמצד אחד יעלה למדינה פחות כסף בטיפולים רפואיים שצריך לממן, מצד שני יגרום לפחות אובדן ימי עבודה המשק (ויותר הכנסות ממיסים).

 

כנ"ל לפתח תחבורה ציבורית ככה שמר ישראלי ישאיר את הספורטאז׳ שלו בבית, כי יש לו אוטובוס/רכבת זמינים ונוחים לרוב המקומות שהוא צריך להגיע אליהם.

 

אבל ממתי בישראל חושבים מעבר לבחירות הבאות (עכשיו זה כל כמה חודשים, אז בכלל ליגה). פה אם זה לא פתרון של זבנג וגמרנו, זה לא מעניין.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי טסלה וסוללותיה לעומת תאי מימן, להלן טסלה שעברה תאונה ולא הפסיקה לבעור:

 

 

https://mobile.twitter.com/MattKHOU/status/1383821809053683721?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1383821809053683721|twgr^|twcon^s1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.calcalist.co.il%2Flocal%2Farticles%2F07340L-390521500.html

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שבעירה של סוללות ליתיום-יון היא עוצמתית ומאוד מסוכנת, אבל זה לא שאין רכבי בנזין שעולים באש לאחר תאונה ועד שמגיע כוח כיבוי הכל כבר אבוד. נכון שאין מספיק נתונים על מספר כלי הרכב החשמליים שנשרפו לאחר תאונה ביחד לרכבי בנזין, אבל קשה לי להאמין שזה יהיה שונה מאוד ונדרשת תאונה חמורה מאוד בכדי שתהיה התלקחות של הסוללות כתוצאה מטראומה של התנגשות חזקה. NCAP, שרסקו כבר לא מעט מכוניות חשמליות, לא נתקלו במשהו כזה כך שזה מספק איזה מדד כללי למידת החומרה הנדרשת. סביר להניח כי עד שיהיו המון רכבים חשמליים בעשרות מיליונים כל שנה, כבר יהיו סוללות חדשות ואדישות יותר לטראומה (חום, מכה חזקה וכו') כך שזו כבר לא תהיה בעיה שדורשת התייחסות מיוחדת. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, ch2856 כתב:

אין ספק שבעירה של סוללות ליתיום-יון היא עוצמתית ומאוד מסוכנת, אבל זה לא שאין רכבי בנזין שעולים באש לאחר תאונה ועד שמגיע כוח כיבוי הכל כבר אבוד. נכון שאין מספיק נתונים על מספר כלי הרכב החשמליים שנשרפו לאחר תאונה ביחד לרכבי בנזין, אבל קשה לי להאמין שזה יהיה שונה מאוד ונדרשת תאונה חמורה מאוד בכדי שתהיה התלקחות של הסוללות כתוצאה מטראומה של התנגשות חזקה. NCAP, שרסקו כבר לא מעט מכוניות חשמליות, לא נתקלו במשהו כזה כך שזה מספק איזה מדד כללי למידת החומרה הנדרשת. סביר להניח כי עד שיהיו המון רכבים חשמליים בעשרות מיליונים כל שנה, כבר יהיו סוללות חדשות ואדישות יותר לטראומה (חום, מכה חזקה וכו') כך שזו כבר לא תהיה בעיה שדורשת התייחסות מיוחדת. 

 

לא בעיה למצוא ידיעות על רכבי בנזין שעלו באש, אפילו שלא כתוצאה מתאונה. פשוט הידיעות האלו לא זוכות לאותה תשומת לב מהתקשורת.

https://www.chron.com/neighborhood/pasadena/news/article/Ford-Mustang-catches-fire-overnight-destroys-10920118.php
 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 46 דקות, eladts כתב:

 

לא בעיה למצוא ידיעות על רכבי בנזין שעלו באש, אפילו שלא כתוצאה מתאונה. פשוט הידיעות האלו לא זוכות לאותה תשומת לב מהתקשורת.

https://www.chron.com/neighborhood/pasadena/news/article/Ford-Mustang-catches-fire-overnight-destroys-10920118.php
 

 

בפעם האחרונה שבדקתי רכבי בנזין אפשר לכבות. 

 

https://www.themarker.com/wallstreet/.premium-1.9723402

 

את התשובה של טסלה צריך להדפיס, למסגר ולתלות במוזיאון הלובר לצד המונה ליזה כי היא פשוט באותה רמה של epicness. 

 

רגע, רגע, רגע תנו לי להבין אם הרכב חלילה עולה באש בחניון תת-קרקעי או במנהרה הדבר היחיד שמכבי אש יכולים לעשות זה לעמוד בצד ולגרד את החבילה עד שהרכב יפסיק לבעור?! תותחים שם בטסלה. 

 

מה אני אגיד לכם תרחיבו ביטוח צד ג' ל-30-50 מיליון שקל כי יש מצב שתזדקקו לו. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...