Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דרייב נשאר משולב (נתקע) גם בניוטרל ורוורס, קורסה 1.4 2011


Ooga
מעבר לפיתרון נפתר ע"י danniel,
שימו לב! השרשור הזה בן 1308 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נתקלתי בתקלה מאוד מוזרה עם פוטנציאל לנזק גדול לגיר, ואשמח לקבל כיוון למקור שלה.

הרכב נוסע על דרייב תקין. 

לעיתים הילוך דרייב "נתקע", ואז גם כשמעבירים לניוטרל הוא מתקדם קדימה. בפארקינג הוא זז קצת קדימה עד שננעל על השן של הפארקינג, אבל ההילוך נשאר משולב.

ברוורס יש תופעה ממש מעניינת - כשמשלבים רוורס האוטו לא זז, כשנותנים מעט גז הטורים עולים והאוטו עומד. כשנותנים יותר גז האוטו בסוף נע לאט אחורה.

כשעוזבים גז האוטו בולם בחוזקה ומטלטל קדימה אחורה, ממש כאילו גם הילוך קדמי וגם הילוך אחורי משולבים בו זמנית!

 

בקיצור זה נשמע שהקלאצים של ההילוך הראשון ממשיכים להשאיר אותו משולב. 

אם מכבים מנוע ומניעים מחדש האוטו חוזר לניוטרל ומתפקד רגיל.

 

מה גורם לזה? שמן גיר לא מתאים? תקלה במחשב גיר?

מנסה לפתור את הבעיה לפני שהתקלה תהרוג את הגיר. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גיר פלנטרי ואין בו שום קלאצים, נשמע כמו בעיית מוח גיר.. גש למכון גירים שיאבחנו את הבעיה.

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, AloniM3 כתב:

זה גיר פלנטרי ואין בו שום קלאצים

בוודאי שיש, גם קלאצ'ים רטובים מרובי דיסקיות, וגם סרט חיכוך (לא בטוח שזה השם הנכון בעיברית) שלמעשה משמש כקלאצ'.

פשוט התפקיד של הקלאצ'ים שונה מרכב ידני\רובוטי. הם בולמים ומחברים חלקים שונים בגיר על מנת לייצר את יחסי ההעברה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, AloniM3 כתב:

זה גיר פלנטרי ואין בו שום קלאצים, נשמע כמו בעיית מוח גיר.. גש למכון גירים שיאבחנו את הבעיה.

ברור שיש קלאצים (ברבים, clutch pack), הם אלה שמחזיקים את ההילוך הפלנטרי הנבחר [בערך, זה לא עובד בדיוק כך], והשחיקה שלהם היא זו שמכהה את שמן הגיר עם הזמן.

@Igalz יש לך כיוון?

שמן הגיר בהיר ונקי מה שמעיד על כך שהוחלף מתישהו. הרכב עם 170k. 

אבל איזה שמן שמו שם זה כבר לא ידוע..

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אחרי כיבוי והדלקה לפתע ההילוך לא מחובר יותר, אני חושד שישנה סתימה כלשהי במסלול ההדראולי שלא מאפשרת לנוזל שמצמיד את ההילוך הראשון (או אולי אחד אחר) לצאת ולשחרר את הקלאצ' הרלוונטי.

או לחילופין אולי אחד הסולינואידים לא מצליח להסגר עד הסוף ולסגור מעבר נוזל

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

יש שסתום כלשהו  בבלוק שסתומים (מוח) שתקוע או זז חלקית שגורם לזה. זה יכול להיות  שסתום ידני שזז ממקומו (השסתם שמחובר לידית הילוכים). 

מתחילים בבדיקת תקלות עם סורק ובדיקת כוון שסתום ידני.  

בדיקה בסיסית ופשוטה היא ניתוק הכבל של ידית הילוכים מהמנוף על התיבת הילוכים, העברה ידנית ישירות מהמנוף ובדיקה האם התופעות קיימות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סורק גנרי מוציא תקלות ממחשב ניהול מנוע בלבד, וגם זה באופן חלקי. 

את צריך סורק שיודע לדבר עם המחשב גיר. בעדיפות לסורק מקורי של יצרן הרכב, אבל זה יכול להיות גם סורק מחברה אחרת עם תוכנה מתאימה לרכב הנבדק. 

לדעתי במקרה הזה רק לסרוק תקלות לא יניב הרבה, אם מחשב הגיר היה מזהה תקלה היית מקבל נורה והילוך חירום בגיר. אבל לא כל כשל המחשב יודע לזהות ולרשום עליו תקלה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Igalz

הרכב לעיתים נדירות מדליק נורת מפתח ברגים ועובר למצב limp mode, מה שעובר לאחר כיבוי והדלקה.

אבל לא בטוח שזה קורה דווקא בגלל זה, מקריאה בחו"ל זה יכול לקרות בגלל מליון סיבות ודווקא לא קריטיות בכלל.

מה שבטוח זה שכשאני בדקתי את הרכב לא הייתה נורה והתקלה קרתה.

 

כיצד אתה ממליץ לפעול אם לא להתחיל בסריקה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי לא להתחיל בסריקה, רק אמרתי שיש סבירות גבוהה שלא תראה שם הרבה. אבל צריך להבין שבכל מצב סריקה זה רק ההתחלה של תהליך דיאגנוסטיקה, לרוב לא החלק העיקרי שלו. 

תתחיל במה שדניאל הציע, תפעול ידני של מנוף העברת ההילוכים של הגיר, בזהירות, לא להדרס. 

אם ניתן לסרוק אז מעולה. 

אני אישית הייתי בודק היטב את מצב נוזל הגיר, אם הוא שחור ומזוהם בתוצרי שחיקה הייתי מנסה לשטוף את הגיר עם נוזל חדש מספר פעמים יחד עם החלפת מסנן אם ניתן.

אם יש אפשרות להצליב בין סולינואידים במח גיר, הייתי מנסה להצליב סולינואיד שאחראי להילוך הראשון עם סולינואיד זהה של אחד ההילוכים הגבוהים, ולראות אם יש שינוי בהתנהגות

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל הגיר היה הכיוון הראשוני שלי, אבל כמו שרשמתי בהודעה הראשונה - הוא נקי ובהיר ונראה ממש חדש.

לגבי מנוף ההילוכים - אם הבעיה הייתה עם הידית הגיר לא היה עובר לרוורס ופרקינג, לא? או שיש מצב שחלק מהתפעול תקין וחלק לא?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Ooga כתב:

לגבי מנוף ההילוכים - אם הבעיה הייתה עם הידית הגיר לא היה עובר לרוורס ופרקינג, לא? או שיש מצב שחלק מהתפעול תקין וחלק לא?

נכון שזה קצת לונג שוט, אבל שווה בדיקה.. בייחוד שזה בדיקה פשוטה ולא פולשנית 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא יתקן את עצמו ונראה כי אין לך את הכלים להתחיל באבחון עצמאי, אז תכנס למכון גירים לאבחון ותיקון.

לדעתי זה יסתכם בשיפוץ המוח גיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1308 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...