Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

SPERIAL

ד"א

יש הבדל בין "לא יכלו להשיג מתושים" לבין "כמות הבדיקות לא רלוונטית"

חוץ  מזה מצוטטים שם אנשים מהמוסד שאומרים שההתנהלות של המשרד אטומה ולא נכונה

מישום מה אני מאמין שאלה שיושבים בשבכ ובמוסד הם חדורי מטרה ופועלים נטו מתוך רצון לנצח במשימה, בלי אגו ובלי לחפש תארים כאלה או אחרים.

בסופו של דבר מדובר באנשים שלא באמת משבחים אותם על מה שהם  עושים ונשארים רוב הזמן מתחת לרדאר

לפני 1 דקה, sperial כתב:

יש היום בעיה עולמית של מלחמה על מקורות לציוד. לפחות בחלק ממדינות ארה"ב נותנים למנהלי בתי החולים להלחם זה מול זה על ציוד חיוני, במקום שהמדינה תנהל את המשאביןם המוגבלים לפי צרכי כל מקום. אז אני שואל ת עצמי האם את אותם מטושים הוא השיג על חשבון המלאי הלאומי או שמא באמת לא פגע באף אחד. לא יודע, אבל שואל.

 

הוא מסביר שהוא העלה את הבעיות האלה לפני שהתחיל הבלאגן והמלחמה על הציוד

הוא מסביר שכמות הבדיקות בכלל לא עניינה אותם

שבכלל לא עניין אותם לבדוק צוותים רפואיים וצוותים בעסקים חיוניים (וכשהוא התחיל לעשות את זה הטלפון שלו הוצף)

יש שם עוד הרבה עובדות (לא דעות, עובדות!) שהוא מציג ואני לא זוכר בע"פ...הוכחה לזה שאחרי כל מה שאמרו עליו והשתיקו אותו, הזמינו אותו לדון באם לעשות סגר או לא

מסתמן שמשה בר סימן טוב בחר להשתיק אנשים שלא חושבים כמוהו

אתה מסכים איתי שככה לא מנהלים מלחמה

פורסם (נערך)
לפני כשעה, gadik6 כתב:

 

בברזיל מתים מדי שנה מעל מיליון איש, כאשר רק ממקרי רצח מתים כל שנה כ-60 אלף איש, אז על מה אתה או הכתב מדברים?

 

 

 

אחרי פאדיחה שלך בניתוח נתונים מסין עדיף שלא תפתח את התיבה הברזילאית. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 3 דקות, ChemGuy85 כתב:

תרם לי בכך שאני לא כבשה כמוך ואני שואל את עצמי ...

 

תרמת רייטינג לכל מיני ערוצי יוטיוב שמדגדגים לך את בלוטת הפאניקה. מעבר לרווחים ממכירת מסכות, שזה באמת אחלה מיזם כמו כל מיזם שמזהה הזדמנות עסקית בזמן הנכון, אתה לא יותר מוגן מאף אחד אחר שמקפיד על היגיינה וריחוק חברתי. הווירוס לא פוסח על הfanbase שלו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הכוונה שלי שזה שאתה מתעדכן נון סטופ בכל קליקבייט שקשור לקורונה לא הופך אותך לפחות "כבשה" מכל אחד אחר שיש לו אינטליגנציה ממוצעת ומקשיב להוראות הפשוטות של מערכת הבריאות.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 12 דקות, sperial כתב:

יש היום בעיה עולמית של מלחמה על מקורות לציוד. לפחות בחלק ממדינות ארה"ב נותנים למנהלי בתי החולים להלחם זה מול זה על ציוד חיוני, במקום שהמדינה תנהל את המשאביןם המוגבלים לפי צרכי כל מקום. 

 

ששששששששששששש! 

 

עוד שנייה יבגני יבוא ויגיד שאתה מפיץ פאניקה והיסטריה. לא יפה. אתה מפחיד אותו. 

פורסם

אתה כנראה צעיר מכדי לזכור, אבל לפני 30 שנה (מינוס כמה חודשים) היינו צריכים את המרגיע הלאומי כאשר הדבקנו מאסקינג טייפ נגד פצצות, ואהוד ברק המציא את הממ"ט והברדס האקטיבי נגד חל"כ.

 

התחושה שלי היא שהתגובות של משרד הבריאות נבעו משלושה מקורות: הבנת האיום, שהיתה רק בחיתוליה, וגם היום רחוקה מלהיות מספקת, יכולת להשיג ציוד ולהכשיר מפעילים שיפעילו אותו ושיקולים פוליטיים, שכנראה עמדו מעל יכולת ההשפעה של משרד הבריאות. ממש לא ברורות לי דרכי הפעולה האפשריות באותם ימים. לבוא ולבקר היום בלי שעומד לרשותנו כל המידע זו חצי עבודה. צריך לחכות לועדת החקירה - שאני מקווה שתקום, לצרכי תחקיר, לא לצרכי ענישה - ולראות היכן היתה קונספציה, היכן היה מודיעין חסר, היכן הית הבעיה להכין את הימ"חים (ולא פשוט להתכונן למגפה שאין כל דרך לדעת מה יהיו מאפייניה) היכן היו שיקולים שגויים אבל בתהליך לגיטימי והיכן ההחלטות היו זועקות משגיאות. יש כאן כל כך הרבה נתונים שכנראה לא אנשי משרד הבריאות, לא אנשי המוסד ולא מנהל הדסה יודעים, ורק מי שישב בעוד כמה חודשים וירכז אותם יוכל להפיק מהן מסקנות לעתיד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

אחרי פאדיחה שלך בניתוח נתונים מסין עדיף שלא תפתח את התיבה הברזילאית. 

 

במקומך לא הייתי מדבר על פאדיחות, כמות הפייק ניוז שהפצת פה יכולה להתחרות בטלוויזיה הממשלתית של צפון קוריאה.

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם
לפני 2 דקות, ChemGuy85 כתב:

הנה התחלנו רק ליבגני "התל אביבי המשכיל" מותר להביע דעה.

מה אתה כל כך ממורמר על תל אביב? אתה עדיין יכול לעבור, אתה יודע. העיר פתוחה, המחירים ירדו. דווקא זו הזדמנות טובה בשבילך.

דיעה מותר לכולם להביע. אתה מביע דיעה, אני מביע דיעה על הדיעה שלך.

לפני 3 דקות, ChemGuy85 כתב:

נסה 30,000 שקל ביומיים וחצי של עבודה. לא הרבה בסטנדרטים התל אביבים שלך, אני יודע, אבל עדיין.

למה? יפה מאוד. אם תתפשר על דירת שותפים, ומדובר בנטו - זה יכול להספיק לך לאיזה 10 חודשים של שיכורת בתל אביב + שניצל ביום.

לפני 4 דקות, ChemGuy85 כתב:

תרם לי בכך שאני לא כבשה כמוך ואני שואל את עצמי למה כל כך נחושים לקדם תרופה "חדשנית" שתהיה מוגנת בפטנט ויגבו עליה אלוהים יודע כמה כסף למנה במקום לבדוק אפשרות להשתמש בחלופות ג'נריות שעולה 1/1000 לכדור וזמינות כבר היום בהיקף רחב.

ומה אתה עושה עם כל הידע המרשים הזה?

אתה מבין שאנחנו הולכים במעגלים, כן? אני מסביר לך בעדינות, שכולנו עשינו, כנראה, הכנות די דומות מבחינת אוכל שקנינו, אולי תרופות בסיסיות, אולי עוד דברים.

אישית בכלל חשבתי שהסגר ימשך עד יוני ואני מופתע לטובה שהוא נגמר בהדרגה עכשיו.

בדיוק כמו רבים אחרים אני מפחד מגל שני, ומקריסה כלכלית.

אבל אם מישהו פה יספר על טיפול מוצלח כזה או אחר שקרא עליו, המחשבה הראשונה שתעבור לי בראש, זה לא איך אינ מוצא עכשיו הכי מהר את הכותרת הכי מפחידה שיש באינטרנט שתסביר שהוא טועה, למה הוא בטח כבשה מהעדר, ואני היחיד שמסוגל לחשיבה עצמאית בסביבה וצריך להוביל את הכבשה להבנה שיהיה רק חרא.

לפני 12 דקות, ChemGuy85 כתב:

הנה עוד הפעם אנחנו חזרנו להפצת פאניקה. my sweet summer child אל תצפה בתחזית מזג אוויר החזאי מפיץ פאניקה הנשמה התל אביבית שלך לא תשרוד את זה. 

טעיתי במשהו? יש לך הכשרה סודית שמאפשרת לך להבין מחקרים רפואים שאתה קורא, כדי לרוץ ולהכריז פה בסמכותנות שמתברר שקורונה דומה ל-hiv?

אני אגב באמת לא חושב שאתה מנסה להפיץ פניקה. דיברנו על זה. אתה מתרגש מהמגפה בערך כמו שאני התרגשתי מהופעה של rage against the machine בסינרמה כשהייתי בן 15.

לגיטימי, סך הכל. לגיטימי גם לשים את התגובות שלך בפרופורציה.

אתה מספר בכל הזדמנות איזה מיוחד אתה ואיך אתה שונה מהעדר ואיזה עמוד שדרה יש לך. מה כל העצבים על קצת ביקורת בונה?

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 8 דקות, gadik6 כתב:

 

במקומך לא הייתי מדבר על פאדיחות, כמות הפייק ניוז שהפצת פה יכולה להתחרות בטלוויזיה הממשלתית של צפון קוריאה.

מה איתו באמת?

הוא חי?מת?מת מקורונה?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, יבגניפ כתב:

מה אתה כל כך ממורמר על תל אביב? אתה עדיין יכול לעבור, אתה יודע. העיר פתוחה, המחירים ירדו. דווקא זו הזדמנות טובה בשבילך.

דיעה מותר לכולם להביע. אתה מביע דיעה, אני מביע דיעה על הדיעה שלך.

למה? יפה מאוד. אם תתפשר על דירת שותפים, ומדובר בנטו - זה יכול להספיק לך לאיזה 10 חודשים של שיכורת בתל אביב + שניצל ביום.

 

אני מעדיף to pay off my car בשביל להוריד את הבנקאים מוצצי דם האלה ממני. זה גם ישפר את תזרים המזומנים שלי מהלך חשוב מאוד לפני שאני מתחיל לימודים גבוהים. 

 

ציטוט

ומה אתה עושה עם כל הידע המרשים הזה?

 

בכנות? מקווה שתהיה קריסת מחירי נדל"ן בארה"ב כדי שאוכל להרים 1-2 נכסים בזול. מכיר כמה שעשו את זה אחרי משבר 2008. באותה תקופה רק השתחררתי מהצבא אז מי יודע אולי תהיה לי הזדמנות עכשיו.

 

ציטוט

אתה מבין שאנחנו הולכים במעגלים, כן? אני מסביר לך בעדינות, שכולנו עשינו, כנראה, הכנות די דומות מבחינת אוכל שקנינו, אולי תרופות בסיסיות, אולי עוד דברים.

אישית בכלל חשבתי שהסגר ימשך עד יוני ואני מופתע לטובה שהוא נגמר בהדרגה עכשיו.

בדיוק כמו רבים אחרים אני מפחד מגל שני, ומקריסה כלכלית.

אבל אם מישהו פה יספר על טיפול מוצלח כזה או אחר שקרא עליו, המחשבה הראשונה שתעבור לי בראש, זה לא איך אינ מוצא עכשיו הכי מהר את הכותרת הכי מפחידה שיש באינטרנט שתסביר שהוא טועה, למה הוא בטח כבשה מהעדר, ואני היחיד שמסוגל לחשיבה עצמאית בסביבה וצריך להוביל את הכבשה להבנה שיהיה רק חרא.

טעיתי במשהו? יש לך הכשרה סודית שמאפשרת לך להבין מחקרים רפואים שאתה קורא, כדי לרוץ ולהכריז פה בסמכותנות שמתברר שקורונה דומה ל-hiv?

אני אגב באמת לא חושב שאתה מנסה להפיץ פניקה. דיברנו על זה. אתה מתרגש מהמגפה בערך כמו שאני התרגשתי מהופעה של rage against the machine בסינרמה כשהייתי בן 15.

לגיטימי, סך הכל. לגיטימי גם לשים את התגובות שלך בפרופורציה.

 

תשמע אין לי מה לעשות מעבר למה שעשינו אולי תהיה לי אפשרות לזהות עוד הזדמנות עסקית כלשהי או לקפוץ על השקעה כלשהי. לכן אני מתעדכן כל הזמן בחדשות. וכן, יש בזה לגמרי אלמנט של אשליית שליטה על המציאות. אין ויכוח.

 

ציטוט

אתה מספר בכל הזדמנות איזה מיוחד אתה ואיך אתה שונה מהעדר ואיזה עמוד שדרה יש לך. מה כל העצבים על קצת ביקורת בונה?

 

סתם התעצבנתי שהתנפלת עלי. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 5 דקות, ChemGuy85 כתב:

אמר האדם שמאמין למידע סיני. 

כיון שאת המידע הסיני הזה קראתי במקור האמין ביותר שקיים, ושנחשב מקור שבודק היטב את המידע שהוא מפרסם.

 

דרך אגב, גם עם כל הניתוחים הרטרוספקטיביים לא ראיתי סתירה למידע הזה אלא רק הוספה עליו. כלומר, זה שהחולה הראשון בווהאן התגלה בשבוע השני של דצמבר לא סותר את האפשרות שהנגיף הסתובב במקומות אחרים כבר קודם, אבל לא התגלה. כדי לגלות צבר מקרים אתה צריך שהם יתרחשו תחת העיניים של אותה קבוצת צופים (במקרה זה רופאים). נחזור לדוגמא הקלאסית של AIDS - לקח שנים לאתר את המועמד להיות Patient zero, ויש עדויות לכך שהנגיף הסתובב כבר בשנות ה-60, כלומר כ-15 שנה לפני הפרסום המדעי הראשון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 5 דקות, halperin96 כתב:

מה איתו באמת?

הוא חי?מת?מת מקורונה?

 

שאלה טובה. השקט שיש סביבו מאוד לא אופייני לצפון קוריאה. או שהוא מת או שהוא בתרדמת או שהייתה הפיכה פנימית או שהוא סתם מתאושש מניתוח והתקשורת הצפון קוריאנית לא רוצה להראות אותו לא "בשיאו".  קשה לדעת. אבל השקט מאוד, מאוד, מאוד חריג. 

 

לפני 2 דקות, sperial כתב:

כיון שאת המידע הסיני הזה קראתי במקור האמין ביותר שקיים, ושנחשב מקור שבודק היטב את המידע שהוא מפרסם.

 

אני יודע שאנחנו חוזרים על זה בערך בפעם ה-1,000 אבל הנתונים הגיעו מסין ונמסרו למאגר הבינלאומי על ידי סינים. מי שלא גדל מאחורי מסך הברזל לא יכול להבין איך דברים עובדים במדינות מהסוג הזה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

נחזור שנייה לרוטשטיין - מצחיק אותי דווקא ההשוואה שלו ליום כיפור.

ביום כיפור בחרו להתעלם מהעובדות שרצו ברקע , העדיפו לטמון את הראש בחול ולהאמין שאין, גם מי שהאמין לנתונים הניח שאם נפעיל את האמצעים המיוחדים זה ישרוף אותם וחבל,ואם נגייס כוחות ונחזק את קו בר לב, אז הם בסך הכול ידחו את ההתקפה בחודש חודשיים, ולא ניתן יהיה לשתק את המשק לזמן ארוך. 

ההנחה הייתה שהסדירים יצליחו להתמודד בשלב הראשון ויגייסו את המילואימניקים בהמשך.

מי שזוכר סיפורים מהתקופה, אז כבר ביום חמישי היה עוצר יציאות בכל הבסיסים , חובה וקבע לא יצאו הבייתה לכיפור.

חיל הים שמובסס בעיקר על חיילי סדיר (חובה וקבע) ופחות על מילואמיניקים.

שבת בבוקר - שעות לפני ההתקפה , כבר הסתובבו גיפים ואוטובוסים צבאיים בערים לחפש מילואמניקים.

מחסני החירום נפתחו כבר.  רק ב 13:00 שהתחילה ההתקפה, החיילים המסכנים בקו בר לב היו מופתעים. 

 

במקרה של הקורונה - התנהלו בדיוק הפוך, הדרך שרוטשטיין הציע יותר דומה להתנהגות ביום כיפור, הוא מתלונן שעצרו לו את תיירות המרפא (מזה הוא מרוויח הכי הרבה),

עצרו לו את כל הניתוחים הלא דחופים (גם פה יש רווח לא קטן). סגרו את התחבורה הציבורית. 

ועל כל זה הוא אומר שהנתונים לא היו גרועים.

בסוף נפלט להם בעריכה , שמבחינתו אחוז התמותה הנמוך אצלנו הוא בגלל שכולנו סגרנו את הקשישים בבית, אז הוא מודה שהפאניקה הולידה צורת התנהגות שחסכה חיים. 

 

מפה רק הזמן יגיד  only time will tell,  כי עכשיו מתחילים ללכת בדרך שלו פחות או יותר.

נראה מה יהיה המצב בחודש הקרוב, ונראה מה יהיה המצב בחורף... 

אם הייתי קונה כרטיסי טיסה - אז הייתי מהמר על כרטיסי טיסה לברזיל  לאוקטובר - עד מרץ.  

 

×
×
  • תוכן חדש...