Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(סוף סוף) ה-208 החדשה בדרך...


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 1227 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

די ברור שמדובר בניסיון מיתוג מחדש. למה לא בעצם? העיצוב פצצה, האבזור פצצה, המנוע פצצה, הגיר פצצה. הקפיצו מחיר ומציגים את הרכב כאלטרנטיבה לאאודי A1. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין, המכירות של הגרמניות הרבה יותר טובות מאשר של רכב צרפתי, אני רואה מהסובבים אותי כשאני אומר שיש לי רנו את התגובות.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, SchnitzelLova כתב:

למה לא בעצם?

כי בישראל זה מותג המאסה של הקונצרן היום (אם מזניחים את הברלינגו). ליטרלי לירות לעצמך ברגל.

 

אלטרנטיבה ל-A1 זה עוד לא (לא יקר מספיק עדיין), אבל לפולו כן.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, pooh-bear כתב:

ממש לא. הטכנולוגיה מתפתחת ועלויות הייצור יורדות. עלות הייצור של מסך LCD היום ולפני עשור שונה לחלוטין. עלות הייצור של מערכות בטיחות (חיישנים ועיבוד) כנ"ל. אפילו של מגדש טורבו (אולי בהשוואה קצת יותר ארוכת טווח, אבל על אותו עיקרון).

 

בלי להזכיר שהמנוע פה לא שונה (לפחות מהותית) מזה של הדגם הקודם.

 

והרבה מעבר לזה, עלות ייצור היא רק פרמטר אחד בתמחור, ואפילו לא העיקרי בלא מעט מוצרים.

בשום שלב לא דיברתי על עלויות ייצור. 

יצרן רכב זו חברה מסחרית שמטרתה להרוויח, היא לא צריכה סיבה מיוחדת כדי להעלות את המחיר ללקוחות שלה (הדילרים\יבואנים).

אבל גם אם נניח שהיום יותר זול לייצר בקרת שיוט אדפטיבית או מערכת לסטייה מנתיב מאשר לפני 5 שנים, לפני 5 שנים זה לא אבזור שהיה קיים בכלל בקטגוריה הזאת והיום כן. 

אבזור עולה כסף, גם אם לייצר לוח מחוונים אנלוגי עולה בדיוק כמו את הקוקפיט הדיגיטלי, היצרן יגבה ממך תוספת כי זה נחשב לשדרוג. 

יוצא דור חדש? יופי, גם סיבה להעלות את המחיר, כי חדש. 

מנוע זהה, אבל ההספק שונה  - עולה כסף. 

שיפרו את פלטות המזהמים - תוספת 

אז אם נניח בעדינות שהרכב עלה רק ב 1000 יורו, אחרי מסים אתה כבר ב2000 יורו. 

בינתיים הוקשחה נוסחת ציון ירוק ואיבדת עוד 1000-2000 ש"ח 

אין לי קשר לפג'ו ספציפית, אבל אני מבססת את דברי על הכרות טובה מאוד עם עבודה מול יצרן רכב. 

 

 

 

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היצרן יכול לבקש כמה שהוא רוצה, בסוף הוא פונה ללקוחות ברמת הכנסה מסויימת ומתמודד מול מתחרים. אם הוא יבקש יותר מדי - באסה לו. הוא לא חי בוואקום ולא גובה ממני תוספת לפי מה שמתחשק לו, הוא מוסיף פיצ'רים כדי לעמוד בתחרות. אם הוא לא היה מוסיף, אף אחד לא היה קונה ממנו (עובדה, הוא לא מצליח לסיים את המלאי של הקודמת ברמת האבזור הכי גבוהה שלה).

 

אבל זו באמת סתם התבחבשות מיותרת. לי נראה שתמחור של החל מ-120 לסופר מיני של פג'ו זו טעות, יכול להיות שדווקא אני טועה. אני בסה"כ מדבר מהפוזיציה שלי ומהתפישה שלי את המותג ואת הסגמנט, לא עשיתי סקר עומק של הלקוחות.

 

 

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, SchnitzelLova כתב:

די ברור שמדובר בניסיון מיתוג מחדש. למה לא בעצם? העיצוב פצצה, האבזור פצצה, המנוע פצצה, הגיר פצצה. הקפיצו מחיר ומציגים את הרכב כאלטרנטיבה לאאודי A1. 

נו ברור, רק דבר קטן אחד מפריע והוא המחיר של ה A1 שגם בגירסת הבסיס דלת האיבזור והכוח עולה עוד כמה עשרות אלפים. ובכלל ומבלי שבדקתי, אני  מעריך שאם תשימו את ה 208 דנן על איבזורה ויכולותיה מול מתחרותיה ובאותה רמת איבזור ויכולת תגלו שה"נורא יקר" הזה די מתיישר עם הקונקורציה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי נדמה שהם בונים על לקוחות שבמידה וירצו 208 אבל יירתעו מהמחיר, יבחרו ב-2008.
בניגוד ל-3008 שבה הם התחילו במחיר נמוך יחסית והקפיצו אותו קצת כל פעם, ב-208 הם כבר חושבים שהם נמצאים מבחינת המיצוב כ״סמי פרימיום״ ולדעתי, הם טועים.
הרכב בכל מקרה מעוצב ונראה כסופר מיני הכי יפה היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, רועי5 כתב:

אני  מעריך שאם תשימו את ה 208 דנן על איבזורה ויכולותיה מול מתחרותיה ובאותה רמת איבזור

אבל זה חצי מהדיון פה - מי בדיוק המתחרות שלה? הפולו ,או האיביזה? וכמה לקוחות מוכנים לשלם על תוספת האבזור הזו? וכמה היא תעלה בלי תוספת האבזור הזו, ולמה היא לא מגיעה ככה עכשיו? האם סופר מיני של פיג'ו צריכה להגיע רק בגרסאות מאובזרות ויקרות? האם זה באמת קהל היעד ה"נכון" שלה?

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו את זה כבר לפני הרכב נראה פצצה, האבזור פצצה המנוע פצצה אבל יש לו בעיה אחת גדולה פה זה מדינת ישראל לא אירופה, ועם המוניטין של פגו בארץ (אמיתי או סטיגמה לא משנה) זה דופק את הסחירות בצורה קשה להרבה מהדגמים (ממה שהבנתי 3008 מצליח לחמוק מרוע הגזרה).

לקנות סופר מיני ב125 אלף ולראות את זה נחתך בחצי אחרי שנתיים שלוש זה חתיכת פאנצר ובהחלט עלול להרתיע הרבה קונים. אולי הדגם הזה יוכיח את עצמו מספיק מבוקש ונחשק שכן ישמור על סחירות נורמלית אבל זה כבר ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Murzilka כתב:

בשום שלב לא דיברתי על עלויות ייצור. 

יצרן רכב זו חברה מסחרית שמטרתה להרוויח, היא לא צריכה סיבה מיוחדת כדי להעלות את המחיר ללקוחות שלה (הדילרים\יבואנים).

אבל גם אם נניח שהיום יותר זול לייצר בקרת שיוט אדפטיבית או מערכת לסטייה מנתיב מאשר לפני 5 שנים, לפני 5 שנים זה לא אבזור שהיה קיים בכלל בקטגוריה הזאת והיום כן. 

אבזור עולה כסף, גם אם לייצר לוח מחוונים אנלוגי עולה בדיוק כמו את הקוקפיט הדיגיטלי, היצרן יגבה ממך תוספת כי זה נחשב לשדרוג. 

יוצא דור חדש? יופי, גם סיבה להעלות את המחיר, כי חדש. 

מנוע זהה, אבל ההספק שונה  - עולה כסף. 

שיפרו את פלטות המזהמים - תוספת 

אז אם נניח בעדינות שהרכב עלה רק ב 1000 יורו, אחרי מסים אתה כבר ב2000 יורו. 

בינתיים הוקשחה נוסחת ציון ירוק ואיבדת עוד 1000-2000 ש"ח 

אין לי קשר לפג'ו ספציפית, אבל אני מבססת את דברי על הכרות טובה מאוד עם עבודה מול יצרן רכב. 

 

 

 


קל מאוד לבדוק את עניין התמחור.

בודקים בכמה עלה המחיר של הרכב בכמה ארצות באירופה ביחס לדגם הקודם בזמן ההשקה. אם גם שם רואים פרמייה אז היצרן שינה את התמחור.

אם שם המחירים של רמות הגימור השונות נותרו זהים אז זה לא היצרן שאחראי להתייקרות של הרכבים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירים כאן ימשיכו להיות כפולים ומכופלים גם בהשוואה לאירופה, לא משנה מה הרכב שמציעים, למי שיש הכסף להוציא מעל מאה אלף שקלים על רכב כנראה שאלפייה לכאן או לשם לא תשנה הרבה, צריכים להלחם במיסוי שגם היבואנים כפופים לו למרות שהם עושים עדיין רווח נאה ללא ספק, למרות שזאת שאיפה שמאוד קשה להאמין בה מפני שתמיד ישארו האנשים שיקנו רכבים חדשים לא משנה מה התמחור שלהם, הממשלה הצליחה וממשיכה להצליח לסחוט את האזרחים על דבר שאנחנו מאוד תלויים בו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, borisYalzin כתב:

אמרו את זה כבר לפני הרכב נראה פצצה, האבזור פצצה המנוע פצצה אבל יש לו בעיה אחת גדולה פה זה מדינת ישראל לא אירופה, ועם המוניטין של פגו בארץ (אמיתי או סטיגמה לא משנה) זה דופק את הסחירות בצורה קשה להרבה מהדגמים (ממה שהבנתי 3008 מצליח לחמוק מרוע הגזרה).

לקנות סופר מיני ב125 אלף ולראות את זה נחתך בחצי אחרי שנתיים שלוש זה חתיכת פאנצר ובהחלט עלול להרתיע הרבה קונים. אולי הדגם הזה יוכיח את עצמו מספיק מבוקש ונחשק שכן ישמור על סחירות נורמלית אבל זה כבר ימים יגידו.

זה מה שאמרו גם על ה3008 הקודמת ועובדה ,המחליפה שלה מוכיחה בדיוק ההפך,אתה לא יכול לחזות את העתיד,ובמה שקשור לשוק הרכב,במיוחד בישראל,שום דבר לא צפוי חוץ ממה שלא צפוי.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, farkash7 כתב:


קל מאוד לבדוק את עניין התמחור.

בודקים בכמה עלה המחיר של הרכב בכמה ארצות באירופה ביחס לדגם הקודם בזמן ההשקה. אם גם שם רואים פרמייה אז היצרן שינה את התמחור.

אם שם המחירים של רמות הגימור השונות נותרו זהים אז זה לא היצרן שאחראי להתייקרות של הרכבים.

זה לא כזה פשוט. 

אתה צריך למצוא את הקונפיגורציה של אותו הרכב שהושק כאן בכמה מדינות בעבר, אפילו לא צריך ללכת ל2012, אלא נניח במעבר למנוע 1.2 טורבו. תבנה שם את הרכב כמו שהוא הגיע לארץ ואז לבנות את הגרסא הנוכחית כמו שהיא מגיעה לארץ. 

ואז תכניס לשקלול את זה שכל שוק מקבל מחיר שונה, תלוי בהמון משתנים במו"מ בין יבואן ליצרן. 

אז שוב, לא כל כך פשוט לפצח את הנוסחה מהספה בבית. 

 

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא צריך להשוות לארץ. אני צריך להשוות בין רכבים שם, דור קודם ודור חדש באותה רמת גימור.

 

אם היצרן ייקר את הדגם נראה הבדלים.

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי וואי הצרפתים האלה עישנו משהו חזק אם הם מציעים שתי גרסאות מבחינת יכולת טעינה. מה ההיגיון...

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1227 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...