Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד תעסוקתי בתחום הרכב


חדש123
שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

בתור זעטוט, ילדון שרק סיים י"ב,

בחיי תמיד הלכתי קדימה עם מחשבה לעתיד.

וכעת לפני הצבא אני מאוד מתלבט לגבי העתיד התעסוקתי שלי.

אני אוהב את תחום הרכב מגיל קטן.

ברמה שהייתי רוצה שזה ימלא את היום שלי.

אבל מאוד ברור לי שהתחום צר מאוד וללא שכר משתלם.

הייתי רוצה להתייעץ איתכם, מה הלימודים הדרושים לניהול מוסך של יבואנית רכב?

מה המסלול? האם זה משתלם? האם השכר מתגמל?

הבגרות שלי כוללת 5 יחל מתמטיקה, פיזיקה ו10 מחשבים.

ואני מתקבל כמעט לכל מקצוע חוץ מרפואה בכמעט כל אוניברסיטה בארץ.(למעט מדמח/חשמל מדמח בטכניון ומאוד מאוד גבולי בתל אביב- אני משער שכשאשתחרר לא אתקבל כי הסכם יעלה, אבל פשוט אעשה עוד פסיכומטרי ואני מאמין שאסתדר)

לא ראיתי אף מקצוע שקשור לתחום הרכב חוץ מהנדסת רכב אבל כתואר שני בטכניון.

האם ניהול מוסך של יבואנית רכב זה שאיפתי מידי? זה רק קומבינות כמו רוב התפקידים הגבוהים בארץ או שזה אפשרי לאדם שרוצה ללמוד ולהתפתח בתחום?

האם צריך ניסיון כבעל מוסך עצמאי לפני?

אשמח מאוד לעזרה/הכוונה.

תודה!

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מניסיון של מעל 7 שנים בתחום הרכב (מכירות, רכבי פרימיום), ממליץ לך לא להיכנס לזה.

 

המשכורות לא מטורפות בלשון המעטה. עבודה במוסך של יבואן ככל הנראה תעניין אותך רק בהתחלה ומהר מאוד זה ישחוק אותך. אפילו אם תהיה מנהל שירות של פרארי/פורשה וכו'.

 

אם הייתי במצב שלך ועם הבגרות שלך, הייתי הולך ללמוד הנדסה כלשהיא (מכונות, תוכנה, מדעי המחשב, ועוד אלף אופציות אחרות) ובכסף שתרוויח תקנה לעצמך איזה רכב מעניין (אולי אספנות, אולי סתם משהו קצת ישן) ותהפוך אותו לרכב פרויקט שלך.

תפרק אותו, תרכיב אותו, תשפר אותו, תתקן אותו, והכי חשוב, זה יישאר תחביב שאתה נהנה מכל רגע ממנו ולא תתבעס עליו.

  • רעיון טוב! 1

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי , תודה על התגובה.

כמובן שהמטרה היא לא תחום המכירות אלא יותר לכיוון הניהול, ניהול מוסך מרכזי וכו'.

לגמרי מבין את נושא השחיקה אבל, כל עבודה אחרת כמו הנדסת חשמל או תכנות תשחוק אותי לא פחות אם לא יותר.

לתכנת 12 שעות מול המסך זה לא כייף עבור מי שלא מאוד אוהב את זה, ואני לא כל כך.

רכב מעניין כתחביב זה ללא ספק מטרה אבל, המטרה העיקרית היא לעסוק במשהו שאוהבים.

בסופו של יום אני מאמין שכל עבודה נהיית משעממת אחרי כמה שנים, אבל הייתי שמח אם לפחות, העבודה שלי תהיה קשורה מעט לתחביב/ למה שאני אוהב.

האם לא היית ממליץ על כיוונים כמו ניהול מוסך/ יבוא רכבי פרימיום?

 

שוב תודה רבה וסליחה על הבורות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התאור שלך אתה "שווה" הרבה יותר. לך ללמוד מקצוע אקדמי ברמה גבוהה ובסיום הלימודים תגלה שהעולם הרבה יותר גדול מתחום הרכב (שהוא, לכשעצמו, מעניין, אבל קשה להתפרנסממנו, בודאי בישראל). אולי אפילו שפר ציונים כדי להתקבל ללימודי רפואה, ואז, אם תמשיך להצטיין במקצוע ובפוליטיקה, בגיל 60 תוכל להגשים חלומות מוטוריים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בסרט הזה, ״ויתרתי״ ואני באמצע תואר במדעי המחשב (גם את זה אני אוהב).

חבר מהאוניברסיטה גם אהב את התחום והלך למד הנדסת מכונות, (ניהל פרויקט רכב של אוניברסיטת תל אביב), לא מצא עבודה, ועכשיו איתי משלים למדעי המחשב. 

 

תעשה את החושבים שלך, תסתובב קצת במוסכים ותחליט אם זה מה שאתה רוצה לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, חדש123 כתב:

היי , תודה על התגובה.

כמובן שהמטרה היא לא תחום המכירות אלא יותר לכיוון הניהול, ניהול מוסך מרכזי וכו'.

לגמרי מבין את נושא השחיקה אבל, כל עבודה אחרת כמו הנדסת חשמל או תכנות תשחוק אותי לא פחות אם לא יותר.

לתכנת 12 שעות מול המסך זה לא כייף עבור מי שלא מאוד אוהב את זה, ואני לא כל כך.

רכב מעניין כתחביב זה ללא ספק מטרה אבל, המטרה העיקרית היא לעסוק במשהו שאוהבים.

בסופו של יום אני מאמין שכל עבודה נהיית משעממת אחרי כמה שנים, אבל הייתי שמח אם לפחות, העבודה שלי תהיה קשורה מעט לתחביב/ למה שאני אוהב.

האם לא היית ממליץ על כיוונים כמו ניהול מוסך/ יבוא רכבי פרימיום?

 

שוב תודה רבה וסליחה על הבורות.

הבנתי שאתה לא בכיוון של מכירות, ציינתי את התחום שלי פשוט שלא תחשוב שאני בתחום השירות כי ציינתי שאני בתחום הרכב. מה שנקרא גילוי נאות.

 

כל עבודה שוחקת, גם אחת כזו שאוהבים (מניסיון). אני בדיעה שעדיף עבודה שוחקת ומתגמלת בהתאם מאשר עבודה שוחקת ולא מתגמלת.
מעדיף להרוויח יותר שיהיה לי יותר להשקיע במה שאני אוהב במקום להפוך את מה שאני אוהב למקצוע ולהסתכן שזה יימאס עליי ועל הדרך גם להרוויח פחות.

 

אני מכיר מנהלי מוסכים, מנהלי שירות, מנהלי עבודה ועוד של יבואני רכב בתחום הפרימיום (כאמור עוסק בזה לא מעט שנים), לא חושב שזה תפקיד מתאים למישהו שרכב עבורו זה אהבה ותחביב.
אני חוזר על ההמלצה שלי. לך ללמוד הנדסה כלשהיא, תרוויח טוב, ותוכל להרשות לעצמך להתעסק ברכב רק במה שאתה אוהב ולא להחליף שמן ליונדאי איוניק וברקסים במאזדה 3.

 

כמו שכתבו פה, אתה יכול לכוון את עצמך לתחום האוטו-טק (תחום מאוד מאוד חם כרגע, במיוחד כל מה שקשור לאנרגיה חילופית ואוטונומיה), יש בארץ מרכז פיתוח של GM (הם גם מגייסים כרגע, למרות שזה לא רלוונטי לך נכון לעכשיו), יש פה גם מרכז פיתוח של דיימלר, מתישהו ייפתח כאן מרכז פיתוח של טסלה, יש לך את מובילאיי (שהם הרבה יותר מצפצפה למרות מה שאנשים אוהבים לחשוב), בקיצור, הבנת את הכיוון שלי.

 

אתה כמובן לא חייב להקשיב לי, באת להתייעץ ואתה מקבל תשובות, אבל בסוף ההחלטה היא שלך וחשוב שתקבל אותה בעצמך כי מי שצריך לחיות איתה אחר כך זה רק אתה.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, GhostBuster כתב:

כמו שכתבו פה, אתה יכול לכוון את עצמך לתחום האוטו-טק (תחום מאוד מאוד חם כרגע, במיוחד כל מה שקשור לאנרגיה חילופית ואוטונומיה), יש בארץ מרכז פיתוח של GM (הם גם מגייסים כרגע, למרות שזה לא רלוונטי לך נכון לעכשיו), יש פה גם מרכז פיתוח של דיימלר, מתישהו ייפתח כאן מרכז פיתוח של טסלה, יש לך את מובילאיי (שהם הרבה יותר מצפצפה למרות מה שאנשים אוהבים לחשוב), בקיצור, הבנת את הכיוון שלי.

אני רוצה רק להמשיך לרגע את המחשבה.

 

פותח השירשור, ציינת ש:

לפני 13 שעות, חדש123 כתב:

אבל מאוד ברור לי שהתחום צר מאוד וללא שכר משתלם.

וכאן הטעות שלך, משהו שהוא טבעי לטעות בו.

תחום הרכב רחב מאוד מאוד מאוד. מאוד.

 

אתה חושב שאתה תלמד ותלך לשבת מול מסך במשך 12 שעות לכתוב קוד משעמם - זה לא בהכרח נכון. להיפך, יכול להיות שתמצא עבודה שגם משלבת שטח, יכול להיות שלא. אבל היא תיהיה בתחום שמעניין אותך ולכן יש לך יותר סיכוי להנות/להרגיש סיפוק (יחסית) ממנה (12 שעות של קוד משעמם במחשב רכב של בוש) מאשר משהו אחר (12 שעות של קוד משעמם שנכנס לתוך מערכת בקרה על עמודי חשמל).

העצה להשקיע בהשכלה טובה כי היא פותחת לך הרבה יותר אופציות.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא מאוד מורכבת. 

אני מצטער להגיד לך שנכון להיום, לפני צבא, קשה לך לפעמים להבין מה באמת אתה רוצה לעשות שתהיה גדול.  אני גם חשבתי שאני יודע.

 

בכל מקרה, לגבי עובדה כמנהל מוסך של יבואנית - זה תפקיד של מכונאי שכיר. אין פה איזה משהו זוהר. 

 

אם אתה מתכנן להתמקד בתחום הרכב וכיוון שיש לך נתוני פתיחה טובים, הייתי משקיע בלימודי תואר שיתן לך אופציות גם בתחום הרכב.

מה הכוונה?

לימודי הנדסה עם הדגש של מכונות או רכבים או לא יודע מה לומדים שם. אין בארץ תעשיית רכב משמעותית. זה חסרון גדול.

לימודי תכנות ואז לחפש עבודה רלוונטית.

כלכלה - ואז לחפש עבודה באחת מהחברות שעוסקות ברכבים.

משפטים - ותעבוד במחלקה משפטית רלוונטית

רפואה - ותתמחה בתאונות דרכים (צוחק).

בכולם התואר ייתן לך אפשרות לעשות משהו אחר, אם תגלה שהחלום לא באמת מה שחשבת - לפחות תישאר בתחום שמעניין אותך.

 

אם כבר תהיה מכונאי, המטרה שלך צריכה להיות - שיהיה לך מוסך משלך. זאת הדרך היחידה להרוויח שכר טוב בענף הזה (לא כשכיר) וגם אז - זה ממש לא פשוט.

 

והעצה הכי טובה שיש לי לתת לך - לך תבדוק בפועל במה מדובר. אתה רוצה לעבוד במוסך? לפני שאתה סוגר לעצמך מסלול תואר בהנדסה - לך תעבוד במוסך.

הרבה פעמים שאתה רואה מה עושים שם ביום יום - אתה מבין שיש פער בין המציאות למה שחשבת.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Nakamichi כתב:

לימודי תכנות ואז לחפש עבודה רלוונטית.

הבעיה, לפחות ממה שראיתי (בתור אחד שסיים ממש לא מזמן) זה שמחפשים במקרים רבים אנשים עם ניסיון רב עבור משרות כאלו.

למשל שברולט או GM בארץ חיפשו מועמדים למשרות פיתוח שונות בתחום הרכב, אבל כמה שזכור לי דרשו 3 או 5 שנות ניסיון לרוב המשרות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.5.2020 בשעה 01:24, חדש123 כתב:

היי חברים,

בתור זעטוט, ילדון שרק סיים י"ב,

בחיי תמיד הלכתי קדימה עם מחשבה לעתיד.

וכעת לפני הצבא אני מאוד מתלבט לגבי העתיד התעסוקתי שלי.

אני אוהב את תחום הרכב מגיל קטן.

ברמה שהייתי רוצה שזה ימלא את היום שלי.

אבל מאוד ברור לי שהתחום צר מאוד וללא שכר משתלם.

הייתי רוצה להתייעץ איתכם, מה הלימודים הדרושים לניהול מוסך של יבואנית רכב?

מה המסלול? האם זה משתלם? האם השכר מתגמל?

הבגרות שלי כוללת 5 יחל מתמטיקה, פיזיקה ו10 מחשבים.

ואני מתקבל כמעט לכל מקצוע חוץ מרפואה בכמעט כל אוניברסיטה בארץ.(למעט מדמח/חשמל מדמח בטכניון ומאוד מאוד גבולי בתל אביב- אני משער שכשאשתחרר לא אתקבל כי הסכם יעלה, אבל פשוט אעשה עוד פסיכומטרי ואני מאמין שאסתדר)

לא ראיתי אף מקצוע שקשור לתחום הרכב חוץ מהנדסת רכב אבל כתואר שני בטכניון.

האם ניהול מוסך של יבואנית רכב זה שאיפתי מידי? זה רק קומבינות כמו רוב התפקידים הגבוהים בארץ או שזה אפשרי לאדם שרוצה ללמוד ולהתפתח בתחום?

האם צריך ניסיון כבעל מוסך עצמאי לפני?

אשמח מאוד לעזרה/הכוונה.

תודה!

 

אתה נשמע כמו אדם משכיל שמבזבז את המוח שלו. 

 

אתה יכול עם הנתונים שאתה מתאר מעלה באמת להכנס לתחום הטכנולוגי של עולם הרכב במובן הפיתוח שלו - דיאגנוסטיקה מתקדמת, הנדסת מכונות, פיתוח טכנולוגיות אוטונומיות וכך הלאה. 

 

אחת החברות המעניינות בתקופה האחרונה בעיני היא UV EYE - מה שהם פיתחו מהפכני וחדשני לגמרי למשל. 

 

אותי פעם עניינו במשרה אצל GM שקשורה לפיתוח מערכות אוטונומיות - חשבתי במשך תקופה ארוכה אם לנסות לגשת לזה או לא. 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לתמצת מה שהאנשים החכמים כאן רשמו לך אז,

ניחנת במוח מתפקד היטב. זה לא דבר נפוץ. תשתמש בו ולא בידיים. 

בינתיים עד הגיוס תנסה למצוא מקום בו אתה מפעיל את המוח, וצובר קצת ידע, תובנות ונסיון. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלמד תוכנה ולעבוד במובילאיי/מרצדס/גוגל/GM בפיתוח מערכות רכב אוטונומיות.

 

זה הכי קרוב לתחום הרכב שתגיע בשכר נורמאלי ובתנאים טובים.

בדגש חזק מאוד על התנאים הטובים.

 

הייץי בהתלבטות דומה לפני שהתחלתי ללמוד,ראיתי שיש אופציה לעבוד בפיתוח מנועים(אמנם רוטוריים) בארץ.

בסופו של דבר החלטתי ללכת לתחום אחר ולהשאיר את הרכב כתחביב לאם וכאשר יהיה לי כסף ספייר בצד לזה.

עריכה אחרונה על ידי halperin96
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תלך ללמוד הנדסה כלשהי ואז תלך לעבוד בחרות רכבים שמפתחות טכנולוגיות (למשל אני יודע שGM מגייסים המון כמו גם מובילאיי) 

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, discoTD5 כתב:

אם לתמצת מה שהאנשים החכמים כאן רשמו לך אז,

ניחנת במוח מתפקד היטב. זה לא דבר נפוץ. תשתמש בו ולא בידיים. 

בינתיים עד הגיוס תנסה למצוא מקום בו אתה מפעיל את המוח, וצובר קצת ידע, תובנות ונסיון. 

דיסקו - אחרי 10 שנים שאני קורא את דבריך, אני חושב שזו הפעם הראשונה שהעצה שלך לא נכונה.

 

המודל לבחור הזה הוא חבר פורום ותיק אחר - @Night Driver. בחור שמשלב ידע בהנדסה וניהול עם עבודה מעשית על רצפת הייצור. או, מה שכבר הוזכר - רפואה. למרות שמדובר בתחום רחוק תוכל לשלב ידע תאורטי עם עבודה בידיים, ואם תהיה ממש טוב אז גם לעסוק בפיתוח הבא של מכשור. או הרבה תחומים אחרים.

 

ממרום גילי יש לי הערה חשובה אחת לתרום: המסלול שבו תבחר כעת חשוב, אבל ממש אינו סופי. תוכל להתחיל במסלול להנדסה ולעבור לרפואה, או להפך, או לשלב משפטים. ובכל מקרה, החיים יסחפו אותך בזרם לכיוונים לא צפויים. כפי שאמר דיקאן הפקולטה בטקס בו קיבלתי את התואר: "לא כולכם תמצאו עבודה במקום שבו תרצו, לא כולכם תמצאו עבודה בחום שבו תרצו, אבל כולכם תמצאו עניין בעבודה". אני יכול להעיד על עצמי שהייתי בטוח שאלמד בכיוון מסויים. אבל בכתה יב בחרתי איזה קורס להרחבת אופקים, והמרצה (איש אקדמיה בכיר שבא ללמד כמה שעות את הדור שבתיכון) סחף את כל הקבוצה לכיוון אחר. וגם כאשר למדתי את התחום האחר חשבתי שאתקדם בכיוון מסויים, ובסופו של דבר התקדמתי בכיוון שונה לחלוטין. ואני רואה תהליכים דומים הרבה מאד, כולל אצל כל בני המשפחה שלי.

 

בקיצור, פות"ש, אתה בן 18. אפילו לא בתחילת הקריירה. לפי התאור שלך יש לך יכולות גבוהות, ולכן כדאי מאד לפתח אותן. האם ללמוד מדמ"ח או מכונות? זה פחות חשוב, כיוון שבכל מסלול אקדמי במוסד רציני תקבל בסיס רחב שיאפשר לך להתפתח לכיוונים שונים. חשוב מאד לא לסגור את עצמך היום באיזה תחום מוגבל, כיוון שבעוד 5 או 10 שנים ,תמצא את עצמך מתוסכל כיוון שלא מיצית את יכולותיך.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...