Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחביב חדש שמצאתי לי


AK21
שימו לב! השרשור הזה בן 1450 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז כמו שחלק כאן יודעים לפני שנה ו9 חודשים+/- עברנו לטקסס במסגרת רילוקיישן מטעם העבודה שלי. מדינה חדשה, אנשים שונים , חלומות ישנים שאפשר להתחיל להגשים.

אני לא מדבר על אקדחים אהמ אור- למרות שאני לגמרי מבין אותך ומדי פעם עוברות מחשבות בראש של טקסס , טקסני.. בכל אופן,  לפני כשנה +/- קניתי לי אופנוע דו"ש לטיולים ורכיבות שבילים. אחרי חפירות בלתי נגמרות, הוצאת רישיון מקומי וישיבה על הלוחות לדוג את האופנוע שאני רוצה(WR250R) החלטתי- אין מצב שאני נוסע 500 מייל כדי לראות אופנוע שלבסוף אולי לא אקנה כי א,ב,ג.. וקניתי חדש. התחלתי לרכב קצת פה ושם וגיליתי 2 דברים:

1.בטקסס אין אפשרות לרדת מהכביש לשביל בשטח בספונטניות כי השטח כנראה שייך למישהו שלא בדיוק מצפה לך.

2.שלמרות שהכוונה המקורית הייתה לשלב כביש-שטח אני מוצא את עצמי רוצה לרכב יותר בשטח ופחות בכביש.

ל2 התובנות האלו התווספה עוד "טעות" ענקית שעשיתי. באחד הרכיבות לקחתי סיבוב על אופנוע אנדורו 2 פעימות אמיתי ולא חצי כאן וחצי שם של חבר וכאן השעון התחיל לתקתק.

עוד באותו הסופ"ש לאחר מקלחת וקצת טיפוח לאופנוע שלי הוא עלה למכירה. החלטתי, כזה אני רוצה!  לאחר מכירת האופנוע התחלתי לחפש אופנוע שטח 2 פעימות משומש בלוחות המקומיים. הייתי כבר קרוב לקנות אופנוע שנראה במצב ממש טוב עם מעט שעות אבל המוכר התחרט והחליט להשאיר אותו. השוק של אופנועי השטח כאן מתחלק פחות או יותר ל2:

*אופנועים מאוד ישנים/חדשים אבל שחוטים במחירים של עד 4K פחות או יותר.

*אופנועים חדשים יחסית במצב טוב . בקטגוריה הזאת רוב הדברים עוברים ידיים בין קבוצות הרכיבה ומה שכן מגיע ללוחות המכירה נחטף בד"כ די מהר. 

לאחר הכמעט עם הבחור שהתחרט ודגירה על הלוחות החלטתי שוב-חדש. 

שכרתי טרנזיט ליום ועם חיוך גדול על הפנים יצאתי מהבית בשעה שאנשים שמגיעים לגיל 50 מתעוררים בה ללא סיבה מובנת, ונסעתי 3 וחצי שעות +/- לכיוון לדילר באוקלהומה כדי לאסוף את האופנוע שלי לאחר שסגרתי מחיר שהיה משמעותית נמוך מכל דילר מקומי.

 

הכלה- YZ250X דגם קרוס קאנטרי של ימאהה שמבוסס על אופנוע מוטוקרוס ותיק, מוכח ואמין. היתרונות הכי גדולים של האופנוע הזה הם:  מתלים, משקל נמוך, היגוי זריז, פשטות ומחיר שנמוך מהמתחרים ב2-3K(אם כי אצל המתחרים KTM,HUSKY ,BETA וכו' מקבלים הרבה יותר טכנולוגיה ו"אבזור").

זה אופנוע השטח הראשון שלי ואופנוע ה-2 פעימות הראשון שלי ובהתחלה הייתי קצת מוטרד לגבי התחזוקה ושיגרת הטיפולים המחייבת(בשעות מנוע) אבל לאחר קצת למידה הבנתי שהדבר בכלל לא נורא ובגדול רוב הדברים די פשוטים לביצוע , במיוחד כאן כשיש מקום, כלים זמינים והמון מידע מרוכבים אחרים.

עד כה הספקתי לרכב 10 שעות על האופנוע והתובנות שלי: זה מדהים כמה משקל הוא פקטור משמעותי. 2 פעימות לרוב קלים יותר באופן מבני מ4 פעימות והמשקל הנמוך הזה מתרגם להיגוי זריז מאוד והרבה פחות לוחמה כשכל הטייה קטנה של הגוף מפנה את האופנוע לכיוון הרצוי. המנוע מספק המון כוח אבל בצורה די לינארית ונשלטת וללא המכה שאופיינית יותר לאופנועי מוטוקרוס. הכוח קיים מסלד אפסי כמעט וזהו היתרון הנוסף- הרבה יותר קשה לדומם אותו מאשר אופנוע 4 פעימות. המנוע פשוט רץ גם במצב זחילה וזה מאוד מורגש בעיקר בסינגלים צפופים ובשטחים טכניים יותר.

לצד היתרונות יש גם כמה חסרונות: אין מצבר-אין סטרטר-רק קיק. זה לא נורא עד שזה תופס אותך במקום טכני או תקוע באמצע עליה וצריך לחשב איך מניעים את הדבר הזה- מה גם ש175 הס"מ(האלו שהולכים במאוזן לא עוזרים כאן 😉) שלי לא בדיוק להיט גם במישור.

מנועי 2 הפעימות שלא של ק.ט.מ/הסקוורנה עדיין מווברצים(מי יוכתר ומי פחות) ועובדים פחות חלק מ4 פעימות. מי שרגיל ל2 פעימות כבר לא מבחין בזה. מי שלא , לוקח זמן להסתגל.

בלימת מנוע- יתרון וחיסרון. בירידות בעיקר עם האופנוע הקודם הייתי מוצא את עצמי משתמש הרבה פחות בבלמים בזכות בלימת המנוע. מוריד הילוך והאופנוע יורד ומאט. 

 

לרכיבה עצמה- תמיד נמשכתי לאדרנלין ולאמצעי הגברת דופק הכוללים מנוע וברכיבת השטח מצאתי את מה שחיפשתי. גיליתי שרכיבת שטח היא מאוד טובענית מבחינה פיזית. הגוף כל הזמן נמצא בעבודה אבל מה ש"קנה" אותי זה שמעבר לאתגר הפיזי יש את הקואורדינציה והיכולת לבצע מספר דברים ולחשוב במקביל למאמץ הפיזי. אני עוד ממש בהתחלה אבל אני לומד המון מרכיבה לרכיבה ומשתפר בדברים שברכיבה הקודמת נראו לי  כמעט לא אפשריים. 

אני יודע שהספורט הזה פחות נגיש בארץ כי הכל יקר יותר ואני יכול להעיד על עצמי שרציתי לנסות את זה תקופה ארוכה בארץ אבל פשוט לא הייתה לי את האפשרות (גם הכלכלית וגם מבחינת מגורים- במרכז הצפוף). כאן בטקסס הכל נגיש יותר ומעודד ספורט מוטורי ובימי הרכיבה אני רואה לא פעם משפחות שלמות מגיעות עם טריילר/ואן עם כלים לאבאמא והילדים וזה מדהים.  למי שיש את האפשרות / הגישה  אני ממליץ מכל הלב לנסות.

 

 

 

 

 

20200502_081051.jpg

20200503_120034.jpg

20200503_120103.jpg

20200503_121826.jpg

  • אהבתי 4
  • מעניין 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...