Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיישן חמצן תקול - מסוכן לנסיעה? פורד פוקוס 2009 מנוע 1.6


liron021
שימו לב! השרשור הזה בן 278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 2.5.2020 בשעה 20:38, danniel כתב:

לא חושב שזה בגלל המצתים. האם הנורה עדיין דולקת? 

לגבי הצלחות בילום, מהזווית הזאת של הצילום לא ניתן לדעת. 

כמו שחשבת. התקלה לא היתה קשורה למצתים. עכשיו חזרתי מנסיעה ועדיין התקלה קיימת.

המנוע "קצת נחנק" וכאילו עומד להיכבות, אבל אם נותנים גז חזק אז פתאום הוא נפתח והאוטו מזנק קדימה.

כבר אין נורת מנוע כי במוסך כיבו לי אותה. 

אולי מדובר באיזה צינור "נשם" שהתפוצץ או משהו ויש בריחה של אויר? ואם כן, איך מחשב רכב יכול לאתר משהו כזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצלחות צריכות חריטה לאחר החלפת הרפידות. בד"כ היום לא מבצעים כי זה לא משתלם.

אני שאלתי פעם מוסכניק ותיק מאוד שאמר לי שהצלחות יכולות להחרט עד מינימום מסויים שכתוב עליהם ואם החלפת רפידות בלי לחרוט זה תלוי - אם אתה לא מרגיש רעידות בבלימה ואין שחיקה ברפידה אחת יותר מהשניה אז תשאיר א תזה עד שהצלחת תקבל עיוות. אני מושך עם אותן צלחות כבר קרוב ל60 אלף בלי לחרוט בכלל!.

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, liron021 כתב:

כמו שחשבת. התקלה לא היתה קשורה למצתים. עכשיו חזרתי מנסיעה ועדיין התקלה קיימת.

המנוע "קצת נחנק" וכאילו עומד להיכבות, אבל אם נותנים גז חזק אז פתאום הוא נפתח והאוטו מזנק קדימה.

כבר אין נורת מנוע כי במוסך כיבו לי אותה. 

אולי מדובר באיזה צינור "נשם" שהתפוצץ או משהו ויש בריחה של אויר? ואם כן, איך מחשב רכב יכול לאתר משהו כזה?

 

צריך לסרוק תקלות שוב, יש מצב תקלה כלשהי תהיה רשומה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזכרוני ברכבך קיימים 4 חיישני חמצן ושני ממירים קטליטיים בנק 1 ובנק 2.

בנק 1 מתייחס לצילינדרים 1 ו 2

בנק 2 מתייחס לצילינדרים 3 ו 4

ובהחלט נתקלתי בדיוק בבעיה כמו שלך עם רכב כמו שלך שתקלה בחיישן החמצן גורמת למנוע לזייף קשות.

מכיוון שאין ברשותך סורק תקלות. אך אם יש לך מעט ידע לזהות את שני החיישנים העליונים ולהגיע לקונקטורים שלהם פשוט תנתק את שני החיישנים העליונים ובצע נסיעת מבחן ובדוק אם התופעה שאתה מרגיש חולפת( לא ליסוע במצב הזה לאורך זמן אחרת יגרם נזק לממיר). ואינני כלכך בעד הבדיקה הזו עדיף לבצע אבחון מקצועי אצל בעל מקצוע בעזרת סורק תקלות.

בנוסף, לרוב הבעיה בקונקטור של החיישן חמצן ומה שצריך לעשות הוא פשוט לכווץ את הפינים בקונקטור הנקבה כך שיהיה מגע חזק יותר.

 

בהצלחה וחזור לעדכן.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון, לפני 4 ימים הייתי במוסך בואדי ג'וז בירושלים. בעל המוסך התחבר למחשב וטען שלא מדובר בחיישן אלא ב"אינג'קטור מספר 2". הוא אמר שאפשר לנקות את האינגטור אבל יותר פשוט להוסיף למיכל הדלק תוסף ניקוי אינגקטורים. מכר לי ב-100 שקלים תוסף

"LIQUI-MOLY". מאז נסעתי כבר 160 ק"מ ובנתיים אין זכר לתקלה. מנורת מנוע נדלקה שוב כבר ביום הראשון, אבל הוא אמר לי שאם היא תדלק שוב תחזור אליי ואכבה לך אותה.

 

מה אתם אומרים? יכול להיות שזה כל הסיפור? תוסף קסמים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

מקווה שזה בסדר שאני מקפיץ - השרשור הנ"ל הוא תיאור 1 ל 1 של התופעה שיש לי כרגע

פוקוס 2011

 

סריקת תקלות מראה קוד P0130 - o2 sensor bank 2 sensor 1 - חוץ מזה כלום.

התקלה הזו הופיע לפני זמן רב והמנורה הלכה ובאה לסירוגין, התעלמתי ממנה עד כה

 

רק שלאחרונה התחילה תופעה חדשה של גמגומים לפעמים (בדיוק כמו התיאור של פות"ש) - לרוב הרכב נוסע בסדר, לפעמים לוחצים על הגז והוא לא מגיב, הטורים מרצדים, אם נותנים לו כמה שניות להתאזן אז הטורים משחקים כאילו הרכב הולך להכבות אבל הוא לא,

במקרה שאני באמצע נסיעה אני נותן קיקדאון ואז הוא מוריד הילוך וחוזר לעצמו

 

במוסך אמרו לי בית מצערת, תפרו אותי (כנראה) בניקוי בית מצערת בעלות של 300 שח שלא עזרה (עבודה של 15 דקות, הוא אמר שיכול להיות שזה לא יעזור אבל שווה לנסות לפני שמחליפים בית מצערת שזה חלק יקר).

 

בנוסף ביקש 1000 שקל על חיישן החמצן (טרם הוחלף אך שולם, מסתבר שבחנות חלפים המחיר של החיישן העליון הוא 300 שקל!!!!)

אני עכשיו מבין שהאבחון שלו לא היה נכון או מקצועי ובנוסף זרק מחיר שערורייתי מהשרוול לגבי החיישן.

לגבי החיישן אלך לבקש את כספי בחזרה (כאמור, טרם הותקן ברכב)

 

א. היות והתיאור שלי ושל פות"ש זהים - האם יכול להיות שיש קשר בין החיישן לבין התופעה הנ"ל ?

כי מה שמפריע לי זה התופעה של אי התגובה, ופחות החיישן.

 

ב. ממה שראיתי יש כלי מיוחד שנדרש לטובת פתיחת ההברגה של החיישן, לא איכפת לי להזין מחו"ל ולחכות שיגיע, מישהו יכול לכוון אותי לכלי כזה ?

 

תודה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך פוקוס דור 3 (זו עם הגיר הרובוטי) מנוע 1.6, יש לך 4 חיישני חמצן, שניים עליונים שניים תחתונים. זה בניגוד לפוקוס דור 2 כמו של פותח השירשור, שיש לה 2 אחד עליון ואחד תחתון.

 

תאור הקוד מדבר על חיישן עליון Sensor1 של בנק 2, לא יודע איזה מהשניים הוא בנק 1 ואיזה בנק 2, זה משהו שאתה צריך לבדוק.

 

אם זה קשור לגמגומים - לא בטוח. 

 

בשביל להחליף חיישני חמצן צריך בוקסה כמו בתמונות, זה בהנחה שיש גישה נורמלית עם בוקסה לחיישן. 

 

IMG_20221124_220734.thumb.jpg.41853f6dce1ac9e2c33e7bb23579fba6.jpg.2457ecf07c06a1e2a4026cedb255854c.jpg

.

IMG_20221124_220703.thumb.jpg.bd135d312bc764efbf33305be0d52108.jpg.026f37026590af144af962260f16bc18.jpg

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח שזה מה שיפתור לך את העניין או שהפתרון שלי תקף גם במקרה שלך אבל אולי בכל זאת יעזור,

בעבר קרה לי משהו דומה אמנם ברכב אחר (מאזדה 3) וקוד דומה מבחינת התוכן:

(o2 sensor negative current control circuit bank 1 sensor )

 התסמינים היו אותו דבר כפי שמתואר כאן, רכב מגמגם ולא מגיב מיידית לדוושת גז,  החלפתי את חיישן החמצן המוזכר בקוד תקלה והבעיה נעלמה והרכב חזר לנסוע חלק.

 

 

  • רעיון טוב! 1

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

מעדכן :

 

 

בתאריך 28.4.2023 בשעה 03:32, phpclub כתב:

רק שלאחרונה התחילה תופעה חדשה של גמגומים לפעמים (בדיוק כמו התיאור של פות"ש) - לרוב הרכב נוסע בסדר, לפעמים לוחצים על הגז והוא לא מגיב, הטורים מרצדים, אם נותנים לו כמה שניות להתאזן אז הטורים משחקים כאילו הרכב הולך להכבות אבל הוא לא,

במקרה שאני באמצע נסיעה אני נותן קיקדאון ואז הוא מוריד הילוך וחוזר לעצמו

 

במוסך אמרו לי בית מצערת, תפרו אותי (כנראה) בניקוי בית מצערת בעלות של 300 שח שלא עזרה (עבודה של 15 דקות, הוא אמר שיכול להיות שזה לא יעזור אבל שווה לנסות לפני שמחליפים בית מצערת שזה חלק יקר).

לא היה קשר לבית מצערת.

 

בתאריך 28.4.2023 בשעה 03:32, phpclub כתב:

בנוסף ביקש 1000 שקל על חיישן החמצן (טרם הוחלף אך שולם, מסתבר שבחנות חלפים המחיר של החיישן העליון הוא 300 שקל!!!!)

אני עכשיו מבין שהאבחון שלו לא היה נכון או מקצועי ובנוסף זרק מחיר שערורייתי מהשרוול לגבי החיישן.

לגבי החיישן אלך לבקש את כספי בחזרה (כאמור, טרם הותקן ברכב)

 

א. היות והתיאור שלי ושל פות"ש זהים - האם יכול להיות שיש קשר בין החיישן לבין התופעה הנ"ל ?

כי מה שמפריע לי זה התופעה של אי התגובה, ופחות החיישן.

 

החלפת חיישן חמצן פתרה את בעיית הגמגומים, מאז לא חזרה התופעה.

החיישן הוחלף עצמאית תוך חצי שעה בחלק מקורי מחנות חלפים, 400 שח כולל הבוקסה הייעודית.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...