Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אכן סוף סוף טסלה תגיע לארץ בשנה הבאה


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למישהו יש הערכת מחיר למודל 3 ולמודל x ?

 

האם חשמל היה בתשלום נוסף ?

 

כמו המחיר בארץ של הרכבים המתחרים האחרים בסגמנט. ב.מ.וו סדרה 3 וכו.. כ 250k וצפונה.

זה לא יעלה כמו טויוטה קורולה בארץ שזה המחיר של המודל 3 בארה"ב.

גם בחו"ל המחיר של הטסלות דומה למחיר של המתחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 169
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא רק.

יבואנים מקומיים ומוסכים לא מבינים כלום, אבל כלום באלקטרוניקה של הרכב. גם באלה שהם מוכרים היום, ובטח טסלה

 

יבואנים עושים השתלמויות לחלק מצוות המוסך כדי שיהיה להם את הידע הנחוץ כדי לטפל ברכב.

לדוגמא: אם מחר לובינסקי תייבא את ה 208 החשמלית - הם יכשירו אנשים לטפל ברכב.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו המחיר בארץ של הרכבים המתחרים האחרים בסגמנט. ב.מ.וו סדרה 3 וכו.. כ 250k וצפונה.

זה לא יעלה כמו טויוטה קורולה בארץ שזה המחיר של המודל 3 בארה"ב.

גם בחו"ל המחיר של הטסלות דומה למחיר של המתחרים.

 

אבל יש הטבת מס די גדולה למכוניות חשמליות בישראל. בהרבה דגמים חשמליים שנמכרו היבואן משלשל חלק גדול מהטבת המס לכיסו, אבל לטסלה אין אינטרס לעשות את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבואנים עושים השתלמויות לחלק מצוות המוסך כדי שיהיה להם את הידע הנחוץ כדי לטפל ברכב.

לדוגמא: אם מחר לובינסקי תייבא את ה 208 החשמלית - הם יכשירו אנשים לטפל ברכב.

אז אני אחדש לך, לפי חוק שירותי רכב, גם אם הם לא מחליטים לייבא את הדגם, הם מחויבים לתקן ולטפל בו.

כלומר אם דויד32 החליט לייבא את ה-208 החשמלית, מוסך של לובינסקי שייסרב לטפל ברכב עלול לגרום ליבואן הרבה נזק מול משרד התחבורה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני דברים לקחת בחשבון כשמדברים על טסלה:

1. הטווח האמיתי (90%-10%) של מודל 3 הוא 300-400 ק״מ, לרוב (המוחלט?) של ציבור הנהגים בארץ זה טווח שיספיק עבור שימוש יומיומי, בטח ובטח אם יהיו תחנות סופרצ׳ארג׳ בחיפה - ת״א - אשדוד.

 

2. אנשים רבים בישראל חיים בדירות, ולאו דווקא יש להם שקע חשמל זמין עבור הטענה יום-יומית של הרכב - ומן הסתם ששקע 30/50 אמפר זה סיפור מסובך עוד יותר. ברגע שמוציאים את ההטענה הזו מהמשוואה הנוחות באחזקת רכב חשמלית צונחת בהתאם לסיטואציה הפרטנית (האם יש שקע ציבורי קרוב? האם יש שקע במקום העבודה? האם יש תחרות על השקעים?). אם הייתי צריך להמר, הייתי מהמר שזו ה-בעיה המרכזית של טסלה, ולא עניין טווחים, מחיר או סופרצ׳ארג׳ר.

 

גם אם הטסלה תעלה כמו סדרה 3, היא מציעה די והותר value בשביל להצדיק זאת (זו לא רק הדעה שלי, טבלאות המכירות מציגות את זה היטב). הבעיה המרכזית היא התשתיות, ובפרט, התשתיות האישיות של לקוח הקצה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני דברים לקחת בחשבון כשמדברים על טסלה:

1. הטווח האמיתי (90%-10%) של מודל 3 הוא 300-400 ק״מ, לרוב (המוחלט?) של ציבור הנהגים בארץ זה טווח שיספיק עבור שימוש יומיומי, בטח ובטח אם יהיו תחנות סופרצ׳ארג׳ בחיפה - ת״א - אשדוד.

 

2. אנשים רבים בישראל חיים בדירות, ולאו דווקא יש להם שקע חשמל זמין עבור הטענה יום-יומית של הרכב - ומן הסתם ששקע 30/50 אמפר זה סיפור מסובך עוד יותר. ברגע שמוציאים את ההטענה הזו מהמשוואה הנוחות באחזקת רכב חשמלית צונחת בהתאם לסיטואציה הפרטנית (האם יש שקע ציבורי קרוב? האם יש שקע במקום העבודה? האם יש תחרות על השקעים?). אם הייתי צריך להמר, הייתי מהמר שזו ה-בעיה המרכזית של טסלה, ולא עניין טווחים, מחיר או סופרצ׳ארג׳ר.

 

גם אם הטסלה תעלה כמו סדרה 3, היא מציעה די והותר value בשביל להצדיק זאת (זו לא רק הדעה שלי, טבלאות המכירות מציגות את זה היטב). הבעיה המרכזית היא התשתיות, ובפרט, התשתיות האישיות של לקוח הקצה.

 

לי יש מודל 3 בלי אפשרות להטענה בבית, אבל יש 18 עמדות טעינה L2 ציבוריות (6-7kW) במרחק של פחות ממאה מטר מהבית שלי. שקע ביתי של 30/50 זה משהו שקיים בצפון אמריקה כי חשמל תלת פאזי לא מקובל בבתים פרטיים. באירופה וישראל שקע תלת פאזי של 16x3 אמפר מספק טעינת L2 בקצב המקסימלי האפשרי למודל 3 (11kW). לרוב המוחלט אנשים גם שקע חד פאזי של 16 אמפר (3.7kW) יספיק בהחלט לנסועה היומית אם הם טוענים במשך הלילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב האנשים בארץ יש חניה פרטית. אם בבתים פרטיים (רק המגזר הערבי שרובו מתגורר בבתים פרטיים מהווה כ 25 אחוזים מתושבי המדינה) ואם בחניה פרטית בחניון של הבניין (ברוב הבניינים המשותפים שנבנו ב 20 השנים האחרונות, יש חניה שרשומה בטאבו).

בכל מקרה, יש שוק ענק שמורכב רק ממאות אלפי בעלי הבתים הפרטיים בארץ. וברכב עם טווח של 300 ק"מ ומעלה, אם לא נוסעים בכל יום לאילת, אין צורך בתחנות טעינה ציבוריות ורוב האנשים יסתפקו בלטעון אותו פעם או פעמיים בשבוע בשקע רגיל בחניה הפרטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חניה פרטי זה לא העניין, שקע חשמל מטעם המונה שלך בסמיכות לאותה חניה - זו השאלה, ואני בספק שלרוב האנשים יש דבר כזה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חניה פרטי זה לא העניין, שקע חשמל מטעם המונה שלך בסמיכות לאותה חניה - זו השאלה, ואני בספק שלרוב האנשים יש דבר כזה.

 

בבנינים רבי קומות אין הרבה הגיון טכני בלחבר שקעים בחניות של הדיירים למונים האישיים. ממילא, רוב האנשים לא באמת צריכים לטעון כל יום. הרבה יותר פשוט הוא להתקין עמדות טעינה שמחוברות לחשבון החשמל המשותף ולהתקין מערכת התחשבנות. יש המון התקנות כאלו בבניני מגורים יוקרתיים ובחניונים ציבוריים בערים הגדולות בארה״ב. במנהטן, למשל, הרבה יותר קל למצוא עמדת טעינה מאשר תחנת דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב הבניינים בהעשורים האחרונים ישנם צינורות ריקים מהארון חשמל לחנייה, בדיוק בשביל זה. וניתן לחבר למונה האישי

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק את התקן. עד כמה שאני יודע אסור לחבר למונה הביתי צרכנים שמחוץ לדירה. כנראה שיהיה צורך במונה נפרד. אבל יש לנו כאן חשמלאים מורשים שיוכלו להאיר את הנושא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החסם העיקרי בחניות בבתים משותפים הוא שבשביל להתקין משהו מחוץ לדירה בשטח המשותף של הבניין, צריך הסכמה של 100 אחוז מהדיירים.

ותמיד יש מישהו שמסיבה כלשהי מתנגד.

יכול להיות שבצדק, כי מערכת החשמל של הבניין לא תעמוד בעשרות נקודות טעינה מהירות במקביל, כך שמי שיתקין ראשון, יתכן שימנע מאחרים להתקין בהמשך.

מה שהמדינה צריכה לעשות זה להוציא תקנות מיוחדות שפוטרות התקנת נקודות טעינה בחניות מחובת החתמת כלל הדיירים.

ולהוציא הנחיות ברורות לשדרוג של מערכת החשמל בבניינים קיימים ומכיוון שבניין נבנה לטווח שימוש מינימלי של לפחות 50 שנים, יש לחייב כבר עכשיו את כל הבניינים חדשים שנבנים ואת העיריות ואת חברת החשמל להכין שכונות ובניינים חדשים להקמת הכנה לתשתית של טעינה מהירה בכל החניות.

כל בניין שנבנה עכשיו ללא זה, יהיה בבעיה בעוד 10 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב האנשים בארץ יש חניה פרטית.

 

בפרברים אולי, אבל לא במרכז.

 

בפרברים יש חנייה בטאבו בדירות שנבנו ב-20 השנים האחרונות. בנוסף הרבה משפחות מחזיקות יותר ממכונית אחת ובדרך כלל יש רק חנייה אחת לדירה. קצב פריסת עמדות טעינה ציבוריות איטי והפריסה מצומצמת.

 

מכונית חשמלית זה העתיד, אבל אני אישית בלי עמדת טעינה בטאבו לא הייתי מתקרב לרכב חשמלי. אני כבר רואה את המכות סביב עמדות טעינה חשמליות בגלל כל מיני אנשים חסרי התחשבות שחוסמים את העמדות עם רכבים רגילים או שמים את הרכב בטעינה והולכים לקניון ל-3 שעות במקום לחזור אחרי 20 דקות.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. במרכזי הערים הותיקים ששם אין חניות פרטיות, תהיה בעיה. אבל בפרברים וגם בשכונות החדשות שנבנו בעשורים האחרונים, לרוב האנשים יש חניה משלהם וצריך להקל עליהם להתקין שם עמדות טעינה. לא בדקתי לעומק, אבל אני מאמין שמדובר ברוב התושבים במדינה. כך שלא צריכה להיות בעיה להעביר את רוב תושבי המדינה לרכבים חשמליים.

ויכולים להתחיל ממאות אלפי בעלי הבתים הפרטיים שמהווים קהל יעד עצום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, אם יש לך חניה שמשיוכת לדירה שלך בבניין, זה די פשוט לארגן התקנה של עמדת טעינה.

חתימה של חברי הועד, חיבור לחשמל הציבורי עם מונה שמתקינים לך בעמדה, והעברת תשלום לועד בהתאם לצריכה בפועל של הטעינה שלך.

 

ג׳ינרג׳י עושים את זה כבר כמה שנים עבור רכבי פלאג-אין (כולל הרכב שלי). אין סיבה שזה יהיה מסובך עבור טסלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...