Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבט אל העבר של חברת דאצ'יה


Buki
 שיתוף
עוקבים 3
שימו לב! השרשור הזה בן 419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דאצ'יה Dacia - בתקופת האימפריה הרומית כינוי לאיזור גיאגרפי בשטח רומניה.

 

בשנות ה 60 של המאה הקודמת ממשלת רומניה מחליטה להקים מפעל לייצור רכב "לכול פועל". מכיוון שלא הייתה במדינה יכולת הנדסית וטכנית להקים מפעל כזה, בנוהל נפוץ במקרים דומים נערך בשנת 1966 מכרז בין כמה יצרני רכב מערבים. במכרז הזה זוכה רנו עם הדגם העתידי שלה שטרם הוצג - רנו 12.

החוזה נחתם ותוך זמן שיא - שנה וחצי בלבד - נבנה מפעל רכב בעיירת Pitesti שברומניה.

 

 

המפעל נפתח ב 1968 אך מכיוון שרנו 12 עוד לא הוצגה רשמית, על מנת לתרגל את תהליכי הייצור המפעל התחיל בהרכבה של הדגם הקודם של רנו בעל מנוע אחורי - רנו 8, מערכות חלקים שהיו מגעיות מצרפת. הדגם יוצר תחת כינוי Dacia 1100 במשך כ 3 שנים.

dacia_1100.jpg

 

 

 

ב 1969, במקביל להצגת רנו 12 בעולם, מוצגת דאצ'יה 1300 סדאן שהיא העתק (ברישיון כמובן) של רנו, מורכבת מחלקים שמגעים מרנו.

בשנת 1972 מוצגת גרסת סטיישן, שתיהן עם מנוע 1.3 קידמי המורכב לאורך, 54 כ"ס.

Dacia 1300 (2).jpg Dacia 1300 ST.jpg

 

המכוניות האלו היו איכותיות מאוד יחסית למאוחרות יותר, הן הורכבו מחלקים של רנו ותוך הקפדה על נהלים ותהליכי ייצור של רנו, ציוד הייצור עדיין היה חדש. את חלקן אפשר עד היום לראות ברומניה באיזורי פריפריה בעיקר.

 

IMG_8743.JPG

 

ב 1975 מוצג הטנדר.

dacia_1302-3.jpg

 

ב 1977 המפעל מגיע לרמת לוקאליזציה מלאה זאת אומרת כל הייצור מקומי. במקביל, מהנדסי רנו שהיו במפעל ברלוקשיין חוזרים כנראה לצרפת ומתחיל לאט לאט תהליך ירידה באיכות ושינוי טכנולוגיית ייצור במטרה לצמצם עלויות.

 

ב 1979 מוצגת מתיחת פנים ראשונה למכונית - פנסים כפולים מקדימה. דאצ'יה 1310.

מ 1983 סדרות קטנות של דגם "ספורט קופה" עם מנוע 1.3 או 1.4.

Dacia 1310.jpgdacia_1410_sport-6.jpg

 

ב 1979 נעשה ניסיון לייבא את דאצ'יה לארץ, נמכרו מספר מכוניות בלבד.

ב 1982 ניסיון נוסף, אז עם הסמלים של רנו שכן באותו זמן ייצור רנו 12 המקורית כבר הופסק. גם הניסיון הזה לא צלח, נמכרו כ 150 יחדות בלבד.

 

 

ב 1988 ניסיון שלישי לייבא לארץ (עם פירסומת "גם אתה יכול 1988"), דווקא בסיבוב הזה נמכרו די הרבה מכוניות, סדאן וסטיישן. אך עקב בעיות איכות הייבוא הופסק עוד באותה שנה.

 

ב 1990 סיבוב נוסף בארץ. כבר ללא הפרייבט, אלא רק סטיישן, טנדר שכונה Shifter וג'יפון ARO Duster שהשתמש במכלולים של דאצ'יה.

 

פרט מעניין, לטנדר הייתה הנעה אחורית, כאשר לדגמי הסדאן והסטיישן - קידמית. דבר נדיר מאוד בתעשיה כשמדובר במכוניות על אותו בסיס אבל מנוע שמורכב לאורך מאפשר את השינוי הזה די בקלות.

 

ARO.jpg

 

גם הניסיון של 1990 הצליח באופן מאד מוגבל...

 

היצרן עצמו מציג בשנת 1988 מכונית מיני עירונית עם מנוע 0.5 ליטר - Dacia Lastun (סנונית) שאפילו ברומניה לא התקבלה באהדה.

Lastun.jpg

 

עיקר הייצור עדיין מבוסס על אותה רנו 12/דאצ'יה 1300 שהפכה למכונית הנפוצה ברומניה ולקראת סוף שנות ה 80 מתחילה להתיישן בקצב...

 

דאצ'יה עובדים על פיתוח דגם מחליף שמוצג ב 1995 - Dacia Nova. מכיוון שהפיתוח נמשך הרבה מאוד שנים, המכונית כבר ביום הצגתה הייתה מיושנת עם קווי עיצוב דומים לרנו 11 ו פיז'ו 309, שב 1995 כבר הספיקו להתיישן ולרדת מפסי הייצור.

עדיין זו הייתה התקדמות גדולה עבור דאצ'יה וזו המכונית העצמאית היחדיה שלה. (אם מתעלמים מ Lastun שיוצרה בכמוית זניחות)

 

IMG_8767.JPG

 

ב 1999 רנו שיצאה מהתמונה בשנים קודמות, רוכשת את דאצי'יה ומתיחלה "לעשות סדר".

 

הצעד הראשון היה מתיחת פנים ל Nova שהפכה ל Super Nova וקיבלה מנוע וגיר של רנו קליאו (שנת 2000) ובהמשך מתיחת פנים נוספת ושינוי שם ל Solenza בשנת 2003.

dacia_supernova-2.jpg

 

הדגמים המיושנים על בסיס רנו 12 עדיין בייצור, כל כמה שנים עוברים מתיחת פנים בניסיון להתאים אותם לתקנים המודרניים, במהלך השנים נוספו מנועי 1200 ו 1400 סמ"ק ( דגמים 1210 ו 1410 בהתאם).

הוצג טנדר דאבל קאבינה ועוד קודם לכן גרסת 5 דולות לרכב הבסיסי, לא הכי אלגנטית למראה.

בטנדרים אופציה למנוע דיזל 1.9 של רנו שחייב יצירת "כונס אוויר דמה" על מכסה המנוע כי לא התאים מבחינת גובה.

IMG_8587.jpgdacia_1304-1.jpgIMG_8596.jpgdacia_1325.jpg

 

 

עד שב 2005 רנו שמים לזה סוף. ייצור כל הדגמים המיושנים שעוד היו בייצור מופסק, מוצגת מכונית חדשה - דאצ'יה לוגאן, עם מחיר מטרה התחלתי 5000 יורו. מנועי 1.4, 1.6 בנזין ו 1.5 דיזל של רנו, מרכב סדאן בגודל שבין סופר מיני למשפחתית, מתלים עם התאמה לכבישים גרועים, תכנון מודרני עם דגש על מבנה פשוט והורדת עליות.

 

dacia_logan-1.jpg

 

בהמשך מוצגת גרסת טנדר וסטיישן 7 מקומות MCV. ה MCV סימנה את החזרה של דאצ'יה לשוק הישראלי ב 2009, למרות שהגיעה עם הסמלים של רנו.

 

 

את ההמשך אנחנו מכירים. ב 2015 נפתחה בארץ סוכנות דאצ'יה עם קו דגמים עדכני שמצליח לא רע.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא!

Peugeot 206 XS

Hyundai Tucson 1.6T 2019 :-D

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019-Sold

Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נהניתי לקרוא. בכל זאת, הערות אחדות:

"גל היבוא" הראשון לישראל הגיע כבר ב- 1979, תחת השם "דלתא". באותו זמן "האחים קרסו" עדיין ייבאו את ה"רנו 12" (ה"אמיתית"), וניסו להלחם ביבוא המקביל והזול. המכוניות יובאו תחת השם "דלתא" (בישראל, השם המקורי "דאצ'יה" לא הופיע בשום מקום...)

המחיר אכן היה זול, אבל אפילו הוא לא הצדיק את האיכות הירודה (מאד).

גם בגלי היבוא של 1982 ו- 1988 (ככל הזכור לי, בכל "גל" היה זה יבואן אחר שהעז להכנס ל"הרפתקה") נמכרה המכונית בארץ בשם "דלתא". האיכות נשארה איומה, אך תמיד היו כאלה שקנו ("פראיירים לא מתים..."). דילמה ממחזור 88: "דלתה 88 חדשה, או סובארו 82 משומשת?". התשובה (הנכונה, כנראה...) היתה "סובארו משומשת".

עודד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה...הוספתי את 1979 בדיוק רגע אחרי שקראת :-)

 

אגב המוסך המרכזי בגל של 1990 היה בתחנת דלק סונול בכביש החוף לכיוון דרום, ליד נתניה. עד היום תלוי שם שלט "המוסך המרכזי למכוניות Motocars".

 

נדמה לי שב 1991 וב 1992 אפשר עוד היה לקנות דאצ'יות חדשות שיובאו ב 1990 ולא נמצאו להן קונים.

 

 

עוד אפשר להוסיף שבדאצ'יה הורכבה גם רנו 20 (Dacia 2000) שיועדה לבכירי המפלגה הקומוניסטית ומסחרית Renault Estafette.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

נוסטלגיה.

כמעט בכל שנה יש את הדגם התורן שמתרסק במכירות למרות שלא בהכרח עקב בעיות אמינות אלא יותר שמרנות ותופעת העדר של השוק הישראלי.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...