Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה 2016 - סיכום וחוויות מ 100,000 הק"מ הראשונים


yair.arad
שימו לב! השרשור הזה בן 2228 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז למה בעצם קניתי איביזה חדשה והאם אחרי 100,000 ק"מ אני מרוצה ?

 

נתחיל בהקדמה קצרה. בסוף 2015 התחלתי עבודה חדשה ולשאלתי לגבי רכב ליסינג ענתה הגברת מכוח אדם: 'אין'. אחרי 17 שנה של רכבי ליסינג זו כנראה הייתה התשובה האחרונה שציפיתי לה. בדרך כלל נותנים לי דף עם רשימת רכבים ועלותם החודשית ואני כל פעם מתבאס מחדש מהמבחר המצומצם או העלות הגבוהה ובסוף נכנע לנוחות שבליסינג ולוקח אוקטביה/פוקוס/פלואנס...

 

אני משתדל להסתכל על חצי הכוס המליאה ולכן התמלאתי שמחה על החופש שניתן לי לרכוש סוף כל סוף את מכונית חלומותי בלי מגבלות חברת הליסינג וקצין הרכב המעצבן.

 

לקח לי שלוש דקות בדיוק למקד את רצונותיי במכונית אחת מסוימת שמגלמת עבורי את החופש וגם את הפיתרון למשבר גיל חמישים – מאזדה מיאטה ידנית. בצבע אדום.

 

התקשרתי לאישתי כדי לבשר לה שהמכונית המשפחתית הבאה שלנו תהיה מזדה מיאטה ידנית, דו מושבית, קבריולה ובצבע אדום. אישתי (שתחייה) הביעה אמפתיה לחלומותיי ורק הזכירה לי (בעדינות יש לומר...) שאנחנו חולקים שלושה ילדים וכלבה במשקל 37 קילוגרם ורצוי שיהיה תא מטען גדול לטיולים המשפחתיים.

 

אני בדרך כלל נוקשה מאוד בעמדותי אבל בו זמנית מפגין גמישות והתאמה לצרכים הריאליים ולכן חזרתי ליד 2 והתחלתי לחפש פשרות בין החלום והצרכים הריאליים. כיוונתי לרכב משומש בתקציב של 60-70 אש"ח והגדרתי רשימת דרישות שנראתה לי הגיונית וסבירה: יד ראשונה, מהנה לנהיגה, עד גיל 3, מרווחת, קילומטראז' סביר, אמינה ולא שתיינית דלק

הסתכלתי על סובארו אאוטבק (יקר ושתיין דלק), אוקטביה דיזל סטיישן (מצאתי רק מוניות עם קילומטראז' בשמיים), פיאט מולטיפלה 1.9JTD (הלוואי והייתי מוצא כזאת במצב טוב מהשנים האחרונות) ועוד ועוד...

 

ואז ראיתי מבחן דרכים של האיביזה החדשה והתלהבתי. היה לה עיצוב צעיר וביצועים מדהימים ביחס לקטגוריית המחיר (77,000 ₪ לרכב שמגיע קרוב ל 200 קמ"ש ומאיץ מאפס ל 100 ב 9.1 שניות). המבחן הכתיר את הרכב בתור ה'סופר מיני המומלץ ביותר בישראל לסוף שנת 2015' ואני הרגשתי שמצאתי את היורשת למכונית הליסינג המשעממת. לאישתי היו מספר שאלות לגבי גודל תא המטען והאפשרות להושיב מתבגרים במושב האחורי אבל אני התעלמתי מהמציאות ותיאמתי נסיעת מבחן בסוכנות סיאט בהרצליה.

 

המבחן עבר בהצלחה מרובה: הרכב היה מהנה לנהיגה, האיץ בקלות, לא רועש במהירות גבוהה, קל מאוד לתמרון. פשוט כייף לנהיגה.

 

הייתה רק בעייה קטנה: איביזות עם מנוע 1.0 TSI ו 110 כ"ס קיימות רק עם גיר רובוטי DSG או בגרסת ה FR עם גיר ידני. האופציה הידנית ב77,000 ₪ הייתה פיקציה שהופיעה בקטלוג בלבד. איש המכירות סיפר לי שיובאו לארץ שש איביזות 1.0 ידניות. כולם נמצאות באולמות התצוגה וכולן נמכרו מראש ואין כל כוונה להביא אפילו אחת נוספת. אף פעם !

ה FR עלתה 20,000 ₪ יותר מהדגם הרגיל והייתה לגמרי מחוץ לתקציב שלי.

 

אז קניתי איביזה 1.0 TSI עם גיר DSG. סה"כ שילמתי 85,000 ₪ (1000 ₪ תוספת עבור הצבע האדום ועוד 1000 ₪ עבור רישוי).

 

בסוף ינואר 2016 קיבלתי איביזה אדומה ולא היה מאושר ממני :-D

חברת הביטוח לא דרשה קודנית וכך נחסכה התעסקות מיותרת של מתקין מקומי במנגנוני הרכב. התקנתי חיישני רברס פשוטים ב 300 ש"ח תדלקתי ויצאתי לדרך ארוכה.

 

אז איך אני מסכם 100,000 ק"מ בשנתיים ותשעה חודשים .האם ה DSG שורד בינתיים ? האם החלפתי קלאצ'ים ? איך השירות של צ'מפיון ? מה התקלקל ?

נקודה למחשבה: מנוע ה 1.0 TSI של VAG הגיע לארץ בסוף 2015 וסיאט איביזה היה הרכב הראשון מהקונצרן שקיבל אותו (אם אני לא טועה). כנראה שאני בין הראשונים שמגיע ל 100,000 ק"מ עם המנוע הזה.

 

הרכב באמת זריז מאוד ומהנה לנהיגה. למעשה בכל מצב סביר יש די והותר כוח מנוע להאיץ ולעקוף. לפני מיליארד שנה שקיבלתי רישיון נהיגה היינו שואלים 'איך הרכב בעליות של הקסטל' ? 'האם הוא מתאים לעליות של חיפה'. 110 כ"ס שמניעים טיפה יותר מטון מטיסים את הרכב בעלייה למהירות שאסור לדבר עליה. באמת שלא חסר כוח בשום מצב. באופן די מפתיע לקטגוריה והמחיר, גם רעשי הרוח והמנוע נמוכים במהירות גבוהה. אני יכול להרגיע את מי שחושש ממעבר ממכונית משפחתית לסופר מיני – אין שום בעייה נסוע נסיעות בינעירוניות ארוכות.

מצד שני, בנהיגה בין עירונית רגועה אפשר לראות צריכת דלק פנטסטית של 1:18. צריכת הדלק המשולבת האמיתית שלי לאורך 100,000 ק"מ היא 1:15.5. משמעותית יותר טוב מכל רכב בנזין שהיה לי בעבר ! רכבים היברדיים חסכוניים יותר אבל הם (בדרך כלל) מהנים פחות לנהיגה וגם הרבה יותר יקרים. רכבי מיני כמו 108/C1 חסכוניים בטירוף אבל ממש קטנים וגם לא כל כך מתאימים לנסיעות ארוכות יומיומיות.

ומה לגבי שלושת הילדים והכלבה הענקית ? בעיקרון אפשר לקחת אותם באיביזה, רצוי לא ביחד. קצת צפוף...

חוץ מהמנוע והגיר שמספקים זריזות וחיסכון ודלק יש עוד דברים שאני אוהב באיביזה:

מבנה תא המטען בתצורת הדלת החמישית מאפשר העמסה נוחה מאוד של ציוד ו'מרגיש' גדול יותר מסך הליטרים הנקובים. אפשר בקלות להסיר את המדף העליון, להשכיב ואפילו לפרק את המושבים האחוריים ולקבל שטח הטענה מכובד. בטיולי מדבר פרקתי את המושבים והפכתי את הרכב ל'מיני קראוון' עבור שתי ילדות קטנות שישנו בתוכו J. פעמיים עשינו פיקניק משפחתי בתוך האוטו כאשר תפס אותנו גשם שוטף. בסך הכל נראה שאפשר להוציא הרבה נפח אפקטיבי מרכב שהוא בבסיסו קטן למדי.

 

מערכת המולטימדיה המקורית מגיעה עם מסך קטנטן של "5. ברגע הראשון זה נראה מגוחך ביחס לטלפונים מודרניים. כאשר מתרגלים מגלים מערכת מולטימדיה שעובדת בלי שיהוקים וגיהוקים, מתחברת לטלפון בשנייה ומשמיעה מוסיקה באיכות מספקת דרך בלוטוס' עם אפס תקלות. אין תמיכה בכלל בעברית !

 

הרכב הקודם שלי (וגם הקודם לו) היה אוקטביה ובכלל יצאתי לנהוג בשנים האחרונות די הרבה בפולקסוואגן למיניהם ובאודי. למי שרגיל ל instrument cluster של VAG הסיאט מרגישה טבעית לגמרי. הגלגלות והכפתורים על גלגל ההגה וכן תפריטי המולטימדיה מוכרים וזהים לרכבים אחרים מהקונצרן. הכל מנגן ועובד חלק וענייני.

המזגן מקרר סבבה לגמרי עבור הנוסעים מקדימה ופחות עבור הנוסעים מאחור.

 

יש דברים שאני פחות אוהב כמו למשל המחסור בתאי אחסון מקדימה ומאחורה והחוסר בתאורה ליושבים מאחור. פתחי האוורור מרגישים פשוטים וזולים וכך גם שאר הדשבורד שעשוי מגוש פלסטיק שחור אחד.

כיול הבולמים/קפיצים נוקשה ובמהירויות עירוניות הרכב פשוט 'מתרסק' על באמפרים בכל גובה. במהירות גבוהה הנוקשות דווקא מספקת המון ביטחון ואין נדנוד. יש עוד יתרון לנוקשות של מערכת השיכוך, אפשר לנסוע די מהר על שבילים כבושים בלי חשש שהנדנוד מעלה מטה יגרום לפגיעה בקרקע.

אחרי 100,000 ק"מ של באמפרים, שבילי כורכר וכבישים משובשים הרכב מרגיש מוצק כמו ביומו הראשון.

 

מושב הנהג לא מזהיר ואחרי קצת יותר משעתיים הגב מתחיל להציק לי. אולי אני בכל זאת מזדקן L

במקרה שלי, כרית תמיכה פותרת את בעיית כאבי הגב.

 

אז מה התקלקל מתחילת 2016 ? כמה עלו התיקונים ? וכמה עלו הטיפולים ?

כאשר הרכב היה בין 13 חודשים עם קצת יותר מ 40,000 ק"מ המצבר מת בפתאומיות באמצע פקק תנועה בתל אביב. מה זה מת ? מתח שקרוב לאפס על הקטבים !!!

המצבר הוחלף לחדש במסגרת האחריות ללא עלות.

 

בערך ב 57,000 ק"מ נדלקה נורת מחסור בשמן. במוסך היבואן מסרו לי שהוספה של קילו שמן בין טיפולים זו תופעה נורמלית. הוספתי כחצי ליטר שמן מנוע והמדיד חזר להראות כמות שמן תקינה. מאז ועד היום לא היה חסר שמן.

לאחר כארבעה חודשים פתח האוורור של הנוסע וכן המרכזי ימני יצאו ממקומם בלי יכולת להחזירם. מדובר על פתרון דפוק מפלסטיק באיכות ירודה להפליא שהקליפס שתופס אותו לדשבורד נשבר. דרך אגב, החל מ 2017, יש פתחי אוורור אחרים לגמרי (מלבניים במקום עגולים)

 

שני פתחי האוורור הוחלפו ללא עלות במסגרת האחריות. עלות החלק למי שמתעניין – כ 1000 ₪ לפני מע"מ לכל פתח אוורור. כמובן שמיד אחרי שפגו שתי שנות האחריות נשבר עוד פתח אוורור, הפעם חסכתי את התהליך מול מוסך היבואן והדבקתי את הקליפס השבור עם סופרגלו – problem solved.

 

כאשר הרכב היה בן שנתיים וחצי וללא אחריות יצרן החלה להישמע שריקה של אוויר מצינור הוואקום של הבלמים. הסתכלות מדוקדקת יותר בתא המנוע הראתה שצינור הוואקום משתפשף בכבל הפלוס העבה של המצבר עד שנוצר בו חור ונכנס אליו אוויר. תא המנוע של האיביזה די צפוף והמרחקים בין הצינורות והכבלים למיניהם מינימליים. אני חושד שבאחד מביקורי במוסך (אולי בזמן החלפת המצבר...), השתחרר הקיבוע של צינור הוואקום לתיבת פילטר האוויר והחל להשתפשף בכבל הפלוס של המצבר. בכל מקרה, ביקשתי ממוסך עמית כהן בחדרה שיחליף לי את המקטע המחורר בצינור ואקום תואם של סיאט (מדובר על כ 30 ס"מ צינור בקוטר סטנדרטי שמחובר בשני צדדיו למחברים(. עמית חזר אלי לאחר חמש דקות חיוור לגמרי 'תקשיב, הצינור הזה נמכר על ידי היבואן כיחידה אחת שעוברת בכל תא המנוע במחיר של כ 2000 ₪ לפני מע"מ ועבודה'. לבקשתי הוחלף רק המקטע המחורר בצינור ואקום סטנדרטי (לא של סיאט) בתשלום סמלי. לא היה צורך לאלתר/לחתוך/להדביק. רק להוציא את המקטע המחורר ולשים צינור תואם במקום.

 

בערך באותה התקופה החלו להופיע באופן רנדומלי הודעות 'Error workshop! Leave vehicle only when selector lever in In position P'. לפעמים ההודעה מופיעה שלוש פעמים בנסיעה אחת של שעה ולפעמים היא לא מופיעה חודש. ההודעה מופיעה לזמן קצר מאוד ומלווה במשולש אזהרה צהוב ואז נעלמת. (בינתיים) אין השפעה אחרת על הרכב. אנסה לטפל בבעייה לפני תום השלוש השנים בתקווה לא לשלם אלפי שקלים על החלפת כל מודול החלפת ההילוכים.

 

להלן רשימת הטיפולים הסטנדרטיים שעבר הרכב:

15,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 555 ₪

30,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר דלק, מצתים, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 875 ₪

45,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 575 ₪

60,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, מצתים, רצועת אביזרים, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 1687 ₪

70,000 ק"מ: החלפת כל ארבעת הצמיגים ל Toyo nano energy 2 בעלות של 1600 ₪

75,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת פילטר שמן, החלפת שמן, פילטר אוויר, רפידות + צלחות בלם קדמיות – 1445 ₪

85,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת צינור וואקום בלם – 150 ₪

90,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת פילטר שמן, החלפת שמן, פילטר אוויר, מצתים, רפידות + צלחות בלם אחוריות, טיימינג מלא – 3556 ₪ (בדיקת המוסך הראתה שרצועת הטיימינג סדוקה לגמרי, היצרן ממליץ להחליף ב 105,000 ק"מ או חמש שנים (אם אני לא טועה))

בטיפול ה 90,000 טופלה גם בעיית 'תקתוקים' מצד ימין של הרכב שנבעה מחופש של הקליפרים של הבלמים האחוריים. הם ממש יצאו מהמקום.

 

סה"כ: 10,593 ₪ עבור טיפולים שוטפים ב - 100,000 ק"מ במשך שנתיים ותשעה חודשים.

חוץ מזה יש גם עלויות לביטוח וטסט שנתי:

ביטוח מקיף + ג' לשני נהגים מעל גיל 40 ללא תאונות – 2700 ₪ בשנה

ביטוח חובה – 948 ₪

אגרת רישוי – 1050 ₪

 

 

אני מתכנן להישאר עם האיביזה עד שמד הקילומטרים יראה 150,000 ק"מ (שנה וכמה חודשים מהיום). אני מניח שבנקודת הזמן ההיא השווי שלה יהיה ברצפה בגלל הקילומטראז' הגבוה. אין לי מושג מה יהיה הרכב הבא שלי אבל הייתי שמח שוב פעם להנות ממה שאני אוהב באיביזה: זריזות, קומפקטיות וצריכת דלק שפויה וכל זאת במחיר הגיוני.

 

תוספת אישית קטנה: בשבוע האחרון נסעתי פעמיים לאיזור ים המלח לטייל בנחלים אחרי השטפונות. בנסיעה אחת התמזל מזלי והעלייה מסדום לערד הייתה פנוייה יחסית ויכולתי להשתעשע עם האיביזה בעליות. בנסיעה השנייה עליתי מצומת אלמוג לירושלים. אני יכול בלב שלם להגיד שלרכב יש יותר כוח ממה שהאחיזה שלו (והאומץ שלי) מספקים. הוא באמת טס בעליות....

 

אשמח לשמוע דעות לגבי הבחירה שלי באיביזה והצעות ל'רכב הבא'. התקציב יהיה כנראה 60-90 אש"ח. אני ובני משפחתי סבבה עם רכב ידני וכנראה שנמשיך לטייל עם הרכב והנסועה השנתית תהיה 35,000-40,000 ק"מ

האם 208 יהיה אמין יותר מאיביזה בנסועה כזאת ולאורך תקופה כזאת ? מי מהם עדיף עבורי ?

 

Ibiza-II.jpgIbiza-III.jpgIbiza-100K.jpg

עריכה אחרונה על ידי yair.arad
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיביזה סטייל הייתה קניה מעולה לזמנו, תמורת מחיר נמוך אפשר הייה לקבל רכב זריז עם איבזור די טוב ביחס למחיר.

 

מבחינת טיפולים אפשר לראות שהמחירים ממוצעים לגמרי ולא יקרים כמו שנהוג לחשוב.

 

מבחינת אמינות לרכב בן פחות מ3 אפשר היה לצפות ליותר אבל מצד שני הרכב נוסע הרבה מעל הממוצע.

 

האם בדקת אופציה לדיזל בזמנו למשל מבית דאציה?

 

לגבי המלצה על קניה, נא לפתוח פוסט יעודי בפורום יעוץ לקניה.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסועה השנתית שלך הבחירה שלך צריכה להיות לחלוטין ברכב מונע דיזל .

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מבחינת אמינות לרכב בן פחות מ3 אפשר היה לצפות ליותר אבל מצד שני הרכב נוסע הרבה מעל הממוצע.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

דווקא לעניות דעתי, האמינות טובה מאד - להערכתי, החור בצינור הוואקום נגרם ע"י התקנה לא נכונה של המצבר החדש (מסכים עם הערכתו של פותה"ש). הבעיה היחידה, היא אותה בעיה ידועה בקונקטור של בורר ההילוכים. מעבר לכך, כלום.

 

לפותה"ש - בעיית הקונקטור של בורר ההילוכים היא בעייה ידועה בשנתון שלך. ממליץ לך להיכנס בהקדם למוסך ברשת היבואן ולדרוש תיקון תחת "אחריות של רצון טוב". בהנחה שביצעת את כל הטיפולים במוסך ברשת היבואן, סביר להניח שהיבואן (בתמיכת היצרן) יכסו את כל/רב עלות התיקון.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

מצחיק ביחס למה שרשמת בהתחלה שדווקא לי הייתה איביזה כרכב חברה(הרפרנס עם המנוע 1.2 הקודם מודל 2014) - המושב שלה פשוט איום ונורא, גם אני בסוף קניתי כזה כרית מתלבשת על המושב כדי להפוך את המצב לפחות לסביר.

 

בסך הכל מדובר ברכב פשוט שעושה את העבודה, נהגתי אצל חבר שקיבל אחרי את הגירסא עם המנוע החדש בליסינג והמערכת מולטימדיה החדשה ושיפרו משמעותית את איכות החומרים בתא הנוסעים ואת המולטימדיה - ועדיין לא בחרתי בה כי המושב הזה פשוט דיל ברייקר בכל מובן בשבילי.

 

זה תמיד מגניב לראות סקירה של נסועה כזאת על רכב שיחסית לא נפוץ בקטגוריה של רכבי הנסועה הגבוהה כולל תיאור מפורט של הבלאי.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אצטרף למגיבים שמעלי ואמליץ לך על רכב מונע דיזל כגון רנו פלואנס דיזל 2016 שאפשר למצוא במחירים של 60K+- ממגרשי ליסינג. קילומטרג' של 100K ברכב 2016 זה ממש לא מעט, בכל זאת מדובר ברכב שנועד לנסיעות עירוניות ומנוע קטן. בנוסף בגלל שאתם משפחה אני ממש לא מבין איך הצלחתם להסתדר עם האיביזה, היא פשוט קטנה מידי... וחבל שאתם סובלים.

 

גם אני לא ראיתי שהתייחסת כאן לצריכת הדלק (אולי פספסתי).

עריכה אחרונה על ידי Yossi dashti
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לי המושב היה נוח באיביזה, איכות החומרים במתיחת פנים של 2015 הציגה את תא הנוסעים כמו רוב המתחרות -אמצע הדשבורד רך והשאר קשיח.

 

לגבי אמינות נגיד פתחי המזגן והבורר הילוכים. לדעתי ברכב חדש זה לא צריך לקרות.

 

מנגד, המכטרוניק לא התקלקל, המצמדים באופן מפתיע מקוריים.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלסטיקה רלוונטית לאיכות הגימור/חומרים, לא לאמינות שמתייחסת למכלולים מכניים.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שחושב על הפולו החדשה שחולקת אותו מנוע, עניין רצועת התזמון קצת מטריד אותי - הרצועה לא צריכה להגיע למצב כזה לפני מועד ההחלפה הקבוע בלוח הטיפולים.

יכול להיות שגם זה נגרם מהצפיפות בתא המנוע שגורמת לחימום יתר של איזור הרצועה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המקיפה.

אנחנו (משפחה של 2 + 2 ילדים גדולים בגיל אך לא בגודל, ללא כלבים) הסתדרנו שלוש שנים עם מכונית סופר מיני (במקרה שלנו טויוטה יאריס), אבל האמת שהרגשתי שקצת צפוף - במיוחד מבחינת תא המטען וכשמסיעים עוד מישהו פרט למשפחה.

קנינו לפני כמה חודשים אוריס היברידית 2015 וההבדל מבחינת נוחות הנסיעה והצפיפות הוא ענקי לטובת האוריס (בתחושה שלי).

 

בנסועה שלך אני ממליץ על מכונית היברידית גדולה יותר מהאיביזה...

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנושא המושבים אתה צודק לגמרי ברמת גימור סטייל. לעומת זאת בfr המושבים חובקים והרבה יותר נוחים אם כי די נמוכים ומקשים על יציאה מהרכב. לגבי הדשבורד- לא מסכים שהוא פשוט, ביחס לקטגוריה הוא מאוד איכותי באמצע.

ניכר כי אהבת את האיביזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיים מלאי פשרות...

 

בנקודת הזמן שקניתי את הרכב הדרישות שלי הונעו על ידי: תקציב, הנאה מנהיגה, צריכת דלק ואמינות (או אחריות במקרה של תומר רכב חדש)

 

רכבי דיזל קטנים כגון פלואנס או קקטוס ידני יהיו אכן חסכוניים יותר אבל כאשר מחשבים את ההפרש הכספי האמיתי לאורך 100,000 ק"מ בין האיביזה לבין הקקטוס או הפלואנס מגלים הפרש של 10,000 עד 15,000 ש"ח לטובת הדיזל לאורך שלוש שנים. ההפרש הזה גבולי (אם בכלל) כאשר משקללים את מחיר הרכב הגבוה של רכבי הדיזל.

 

חוץ מזה, הייתה לי פלואנס שלוש שנים, הנהיגה בה הרבה הרבה פחות מהנה מאשר באיביזה. קקטוס ידני דיזל הוא רכב חביב לנהיגה אבל משמעותית פחות זריז מהאיביזה.

 

האיביזה אכן קטנה יותר ממשפחתית ממוצעת אבל המציאות היא שב 99% מהנסיעות יש אדם או שניים ברכב.

 

 

 

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נסעת את כל המרחק הזה של 100K ק"מ בתוך העיר? או בשיוט בכבישים עירוניים? כי אני מחזיק באיביזה, וזה פשוט לא אוטו שמהנה לנהיגה בנסיעות בינ-עירוניות, בתוך העיר היא אכן זריזה ממשפחתית ממוצעת אבל לא בנסיעות ארוכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נסעת את כל המרחק הזה של 100K ק"מ בתוך העיר? או בשיוט בכבישים עירוניים? כי אני מחזיק באיביזה, וזה פשוט לא אוטו שמהנה לנהיגה בנסיעות בינ-עירוניות, בתוך העיר היא אכן זריזה ממשפחתית ממוצעת אבל לא בנסיעות ארוכות.
כמעט כל הנסיעות שלי בין עירוניות.

 

מה מפריע לך בנסיעות בין עירוניות באיביזה ? לאיזה רכבים אתה משווה אותה שבהם יותר נהנית בנסיעות בין עירוניות ?

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2228 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...