Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ערכת POCKET HOLES. קרג מקורי? או אחר?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2760 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה.

נתקלתי גם בזה. במחיר של זה+מקדח, אני מוצא סט שכולל גם כמה ברגים, מקדח ופלאגים (סביב 71 ש"ח, הבסיס הכחול כמו בלינק שנתתי).

אני שוקל אם לקנות אותו או את הכלי השני, שכולל גם ערכה ליישור DOWLS. מה שלא מצא חן בעיניי בו, זה שלא מצלמים את הקצה שהמקדחים "מסתיימים" בו. אני חושד שאין לו שם חורי יציאה למקדחים וקדיחה לא זהירה תקדח לתוך הכלי...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

 

כמו שהאנס אומר: אנליסיס-פראליסיס. בזמן שאני חושב, אני לא מתקדם. ובינתיים, צצים להם עוד ועוד פרוייקטים שמצריכים את השימוש בערכה שכזו בתור הפתרון הכי יעיל לקיבוע חלקים שונים. כמו כן, ה"תוצרת בית" שהכנתי ממש לא ענה על הציפיות, אז...

 

שוב תודה, הוזמן יחד עם מקדח. קליבות "C" רתכים מהירות מצאתי במחיר סביר ב-ל.כ. (כמו מה שמגיע ב"קרג" המקורי, בערך).

נראה מה יילד יום.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני מדיי פעם מהרהר בנושא ושוקל לקנות קרג אורגינל, אבל המחירים מרתיעים אותי...

 

אני אשמח אם תעדכן על איכות המוצר. כמובן בטח ייקח חודש עד שיגיע בדואר.

 

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

פורסם

לאחרונה גיליתי שיטה חדשנית: מסמרים דקים, פטיש ומעין דוקרן כזה שדופקים על ראש המסמר כדי לשקע אותו קלות מתחת לפני השטח, כהכנה לפילר/צבע או אפילו סתם כדי להצניעמו.

 

בזמן שלקח לי להקליד את ההודעה הזאת החיבור כבר מוכן.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מצויין בתור "קליבה" לחיבורים עם דבק, פחות מצויין לחיבורים שאתה צריך שיהיה להם חוזק מבני ועם אפשרות לפירוק בעתיד.

איזי סוואן וג'ון הייז משתמשים בזה הרבה (עם אקדח פניאומטי אמנם, אבל העיקרון זהה לחלוטין).

אני לא זוכר באיזה ערוץ נתקלתי בשימוש ב- NAIL SETTER שאתה מתאר פה, אבל לדעת שזה קיים פתר לי בעייה של תכנון גרוע על אבטיפוס של משהו- השתמשתי בדורן :wink:

מדהים מה לומדים מיוטיוב.

 

TRAIN,

זו בדיוק גם הדילמה שלי שפתחה את השירשור הזה. מה שאתה משלם לקרג מקורי, מול מה שאתה מקבל- שזה ממש לא הרבה. 200 ש"ח לג'יג בסיסי זה מאד יקר. אין פה מספיק value for money. אז נכון, זה חומרים איכותיים, ובנייה טובה, ואחריות, ומהונדס בקפידה והכל, אבל זה פשוט יקר לעומת מה שאתה מקבל.

בשירשור מקביל, על ה- HACKSAW שתהיתי אם לקנות אחד סיני או איכותי, העלו בפניי משוואה: המחיר בחלוקה למספר השנים שהכלי אמור לשמש אותך. כשפתחתי את השירשור הזה אני לא ראיתי שימוש עתידי מאסיבי לג'יג, אז ניסיתי לשאול אם מישהו כאן השתמש בקיט סיני...

אעדכן. בגדול, אני לא רואה יותר מדיי דברים שיכולים להשתבש. המתקן עשוי מבלוק אלומיניום שעבר קידוח- סה"כ מלבן מאלומיניום מלא (בעובי שלו, עמיד בפני כוחות "מעיכה" עם קליבה). מה שכן, מאד יכול להיות שאשים לו חתיכה של ספוג מונע החלקה בקצה שנוגע בחומר, להקלה על פעולת הקליבה. עובי של 2 ממ בערך, נדחס לכ-1 ממ, לא אמור להשפיע יותר מדיי על פעולת המתקן. נעשה ניסויים ונראה לפני שאדביק.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כבר כתבתי איפה שהוא בעבר, אולי לא כאן:

אם אתה צריך משהו שניתן להרכיב ולפרק, הגישה איננה נכונה. רוב חיבורי המתכת לעץ לא מיועדים לפירוק והרכבה חוזרים ונשנים, בטח לא pocket holes. אביזרי מתכת למתכת למינהם יתאימו הרבה יותר למשימה (או עץ לעץ במקרים ייחודיים).

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

לאו דווקא חוזרים ונשנים, אלא אחת ל. לא כל דבר צריך להיות מקובע, ובטח שלא לנצח. יש דברים שעדיף שתהיה האפשרות לפרק בעתיד או אם התכנון לא עובד מסיבה כלשהיא.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
אני מדיי פעם מהרהר בנושא ושוקל לקנות קרג אורגינל, אבל המחירים מרתיעים אותי...

 

אני אשמח אם תעדכן על איכות המוצר. כמובן בטח ייקח חודש עד שיגיע בדואר.

 

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

 

ובכן, הגיע היום. רק פתחתי אותו.

אין לי עוד זמן בינתיים להשתמש בו, כך שעדכון על השימוש ייקח זמן מה.

רושם ראשוני:

גוף: אכן גוש אלומיניום במידות שצויינו. מרגיש מאסיבי, לא נראה שתהיה בעייה איתו למעט הצבע (הכחול היפה הזה) שישתפשף וידהה בשימוש.

"בושינגים": עשויים ממתכת, ולא מאלומיניום לפי ההרגשה שלי. יפגע במקדח בעת השימוש. במיוחד שהמקדח טיפה קטן מהבושינג (בושינג 10 ממ, מקדח 3/8 אינץ' שזה כמעט 10 ממ אבל יש טיפה חופש). הגימור לא משהו עליהם, בתוך אחד מהם רואים "ספירלות" שלא נוקו (כמו התבריג, פשוט לא שוייף. לא מבין מה זה עושה בחלק הפנימי של הבושינג, אבל אוקיי... נזרום עם זה... לא בעייה לשייף את זה עם דרמל במקרה הגרוע, לא רואה בעייה בשימוש AS IS.

אציין שהמוכר שם מדבקה של שם החנות שלו מהסוג הבולט במקום הכי גרוע שיכול להיות (איפה שהקליבה אמורה להיות :wink::lol: כנראה אחד מהמוכרים שרק סוחרים ולא מבינים יותר מדיי בחומר).

 

מקדח הוזמן בנפרד, הוא סיני רגיל לכל דבר ועניין. לא יודע כמה זמן הוא יישאר טוב וחד בשימוש עם הבושינגים ממתכת שהגיעו עם הכלי. הגיע עם סטופר ומפתח אלן כמו שצויין באתר. לא התעמקתי בסטופר כלל בינתיים, אפילו לא מבט ורבע. לא יודע מה איכותו. אם אתקל בבעיות בשימוש אעדכן (כמו למשל, שבורג האלן של סגירת הסטופר "מורט" את הצורה של המקדח... נקווה שלא יקרה, ושהמקדח לא עשוי מחמאה למרות הצבע שלו :lol: ).

 

לצערי אין לי צינור אלומיניום בקוטר הנכון שאני יכול לייצר ממנו בושינג שלא יעשה בעיות (תיאורטית! כל זה טרם נוסה... רק התרשמות ראשונית). ואני לא יודע מאיפה ניתן להשיג חתיכה קטנה. גדולות בטח אין בעייה למצוא...

 

קליבות C מהירות ("פלאייר פטנט רתכים") קניתי בארץ ב-ל.כ, מחיר מצחיק לגמרי, פחות מחצי מהזול ביותר שמצאתי באיביי.

ממליץ בחום לשים עליהם או על המתקן (עדיף גם וגם לדעתי) חתיכות שעם או חומר מונע החלקה אחר, כדי למנוע החלקה של הכלי למטה בעת השימוש בצד אחד ו"מריטה" ע"י הקליבה בצד השני.

 

היתרון הגדול של ערכת הקרג לעומת הקיט הזה: היכולת לכוון את הקידוח בקלילות לפי עובי החומר. הקיט הזה מצריך ניסוי וטעייה לפני שאתה מצליח להבין באיזה גובה למקם את הג'יג ומצריך יותר התעסקות- לסמן את הגובה על כל קרש שאמור לעבור קידוח, או להצמיד לג'יג ספייסר בגובה קבוע וידוע מראש לפני שמתחילים בקידוחים (אחרי שניסית וטעית... ומצאת את הגובה הנכון:wink: ).

 

זהו , זה היה על קצה המזלג.

:roflmao:

עוד עדכונים לאחר כמה שימושים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בחיים לא אבין את הקטע הזה של חוות דעת לפני שימוש, איש איש ותחביביו, אני מניח.

היית מתאפק עוד שבוע וכולם היו זוכים מזה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

האנס, עניתי לבקשה:

אני אשמח אם תעדכן על איכות המוצר.

 

נראה איכותי...

מידע על השימוש יגיע בהמשך :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בוצע ניסוי.

שורה תחתונה: אם אתה צריך אחת ל... לעשות חורים כאלו, המוצר הזה יהיה בסדר.

אם אתה מתכנן לעשות הרבה חורים כאלו, קנה את המקורי.

 

בוצעו מספר חורים (כ-5) על מנת לבדוק את המוצר. החסרונות שנמצאו:

-חוסר היכולת לכוונן את המוצר גורם לכך שהוא יהיה אידאלי לעובי אחד מסויים של עץ. נראה לי שזה 18 ממ בערך. יותר או פחות מזה, והחור יציאה לא ממורכז.

-לא נוח לשימוש בצורה הזו, המתקן שמתעגן לשולחן הרבה הרבה יותר נוח לשימוש. אלא אם אתה עושה חורים על שלד ששוכב על משטח יציב, ואז אין שום בעייה.

-מצריך מברגה חזקה יחסית (או טעונה היטב...). ה-12V שלי על סוף הטעינה של הסוללה התקשתה לעשות את החורים והאחרון הצריך שאטעין אותה.

-בורג האלן ומפתח האלן שהגיעו איתו עבור הסטופר של המקדח נחרשו קצת בניסיון כיוונון השני... מפתח אלן איכותי עדיין עובד על הסטופר בינתיים, עד שהבורג ימות לגמרי.

 

מעבר לכך, המתקן עובד כמצופה. לא פחות ולא יותר.

 

מסקנה:

אם אני אצטרך לעשות הרבה חורים כאלו, אני כנראה ארכוש את המתקן המתקבע לשולחן. אפילו שהוא יקר מאד, הנוחות של השימוש בו לעומת המתקן הזול הזה, עדיפה בהרבה.

לביצוע של חור אחד או שניים, פעם בכמה חודשים, המתקן הזה סביר לחלוטין. חוסר הנוחות בשימוש בו, לעומת העלות הזניחה שלו, הופכת אותו לכדאי רק אם משתמשים בו פעם בהרבה זמן.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

40$ זה עדיין לא מחיר הגיוני במיוחד...

 

אפשר גם עם כליבה גנרית. היתרון של זו של קרג - ה"דיסקה" ששפת הכליבה נכנסת לתוכה.

בפועל, אתה יודע כמה כח כליבה מסוגלת להפעיל? די והותר בשביל להדק את הכלי לחומר, ועד שבירת הכלי.

אני משתמש בכליבה גנרית עם הכלי מהאלומיניום שקניתי (חיקוי של וויס גריפ "רתכים" שרכשתי בל.כ במחיר מגוחך). בהחלט מספיק טוב בשביל לקבע משהו יחסית חלקלק לעץ (מקדם חיכוך של מתכת על עץ ולהיפך הוא נמוך למדיי, דהיינו- מחליק בקלות). לא חזק מספיק לדעתך? כליבה פשוטה, F סטנדרטית, תהיה מעל ומעבר למה שאתה צריך מבחינת כח ההידוק לכלי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...