Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ערכת POCKET HOLES. קרג מקורי? או אחר?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2760 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבקש את עזרתכם.

יש לי פרוייקט לביצוע, שבו דבק גם לא בא בחשבון (משטחים צבועים, יהיו בחוץ) וגם לא יעיל (ENDGRAIN TO FACEGRAIN).

אני הולך לעגן מוטות עם זויות BRASS (לא סגור על זה, ייתכן שזה רק הציפוי) וברגי נירוסטה למשטח עץ ב-90 מעלות.

אני חושש שזה לא יספיק, ואני רוצה להוסיף לכל מוט 2 ברגי-כיס לתוך המשטח עץ.

הבעייה: האם לקנות קרג מקורי ויקר, או שמשהו חלופי גם עובד?

ומאיפה?!

אני מוכן להשקיע בקרג מקורי, הבעייה העיקרית שאני צריך את הסחורה תוך פחות מחודש :lol:

אמאזון קום מעט יקר במחירים שלו. בארץ, המחיר הזה עוד יותר גבוה. פי 2.5 בערך :shock:. לחיקוי. :shock::roll:

אשמח לכל הכוונה.

בטול עדן לא ראיתי שהם מחזיקים משהו בסגנון.

הסט הזה מצא חן בעיניי, אבל המחיר נשמע לי קצת מוגזם עבור מה שמקבלים בו :shock:

אמאזון מהניסיון הדל מאד שלי מספק את הסחורה תוך כשבועיים, שזה סביר. האם אני טועה?

 

אודה לכל כיוון, רעיון, מחשבה או מידע.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

הנציג של קרג בארץ, או לפחות אחד מהם (לא סגור על זה) זה שופ הרים: https://shop.harim.co.il/default.php?cPath=61_88_313_316_317

כן, בדיוק, חנות לחלפי אופניים ונגרות.

לא התנסיתי באופן אישי.

בדוק מחירים והשווה.

בגדול, בלי להסתכל, אני מניח שאמזון זול יותר, ויגיע תוך שבועיים.

 

או שיש לך שבועיים לארגן ג'יג מתאים.

 

או שתחתוך מגרעת אלכסונית עם אחת מפסלות הגילוף שיש לך בוודאות,

קדח מקדים באלכסון והופ, בורג באלכסון. החיבור היה קיים עוד במאה ה-18, קרג לא המציאו כלום. דווקא משום שמדובר בשימוש חד פעמי ולא התקנה נסתרת של דק, הייתי ממליץ להסתדר עם שתי כפות ידיך ולא למלא את הסדנה בעוד כלי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

כן, בדיוק, חנות לחלפי אופניים ונגרות.

 

ברגע זה, זו נהייתה החנות האהובה עליי! :lol::roflmao::roflmao::roflmao:

 

לא התנסיתי באופן אישי.

בדוק מחירים והשווה.

בגדול, בלי להסתכל, אני מניח שאמזון זול יותר, ויגיע תוך שבועיים.

צודק.

או שיש לך שבועיים לארגן ג'יג מתאים.

 

או שתחתוך מגרעת אלכסונית עם אחת מפסלות הגילוף שיש לך בוודאות,

קדח מקדים באלכסון והופ, בורג באלכסון. החיבור היה קיים עוד במאה ה-18, קרג לא המציאו כלום. דווקא משום שמדובר בשימוש חד פעמי ולא התקנה נסתרת של דק, הייתי ממליץ להסתדר עם שתי כפות ידיך ולא למלא את הסדנה בעוד כלי.

איך אני יכול לדעת מה הזווית הנכונה, בהתאם לעובי החומר? הערכה מכסה את הנתון הזה עם סרגל מחליק.

קדיחה באלכסון זה משהו שעדיין לא ניסיתי. יש לי מקדחת עמוד (מיני) עם הטייה לשולחן, כך שזה אפשרי לבנות ג'יג חד-פעמי לפרוייקט (או שניים כדי שלא אהרוס את היחיד באמצע העבודה בטעות :shock: ).

יומדרוב מלא בסרטוני איך לבנות.

הבעיות שאני רואה:

1) המקדח- א', מעצור למקדח. ב', המקדח הזה מדורג, והוא צריך להיות מדורג כדי לבצע את הפעולה שלו.

לגבי הדירוג, לאחרונה קיבלתי סט שקענים :lol::wink:. או מקדח בקוטר הנכון. וג'יג גם עבורו.

2) איך אני יכול לדעת שזווית הקדיחה שעשיתי לא תחליש את החומר שאני מנסה לקבע ותעשה יותר גרוע מתועלת?

 

לגבי הברגים, כבר קיבלתי הצעת מחיר לברגי נרוסטה באורכים מתאימים :twisted:

 

NOOGIE, אני מהקריות.

לגבי איך תוכל לסייע- אם "תשרטט" (= לעקוב בעיפרון אחרי הצורה של הכלי על דף A4) אותו ותשלח לי במייל, אוכל לבנות אחד עם זויות נכונות לפי השרטוט :wink:

תודה רבה על הרצון לעזור, הרשה לי לתת לך טיפ: כלל אצבע בחיים, כלי עבודה לא משאילים... אתה לעולם לא יכול לדעת באיזה מצב הכלי יחזור אליך. לצערי, בדוק מניסיון אישי שלי כמלווה, ושל חכמת ההמונים ברחבי הרשת. כך שעם כמה שהייתי שמח להלוות אותו ממך, כדי לסגור את הפינה, לא הייתי מבקש- בגלל שאני מאמין בכלל האצבע הזה, לשני הכיוונים שלו :wink:

 

... אלא אם כן יש לך נגרייה קטנה באיזור ואוכל לעבור דרכך עם החומר :lol:

תודה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

הוי ברווז ברווז.

analysis-paralysis, מכיר? כולנו חולים בזה קצת. אני בטוח שתתגבר.

קח שתי חתיכות עץ לניסיון, תקבע איך שבא לך באופן זמני,

וצור עם מברגה ידנית חור מקדים באלכסון, לאורך של הבורג הרצוי.

תבריג ותספר איך יצא.

כל מה שנדרש כדי להפוך את ההברגה האלכסונית הזאת ל-pocket hole רשמי

זה הוא בסך הכול להוריד קצת חומר ליד ראש הבורג, כך שלא יבלוט.

 

זה שהפטנט משתמש במקדח מדורג לא אומר שאתה צריך מקדח מדורג.

אתה לא צריך, כי אתה לא כבול לפטנט.

 

לקח לי זמן לאתר, אבל בסוף מצאתי! שים לב, בתחתית הכתבה מופיעים צילומים של רהיטים עתיקים שבהם רואים היטב כיצד נחצבה התעלה עם מפסלת מעוקלת שכבר יש לך -> https://blog.lostartpress.com/2018/02/21/a-new-old-idea-pocket-screws/

 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

קח שתי חתיכות עץ לניסיון, תקבע איך שבא לך באופן זמני,

וצור עם מברגה ידנית חור מקדים באלכסון, לאורך של הבורג הרצוי.

תבריג ותספר איך יצא.

 

כשאתה צודק, אתה צודק.

אני לא נוהג לעשות "טסטים", זה מנהג שרצוי שאאמץ לעצמי באופן הרבה יותר נרחב (מבצע רק בניסויי חיתוך למידה, גובה או רוחב וכדומה).

נבדוק ונעדכן :-D:wink:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

זויות מדוייקות? מצאתי. תכנון מקדים? עשיתי. ברגים מתאימים? איתרתי. שיטת עבודה? תכננתי.

סרטונים ביוטיוב? ראיתי:

http://www.youtube.com/watch?v=jVQvoILWsws

 

נגנב לי המח :roflmao::roflmao::roflmao:

יומיים אני חושב על זה ומתכנן את הבנייה של זה, ובא הילדון שבסרטון ו... קרע אותי מצחוק:lol:

תודה לכל העונים והמגיבים, נרגעתי, חזל"ש.

עדיין ננסה לבנות אחד שישמש אותי הלאה, אבל אם לא יילך כמו שצריך- QUICK AND DIRTY IT IS .

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

גדול. הרגע שבו פתאום המקדחה מתרוממת והמוח שלך נגנב :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
ואינפקטד ברקע!

 

NOOGIE, רק עכשיו ראיתי את הרעיון שלך לגבי THINGVERSE. זה רעיון מצויין, תודה רבה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

נתחיל בעדכון.

בניתי "משהו". לא עבד בניסויים. נתן תוצאה לא אחידה, לא אפקטיבי. זנחתי את הרעיון. מה כן עשיתי? משהו הזוי עם מקדחת עמוד, מלחצי שולחן ומדף... חתיכה ארוכה מספיק, כדי שכשאני משעין אותה על מדף (מעל הדלת), יש לי את הזווית האופטימלית לקדיחה במקדחת עמוד שלי :lol:

הרוב עבר חלק. למעט חור אחד שלא יצא טוב והבורג לא נכנס (יצא קצר מדיי, הזוית הייתה חדה מדי), ופיצוח של העץ ב-2 מקומות אחרים- אפילו שהשתמשתי בקלאץ' ובעדינות. ב-2 המקרים, השתמשתי בסיליקון (תוכנן בכל מקרה להיות שם כהגנה מרטיבות, חיבור בין עץ צבוע לעץ צבוע) כך שהכל יציב ועמיד בלחות ורטיבות.

 

עכשיו.

באופן מפתיע, עלה לי שוב הצורך. לא ציפיתי לזה.

אני ראיתי הרבה מאד רהיטים שנבנים עם הברגים האלו, השאלה שלי כרגע- עד כמה זה חזק? הרי השימוש כולל "כרסום" של חלק מעובי החומ"ג באיזור הבורג. זה לא יוצר נקודת חולשה?

כרגע יש לי משהו שהדרך הפשוטה ביותר לבנות אותו, ללא שימוש בדבק (אני רוצה את האפשרות לפרק אותו), היא ברגי כיס. תעלה מעץ, צורת U, אורך כמעט 2 מטר, שתהיה מחוברת רק מקורה אחת שלה לשולחן. האם ברגי כיס יחזיקו את המשקל\עומס? האם אני אצטרך לקחת את התעלה טיפה "אחורה" כדי שיישאר לי קצת "בשר" לבורג להיתפס אליו? כמה זה "טיפה" בימינו?...

 

מצאתי כמה מוצרים מעניינים, אשמח לשמוע דיעות לגביהם.

מוצר מספר 1

מוצר מספר 2

 

 

תודה לעונים.

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...