Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בC4 HDI בציר 2011, או צרפתיה שלישית גלידה


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 259 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במהלך העבודה התגלו שני תפוחי הגה עם גומיות קרועות. התפוחים עצמם עדיין שמישים אבל הטסט מתקרב ואין לי חשק לקשקשת הזו.

הוזמנו זוג תפוחים של TRW בעלות 78 יורו כולל משלוח. כעת רק נותר להתפלל לאלוהי המכס.

 

בחג מצאתי קצת זמן להתעסק עם האוטו. הוחלפו שני תפוחי ההגה לתפוחים של TRW ובוצע כיוון פרונט מדוייק להפליא (לדעתי) בשיטת החוט והסרגל.

 

כמה תובנות מהתהליך:

די נדהמתי מהמבנה של התפוחים המקוריים. מתחת לשכבת הגומי החיצונית שנקרעה, הייתה שיכבת גומי נוספת, בצורת פטרייה. אמנם היא לא אטומה כמו השיכבה החיצונית וניתן להרים אותה עם אצבע, אבל היא מכסה בצורה טובה על החלקים הנעים גם כאשר הגומי החיצוני קרוע. ואכן מתחת לשכבת הגומי השניה לא היה שום לכלוך והייתה שכבת גריז די מכובדת. כלומר היצרן השקיע מחשבה ובנה את התפוח כך שימשיך לתפקד היטב זמן רב אחרי שהגומי החיצוני כושל. מעולם לא נתקלתי במבנה הזה, בוודאי שלא בתפוחים חליפיים עלומי שם.

 

כיוון פרונט,

את הכיוון עשיתי על פי הנתונים באוטודאטה, כאשר הנחתי שהזוויות של הגלגלים האחוריים תקינות על פי המפרט (ממילא אין להם אפשרות כיוון). עם קצת טריגונומטריה בסיסית חישבתי לאילו מרחקים עלי לשאוף מהחישוק הקידמי, לחוט שמתחתי במקביל לחישוק האחורי.

את הכיוון ביצעתי על הריצפה כאשר חבר מחזיק את ההגה ישר ומונע ממנו לזוז.

לדעתי הכיוון יצא מוצלח מאוד מהסיבות הבאות:

1. ההגה ממורכז היטב

2. לפני כן כאשר הייתי מבצע סיבוב עם הגה מופנה עד העצר, הייתי שומע שיש צמיג שנגרר קצת על הריצפה, כעת הכל שקט.

3. הרעש מהצמיגים הקידמיים, שכתבתי עליו כבר לא פעם בשירשור הזה, פחת ונהיה עמום יותר. תוצאה מפתיעה למדי. יכול להיות שזה פסיכולוגי, אבל היום ביצעתי נסיעה בינעירונית ארוכה עם פודקאסט ברמקולים והרגשתי זאת היטב.

לפני כן היה לי חשש שהפרונט לא מכוון ב100%, גם ראו את זה טיפה בצמיגים. כעת אני שקט לגמרי בנושא הזה.

 

נשתמע עוד מעט בטיפול 275...

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כוון פורנט עשית? חוץ מכוון גלגלים קדמיים דרך תברגי התפוחי הגה הקצרים, איזה עוד כוונים בצעת או אפשר לבצע?

 

למיטב ידיעתי אין כיוונים נוספים שניתן לבצע ברכב הזה חוץ מהתכנסות אופנים. וזה מה שבוצע.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כוונת לאפס אני מניח.. זה הנתון יצרן?

 

לא אפס, כפי שכתבתי שלפתי את נתון היצרן מאוטודאטה וכיוונתי לפיו. נתון יצרן הוא התבדרות של 0.35 מעלה (פלוס מינוס 0.15), וזה מה שבוצע.

אגב לכוון לאפס לא הופך את התהליך לפשוט יותר, כי האחוריים בהתכנסות של 0.93 מעלה.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו כיוון מקביליות - בעבר הייתי משתמש בסרט מדידה רגיל ("מטר") ומודד מהחלק הפנימי של הצמיג (בנקודה מסויימת, קבועה) לחלק ממול.

זו שיטה קשה ולא הכי מדוייקת בעולם אבל עבדה. בעבר גם יצא לי לכוון באמצעות מדידה מחריצי הסוליה בצמיג L לחריצי הסוליה בצמיד R, גם כן לא הכי קל אבל עבד יפה.

 

מזה כמה שנים שיש לי מד מרחק לייזר (מכשיר מדוייק להפליא), ליקטתי עוד 2 פריטים שעוזרים לי לקבוע את הגובה מהרצפה ואת מקביליות הגלגלים.

 

1. מד מרחק לייזר (בוש).

2. 2 קופסאות רובה ריקות (1 ק"ג)

3. 2 חתיכות עץ ישרות (כמו של פרגולות, באורך של בערך 60 סמ כל אחת).

 

אני מניח בכל צד קופסא של רובה (בערך 15-17 סמ גובה) ועליה קרש ישר (מוצמד לצמיג) . הקרשים הם מסוג אלו שמשמשים לפרגולה (15X3 או 15X4) ומספיק להצמיד אותם אחד לשני רק בשביל לוודא שהם מקבילים ולא מעוותים.

את המדידה אני עושה עם המד לייזר מוצמד לחלק הפנימי של הקרש, בחלק שלפני הצמיג ובחלק שמאחורי הצמיג.

המדידה הזו (והכיוון באמצעותה) הוכיחה את עצמה כבר כמה פעמים - הן בפעמים שעשיתי כיוון ולאחר תקופה ארוכה הרכב עלה על מכשיר מדידה ונמצא פיקס, וגם לאחר שפעם אחת החלפתי זרוע הגה וכיוונו לי את המקביליות באופן מדוייק ע"י לייזר, ובמדידה בבית (באמצעים שלי) מצאתי מקביליות מושלמת על המד לייזר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

היום, באיחור קל, בוצע טיפול קטן והרכב עבר טסט.

 

הפעם באופן נסיוני שמתי את השמן של מוביל1 (תמונה למטה) בצמיגות מעט גבוהה יותר ממה שאני שם בדרך כלל.

בנתיים לא מורגש שום הבדל.

 

בנוסף החלפתי היום תושבת גיר עליונה. לא כי היה צריך, אלא סתם כי התחשק לי, התושבת המקורית יצאה שלמה לגמרי ולא מרגישים שום הבדל ברכב לאחר ההחלפה.

 

הטסט השנתי עבר חלק, למעט החלפת מספר קידמי, שהיה במצב זוועתי ובנינו דרש החלפה כבר לפני שנתיים.

 

20190622_090419.jpg

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

15K קילומטר נוספים עברו, השעון מראה 291K והגיע הזמן לטיפול נוסף.

חזרתי לשמן הקודם שהשתמשתי בו (וולווליין 0-30). אולי זה זיכרון סלקטיבי, אבל יש לי תחושה שהמנוע עבד איתו שקט יותר בהנעות קרות, מאשר השמן של מוביל. עוד ניראה.

היה לי בתוכנית להחליף בלמים קידמיים בטיפול הזה, אבל לאחר הורדת גלגלים, הוחלט לדחות את ההחלפה לטיפול הבא. בנתיים החלפתי רק נוזל בלמים.

 

לקראת החורף הוחלפו זוג צמיגים קידמיים של "שנה טובה" , וזוג מגבים של הדר רוזן. וטפו טפו טפו אין צורך בשום דבר נוסף.

צריכת הדלק ממשיכה לעמוד על 20-22קמ לליטר (תלוי בתוואי ובמזגן).

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, מה עם צילום של קילומטראז' מלוח השעונים, הבנתי שנעשה טרנדי לפקפק באמינות הנתונים כשמדובר באוטו צרפתי.
לא כשזה הרכב של יגאל... הוא מטופל בכפפות משי ;) חוץ מזה שמדובר ביחידת הנעה מצויינת שנדיר למצוא מטופלת טוב בארצנו.

יגאל, עקפת אותי בסיבוב יא נהג מונית... כיף לעקוב :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, מה עם צילום של קילומטראז' מלוח השעונים, הבנתי שנעשה טרנדי לפקפק באמינות הנתונים כשמדובר באוטו צרפתי.
צודק, מחילה.

כבר התגלגלו להם כמה קילומטרים מאז הטיפול, אבל הנה התמונה מהיום 0de296d13a0a53199473480391afcc72.jpg

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15K

חזרתי לשמן הקודם שהשתמשתי בו (וולווליין 0-30). אולי זה זיכרון סלקטיבי, אבל יש לי תחושה שהמנוע עבד איתו שקט יותר בהנעות קרות, מאשר השמן של מוביל. עוד ניראה.

אשמח לשמוע עידכונים בנושא.

 

האם מדובר בשמן הזה ?

https://www.autostore.co.il/product/%d7%a9%d7%9e%d7%9f-valvoline-synpower-0w30-env-c2-5l-html/

 

מצד אחד 0W30 נשמע לי סופר-דליל למנוע דיזל או בנזין, מצד שני - היי, זה עובד טוב !

 

במוסך הרשת נאמר לי היום שככל הנראה ימשיכו עם שמנים בצמיגות 5W30 ולא 0W30 (לא יודע למה, לעיתים זה גם עניין של מלאי ולא בהכרח צורך טכני) והפחד שלי שהעליה בצמיגות תעשה פחות טוב למנועים (או שאני סתם פרנואיד).

אני בכל מקרה ממשיך מהטיפול הבא לטפל עצמאית ואני רוצה לוודא שאני לא עושה שום נזק למנוע אם אני ממשיך ב 0W30.

 

באיזו צמיגות השתמשת בטיפול האחרון לפני הנוכחי ? 5W30 ? או שהשתמשת עדיין ב 0W30 אבל של מוביל ?

 

אצלי הרכב עבר כבר 3 טיפולים עם 0W30 ואין תלונות (ואם זה טוב, אז למה לא להמשיך ? או שיש סיבה מספיק טובה לעבור ל 5W30 ?).

לפי מערכת היצרן ומספר שילדה - עדיין כתוב "0W30" ותקן "2312" (ללא אופציה לצמיגות אחרת).

השמן הנ"ל (בלינק) הוא בדיוק מה שהאוטו שלי צריך. אם הוא מומלץ וטוב, אשמח לקחת אותו בחשבון לטיפול הבא.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפספס וחמק ממני הפוסט הזה. הרכב הזה נשמע תענוג אמיתי מכל היבט :)

 

איזה כיף של מומנט בסל"ד כזה נמוך למרות ה110 הצנועים.

 

ברכישה הבאה שלי המאפיין הזה הולך להיות הפרמטר הראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לשמוע עידכונים בנושא.

 

האם מדובר בשמן הזה ?

https://www.autostore.co.il/product/%d7%a9%d7%9e%d7%9f-valvoline-synpower-0w30-env-c2-5l-html/

 

מצד אחד 0W30 נשמע לי סופר-דליל למנוע דיזל או בנזין, מצד שני - היי, זה עובד טוב !

 

 

איציק

היי איציק, אכן זה השמן המדובר. זה השמן ששמתי מאז שהרכב אצלי, חוץ מהקיץ האחרון שהחלטתי לנסות את ההמלצה של לובינסקי בניסוי השמנים שהתארגן במפגש איתם

.

אני לגמרי איתך בכל ההתלבטויות הללו, מצד אחד הרכב יצא משערי המפעל עם הנחיה ל0-30 וכך היה למשך 8 שנים.

מצד שני ישנו מסמך רישמי של לובינסקי, מהשנה האחרונה, שמאשר את ה5-30.

מצד שלישי, כל האישורים הללו ל5-30 הגיעו בתיזמון מושלם עם תחילת הייצוג של מוביל1 על ידי לובינסקי (טלרון), ומשום מה למוביל1 אין שמן 0-30 עם התקן של PSA.

 

מהימים האחרונים אני משוכנע שאכן המנוע שקט יותר בהנעה קרה עם ה0-30. מדובר בעדות שמיעה סובייקטיבית לגמרי שעלולה להיות מושפעת מגורמים פסיכולוגים, לכן יש להתייחס לזה בהתאם. אבל אני לעצמי החלטתי שאני ממשיך עם ה0-30.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 259 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...