Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בC4 HDI בציר 2011, או צרפתיה שלישית גלידה


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 8.6.2020 בשעה 23:55, מלטבשי כתב:

מה עם עניין הדליפת גז של המזגן?

חי עם זה בשלום.. ממלא גז פעם בחודש. עבודה של כמה דקות בחניה.

 

אתמול ביציאה מאילת עצרתי לתדלק והרכב סרב להניע, כל הסממנים הקלאסים של מצבר גמור.

דווקא ביום הזה, מכל הימים, הוצאתי את הבוסטר מהרכב כשרוקנתי את הבגאז' לפני הנסיעה.

בחור נחמד עזר לי עם הבוסטר שלו ומשם נסעתי הבייתה. שעה אחרי זה הרכב הניע, נסעתי לתל אביב, בלילה חזרתי והמצבר עשה את העבודה.

היום בבוקר שוב לא מניע. בקיצר הגיע הזמן למצבר חדש.

הלכתי למשווק של טלרון בבאר שבע (דוד לוי חלקי חילוף) ורכשתי מצבר סטארטאפ 74 אמפר שעות בעלות של 500 ש"ח.

לפני כן היה מותקן ברכב מצבר 60AH שעבד היטב 4 שנים, אבל הוא לא היה ממש בגודל של התושבת.  ה74AH מתאים היטב לתושבת ולכן החלטתי לשים אותו.

 

כמה וכמה אנשים אמרו לי "לך לאוטודיפו, יש מחירים טובים על מצברים". אז באוטודיפו רוצים על אותו מצבר בדיוק 680 ש"ח. כך שאל תלכו לשם על עיוור, בלי איזה מבצע מיוחד, מחירי המצברים שם לא להיט בכלל.

 

חייב לציין לטובה את הבוסטר של שיומי 70mai, הניע היום את הדיזלית מספר פעמים בלי מאמץ..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לעניין הדליפת גז, במשפחה יש לנו רכב זהה רק עם הגיר הרובוטי (ובערך שליש מהקילומטראז׳) שגם סבל מאותה בעיה.
בסופו של דבר הוחלף המדחס באחד משופץ, אם אני לא טועה זה היה סביב ה-1000₪.

יתכן ומדובר בבעיה סדרתית של הדגם?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Igalz כתב:

חי עם זה בשלום.. ממלא גז פעם בחודש. עבודה של כמה דקות בחניה

רכשת לבסוף חומר אוטם כדי לנסות לסגור את הדליפה?

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Igalz כתב:

(דוד לוי חלקי חילוף)

 

יותר רווחי מלהיות חבר כנסת. 

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, מלטבשי כתב:

רכשת לבסוף חומר אוטם כדי לנסות לסגור את הדליפה?

ניסיתי את החומר, הסתבכתי קצת עם המזרק שלו, כניראה שלא הצלחתי להכניס את כל החומר, נכנס סביבות חצי כמות, אולי פחות. לא ראיתי שינוי משמעותי, אבל כאמור כניראה שאני הוא זה שלא בסדר. אולי אעשה עוד נסיון.

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Igalz בפעם הבאה שאתה במרכז, תעבור דרך עופר קצב במושב גנות - הוא משפץ מדחסים בעצמו באופן מאד מקצועי ואיכותי ובמחיר נח. איש מזגנים מקצועי ובכלל בחור נחמד. 

 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את עופר ואת המוניטין שלו, רק שזה לא המדחס. 

אתה וודאי יודע (כי חפרתי על זה למוות) שאצלי הדליפה ביחידה הפנימית, מאייד, וההחלפה שלה זה סרט בוליוודי

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אולי תתפוס לך איזו שבת פנויה, נקשקש, נדסקס ונחליף מאיידים וקלאצ'ים. תהיה בן אדם יגאל.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 אתמול בשעה טובה הרכב עבר טסט ללא שום ריג'קטים. 👑

 

במסגרת ההכנה לטסט החלטתי להחליף סט בלמים קידמיים, רפידות וצלחות. 

יש לציין שהרכב אצלי 74 אלף ק"מ, ואני לא נגעתי בבלמים שלו מעולם. בבדיקת בלמים הראשונה שעשיתי אחרי הקניה הבלמים לא ניראו לי חדשים בכלל, לכן להערכתי הבלמים הללו עברו מעל 100K ק"מ, אבל אין לי מושג כמה בדיוק. 

spacer.pngspacer.png20200618_105136.thumb.jpg.cf53cfe89b26fc70c89ac699351e7166.jpg20200618_110716.thumb.jpg.414021d7bdaebd94940a0880107704d3.jpg20200618_110732.thumb.jpg.20321a74f8de49176d3f3f1e5ef4102c.jpg

 

ניתן לראות שמבחינת הרפידות ההחלפה לא הייתה סופר דחופה ועוד ישנו חומר .

השחיקה של הרפידות לא אחידה וכמובן פיני הציפה זכו לניקוי וגירוז כנידרש.

הסיבה האמיתית שבגללה החלפתי את הסט היא המדרגה הנוראית שנוצרה בצלחות, וכמובן השריקות שהתלוו אליה. כל בלימה נשמעה כמו בלומפילד בזמן גול.

 

20200618_105122.thumb.jpg.5c8024f3dbcf2bd7d6a4c14a74d72796.jpg20200618_105106.thumb.jpg.0bbf6def71fc196dd48fef8e968ff9cb.jpg

 

הורכבו זוג צלחות זוג צלחות של ברמבו וסט רפידות של רמסה, הכל נרכש אצל אבי חלפים ברחובות, עלות הסט 430 ש"ח.

 

20200618_110056.thumb.jpg.0befd3e7fe73129c510f730587e59437.jpg

 

בסיום העבודה החלטתי לבדוק מה מידת השחיקה בצלחות הישנות, וירדתי למטה עם מיקרומטר לביצוע מדידה.

20200618_165228.thumb.jpg.aae864553cf97ec14e97d609cda3ea0f.jpg20200618_165048.thumb.jpg.1eda4497b40b55f8f67a93c43a63116e.jpg

 

לתדהמתי גיליתי שהצלחות ירדו בעובי אל מתחת ל23 ממ. מדובר ב3 ממ מתחת לצלחות חדשות, ו1ממ מתחת למינימום המותר. בהחלט טוב שהחלפתי וחבל שלא החלפתי קודם.

 

מאז ההחלפה הרכב עבר כ 300 ק"מ, הבלמים שקטים ובולמים היטב.

 

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

תוספת קטנה עבור מי שמתכנן להחליף בלמים קידמיים ברכב הזה, 

לטובת ההחלפה נדרשים כמה כלים שלא נפוצים בכל ארגז כלים.

לטובת שיחרור פיני הציפה נידרש אלן 7 ממ. זו מידה שלא מגיעה ברוב הסטים של מפתחות\בוקסות אלן. אני בזמנו רכשתי בוקסה כזו בניפרד לטובת קאליפרים של מזדה 3. לא נתקלתי ברכבים נוספים עם המידה הזו.

לטובת שיחרור הגשר מהנאקל נדרשת בוקסה טורקס נקבה E16.

הדיסק עצמו תפוס עם זוג בירגי טורקס T25.

שאר הכלים הדרושים סטנדרטים לגמרי, מברג שטוח לשיחרור הקפיץ שתופס מכלול הבלם אל הגשר, מכווץ קאליפר, גריז מתאים, מברשת פלדה וכמובן ספריי בלמים לניקוי החלקים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק אוסיף שאת הבוקסה E16 הזאת אי אפשר ככה סתם לקנות בכל חנות כלי עבודה, אלא רק במקומות מאוד ספציפיים שמחזיקים כלי עבודה לרכב. לא מובן למה החליטו להשתמש בזה דווקא...

 

 

20200619_210706(1).thumb.jpg.f787e5a8c0d2af19fa835d560ed791a9.jpg

 

20200619_210657.thumb.jpg.d635fd9c2d2a21e7000c63c96dec01e8.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק מה שהיה עם הברקסים שלי. ככה זה כשנוסעים בידני עם ראייה קדימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

השעון מראה 306K והגיע הזמן לטיפול תקופתי נוסף. 

היום היה לנו בתפריט

1. פילטר סולר

2. פילטר אויר

3. פילטר שמן

4. שמן מוטול ספסיפיק 0W-30

5. תושבת מנוע עליונה

6. אגן שמן

 

רגע מה? למה שמשהו יחליף סתם ככה אגן שמן?

מאז הטיפול הראשון שעשיתי לרכב ההברגה של בורג ריקון שמן הרגישה לי עייפה.

לאורך זמן מצבה הלך והחמיר עד שבטיפול האחרון כבר לא ניתן היה להדק את הבורג.

אגן שמן חלופי רכשתי כבר לפני איזה שנה וחצי כי צפיתי את הכשל של ההברגה הזו. נכון שיכולתי ללכת לבעל מקצוע ולשקם את ההברגה הסוררת, אבל אגן שמן חדש עלה לי 130 שקל באיביי, שזה כניראה חצי ממה שהייתי משלם לבעל מקצוע, בנוסף את ההחלפה אני יכול לעשות בסופ"ש בכיף שלי ולא להתרוצץ בין בעלי מקצוע על חשבון זמן עבודה.

פירוק אגן השמן ברכב הזה פשוט למדי, סך הכל נדרש להוריד מסנן חלקיקים (שני חבקים וניתוק צינור), להזיז הצידה צנרת פליטה, לפתוח 15 ברגי 8ממ ועוד 2 אומים 10ממ, ולבסוף להלחם קצת עם הסיליקון שמדביק אותו לבלוק.

האגן בידינו

20200814_112849.thumb.jpg.26a0b0a7ddf2759739e1e80906ba5a64.jpg

 

שמחתי לגלות שהמנוע נקי מאוד מבפנים, אין שום משקעים

20200814_112919.thumb.jpg.222a2740044f42b702c75f89b429ff3b.jpg20200814_112911.thumb.jpg.2c28fc4b2c65281118cf926656db2a35.jpg

 

גם המסנן חלקיקים ניראה נקי למדי בעין בלתי מזויינת

20200814_112817_1.thumb.jpg.cfafaa53698a99d836d1910fe1efa28c.jpg

 

סגירה בסדר הפוך. מנקים את הסיליקון הישן מהבלוק, שמים שיכבת סיליקון אטמים על האגן החדש.

את הברגים והאומים של האגן מהדקים ל12 ניוטון מטר, את החבקים של מסנן החלקיקים מהדקים ל25 ניוטון מטר.

 

 

 

לנושא תושבת מנוע, התושבת הישנה הייתה עדיין שמישה, אבל הרגישו כבר את העייפות שלה. היו מעט סדקים בגומי, הגומי שקע קצת, ועבודת המנוע הורגשה בתא הנוסעים. לא ברמה שפוגעת במיוחד באיכות הנסיעה, אבל הורגשה.

את התושבת החדשה רכשתי בהזדמנות מבחור שטען שסוגר חנות חלפים ונפתר ממלאי. 550 ש"ח לתושבת מקורית.

20200814_112859.thumb.jpg.9513d6b132387dbb11a5c37e6bd4d830.jpg

 

זה לא פילטר במצלמה, זה צילום מתחת לשימשיה :)

עם התושבת החדשה המנוע לא מורגש כלל, לא בעמידה עם מזגן, ולא בהאצה תחת מאמץ. תענוג.

 

זהו להיום.

  • אהבתי 5
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, ProCC כתב:

יגאל אשמח לדעת איך אתה ממלא גז בבית ?

רכשתי שעונים ובלון. את המילוי אני מבצע סוג של "לפי עין"

בגדול על פי טבלה של R134 דוגמת זו

Temp-pressure-chart-33776F1.jpg

 

פשוט מפעיל את המזגן על קירור מקסימאלי ומפוח במהירות הכי גבוהה, וממלא בהדרגה עד שהלחץ הגבוה מגיע לתחום התחתון שמופיע בטבלה עבור טמפרטורת הסביבה.

לרוב אני מבצע את המילוי בשעות אחר הצהרים, בצל, טמפרטורת הסביבה בערך 30 מעלות, כך שאני פשוט ממלא ל250PSI וזהו.

 

 

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...