Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בC4 HDI בציר 2011, או צרפתיה שלישית גלידה


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 259 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אצל פרונט ארביב הייתי עם שני רכבים - ואחת מהן היתה האוונסיס 

 

כשקניתי את האוונסיס היא סחבה לאחד הצדדים וזה היה ישר אחרי הרכישה - חזרתי אליהם שלוש פעמים - ופעמיים שחזרתי הם אמרו שהפרונט פיקס. 

בשלישית הם אמרו אתה צריך לבדוק את הצמיגים. 

 

מגיע לפנצ'ריה - דרך הדופן של אחד הצמיגים הבן אדם העביר את האגודל כאילו שהדופן היתה חמאה - ואני נסעתי על הצמיגים האלה מספר ימים - אין לי מושג (לאיציק בטח יש מושג לגבי איך אני נוהג) איך לא היתה תאונה. 

 

הוחלפה דאז רביעייה במקום. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.2.2022 בשעה 14:33, איציק נ. כתב:

איזון גלגלים אני עושה בתקריה.

 

כיוון גלגלים אני עושה בבית עם מד לייזר. אני משתמש ב-2 פרופילים ישרים לחלוטין של מוטות ברזל 40X40ממ באורך של כ 60-80 ס"מ ובנוסף ב 2 אלמנטים זהים בגודלם להגבהה של המוטות, ומד לייזר דיגיטלי.

כל אלמנט הגבהה מונח בצמוד לגלגל, ומעליו אני מניח את הפרופיל ומצמיד לגלגל. ככה אני מקבל 2 "מקבילים" וזה מקל עליי את המדידה.
 

זה קל ומהיר ונותן לי אינדיקציה תוך דקות בודדות אם החלק שהחלפתי או פירקתי והרכבתי, פגע בכיוון המקבילי של הגלגלים.

 

איציק

+1 מערכות פרונט מקפרסון לא השתנו בעשרות השנים האחרונות, אין בזה שום דבר.

כיוון TOE אני עושה כיוון עם 2 פנלים ארוכים של קרמיקה וסרט מדידה.

במקרים מיוחדים אני עושה עם חוט בנאים כמו אבי ז"ל.

לכיוון קאמבר יש לי כלי ב 90 ש"ח מאיביי.

המכוניות לא מושכות, לא "אוכלות" צמיגים ועוברות טסט כמו גדולות.

לעתים רחוקות אני הולך לאבי, "מוסך הציר" בסגולה מומלץ מאוד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בתחילת החורף שמתי לב שהנעילה של דלת אחורית שמאלית לפעמים לא נפתחת יחד עם שאר הדלתות. משיכה בידית הפנימית פותחת את הדלת אבל כניראה שהמנוע החשמלי של הנעילה התחיל להתעייף ופותח פעם כן פעם לא. דווקא בנעילה לא הייתה בעיה באופן מפתיע.

בדיקה קצרה באיביי הראתה שניתן לרכוש מנוע משומש ממזרח אירופה בסכום זניח של 105 שקלים כולל משלוח.

אתמול הורכב המנוע נעילה המדובר, עבודה יחסית פשוטה של שעה סך הכל.

לא צילמתי תמונות, ובאופן מפתיע גם לא מצאתי הוראות עבודה בספרות יצרן, אבל אנסה לתאר פה בקצרה את התהליך:

  1. מפרקים את חיפוי הפלסטיק של הדלת
    1. פותחים 3 בירגי טורקס בהיקף של הדלת
    2. בורג טורקס נוסף מתחבא בתוך ידית האחיזה של הדלת
    3. מסירים במשיכה את מסגרת ידית הפתיחה הפנימית
    4. מסירים במשיכה את כיסוי הפלסטיק המשולש בחלק האחורי של החלון
    5. מושכים לאט ובנחישות את חיפוי הדלת בחלק התחתון שלו עד שכל הקליפסים מתנתקים מהדלת ומסירים את החיפוי לכיוון למעלה.
  2. פותחים בזהירות את ההדבקה של החיפוי הרך (חומר מוקצף) בפינה שמסתירה את מנעול הדלת, מספיק לפתוח כ 20 ס"מ לכל צד.
  3. פותחים 2 בירגי 10ממ של מסילת הפלסטיק של החלון. הבורג העליון מוסתר מאחורי מדבקה מרובעת שחורה. אין צורך לפתוח את הברגים עד הסוף, מספיק כמה כריכות וניתן להסיר את המסילה. מסילת הגומי נשארת במקומה ולא מפריעה במיוחד, ניתן להסית אותה הצידה.
  4. מנתקים את הכבלים של המנעול מידית הפתיחה החיצונית וידית הפתיחה הפנימית.
  5. פותחים שני בירגי טורקס של המנעול. ישנו גם קליפס פלסטיק שמחזיק את המנעול, צריך לאתר אותו במישוש תוך התבוננות במנעול החדש.
  6. מובילים את המנעול החוצה מתוך הדלת תוך ניתוק המחבר החשמלי. הכבל של הידית החיצונית קצת מסתבך ביציאה וצריך לעזור לו.
  7. מכניסים את המנעול החדש, תוך הובלת הכבל של הידית החיצונית מאחורי מסילת הגומי של החלון.
  8. מרכיבים הכל בסדר הפוך לפירוק.
  9. מודאים שהחלון נע חופשי במסילה שלו ושהנעילה המרכזית עובדת כנידרש.

קצת תמונות של המנעול

image.thumb.png.db35590818b58a4666da6d4081a9238f.png

image.thumb.png.4f6a194057f8c85f7f0a0c14f5ac69e3.png

image.thumb.png.7237fe9e3fba084bcf3ec7fee11d50ee.png

  • אהבתי 2

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פלסטיקה ועוד פלסטיקה. עבודה יפה. חייב לציין שהכפכפי אצבע שוס אבל מידה אחת גדולה מידי לא?

 

אכן מראות קשים

  • מצחיק 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, lanosforce כתב:

חייב לציין שהכפכפי אצבע שוס אבל מידה אחת גדולה מידי לא?

לא כפכפי אצבע, סנדלי שטח. אפשר להוריד מידה, אבל אז אתה דופק את האצבעות בסלעים.

whatever floats your boat

  • אהבתי 1
  • מעניין 2

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

עידכון תקופתי

עברה שנה, ובדיוק 10K ק"מ מאז הטיפול הקודם.

מד הקילומטראז' עומד על 344K. בוצע טיפול קטן סטנדרטי, שמן מנוע, פילטר שמן, פילטר מזגן.

צריכת הדלק לא השתנתה ועומדת על כ22 קילומטרים לליטר.

כיוון שיש בבית רכב שני ואופנוע, הרכב הנ"ל הפך לסוג של רכב סופ"שים לנסיעות ארוכות. באמצע השבוע הרכב לרוב עומד, וניתן לראות את זה על פי הקילומטראז השנתי שנחתך פי 3 לעומת שנים קודמות. גם העובדה שהיום אני גר במרכז וקודם גרתי בדרום עוזרת לשינוי הזה.

  • אהבתי 4

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

המונה מראה 348k ק"מ והטסט מתקרב, דווקא עכשיו משהו שם במתלים התחיל להשמיע נקישות מעצבנות בנסיעה עירונית. אחרי כמה ימים של נסיעות וטיולים במזג אויר המהמם שיש לנו בתקופה האחרונה הנקישות התגברו והפכו למערכת תופים שמנגנת לה בעיקר בכבישים עירוניים. אבחנה מבדלת כבר מההתחלה גרמה לי להבין שמדובר במוטות קישור למוט מייצב, אפילו לא השקעתי זמן להרים את הרכב.. בלי לחשוב פעמיים, קפצתי לדוד איביי והזמנתי מלטביה 4 מוטות חדשים של trw במחיר של זוג סינים פה בארץ. למה 4? כי גם לאישה יש סיטרואן, אם כבר אז כבר :)

אתמול מצאתי 20 דקות פנויות, והשקט חזר. הרכב מוכן לטסט.

IMG-20230518-WA0041.thumb.jpeg.6dfc2bade6633d3da3b9a3678f1be086.jpeg

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

לא זכור לי שמכשילים על זה בטסט, אבל בהחלט השקט אחרי התקתוקים האלה שווה הכל

  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

היום בנסיעה מנהריה לראשון לציון קרה האירוע המכונן הבא

 

 

20230811_170950.thumb.jpg.520295a483e9b171aa6b727b3ef3acda.jpg

 

20230811_171102.thumb.jpg.b0a6740f6a4e1d7ad48143e1817dc794.jpg

 

ציפיתי להגיע לרגע הזה הרבה קודם, אבל כפי שכבר ציינתי בהודעות הקודמות בשנתיים האחרונות הרכב לא נוסע הרבה ומשמש בעיקר לנסיעות בינעירוניות בסופי שבוע.

נורת הסרוויס שדולקת זה בגלל נורת DRL שנשרפה, תוחלף בהמשך השבוע. למזלי ברכב הזה נורות החנייה\DRL זהות לנורות ברקס פשוטות במרבית הרכבים, קל וזול להחליף אותן.

 

לפני שנה וחצי בערך החלפתי מנעול דלת אחורי שמאלי שהפסיק להפתח עם הנעילה המרכזית (ראה כמה הודעות אחורה). בחודשים האחרונים שמתי לב שהדלת האחורית ימנית התחילה לסבול מאותם סימטומים. הוזמן שוב מנעול משומש ממזרח אירופה בעלות של כ120 שקל. ולפני יומיים הוחלף. כעת אני כבר מנוסה אז ההחלפה טסה ותוך פחות מ50 דקות של עבודה רגועה הדלת כבר הייתה מורכבת עם המנעול החדש. מעניין מה השעתון יצרן לעבודה הזו :)
20230809_181903.thumb.jpg.abd724675f547031270354b0a6b3998a.jpg

  • אהבתי 4

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 259 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...