Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנתיים עם BMW X3 2012 - עלויות אחזקה


Cadillac58
שימו לב! השרשור הזה בן 2019 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני את החישובים האלו עשיתי לפני כעשור ועזבתי את רכבי הליסינג לטובת רכבי פרימיום.

ראשית צריך לזכור את החוק הבסיסי - רכב הוא לא השקעה. הוא הוצאה. תמיד !!!

שנית, על פניו עשית עסקה טובה שמתאימה לחובב רכב. בממוצע אתה צודק. גם אני בסה"כ מבחינת הוצאות נמצא במקום טוב יחסית למשפחתומטית חדשה או רכב ליסינג. אבל מבחינת הנאה, כמובן שנהנה יותר וזה שווה יותר בכסף, וכנראה גם סיכון.

כמובן שיהיו כאלו ש"יפלו" עם רכב פרימיום וידרשו להוצאות גבוהות. אבל... במומצע ולאורך השנים החישוב שלך (ושלי) עובד.

מי שרוצה "להסתכן" לזמן קצר, מגדיל את הסיכון, בדיוק כמו בבורסה.

מי שיש לו אורך נשימה, ומחליט להתנהל לאורך זמן באופן של קניית רכב פרימיום בן שנתיים שלוש, יעשה זאת פעם פעמיים, שלוש וימשיך לאורך השנים, החישוב יעבוד. אולי עם רכב אחד הוא "יפול" אבל האחרים יאזנו את זה.

שוב, מי שמסתכל רק על הכסף, שלא יקח את הסיכון ומצד שני לא יהנה בכביש ובנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תחליף מצויין יכול להיות האח הקטן הבמוו x1 החדש, הוא לא פחות מרווח

אתה טועה לגמרי, בטח כשמדובר במרווח מאחור.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הX1 צפוף מאחור יחסית לX3, אך לא צפוף מאוד, אני דווקא התרשמתי מהגודל

במושב האחורי וציפיתי לפחות. הוא עמוק, נמוך יש הרבה מקום לראש ולגבוהים.

2 מבוגרים ירגישו בנוח ביחד עם ילד קטן. ההבדל הוא במרווח הברכיים ולעומת

הX3, הרבה רכבים מרגישים צפוף , הX3 פשוט נדיב מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתרשמות שלי מה- x1 וה- x3 הייתה מהירה (הגעתי בשביל המיני קאונטרימן) אבל היא בוצעה מיד אחד אחרי השני והיא הספיקה בשביל הגעה לתובנות ולכן אני חושב שהיא נכונה, אבל ייתכן שבבדיקה ארוכה יותר ההתרשמות תהיה אחרת.

 

אני התרשמתי שמרווח הרגליים במושב האחורי של ה- x1 דומה ל- x3 והמושב האחורי גבוה יותר ושל ה- x3 נמוך יחסית.

 

אם כבר ישנה נחיתות מסויימת של ה- x1 אולי היא ברוחב הפנימי.

 

אל תשכחו שב- x3 הנעה אחורית ובעיקר מנוע אורכי שתופסים הרבה מקום מהאורך הכללי על חשבון המרווח הפנימי.

 

ב- x1 ההנעה קדמית והמנוע רוחבי וכך יש ניצול טוב יותר של אורך המרכב ובכלל התרשמתי שהתכנון מאד מוצלח מבחינת ניצול המרחב הפנימי אפילו יחסית לג'יפונים אחרים בעלי הנעה קדמית ומנוע רוחבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא מתווכח אתך לגבי הX1, וטוען שהיא לא מרווחת. הנעה אחורית או לא, הX3 מרווחת מאוד (והחדשה מסתבר שאפילו יותר), בוודאי לעומת הX1. כמו שאמרת, ההתרשמות שלך היתה מהירה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא מתווכח אתך לגבי הX1, וטוען שהיא לא מרווחת. הנעה אחורית או לא, הX3 מרווחת מאוד (והחדשה מסתבר שאפילו יותר), בוודאי לעומת הX1. כמו שאמרת, ההתרשמות שלך היתה מהירה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

אין לי מושג מאיפה אתה שואב את זה, אבל ה-X3 לא מרווחת משמעותית מה-X1 ואת זה גם המטר מאשר (כן כן, אותו אחד שאני לוקח לכל סוכנות)..

ובאופן כללי, גם ה-X3 ובוודאי שה-X1 לא מרווחים.

לצורך העיניין טיגואן מרווח הרבה יותר מ-X3 (במושב האחורי).

ה-3008 מרווח הרבה יותר מה-X1.

ובעצם כמעט כל ג'יפון יהיה מרווח כמעט כמו ה-X3 ויותר מה-X1 במושב האחורי.

לא מאמין, תבדוק בעצמך.

ה-X3 מרשים מבחוץ (האמת שלדעתי גם זה לא אבל זה נתון לוויכוח) אך ממש לא מרווח במיוחד מבפנים.

 

לגבי ירידת הערך, נראה מאוד תמוה הסיפור.

רכב פרימיום מזדקן שיורד פחות מיפנומטית זה בהחלט חריג.

יכול להיות שזה "תיקון" לאחר ירידת ערך גבוהה במיוחד בשנים הראשונות?

בכל מקרה זה ממש לא אופייני ובדר"כ ירידת הערך של ריכבי פרימיום, ועוד יותר של רכבי יוקרה, נשארת גבוהה גם לאחר שלוש שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ALONJP

 

הQ5 של האודי לא מרווח יותר מהX3 שלי, הקיה ספורטאז החדש, איננו יותר מרווח

...לא יודע איזו השוואה אתה עושה ולאיזה רכב?

לא נסעתי על טיגואן, אבל נסעתי על הרבה אחרים.

הX3 2013 שלי מרווח מאוד ליושבים מאחור...בטח ובטח ששני מבוגרים יושבים ויש מקום

חופשי לברכיים לראש לכתפיים.

אין לי מושג על איזה X3 נהגת או ישבת מאחור שאתה טוען ש"כמעט כל גיפון יהיה מרווח

כמעט כמו הX3".

הוא אחד המרווחים שאני מכיר וגם בגלל תכונה זו נמכר 2012 X1 מהדגם הישן ונקנה הX3

2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג לגבי ה-Q5, לא מדדתי אותו אך זכור לי שגם הוא לא הרשים אותי במיוחד מבחינת מרווח, כן יש לי מושג לגבי ה-Q3 וגם הוא צפוף יחסית מאחור.

את ה-X1 ו-X3 בחנתי בסוכנות לפני חודשיים.

את ה-X1 הקודם לא הכרתי אבל קראתי מבחנים ואכן הבנתי מהם שהוא היה צפוף מאוד מאחור.

ה-X1 גדול משמעותית ובלא מעט מבחנים אשר השוו אותו ל-X3 ציינו שהוא קצת מייתר את ה-X3 מאחר והרכב מרגיש כמעט אותו הדבר (מבחינת מרווח ונוחות).

הקיה ספורטז הוא בין הצפופים מהג'יפונים, בעיקר בברכיים.

הטיגואן הוא המרווח בחבורה וכל השאר בנייהם.

בפועל לא התרשמתי מה-X3 כרכב גדול במיוחד או מרווח בספסל האחורי.

לא זה הצד החזק שלו לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשרציתי לקנות את הX1 ,לקחתי אותו הביתה לסוף שבוע , רציתי קצת יותר מנסיעת מבחן.

הוא קטן משמעותית מה3 גם מקדימה וגם מאחור. ה1 יושב נמוך יותר, הוא קשיח יותר בעוד

הX3 ,רך יותר ונעים יותר לנסיעה, גם עם גלגלי 19 אינצ, אצלי. מי שעובר מהX3 לX1 ישר

מרגיש בצפיפות ולו רק להניח את הישבן מאחור או מספיק מבט חטוף, הX1 צפוף

בעיקר במרווח בירכיים, אבל לא מרגישים מועקה כל שהיא, נהפוך הוא, הוא ממש מספק,

אך לא יותר מדי...ה3 לא מקבל שום טענות מאלה שיושבים מאחור.

הX3 רוכן על מתליו בסיבובים אך ישיר מאוד ויש סממנים של הנעה אחורית יותר והוא 4X4

לא קבוע, אך מאוד מהנה לנהיגה ביחס לדומים לו (Q5).

שני רכבים ממש שונים.

אני לא רושם את דברי על מנת להתנצח או מסיבות אחרות, לא... פשוט

אני חושב שטעית ולא שהית זמן ממושך על מנת להשוות בינם.

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמריקאים מודדים כל דבר, כך שלא צריך להתווכח - יש עובדות. ה-X1 מרווח מה-X3 בכל מימד מלבד מרווח הכתפיים ליושבים מלפנים, בו הוא צר בסנטימטר וחצי). מרווח רגליים בשתי השורות, מרווח ראש בשתי השורות ומרווח הכתפיים מאחור עדיפים במקצת ב-X1, לעיתים אפילו ב-3 ס"מ.

 

http://www.thecarconnection.com/car-compare-results/bmw_x1_2017-vs-bmw_x3-series_2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המידע, אכן מאשש את מה שחשבתי והמושב האחורי גם גבוה יותר ב- x1 שזה מאד מוסיף.

 

דרך אגב בטלפון הסלולרי משום מה חסרים בקישור שהבאת השדות של מידות הפנים ועוד שדות ורק באייפד ראיתי את כל השדות.

 

אבל שמתי לב כעת במפרט הטכנו של ה- x1 באתר של במוו ישראל, כי האבזור הבטיחותי היחיד ב- x1 הוא התראה מסטייה מנתיב והתראה ובלימה אוטונומית וגם רק בדגמים היקרים יותר. חסר אבזור בטיחותי שאפשר לקבל היום ברכבים עממיים כגון בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור, תיקון סטייה מנתיב אקטיבית.

 

מאכזב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הבדיקה של מרחב הרגליים באתר האמריקאי הנ״ל, עשיתי השוואה בין רכבים נוספים כגון מאזדה cx5 (מהדגם הישן שיש לי אותו) וכן פולקסווגן טיגוואן ויצא שלמאזדה מרחב הרגליים הגדול ביותר מכל הדגמים לרבות דגמי הבמוו הנ״ל ולטיגואן הקטן ביותר, עכשיו אני יודע שהמצב בפועל הוא הפוך, למאזדה שלי מרחב רגליים אחורי די מצומצמם יחסית לג׳יפונים החדשים ולטיגוואן מרחב רגליים פשוט אדיר מאחורה.

 

לפיכך אני חושב שהנתונים באתר הנ״ל לא מייצגים לגבי מרווחי הרגליים (כנראה יש שוני בניצול בפועל של המרווח לרגליים שלא מתבטא בנתונים היבשים).

 

דרך אגב אני פעם פתחתי בפורום שרשור של מידות של מרווחי רגליים של רכבים שונים והגעתי למסקנה שהדרך הנכונה למדוד את מרווח הרגליים היא סכימה של שתי המידות, מרווח הרגליים האחורי והקדמי, שכן מידת מרווח הרגליים האחורית והקדמית מושפעות ממצבו של המושב הקדמי במרווח הרגליים הכולל מדוושות הרכב ועד משענת המושב האחורי.

 

המדידה של מרווחי הרגליים מבוצעת כאשר המושב הקדמי נמצא במצבו האחורי ביותר.

 

לצורך הענין אם המסילות של המושב הקדמי קצרות אזי הכסא הקדמי ינוע פחות אחורה ויתקבל נתון של מרחב רגליים אחורי גדול ומרחב רגליים קדמי קטן.

 

אם באותו הרכב ממש יתקינו מסילות מושב אחורי ארוכות, המושב הקדמי ינוע אחורה יותר ויתקבל נתון של מרווח רגליים אחורי קטן ומרווח רגליים קדמי גדול.

 

לכן הסכימה של המידות תתן את קנה המידה הנכון.

 

אבל גם אז מדובר בנתונים תיאורטיים שאינם מייצגים את המציאות כפי שציינתי לעיל (הסכימה של המידות הנ״ל מציבה את המאזדה כבעלת מרווח רגליים גדול משני הבמוו הנ״ל וגם מהטיגוואן שזה כאמור לא המצב בפועל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להציג את הדברים מזוית ראיה אחרת , נניח ורכשת רכב פרמיום בן 4 במחיר של מאזדה או מיצובישי חדשה, אני מסתכל על ההוצאות בעוד כמה שנים כי אני לא מחליף רכב כל 3 שנים, מה שאני בא להגיד שאחרי עוד 4 שנים מיום הקניה אתה נשאר עם רכב פרמיום בן 8 והרכב העממי סה"כ בן 4 ואז האמינות תהיה בבירור לרכב העממי , ורכב פרמיום בן 8 כמעט בטוח שכל תקלה תעלה הרבה יותר יותר מרכב אחר ויכולה להיות הההבדל בין נקודת שוויון להכרעה מבחינת עלויות.

דבר נוסף, למכור רכב פרמיום בן 8 ככל שיהיה שמור כנראה לא יקבל מחירון, לקנות היום רכב פרמיום שנת 2009 קשה לי להאמין שמישהו יקנה במחיר מחירון, זה לפחות המצב כיום של השוק.

 

זאת ההסתכלות שלי על הדברים.

אביב8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הבדיקה של מרחב הרגליים באתר האמריקאי הנ״ל, עשיתי השוואה בין רכבים נוספים כגון מאזדה cx5 (מהדגם הישן שיש לי אותו) וכן פולקסווגן טיגוואן ויצא שלמאזדה מרחב הרגליים הגדול ביותר מכל הדגמים לרבות דגמי הבמוו הנ״ל ולטיגואן הקטן ביותר, עכשיו אני יודע שהמצב בפועל הוא הפוך, למאזדה שלי מרחב רגליים אחורי די מצומצמם יחסית לג׳יפונים החדשים ולטיגוואן מרחב רגליים פשוט אדיר מאחורה.

 

לפיכך אני חושב שהנתונים באתר הנ״ל לא מייצגים לגבי מרווחי הרגליים (כנראה יש שוני בניצול בפועל של המרווח לרגליים שלא מתבטא בנתונים היבשים).

 

דרך אגב אני פעם פתחתי בפורום שרשור של מידות של מרווחי רגליים של רכבים שונים והגעתי למסקנה שהדרך הנכונה למדוד את מרווח הרגליים היא סכימה של שתי המידות, מרווח הרגליים האחורי והקדמי, שכן מידת מרווח הרגליים האחורית והקדמית מושפעות ממצבו של המושב הקדמי במרווח הרגליים הכולל מדוושות הרכב ועד משענת המושב האחורי.

 

המדידה של מרווחי הרגליים מבוצעת כאשר המושב הקדמי נמצא במצבו האחורי ביותר.

 

לצורך הענין אם המסילות של המושב הקדמי קצרות אזי הכסא הקדמי ינוע פחות אחורה ויתקבל נתון של מרחב רגליים אחורי גדול ומרחב רגליים קדמי קטן.

 

אם באותו הרכב ממש יתקינו מסילות מושב אחורי ארוכות, המושב הקדמי ינוע אחורה יותר ויתקבל נתון של מרווח רגליים אחורי קטן ומרווח רגליים קדמי גדול.

 

לכן הסכימה של המידות תתן את קנה המידה הנכון.

 

אבל גם אז מדובר בנתונים תיאורטיים שאינם מייצגים את המציאות כפי שציינתי לעיל (הסכימה של המידות הנ״ל מציבה את המאזדה כבעלת מרווח רגליים גדול משני הבמוו הנ״ל וגם מהטיגוואן שזה כאמור לא המצב בפועל).

 

מסתבר שספציפית לגביי מרווח הרגליים, ההשוואה בין יצרנים שונים שונה. יש כאלה שמודדים את שני המרווחים כשהכסא הקדמי עד הסוף, יש כאלה שמודדים עד נקודה כלשהי שהם מחליטים עליה ויש כאלה שמודדים את הקדמי עד הסוף שלו, ובמידה וזה מעל 40, מקרבים אותו ל-40 ואז מודדים את האחורי. במקרה האחרון השיטה של חיבור שני המספרים לא עובדת. מצד שני השיטה הזו מתגמלת יצרנים שנותנים מסילות ארוכות למושבים הקדמיים כך שיש בה הגיון.

 

בכל מקרה כשמשווים שתי מכוניות של אותו היצרן כמו במקרה הזה - לנתון יש בסיס טוב מאוד להשוואה.

 

אם רוצים להשוות בין רכבים של יצרנים שונים, אחד המדדים היותר מעניינים הוא ה"נפח לנוסעים". זה נתון בתקן מחייב של האמריקאים ועל פיו מסווגות קבוצות הגודל של המכוניות קמפקט, מיד סייז וכו'). לפי מדד זה ה- x1 והטיגואן כמעט זהים (כ-101) וה-cx5 גדול מהן (כ-103).

משום מה לא מצאתי את הנתון הזה עבור ה- x3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2019 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...