Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3223 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, השבוע אני אמור לקבל רכב מהעבודה שיש לו בלימה אוטונומית.

עלתה בראשי הסיטואציה הבאה: נניח ואני יוצא לעקיפה, והעקיפה לא מוצלחת כל כך... זה קרה לכולנו שאנחנו סוחטים מהמנוע כל מה שיש לו מפני שחישבנו לא נכון ויש רכב ששועט מקדימה לעברנו, ואנחנו מסיימים את העקיפה בקושי. האם המערכת הזאת יכולה פתאום להחליט שהיא מתערבת ובולמת כי יש מקדימה רכב ובכך "דופקת" לנו את העקיפה? אתם מבינים את הסיטואציה? יוצאים לעקיפה "שאפתנית" ופתאום הרכב מחליט שהוא בולם. זה ממש מטריד. האם למישהו יש ניסיון במקרים כאלה?

W202 C240

פורסם

אם זה הגיע למצב שהרכב בולם, כנראה שהעקיפה שלך לא היתה מוצלחת ולא היית מסיים בכל מקרה...

בכלל, נשמע שאתה מגיע למצבים לא ביטיחותיים בעליל...

פורסם

לכל מערכת בלימה אוטונומית מאפייני פעילות שונים. יש הפועלות רק במהירויות נמוכות, ויש שרק במהירויות גבוהות. יש עניין של סוג החיישנים והטווח שלהם. אני מניח - אבל ממש לא יודע - שבאלגוריתם נכנס קצב ההתקרבות של המכונית לגוף הזר. במצב שאתה מתאר קצב ההתקרבות גדול ממהירות הרכב, כך שהאלגוריתם שיזהה אותו די פשוט. אני מניח שיש גם איזו מגבלה של overriding על ידי הנהג.

מעשית אני לא מכיר את האלגוריתמים של המערכות, ואתה צריך לבדוק אותם לגבי הרכב הספציפי שבו תנהג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אהבתי את התרחיש שאתה מתאר. נשמע כמו משהו שמתאים ל Mythbusters לבדוק. באמת מעניין מה קורה. אם הייתה שואל אותי אני מניח שהמתכננים של המערכת חשבו עליו. ואם לא חשבו מראש אז בוודאי בזמן טסטינג של המערכת נתקלו בזה. אפשר פשוט לבדוק האם המערכת עוצרת בזמן שלוחצים גז/פול גז.

פורסם
אני חושב שמעל 30-20 קמ"ש המערכת לא פועלת
איך זה יכול להיות? כל הרעיון הוא שהרכב יבלום אותך במהירויות גבוהות.

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם
שלום לכולם, השבוע אני אמור לקבל רכב מהעבודה שיש לו בלימה אוטונומית.

עלתה בראשי הסיטואציה הבאה: נניח ואני יוצא לעקיפה, והעקיפה לא מוצלחת כל כך... זה קרה לכולנו שאנחנו סוחטים מהמנוע כל מה שיש לו מפני שחישבנו לא נכון ויש רכב ששועט מקדימה לעברנו, ואנחנו מסיימים את העקיפה בקושי. האם המערכת הזאת יכולה פתאום להחליט שהיא מתערבת ובולמת כי יש מקדימה רכב ובכך "דופקת" לנו את העקיפה? אתם מבינים את הסיטואציה? יוצאים לעקיפה "שאפתנית" ופתאום הרכב מחליט שהוא בולם. זה ממש מטריד. האם למישהו יש ניסיון במקרים כאלה?

כעקרון מערכות בלימה אוטונומית מבוססות בטכנולוגיה של רדאר וככאלו מסוגלות להבחין ברכב שנע לכוונך (נוסע נגד ככון התנועה שלך) ולא תבלום את הרכב בסיטואציה הזאת.

המערכות האלו כעקרון מזהות רכב חונה (אינו בתנועה) ואתה עומד להתנגש בו או רכב שנוסע בכוון הנסיעה שלך ואתה עומד להתנגש בו, ז"א אתה עומד להתנגש בו מאחור.

פורסם
איך זה יכול להיות? כל הרעיון הוא שהרכב יבלום אותך במהירויות גבוהות.

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

זה יותר מורכב. יש מערכות הפועלות רק במהירויות נמוכות, יש שרק בגבוהות יש שבטווח מהירויות גדול. יש מערכות שנועדו למנוע תאונה, יש שנועדו להפוך אותה פחות קשה.

בקיצור - "מערכת למניעת פגיעה מלפנים" אינה בעלת מאפיינים אחידים, אלא כל יצרן מיעד אותה לתסריטים שונים ומתכנן אותה בהתאם. כאשר תקבל את הרכב פתח את הספר בעמוד המתאר את פעולת המערכת, ותחכים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
זה יותר מורכב. יש מערכות הפועלות רק במהירויות נמוכות, יש שרק בגבוהות יש שבטווח מהירויות גדול. יש מערכות שנועדו למנוע תאונה, יש שנועדו להפוך אותה פחות קשה.

בקיצור - "מערכת למניעת פגיעה מלפנים" אינה בעלת מאפיינים אחידים, אלא כל יצרן מיעד אותה לתסריטים שונים ומתכנן אותה בהתאם. כאשר תקבל את הרכב פתח את הספר בעמוד המתאר את פעולת המערכת, ותחכים.

החכמנו. תודה רבה :)

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם

זה מדאיג אותך ?

תחשוב שהבן המנוזל של השכן מחליט לנעול לך את הזוג הימני בשמונים קמ"ש, אתה יוצא מזה איכשהו, עוצר בצד, מתקשר לפילגש ומודיע לה שהיום אין סיכוי שתתפקד, היא אומרת נשארה ויאגר....השיחה מתנתקת, אין קליטה. שיט ! המנוזל הקליט הכל...אתה מזיע, מפעיל מזגן, המנוזל מעביר לחימום...הטורים עולים לאדום, הרכב מתחיל לעלות באש, אתה מתעורר מהחלום ורץ למוסך לעדכן את האנטיוירוס והפיירוול :)...מעודכנים ?

 

https://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

 

OBD ?...:)

http://fortune.com/2016/01/26/security-experts-hack-cars/

 

זה כאן מעבר לפינה.

×
×
  • תוכן חדש...