Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעקב ארוך טווח - סיטרואן C4 שנת 2008 - שרשור מתגלגל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ד"א, לפני ה-C4 החזקתי סיטרואן סאקסו (1.4 אוט') במשך 7 שנים. הסאקסו הפגינה אמינות מופתית ומלבד טיפולים שוטפים, לא ביקרה במוסך ולא נתקעה פעם אחת.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 226
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כלומר לפי מה שאתה מתאר הרכב מתאים למי שיודע לבד לטפל בדברים. בעייתי לרובנו.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

אז לומדים איך. נעזרים בפורום בכנופיה.

עריכה אחרונה על ידי gbguy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב האוכלוסיה זה לא תקף.

רכב אמין לא מצריך לימוד עצמי בשביל לחסוך בעלויות עקב תקלות מרובות.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לי להבין,

מי שמחפש רכב בינוני ובעל סחירות נמוכה יכול לבחור ברכב הספציפי הזה שבו פוטנציאל תקלות יחסית גבוה.

כדי שהתועלת מרכישה זו תהיה קרובה לסבירה עליו ללמוד מכונאות בסיסית כדי, לא למנוע את התקלות המשביתות את הרכב, אלא לתקן אותן בעלות יחסית נמוכה אחרי שהרכב כבר נתקע אחרת יהיה קשה להחזיק את הרכב.

 

הבנתי נכון?

אם כן, עדיף רכב עם פחות תקלות וימי חופשה שמנוצלים לטיול בארץ ולא בין המוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מחזיק כזה רכב לאשתי והיא גם אוהבת אותו והאמת שגם אני, נכון שהוא לפעמים קצת חולה אבל הבעיות בינתיים הם באמת לא גדולות, גם אני החלפתי אלטרנטור עלה לי בסהכ 350 שקל מפירוק, הייתה לי נזילה מבית פילטר שמן, גם מחלה שלהם, חלק מקורי עלה לי 280 שקל, טרמוסטט גם החלפתי, עלה חלופי 160 שח, החלפת טיימינג ומשאבת מיים עלתה לי 1000 שח. ומנגנון שליטה של החלונות עלה לי מאיביי 56 שח, הרכב עלה לפני שנה בסך הכל 11000 שח, מודל 2008 וביחס של עלות תועלת הוא בהחלט בסדר, צריך לקחת בפרופורציות את התקלות, הרכב נוסע יופי, יש לו כוח וזריזות, מאובזר וקצת שונה מהפחנועים הסטנדרטים, צריכת דלק של 10.8 ל 100 בנסיעה שרובה עירונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי לנסות ליפות את המציאות, מדובר על 4 תקלות. בממוצע, תקלה בשנה. לא כיף, אבל קצת נסחפו פה עם לנטוש את הרכב באיזו סמטה ותקלות ש"גומרות לך ת'בריאות". כשמחשבים את עלות התקלות בלבד, כולל מצבר (אם הבנתי נכון החלפת המצבר הקודמת היתה כמה שנים לפני, כך שלא ברור לי למה זו תקלה, אבל ניחא), מקבלים בסה"כ 3730₪ שזה קצת פחות מ-1,000₪ לשנה. שוב, לא חגיגה, אבל להפוך את זה לאסון זה קצת (קצת) היסחפות.

 

כמובן שברכבים יפניים שום דבר לעולם לא מתקלקל. אף רכב יפני מעולם לא נכנס על תקלה לא צפויה למוסך (היום למשל ראיתי לנסר קלאסיק תקועה באיילון. כנראה שמישהו החליף את המרכב של הסיטרואן שלו בזה של מיצובישי מהבושה).

 

גם לגבי הגיר - אני לא חושב שהוא מוצלח במיוחד. אבל מכאן ועד להגיד שאי אפשר לנהוג איתו בפקק - זו דרך ארוכה מאוד. באמת שלא ברור לי מאיפה האמירה הזו מגיעה (היום עשיתי שעה בפקק לכיוון יפו וחזרה, ותראו, לא קרה כלום).

 

קשה לי להאמין שלא היתה התראה בכלל לגבי האלטרנטור. ה-c5 שלי מתריעה על שטויות הרבה יותר מינוריות מזה ע"י צפצוף והודעה במסך.

 

בסוף, אני לא באמת חושב שמדובר באיזה רכב מוצלח במיוחד, אבל להרגשתי גם לא כזה נורא (מרווח, בטוח, מאובזר יחסית). במחירים שהוא נסחר היום לדעתי הוא לגמרי סביר. אפילו שיש לו כמה נקודות חלשות.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שלא היתה התראה בכלל לגבי האלטרנטור. ה-c5 שלי מתריעה על שטויות הרבה יותר מינוריות מזה ע"י צפצוף והודעה במסך.

 

אני משתדל לכתוב רק דברים מבוססים - ב-C4 אין נורת טעינה, ובמקרה שהמתח נמוך מדי, תידלק נורת SERVICE, אך זה יהיה מאוחר מדי...

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי שהרכב מתריע על תקלה שאין לה מנורה ספציפית (אצלי לפחות) ע"י צפצוף חד והודעת טקסט שמופיעה לכמה שניות על המסך הראשי. לא יודע אם זה קיים גם ב-c4.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אין נורת טעינה אבל יש פתרון פשוט, מפצל USB שנכנס לשקע המצית ומציג את מתח הטעינה, עלה כ 10 שקלים באליאקספרס.

ממש פתרון נוח לכלל האוכלוסיה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג׳אז ידנית שנקנתה בת חמש וירדה מהכביש כשהיא בת 10 החליפה

חיישן קראנק

מצבר

כוילים

קלאץ׳

התקלות האלה עלו הרבה יותר מה3700 שעלו לך והטיפולים של הונדה לא זולים בכלל, למען גילוי נאות, ההונדה עשתהבתקופה המדוברת 140 אק״מ.

לא חושב שהעליהום מוצדק בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבותי לי יש כזאת עם 140,000 שנת 2007/8 ואת רוב הדברים של פותח השרשור נעשו גם אצלי, אבל כמה הערות: רדיאטור מתקנים ע"י החלפה של 2 אורינגים ב-5 ש"ח ואפשר גם לבד, לפני מוות של אלטרנטור או מצבר בד"כ מקבלים אורגן אורות, הגיר לאחר החלפת השסתומים מתפקד בסדר ועם צריך יש מצב ידני לפקקים. אבל הכי חשוב בשבילי זה היתרונות שהוא נותן: זול לקניה, יותר בטיחותי מרכב מקביל ומכוניות קטנות יותר, נוחות גם עם היא נופלת מדגמים ישנים יותר, תוספות שלא תמצאו ברכבים מקבלים: קרוז-קונטרול,שליטה מההגה, סגירת חלונות אורגינלית, הפעלת תאורה מהשלט או פתיחה של הבגאז', ניתוק חשמל לאחר 20 דק'.

כל הנאמר בהחלט לא משקף מה קורה עם שאר המכוניות על הכביש אבל ללכלך סתם, חבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד שכל אחד מוסיף לרשימה עוד "מחלה" של הרכב והרשימה מתארכת. גם נחמד שחלק רושמים מחירים לחלפים ומבצעים את התיקונים לבד. מה לעשות שהרוב המוחלט יפנה למוסך לצורך תיקון ושהמחירים במציאות יותר יקרים.

 

ברור שלכל רכב מתיישן יהיו תקלות. רק שבדגם הזה מהניסיון שלי יש קצת יותר. גם אם אני משווה לפונטו ספייס שהיתה לי בעבר הרחוק ובטח אם אני משווה לטריוס שיש היום. הטריוס עובד הרבה הרבה יותר קשה ושורד בלי תקלות. בנוסף ל 2 טיפולים תקופתיים החלפתי בו רק מצבר במשך השנתיים שהוא אצלי. באופן מוזר גם לא גיליתי עדיין מחלות שלו. גם לא אלרגיות.

 

הבעיה עם ה c4 זה לא התקלות. החזקתי מרצדס 190 שנת 84 עד לפני כמה שנים בתור רכב יום יומי . היו פה ושם תקלות. חלקי חילוף לא תמיד מצאתי בקלות. אבל הייתי קם בבוקר עם חיוך שגרם לי לחיות בשלום עם החסרונות כי מבחינתי לרכב היה ערך מוסף.

 

ה c4 מגיעה עם עטיפה יפה ונוצצת. יש עיצוב לא רע ויש איבזור נדיב. ואז מתחילים לנהוג. הגיר לא נעים לשימוש. בין הילוך ראשון לשני יש לפעמים מעין קפיצה קטנה. הרכב לא מהנה לנהיגה כמו הדורות הקודמים. הרכב יחסית מרווח אבל לא נוח כמו שמצפים. הוא גם לא זריז במיוחד. אז נשארים עם אבזור וכשמתחילות התקלות הדרך ל"שנוא" את הרכב מאוד קצרה, כי אין ממש משהו שאפשר "לאהוב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא בדיוק השוואה של "תפוחים לתפוחים" - בקנייה של רכב חדש בעסקת תשלומים, אתה משפיע על תזרים המזומנים של משק הבית ואתה משלם על הכסף שקיבלת.

 

בליסינג פרטי אתה לא קונה אלא חוכר וזה יוצא יותר זול מהמחיר של הסיטרואן המיושנת הזאת, דווקא כשאתה יודע בדיוק כמה תשלם זה עוזר לתזרים המזומנים כי אין חשדות לחריגה.

כן בעיה בהשוואה כי המחיר שציינתי זה לסופר מיני ולא למשפחתי אך לפות״ש זה גם היה מתאים ולכן העליתי את הנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...