Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

לפני כשלושה חודשים היינו בטיול בלטביה, עברנו ב 5 צימרים ואפרטמנטס שונים, אחד מהם היה ב Jurmala - עיירת נופש על חוף הים הבלטי, כחצי שעה נסיעה מריגה. 

זה כבר היה לקראת סוף הטיול, סימנתי לעצמי את מוזיאון הרכבת בריגה כאחד היעדים האפשריים לביקור אבל זה לא הסתדר עד אז. 

בוקר אחד קמתי, אמרתי לעצימי "נו יאללה, נלך הים", ניסיון לארגן מישהו שיצטרף אלי לביקור במוזיאון לא נחל הצלחה... 

 

זו הזדמנות להשאיר את האוטו בחניה, אם כבר רכבת אז כבר. 

 

5 דקות הליכה ואני ברציף קטן Lielupe, עוברים שם מערכים חשמליים לכיוון ריגה כל חצי שעה. בסמוך קיים מבנה תחנה די ישן עם אולם נוסעים קטן, קופת כרטיסים ומזנון.

כנראה בעל המזנון או אולי הקופאית מגיעים ברנו סאפראן (רכב פאר של רנו) מוקדמת מאוד מתחילת שנות ה 90, שנראית פשוט חדשה לחלוטין. 

 

אפשר לשלם על הנסיעה באמצעות אפלקיציה, מחיר נסיעה לריגה 1.1 יורו. לאחר התשלום מופיע ברקוד בנייד, את הברקוד מציגים לביקורת. 

 

המערכים עצמם תוצרת מקומית - מפעל RVR בריגה וכפי שניתן לראות הם רחוקים מלהיות חדשים...שנות ה 80. 

 

המערכים האלו מורכבים מ 3 סוגי קרונות - קרון ניהוג, כרון מניע וקרון רגיל, הם יכולים לפעול בתצורה של 4, 6, 8, 10, 12 ו 14 קרונות, כאשר בקו הזה מופעלים מערכים של 4 או של 6. 

אני מניח שבעבר הופעלו שם מערכים ארוכים יותר. מדוע בעבר? לפני כ 30 שנה אוכלוסיית ריגה מנתה כמעט מיליון איש (950 אלף) וכיום היא נעמדת בכ 600-650 אלף. וכמו בכל קווי התחבורה, גם בקו הזה שהיה פעם מלא בתיירים עד 0 מקום במיוחד בסופי שבוע, נפח התנועה ירד משמעותית. 

 

20220722_214126_HDR.thumb.jpg.d0f8849c6595328a7c048f7b6796eed6.jpg

 

20220723_131507_HDR.thumb.jpg.436f6590b31564dbf1da26f41a0a3d02.jpg

 

20220723_181035.thumb.jpg.6a5abb521ee80965a3872ea528cacf9a.jpg

 

20220723_132120_HDR.thumb.jpg.4971dd6201a75c2c0b7b3434d2dfb723.jpg

 

20220722_101507.thumb.jpg.ad759dce79be9a46ed0f631e3ddb02c1.jpg

 

20220723_081820_HDR.thumb.jpg.7a8ff74ff653e4f08da7b9c8c088cca6.jpg

 

לאחר מעבר בגשר מעל נהר Lielupe וכחצי שעה נסיעה אני יורד ב Riga Central, מבנה שלפחות מבחוץ נראה סתמי לגמרי.

20220721_215509.thumb.jpg.c32187a8c068ecdf2adaa1b55cccc390.jpg

 

20220723_084919_HDR.thumb.jpg.e6ef9e3c01e78779f0641b1eef443879.jpg

 

20220723_085522.thumb.jpg.f18a11f8eaf194eb9aa4dddafffe9585.jpg

 

המוזיאון לא נמצא שם אלא ב"דיפו מספר 2" של התחנה הקודמת Torņakalns, מרחק של משהו כמו 2.5 ק"מ.

 

עולה על קורקינט שיתופי, עובר בעיר העתיקה, חוצה בגשר את נהר Daugava היפהפה ומשאיר את הקורקינט בתחנת טראם מול המוזיאון, שממוקם במבנה שהיה פעם מוסך קטרים ככל הנראה.

20220723_092316.thumb.jpg.ca405e6c6da988c01de7d8f7edbddd9e.jpg

 

20220723_092409_HDR.thumb.jpg.1b7a8ea5b9e0b45a168b37649c54ce6c.jpg

 

20220723_093506_HDR.thumb.jpg.6dc21a7a9e56aa160e5e8a95b4a5fa40.jpg

 

20220723_093648.thumb.jpg.046212b30c21150e197dba4f76104212.jpg

 

20220723_095733_HDR.thumb.jpg.fe4ef1d137995b0d1f1175c90c978427.jpg

 

20220723_094706.thumb.jpg.8702d61a2822f1cacd35c87c98af0fcd.jpg

 

אגב במוזיאון, באולם תערכות נפרד מתקיימת תערוכה לזכר ההפגנות והמרד הפוליטי בתקופה, בה לטביה הייתה תחת כיבוש סובייטי 1945-1991.

20220723_095354.thumb.jpg.86fe38dd1de2965ae032c24ad7f0f6a4.jpg

 

התצוגה הראשונה במוזיאון - דרזינות. לא יודע אם יש לזה שם נכון יותר בעבירת. 

עגלה מסילתית מונעת בכוח היד או על ידי מנוע, לעבודות שרות, נסיעת צוותים טכניים וכו'. חלקן יוצרו סדרתית בעבר, חלקן נבנו במוסכי רכבת על בסיס מנוע של אופנוע. 

יש לציין שהכוח הנדרש לנסיעה על פסי הברזל נמוך משמעותית מהכוח הנדרש לנסעה בכביש על צמיגי גומי ולכן מנוע של אופנוע נגיד 650 סמ"ק היה מספק לדבר הזה ביצועים יפים מאוד...הישיבה על הספסלים באלו הממונעות היא תמיד "על הצד" על מנת לאפשר תנועה בשני הכיוונים בלי לסובב את כל הגוף. 

3.thumb.jpg.ec0ce33ecef17361d85dfab14b429ad7.jpg

 

20220723_101625.thumb.jpg.fb9f3aaea71f345224f1d0981afd367d.jpg

 

20220723_101728.thumb.jpg.48b9e273640d0f257fb1c9475de6cadf.jpg

 

20220723_101619.thumb.jpg.5664ad1be20c5d49ff9652dcdeceb545.jpg

 

20220723_101734_HDR.thumb.jpg.d3f0a73e921b8c2f1a624ac3e2671aa0.jpg

 

20220723_101800_HDR.thumb.jpg.9ff60b412d73c843a3eccf15bc52e10f.jpg

 

20220723_101827.thumb.jpg.e96c1c5fa4b81ba3668c7a12c3f77283.jpg

 

אמצעי ניהוג דומים לאלו של אופנוע ופנס של אופנוע שעברו רילוקיישן.

20220723_101807.thumb.jpg.662f2fc20f0627f313d72d35f84e3cc3.jpg

 

 

המשך יבוא...אם יהיה לי כוח לכתוב. 

 

  • אהבתי 8

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לאחר תצוגת הדרזינות (Draisine) מגיעים לקופה, מחיר כניסה  5 יורו. בקופה יש מבחר (לא גדול) של אלבומים וספרים שמתארים את הסוטריית מסילות הברזל של האיזור.

 

בהמשך רואים קטר קטן למסילה צרה 600 מ"מ.

20220723_100557_HDR.thumb.jpg.23810fc3f800df2594b22a03dd3e1953.jpg

 

20220723_100720_HDR.thumb.jpg.d124f80b73bfcafecc687d313d5f4e4b.jpg

 

20220723_100817.thumb.jpg.abe5c5042a42fcddb458df7d5e7d266c.jpg

 

20220723_100827.thumb.jpg.1ea36ba1fc6654b17594bb253989f1ee.jpg

 

20220723_100636.thumb.jpg.e4adf2bf31b375d980deddc5bc355f07.jpg

 

לידו דגם של בוכנת קיטור, מערכת  הנעה ודוד קיטור, שמסבירים את עקרון הפעולה של קטרי הקיטור.

20220723_100613.thumb.jpg.f5472ee465a01e3417fd53357f960935.jpg

 

20220723_100931.thumb.jpg.7b2d20d6a4fc78714b82ed3bf675fd60.jpg

 

 

בהמשך מגיעים לאיזור בו מוצגות מערכות קשר ובקרה מתקופות שונות. לצערי לא לכל המוצגים יש כיתוב באנגלית בנוסף ללטבית. 

20220723_102243.thumb.jpg.4e6f27916cb0c4f1a9d137c8166f05ba.jpg

 

20220723_102014.thumb.jpg.ee51a14e21b0f9c844be40b4ea097a31.jpg

 

זה לוח פיקוד ושליטה על מפלגים יחסית מודרני (שנות ה 70).

20220723_102429.thumb.jpg.7bb3383a78a83cfb2eb8cbba77a11224.jpg

 

לטביה יחד עם שתי מדינות בלטיות נוספות ליטא ואסטוניה הייתה תחת כיבוש סובייטי בין השנים 1945-1991.

 

בתקופת הכיבוש כל השילוט הופיע בשתי שפות, לטבית ורוסית, לדוגמא:

20220723_102314.thumb.jpg.95fabc5a5ab36747252a306e88561fce.jpg

 

וגם כל הציוד הרכבתי בהדרגה הוחלף בציוד סובייטי.

במקרה ולגמרי בלי קשר, באולם תערוכות במוזיאון באותו זמן התקיימה תערוכה בנושא הכיבוש שכאמור הסתיים עם נפילת ברית המועצות ב 1991. 

20220723_102544_HDR.thumb.jpg.59b285fb0717aca0553e9b1380df906e.jpg

 

20220723_102605.thumb.jpg.665dff7a73b5fef862807a639eeb3745.jpg

 

20220723_102626.thumb.jpg.acf00e927d6c8d1b5a66d60ebc1b5513.jpg

 

לאחר סיבוב בתערוכה, המשכתי לקרון מסילה צרה 600 מ"מ עם מתקן בילום.

20220723_103038.thumb.jpg.bfed9ce57a1bbe0b8961f4b942213b18.jpg

 

20220723_102944.thumb.jpg.2814f3b165cfd946011d50f285413483.jpg

 

יש עוד לא מעט דברים בתצוגה הפנימית, כמו דגם חוגת רכבת:

20220723_103709.thumb.jpg.8b3b0581e60f391ab442d60a4118aa46.jpg

 

וזה:

בתצוגה החיצונית יש את הרכב הנחמד הזה, הם יוצרו סדרתית בשנות ה 50-70, בתצורה הזו וגם בתצורת אמבולנס, רכב כיבוי אש, משאית פתוחה. 

מנוע בנזין של רכב פרטי, 50 ובהמשך 75 כ"ס, מהירות 60 קמ"ש, הם יועדו לרוחב מסילה 750 מ"מ שהיה נפוץ מאוד באיזור באותם שנים.

20220723_104300_HDR.thumb.jpg.d1b88ac67ec825460a4b0a84ac93b059.jpg

 

קרנוע חשמלי דור קודם לזה שנסעתי בו באותו בוקר. 

20220723_104815_HDR.thumb.jpg.7ed3a6f288d8500bc16702bfa9cd9c23.jpg

 

20220723_104839_HDR.thumb.jpg.79a800b27ef305c67ce42986d4b2b23f.jpg

 

קטר משא דיזל-חשמלי כפול 2X2000 כ"ס, הוצג ב 1953, יצור סדרתי החל מ 1956, קטר דיזל שהחליף את קטרי הקיטור הגדולים אשר יצורם הופסק באותה שנה.

20220723_105144_HDR.thumb.jpg.581078d1824ff218c102ee65136d2fb9.jpg

 

עוד בתצוגה החיצונית, קטר Class L, אחד הקטרים המודרניים והמתקדמים (של הסובייטים, כאמור כל מה שבחוץ זה סובייטי, בפנים - טרום סובייטי), שנת בניה 1948, אחרונים מהם יצאו משימוש ב 1989. 

20220723_110514_HDR.thumb.jpg.9668f1c0a5f967a15ca6d24748befe48.jpg

 

20220723_110608_HDR.thumb.jpg.4849c8e8db787fd301ff82b277f04249.jpg

 

20220723_110635_HDR.thumb.jpg.cea2775c0fc2e5dff1b7d52dc4a57131.jpg

 

 

לא רואים הרבה מתא הנהג...

20220723_110753_HDR.thumb.jpg.17a7c1e7163a7ca02c0bd755f41e1daf.jpg

 

קטר עיתוק נסיוני מופעל מצברים:

20220723_105344_HDR.thumb.jpg.4222d2268fe14d89f839e7eaef766b5f.jpg

 

מפלסת שלג אוטונומית:

20220723_105440_HDR.thumb.jpg.c11b06851085b356328c0c38ad54e4c2.jpg

 

20220723_105454_HDR.thumb.jpg.ac5c4b398ecf271e97afd1c50836e174.jpg

 

 

ועוד מבחר קטרי דיזל ומכונות מסילתיות:

20220723_105637_HDR.thumb.jpg.380be0d47751eb19671b1dc6dfd8742e.jpg

 

20220723_105713_HDR.thumb.jpg.e05597d01a5bc7272476061dc2e32a09.jpg

 

20220723_105755_HDR.thumb.jpg.1facb872402ab4039d5995a82195d208.jpg

 

20220723_105801_HDR.thumb.jpg.d88eadd934fb35b8b4091ff5aa2c3c73.jpg

 

20220723_110007_HDR.thumb.jpg.b2ad43b9154b5166380b2d7d60d262ce.jpg

 

העגורן הזה היה במקור עגורן קיטור, מתישהו בשנות ה 70 שידרגו אותו למנוע בעירה פנימית.

20220723_105847_HDR.thumb.jpg.b16bcfbe6e59b931d67b473243a6e79d.jpg

 

20220723_105858_HDR.thumb.jpg.e6d20305f705146dd242a43400e1afab.jpg

 

מכונה לתחזוקת מסילות.

20220723_110329_HDR.thumb.jpg.d3ad5ee4aa640e0afeae1e4cfd03629b.jpg

 

20220723_110048_HDR.thumb.jpg.56e84fb6216bf56a008655756adaec6d.jpg

 

20220723_110044.thumb.jpg.53fc2b6cc7ea9f6c5038d1333ed6b476.jpg

 

ואחת אחרת לטיפול בחישמולת עילית.

20220723_110344_HDR.thumb.jpg.e1f0a74a82ed3d2038274088a7c34897.jpg

 

מהשער הזה יש חיבור לתחנת רכבת פעילה Tornakalns.

20220723_105323.thumb.jpg.fc53542e7e7430deab958bcfb11ecbad.jpg

 

משהו כמו 1.5 ק"מ.

החלטתי ללכת ברגל, ברחוב המקביל.

מאחורי התחנה אתר קטן עם לוחות זיכרון ואנדרטה לזכר קורבנות הטרור הקומוניסטי ואזרחים "מסוכנים לשלטון" שגורשו מלטביה דרך התחנה הזו.

20220723_114057_HDR.thumb.jpg.ff486b620f7b4a398307429bf4b4f7f8.jpg

 

20220723_114218.thumb.jpg.3e3398d7a48e80955ebd5883cdb6e567.jpg

 

 

מבנה התחנה עצמו גם די מעניין.

20220723_114310.thumb.jpg.5d6b9b76f86fffa30b822092900758ed.jpg

 

20220723_114353_HDR.thumb.jpg.74c21c67877307613eaa215913f9a926.jpg

 

משם חזרתי ל Jurmala. יצאתי בבוקר ב 9:00, ב 13:00 כבר הייתי בבית חזרה. 

בגדול לא המוזיאון הכי עשיר, אבל נחמד. היה שווה לבקר בשביל לסמן על זה  V.

 

  • אהבתי 9

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, זה מיוחד: 

 

 

ככל הנראה ישנם עוד כמה מעברים דומים בעולם, אבל לא בטוח שמדובר ברכבות ממש אלא בטראמים למיניהם. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה היה בארץ, בטח היו שם פצועים והרוגים כל שבוע

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, yohai71 כתב:

טוב, זה מיוחד: 

 

 

ככל הנראה ישנם עוד כמה מעברים דומים בעולם, אבל לא בטוח שמדובר ברכבות ממש אלא בטראמים למיניהם. 

הזכרת לי את זה, תריצו לדקה 4:30

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

כן, זה מוכר ומפורסם. אבל הסיפור של גשרים צרים שמשמשים גם מכוניות וגם רכבות, ועוד בלי שום תאורת אזהרה- לא הכרתי ש(עדיין) קיים דבר פעיל כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצלתי את החופש ביום הבחירות לביקור ברכבלית בחיפה. (או "כבל אקספרס" על שם החברה המפעילה).

היה די עמוס, אבל זה בערך היום היחדי שהוא יום חופש והתחבורה הציבורית פועלת, בעיתוי אחר לא נראה לי שהייתי מגיע לשם באמצע שבוע. 

 

אני מניח שקיימים פרוייקטים דומים בעולם למרות שאישית לא נתקלתי.

זה רכבל שהוא לא תיירותי, לא לאתרי סקי, אלא תחבורה ציבובית עירונית לכל דבר שמיועדת להסעת נוסעים במעלה הר הכרמל מ"מרכזית המפרץ" לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. 

 

הפרש גובה בין התחנה התחתונה לעליונה 460 מטר, אורך הקו 4.4 ק"מ, קיבלות 2400 נוסעים בשעה. כ 150 קרוניות.

בכל קרונית 8 מקומות ישיבה ובאופן לא שגרתי מאפשרים לעלות עוד שני נוסעים בעמידה (יש ידיות אחיזה בתקרה של הקרונת), ז"א עד 10 נוסעים בקרונית. מחיר לכיוון אחד 5.5 ש"ח, ניתן לשלם עם רב קו.

מה שמעניין זה שהקו מורכב מ 5 כבלים נפרדים כלומר 5 מקטעים שונים שנמצאים בזווית מסויימת זה ביחס לזה. כל תחנה בקו היא גם נקודת פניה, בתחנות הקרוניות מבצעות פניה ומעבר למקטע הבא.

 

מהירות הכבל בקו - 5 מטר לשניה או 18 קמ"ש. מהירות הכבל בתוך התחנות - 0.3 מטר בשניה. זה מאפשר עליה וירידה, תוך כדי תנעה איטית של הקרוניות. הקרוניות אף פעם לא נעצרות לגמרי. הפחתת מהירות בתחנות מתאפשרת על יד צמצום המרחק בין הקרוניות מכמה עשרות מטרים למטרים בודדים. 

דלתות הקרונית נפתחות מכאנית בכניסה לתחנה ונסגרות מכאנית ביציאה ממנה.

אין מיזוג בקרוניות אבל יש חלונות נפתחים מ 3 כיוונים מה שמאפשר איוורור טוב. 

 

הגעתי ברכבת  לתחנת לב המפרץ (הרכבת פועלת ללא תשלום ביום הבחירות, חלק מהזמן היה עמוס מואד, חלק מהזמן סביר).

IMG_20221101_135933.thumb.jpg.24d2df8dc44ba9c019aa365b45c72d44.jpg

 

כבר מרציפי הרכבת יש שלטי הכוונה לרכבלית.

IMG_20221101_145955.thumb.jpg.6b48009b8b26697b3aaa62751def6b42.jpg

 

התחנה הראשונה של הרכבלית "מרכזית המפרץ" ותור בכניסה אליה.

IMG_20221101_150053.thumb.jpg.a1c82f5c4b6cb091f220b58202235376.jpg

 

 

המקטע הראשון "מרכזית המפרץ" - "צומת צ'ק פוסט", עובר ממש בסמוך לעמדות תשלום ביציאה ממנהרות הכרמל.

IMG_20221101_153335.thumb.jpg.0fdcae63d284d09b0f939269f912a206.jpg

 

IMG_20221101_153410.thumb.jpg.a15c602ed30f572fe7ab83985ae74ca7.jpg

 

 בקו יש 6 תחנות, כרגע 3 מהן מוגדרות תחנות תפעוליות למרות שבכולן קיימים רציפים ומתקני נוסעים. יתכן שהתחנות התפעוליות יפתחו כתחנות נוסעים  בהמשך...

תחנת צ'ק פוסט היא תחנה תפעולית כרגע, הקרוניות נכנסות לתחנה, מאטיות ל 0.3 מטר לשניה, פונות (רואים בתמונה את מבנה הרציף) ועוברות למקטע הבא. הדלתות לא נפתחות.

IMG_20221101_153455.thumb.jpg.a836708c6fa188b65269535e1a93ae55.jpg

 

המקטע השני "צ'יק פוסט" - "רחוב דורי", שגם היא תחנה תפעולית באותה מתכונת (האטה, פניה, הדלתות לא נפתחות).

IMG_20221101_153629.thumb.jpg.78a3ff3e324b42bacb71dd16254b2650.jpg

 

IMG_20221101_153740.thumb.jpg.2e361d018966b96b73bf31424d7a6399.jpg

 

IMG_20221101_153805.thumb.jpg.d8cb9d27b7477724582001c2f091fc0a.jpg

 

IMG_20221101_153818.thumb.jpg.86ac2eb0b514ce54a868b1b10571258d.jpg

 

IMG_20221101_153834.thumb.jpg.4b0df787275e3abd2d39a72c5e161705.jpg

 

התחנה הבאה "טכניון מרכז", תחנה פעילה.

IMG_20221101_154055.thumb.jpg.0b4e94bd5bd9e735dc01d0cf4b7b0333.jpg

 

IMG_20221101_154237.thumb.jpg.6c1e2b70c79ea69a0c3e63d5dc739d5f.jpg

 

משם הכבל מתאפס בשיפוע חד לכיוון תחנת "טכניון אלונים" שגם היא תחנה תפעולית ושם נמצא הדיפו של הקרוניות.

IMG_20221101_154336.thumb.jpg.e4c3f6c7de7e2b06e044ffec98b8021b.jpg

 

IMG_20221101_154605.thumb.jpg.3d790a81129c49728fa8234ed1204a35.jpg

 

תחנה עליונה - בכניסה לאוניברסיטת חיפה.

IMG_20221101_155041.thumb.jpg.62a97606c85b38b5627b8083a1b57780.jpg

 

נוף מהאוניבסיטה. 

(החלפתי טלפון LG G7 שהייתה לו מצלמה מעולה לשיאומי עם מצלמה בינונית מאוד, אני מבואס...)

IMG_20221101_162837.thumb.jpg.7d9ce7fb01df40650b184a048222f3c8.jpg

 

כשירדתי חזרה למרכזית המפרץ היה כבר חושך.

IMG_20221101_173940.thumb.jpg.f79359e21dc904695521cd174b58c9bd.jpg

 

 

 המערכת הזו יוצרה על ידי חברת Doppelmayr Garaventa, אותו יצרן שיצר את קרונות הכרמלית בדור הנוכחי. 

 

פרוייקט הנדסי מעניין ויחודי בישראלי, באותו יום היה מלא בנוסעים, לא יודע מה מצב התפוסה בשגרה. 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

 

המקטע הראשון "מרכזית המפרץ" - "צומת צ'ק פוסט", עובר ממש בסמוך לעמדות תשלום ביציאה ממנהרות הכרמל.

IMG_20221101_153335.thumb.jpg.0fdcae63d284d09b0f939269f912a206.jpg

תפסת גם את ה"מטרונית"

בגלל שזה "קו" 1 די קל למצוא את מספרי הנוסעים

לפי מפעיל,לחפש "כבל אקספרס" https://data.gov.il/dataset/tikufim-2021

לפי מספר תחנה https://data.gov.il/dataset/tikufim_station_2022
image.png.2fc1517623b4f3123ceea5dd31f49101.png

עד היום בחגים ובבין הזמנים היו עומסים חריגים,  מעניין מה יהיה המצב בשנה האקדמית עכשיו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע מה, זה כבר לא שייך לשרשור. אז מה אם הדבר הזה מתחיל ב"רכב...". 😁

 

סתם, אחלה סקירה. הייתי עם הבן ליום כיף במאי, והיה ריק לגמרי. כתבתי פה: 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yohai71 כתב:

הייתי עם הבן ליום כיף במאי, והיה ריק לגמרי. כתבתי פה: 

אני זוכר את הפוסט הזה שלך, כבר אז אמרתי שאני חייב להגיע לראות. 

 

כתבתי פה כי פה יש את כל הקשקושים האחרים שלי 😁

 

 

  • מצחיק 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...
  • חודש מאוחר יותר...

משהו מעניין שראיתי במקרה בנסיעה בכביש 6.

 

כיון דרום במקביל לטירה. 

ממש בסמוך לכביש רואים גשר טורקי מעל ערוץ נחל אלכסנדר, גשר אבן בעל 4 קשתות. לידו פילבוקס (עמדת שמירה) בריטי. הגשר שימש את המסילה המזרחית שפורקה בשנת ה 60 ומוקמת כעת מחדש. 

ליד הגשר ההסטורי, מערבית ממנו רואים בתצלום אוויר את הגשר החדש שהוקם לטובת המסילה המזרחית החדשה. 

 

תמונות של הגשר הטורקי הזה לא מצאתי בשום מקום אבל הוא נראה הייטב מכביש 6. 

 

Screenshot_2023-01-27-17-58-13-547_com_miui.gallery.thumb.jpg.ec74dff7e0469c3211be69ee60aff3aa.jpg

 

1290682205_.thumb.jpg.32942392c21a90837e1675610c0c35f7.jpg

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...