Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

המשך מוזיאון המדע והטכנולוגיה בקרקוב.

 

המוזיאון ממוקם בדיפו "חשמלי" הסטורי, ספציפית בהנגר הזה נמצאת תצוגה של מכוניות ומכונות תעשייתיות.

1681074943378.thumb.jpg.0012c648e02a82826cf2577e65d49689.jpg

 

הטראמים נמצאים בהנגר אחר, אליו מובילים פסים שמתחבים לרשת העירונינית.

1681074943243.thumb.jpg.455ce79c5330954e17e10a7622bcb1d0.jpg

 

IMG_20230404_123657.thumb.jpg.98b0e5764b22a08659b44dfd38493253.jpg

 

קטר חשמלי יעודי לעבודה ברשת טראם (מתח 550-600V). 

השתמשו בהם לגרירת עגלות לעבודות שונות, לחילוץ טראמים ולפעמים לגרירת קרונות רכבת על מסילות הטראם וכו'.

1681074944861.thumb.jpg.297b761bf14626aad899c977ec980868.jpg

 

1681074944340.thumb.jpg.1fb5f9dcb136d95087895a81d65976c0.jpg

 

עמדת נהג של הטראם העתיק ביותר באוסף, מערכת חשמל של AEG שמוכרת היום בתחום מכונות כביסה...ליד ידית הקונטרולר, מתאם לידית ללא הידית עצמה - בחירה בין דרייב לרוורס. כנראה את הידית הזו היו מסירים. 

1681074944705.thumb.jpg.d62a40320130a8189802e6c2d9d980be.jpg

 

חוט משיכה ופעמון בתא הנהג.

1681074944497.thumb.jpg.ddb0bed2ceb14fc4b28fc26aa1898f63.jpg

 

1681074944390.thumb.jpg.f0762925883118611687142243b0292d.jpg

 

שלטים שונים:

לא לעשן

לנהג אסור לדבר עם הנוסעים

לא לתפוס מקום מימין לנהג

1681074944755.thumb.jpg.cfaabf62f80455ec1db140a746109943.jpg

 

טראמים אחרים מתקופות שונות, כולם כאמור תקינים במצב נסיעה. 

1681074943635.thumb.jpg.519429d4c5a8e361aaa10d241e4501f2.jpg

 

1681074943439.thumb.jpg.e7df932703a3cce33f80b36fffc6b67f.jpg

 

1681074944198.thumb.jpg.75dae7ec7a1ad3b1e1165b4f01963e6b.jpg

 

1681074944245.thumb.jpg.19c06c445f6b425aebacc88ceb6a5e68.jpg

 

פה מתחת לכיסאות רואים את סוללות מערכת החימום. 

1681074943711.thumb.jpg.d514a5861f5e240ff76a68c6b84e1c88.jpg

 

 

IMG_20230404_131014.thumb.jpg.e356678908e79eb45ddef71558ecb9b9.jpg

 

בהרבה מקרים חובר לטראם קרון נוסף "נגרר" זאת אומרת ללא מנוע וללא   פנטוגרף אבל עם בלמים, כאשר הוא מקבל חשמל דרך כבלים מהקרון הגורר.

1681074944030.thumb.jpg.4fd5fb485f041e67ef80a0799a4909a2.jpg

 

בהמשך עברו להשתמש ברכבות של  שניים או שלושה קרונות, כאשר שניים מתוך שניים, שלושה מתוך שלושה או שניים מתוך שלושה ממונעים ונשלטים בשיטת MU - Multiple-unit train control על ידי נהג אחד. 

 

במקרה הצורך ניתן היה להפעיל אותם גם כיחידים אם כי לרוב לא עשו את זה ואפשר היה לראות תאי נהג במצב מוזנח ולא שמיש בקרון השני והשלישי. 

 

 

 

זה כבר לא במוזיאון. Konstal 105Na - טראם שיוצר בפולין, בשנים  1979-1992. הוא דווקא לא הישן ביותר מאלו שעדיין פועלים בקרקוב אם כי בהחלט נראה הכי פחות מודרני. 

הם מוחלפים בהדרגה בטראמים חדשים Pesa ו Stadler גם כן תוצרת פולין.

 

 

שימו לב שבקרון השלישי הפנטוגרף למטה. 

IMG_20230403_142504.thumb.jpg.605b245289037ff708bee3525b6afcf8.jpg

 

IMG_20230403_142512.thumb.jpg.8fec6193249b287b50e1762d34a672c1.jpg

 

 

בנסף פועלים בעיר טראמים יחסית חדשים של Bombardier ועוד כמה דגמים ישנים יותר שנרכשו משומשים ממערב אירופה. 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כרגיל - תענוג לעיניים.

 

והערה קטנה - הוזכרה AEG בנימה שעלולה להשמע מזלזלת כלשהו, אבל מדובר בענק תעשייתי מהגדולים בעולם, שייצר מנורות חשמל ועד תחנות כוח. אלא שהחברה התפרקה לפני כ-30 שנה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תמונות! דרך אגב, הבחור הטטרי שלבוש כמו סוס הוא אחד הסמלים הלא רשמיים של קרקוב - Lajkonik

 

בתחילת יוני יש פסטיבל ענק ומאוד מומלץ בעיר, כולל שיט דרקונים בנהר, זיקוקים וגם תהלוכת Lajkonik בעיר.

 

image.thumb.jpeg.e73125b4f4cb2a33731a769624221afa.jpeg

 

אפשר לקרוא עוד פה:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lajkonik

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד משהו. די דומה. אבל זה פה אצלנו. שדרות ירושליים ביפו. 

 

שלבי הרצה במוד הפעלה מלא רק ללא נוסעים. כולל עצירה בתחנות, פתיחת דלתות ועמידה בלו"ז.

IMG_20230409_175608.thumb.jpg.4d17200d53f52cb1d6039b515b8112ee.jpg

 

IMG_20230409_175536.thumb.jpg.acfc6d3ecd62c75eeb9af7b310381a37.jpg

 

IMG_20230409_175448.thumb.jpg.3b7d73e02a7c7a125e39f69e1eaedb49.jpg

 

IMG_20230409_175656.thumb.jpg.dbe142185a24b9b7f134f18022715e2a.jpg

  • אהבתי 3
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי לשדות הקיבוץ בעמק, למאגר מים אחרי הגשם האחרון.

בצמוד למשאבת מים בתוך המאגר, יש קטע שנראה כמו שנלקח מפסי רכבת העמק.

 

20230415_103349.jpg

20230415_103402.jpg

20230415_102421.jpg

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, יש פסים כאלו בשדות, נשארו קצת. צריך לחפש.

בזמנו צילמו את הסרט רכבת העמק, זה גם צולם אצלנו בקיבוץ 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.6.2021 בשעה 03:02, shellcase כתב:

הרק"ל נעה על הימנית.
הרכבת הכבדה נעה על השמאלית מסיבות הסטוריות (מנדט וכו') בלבד. 

איך בדיוק מסיבות הסטוריות אם בזמן המנדט לא היו מסילה כפולה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו קטעי מסילה כפולה בהם הרכבות בכיוונים נגדיים חלפו זו על פני זו. וגם בתחנות היתה יותר ממסילה אחת.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BoazB11 כתב:

איך בדיוק מסיבות הסטוריות אם בזמן המנדט לא היו מסילה כפולה?

 

 

קטע של מסילה כפולה בקו יפו - ירושליים שקיים מ 1892,הרבה לפני הבריטים כולל תחנה תפעולית למפגש רכבות במקום הזה (בר - גיורא) 

מעניין אם אצל התורכים גם נסעו בצד שמאל של הכביש? DSCF6081.JPG

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אני כותב פה (גם בשירשורים אחרים...) הרבה שטויות ולכן שאלה:

 

מישהו רוצה לראות סקירה ממש של כמה שרות על כלי תחבורה מוזר מאוד שנולד לא כתוצאה של התקדמות טכנולוגית אלא כתוצאה של מחסור בכל מיני דברים ואתם יכלים לנחש איפה הוא נסע - רכבת טרולייבוס כשאין פה נגרר וגורר אלא שניהם זהים וממונעים?

 

tr7-800x445.jpg.3e759e1d2ce0c3e269ad12a080400cae.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בסן פרנסיסקו יש רשת כזאת ומדובר במערכת מאוד מסועפת של כבלי חשמל מעל המון רחובות, וראיתי נהגים מחזירים את הקרניים שיצאו כמו שתיארת.

כל התחזוקה של זה מצד אחד אבל מצד שני יש אוטובוסים ללא זיהום וללא צורך בהתעסקות עם סוללות וכל המשתמע מזה.

כמובן שיש שמתנגדים לזה וקוראים לזה visual pollution...

 

image.thumb.jpeg.382c09d41e54d9bd539e887c67f2b642.jpegimage.thumb.jpeg.3a4ca07cbb5cffa6d7742d5cdcfee94b.jpeg

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...