Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

אני יודע שקיים שירשור ארוך נפרד בנושא פתיחת הרק"ל בגוש דן, אין לי זמן לקרוא או להגיב בו. 

 

אני אשים פה רק את זה:

 

 

 

 

 

הסבא שלי היה רופא. היו ימים שהוא עשה תורנויות של ביקורי בית אצל החולים.
היה רכב אחד עם נהג במרפאה שרוב הזמן היה תפוס.
 ברוב הימים הסבא נסע מחולה אחד לאחר בתחבורה ציבורית (שדווקא הייתה מפותחת ופעלה יפה), רק פעם ב...היה מקבל צ'ופר, זאת אומרת יוצא עם רכב ונהג של המרפאה. היה מחסור תמידי במכוניות. 

בזמן אחר ובמקום אחר יש עודף מכוניות אבל אי אפשר להשתמש בהן כי הכבישים פקוקים. היום פעם ראשונה מאז שהתחלתי לעבוד, נסעתי ללקוח בתחבורה ציבורית - רק"ל. 
13:50 יצאתי מהמשרד שלי בקריית אריה, 14:20 אני אצל הלקוח ברחוב הארבעה בתל אביב.
האוטו נשאר בחניה ליד המשרד. 

כייף. זה מבחינתי משהו מרגש מאוד.

 

 

המקטע התת קרקעי עובד מצויין, מהיר ויעיל מאוד.

הקטעים העיליים הרבה פחות מרשימים, בגדול טראם רגיל. עדיין מדובר בצעד ענק קדימה, משהו מתחיל לזוז פה. 

מרגש. באמת. 

 

IMG_20230827_195039.thumb.jpg.1847b511a1a6d7d4dfe5172af232e132.jpg

 

IMG_20230827_195019.thumb.jpg.85cdd3c00cc2e8f5225965f279102116.jpg

 

IMG_20230827_194954.thumb.jpg.3523bf8ed1d525f343de5c171d0ae3f9.jpg

 

IMG_20230825_143524.thumb.jpg.92182c6062ade1e86f191d7cf19d0771.jpg

 

IMG_20230825_134927.thumb.jpg.051d2e01c92c2b46a689a12672050012.jpg

 

IMG_20230825_134759.thumb.jpg.51b73c8e0e386e77f20f6b3da2a4e7b0.jpg

 

IMG_20230825_134730.thumb.jpg.c87182b248a2bfbac23932c9a8fb5ba4.jpg

 

IMG_20230825_134846.thumb.jpg.889ae6a3c093bb76fabff92d39877a5b.jpg

  • אהבתי 4
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

דבר אחד שנראה תמוה בעייני, בכניסה לתחנות תת קרקעיות הדרגנועים יוצאים למפלס הרחוב בלי שיש מעליהם סככה כלשהי. 

זאת אומרת בחורף בימים גשומים הם יהיו מוצפים במים וזה לכל הפחות לא נעים, לא מדבר על עמידות המערכות המכניות והחשמליות בגשם.

 

מתקשה לזכור אם ראיתי בכלל במקום כלשהו דרגנועים שפועלים מחוץ למבנה סגור. 

 

 

לדעתי חייבים סככה מעל.

 

ככה זה נראה:

IMG_20230827_224210.thumb.jpg.6a6490b04231316d8b609d7b99f74d3d.jpg

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקבץ תמונות מהעיר קישינב.

מה שמעניין שם זה שכמעט כל התחבורה הציבורית בעיר מופעלת באמצעות טרולייבוסים, טראם היה פעם ונסגר לפני הרבה עשורים, אוטובסים יש מעט. 

מטרו/תחתית אין בכלל. 

 

טרולייבוס מפרקי מודרני, תוצרת בלרוס.

IMG_20230707_115246.thumb.jpg.08201b520634177533bbda7b24ca3e6b.jpg

 

כל הבאים בצבע כחול - לבן  פחות מודרניים אבל עדיין די חדשים, גם תוצרת בלרוס, מהווים את רוב הצי בעיר. 

IMG_20230707_164227.thumb.jpg.78cbb9c23b4891a77b217acb374c8fbe.jpg

 

IMG_20230707_125332.thumb.jpg.632116f0f59bdb8e0220335eafd7b7bb.jpg

 

IMG_20230707_113708.thumb.jpg.77b6591f2c708d8b458b07b3cdbd4223.jpg

 

IMG_20230707_125140.thumb.jpg.639b1fbf82c055283a4c2ec9f7603e06.jpg

 

IMG_20230708_141819.thumb.jpg.ad6c29c83ef36487815fc69339e3f63e.jpg

 

IMG_20230708_164037.thumb.jpg.d8bd45498ec488712cadd0556a9fb763.jpg

 

IMG_20230708_161817.thumb.jpg.6cbfc1a0eb62869467e987df94813441.jpg

 

פה מישהו עם סובארית היה צריך רדיאטור רק לא מצא מקורי מתאים. אבל זה לא בעיה...

IMG_20230708_164531.thumb.jpg.d84dd7d853c2500d2bd6b1f48c537b95.jpg

 

פנ רואים את מצב הסלילה הלא מי יודע מה מצויין בהרבה רחובות.

IMG_20230708_202116.thumb.jpg.5eb6ec38a66a3491233c7f9ad3f72b8b.jpg

 

IMG_20230716_195948(1).thumb.jpg.5992ac9d896dcc98e243ae6d98e8768e.jpg

 

בפנים המעבר בין בתי הגלגלים די צר ולא נוח.

IMG_20230708_134920.thumb.jpg.cfb9267bd0d88f684252f0f5fd51e38b.jpg

 

לאחרונה הוכנסה מערכת חיוב שמאפשרת לשלם עם סמארטפון ישרות בולידטור, ללא צורך ברכישת כרטיס או התקנת אפליקציה כלשהיא.
כמו רכישה רגילה באשראי. זה לא פועל בכל הקווים עדיין.

IMG_20230708_135259.thumb.jpg.de4265e0118071905ebb806bf5ecb4cc.jpg

 

מה שכן פועל בכל הקווים זה כרטיסן.ית שנמצאים בכל קרון ומוכרים כרטיסים במזומן, גם מוודאים שכל הנוסעים שילמו. מחיר נסיעה אחרי ההתייקורת האחורנה קצת יותר משקל אחד. 

IMG_20230708_135813.thumb.jpg.337bc3c91a7b7d34e089b8f93b29b5f1.jpg

 

תשתית עילית שבאמת גורמת ל"זיהום" בחלק מהמקומות.

IMG_20230708_141302.thumb.jpg.2fc167c4c20bd708870668b1fd85b322.jpg

 

IMG_20230708_141307.thumb.jpg.7605af3ae891f809dc4584123c5cdd20.jpg

 

IMG_20230708_141435.thumb.jpg.2bddd699956367df153dcd170627ad68.jpg

 

זה Skoda 14Tr ישן, פעם כל הצי היה מורכב מכאלה, היום כבר רובם הוצאו מהשרות.

IMG_20230707_162836.thumb.jpg.a90711e9f5825b0f578bc37eb837e085.jpg

 

IMG_20230708_170227.thumb.jpg.dfac91a23161c09ce22656cae5d24dd6.jpg

 

ניידת לטיפול בתשתית חשמל עילית, אני רק יכול לנחש מאיזה שנה היא :-) אבל בכושר טוב. 

IMG_20230708_165951.thumb.jpg.7aac374d125cef93529f82d46e32da25.jpg

 

בגדול המערכת עובדת לא רע. זה שקט, לא מזהם, זול ויעיל. אולי לא מתאים לערים צפופות ועמוסות אבל בעיר כמו קישינב, שאין בה צפיפות ועומסי תנועה גדולים, זה עובד טוב. 

 

 

בכיכר במרכז העיר התקיימה תארוכה לזכר אזרחי מולדובה שגורשו על יד הסובייטים.

IMG_20230708_165014.thumb.jpg.9e6197c2bd7d89a4d045cd342e6b29f4.jpg

 

IMG_20230708_165857.thumb.jpg.b7ec38a4d21c8d573f4fd620c75fe946.jpg

 

IMG_20230708_165535.thumb.jpg.218ec610a961c77ce8f1a4aef33032b2.jpg

 

IMG_20230708_165601.thumb.jpg.cafed57ba4a0aebace1eb1c3ac4aebed.jpg

 

IMG_20230708_165208.thumb.jpg.e2916cede0494d9e5c2b1de37e562a79.jpg

 

 

IMG_20230708_164946.thumb.jpg.b7111ccca15b392bebca08d0c5890c1c.jpg

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Buki כתב:

דבר אחד שנראה תמוה בעייני, בכניסה לתחנות תת קרקעיות הדרגנועים יוצאים למפלס הרחוב בלי שיש מעליהם סככה כלשהי. 

זאת אומרת בחורף בימים גשומים הם יהיו מוצפים במים וזה לכל הפחות לא נעים, לא מדבר על עמידות המערכות המכניות והחשמליות בגשם.

 

מתקשה לזכור אם ראיתי בכלל במקום כלשהו דרגנועים שפועלים מחוץ למבנה סגור. 

 

 

לדעתי חייבים סככה מעל.

 

ככה זה נראה:

IMG_20230827_224210.thumb.jpg.6a6490b04231316d8b609d7b99f74d3d.jpg

 

 

זה נושא שמרתק/מטריד לא מעטים. ההסבר האפשרי לכך הוא שריון עבודות לצרכי תיקון/שיפוץ הדרגנועים בחורף עבור מקורבים של מפעילת התשתית. כבר מחר בבוקר מדברים על גשם בגוש דן, יהיה משעשע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא נתתי דעתי על כך, נראה שכבר נסעתי בדרגנועים חשופים.

מכל מקום, גיגול קצר מראה שמדובר במערכת נפוצה וההתאמות הנדרשות מוכרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה אבל מדוע...

 

אפילו בתחנות כרמלית יש סככה, אין שם דרגנועים אבל היא משאירה את המדרגות יבשות ולא מכניסה מים לתוך אולמות התחנה שצריך לנקז אחר כך. 

 

אפילו הגומי הנע של המעקות יתייבש ויתבלה בשמש מהר יותר פי כמה ממה שהוא מתבלה במבנה סגור. 

 

 

כאמור בלי גוגל אני מתקשה לזכור איפה ראיתי דרגנועים חשופים...

PikiWiki_Israel_220_haifa___.jpg.3cee9c86531abff4aba0d0b02814e58b.jpg

 

 

dsc00690.jpg.7a8937549f097af7a60e32aec978c1a9.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם סככות כרמלית חדשות, אפילו שמות ארבע משש התחנות הוחלפו לאחרונה. במקור המדרגות העליונות בחלק מהתחנות (למשל הנביאים) לא היו מקורות.

 

הדרגנועים בכרמלית היו חידוש גדול לפני 60 שנה. פעלו ביציאה בלבד (ולא לאורך כל היציאה), ובתחילתו הוצבו שלטים ״החושש לעלות במדרגות הנעות יעלה נא במדרגות היציבות״.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתם קיבלתם מה שאנחנו קיבלנו היום אולי זה יקרה קודם.

 

אבל, כאמור, נראה שמדובר בדרגנועים ייעודיים לתנאים שתחת כיפת השמיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

הימור שלי, אחרי החורף הראשן יהיה פרוייקט הסופת סככות לכל הכניסות לתחנות התת קרקעיות של דנקל. 

 

ייתכן, ועדיין מסתבר שזה דבר קיים.

תוצאה ראשונה בגוגל בחיפוש:
https://la-grazia.com/e-learning/what-types-of-escalators-and-moving-walks-exist-based-on-the-installation-environment-2/

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, קורן בן אשר כתב:

ועדיין מסתבר שזה דבר קיים

ועדיין ממליצים על סככה.

 

 functioning in all weather conditions, the standard recommends to cover them with a roof over them for safety concerns

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בישראל החליטו דווקא על חישמול עילי? ולא על פס חשמול שלישי למסילות?

 

אני מבין שמבחינה בטיחותית החישמול העילי בטוח יותר

אבל נראה לי פרוייקט כל כך מסובך, בנוסף גם מכער את הנוף

שלא לדבר על המורכבות שלו, עמודים עם יסודות בטון, לפעמים בתנאי שטח מאוד קשים

שלא לדבר על מצב שבו חלילה משאית או כלי גבוה אחר פוגע באחד העמודים, ואז מה?

משביתים את כל הקו עד שיתקנו, ישימו בטון מחדש? יכול לקחת אצלנו ימים שלמים.

 

אגב, מישהו יודע מה צריכת החשמל של רכבת חשמלית בישראל?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, boli19 כתב:

למה בישראל החליטו דווקא על חישמול עילי? ולא על פס חשמול שלישי למסילות?

בשיטה עם פס שלישי כל המסילה צריכה להיות מופרדת ומגדדרת ללא שום צמתים, מעברי חציה, כבישים חוצים וכו' או תחתית בתוך מנהרה. 

 

זה לא המצב ולכן חייבים חישמול עילי. 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Buki כתב:

בשיטה עם פס שלישי כל המסילה צריכה להיות מופרדת ומגדדרת ללא שום צמתים, מעברי חציה, כבישים חוצים וכו' או תחתית בתוך מנהרה. 

 

זה לא המצב ולכן חייבים חישמול עילי.

 

לא בידיוק. יש אופציה לפסי רכבת עם מסילה שלישית בגובה הקרקע עם חציה. פשוט בנקודה הזאת יש רווח בפס השלישי כדי לאפשר חציה בטוחה. זה לא הכי יעיל ומעט מאוד מערכות עירוניות שנוסעות בגובה הרחוב הן בעלות פס שלישי. בד״כ רק קטעים קצרים דרך איזורים יפים במיוחד. לא חושב שהכביש בפ״ת או בבת ים זה איזור יפה כמו סביבות הקטדרלה במרכז ההיסטורי של ריימס לדוגמא.. 

 

image.jpeg.714f52a180fd90b1ce59ad5c70810e4e.jpeg

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...