Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

כתבתי פה פעם בהרחבה על הקו הזה בגרוזיה שמשתמש בציוד משנות ה 60 והוא גם קו סדיר לגמרי + אטרקציה תיירותית בו זמנית. הסיבה שלא עוברים לציוד חדש זה בגלל רוחב מסילה שלא קיים בשום מקום אחר וריבוי עקומות ברדיוסים הרבה יותר קטנים ממה שיש במסילה הישנה לירושליים.

 

https://carsforum.co.il/topic/663802-רכבת-הרים-אבל-אמיתית-לא-בלונה-פארק-borjomi-bakuriani-narrow-gauge-railway/

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין משהו מיוחד בתמונה הזו שצילמתי השבוע בירושליים אבל זו תמונה מאוד "אירפאית"...המזג אוויר, 

רחוב במרכז העיר ללא תנועה של כלי רכב ובכלל הקומפוזיציה הזו זה משהו שקיים בכמה ערים אירופאייות. אהבתי את התמונה אז אני מעלה אותה 😃

 

IMG_20230314_150304.thumb.jpg.e9bdbfbc45072095ea9efb09d929c9ff.jpg

 

 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

פעם 1 שיוטיוב מציעים לי המלצה רלוונטית - ממיני משאית ללרכב מסילתי תוך 5 דקות. פשטות גאונית, כמעט בלי שינויי מרכב.

הסרטון ויזואלי, לפי גוגל טרנסלייט לתיאור העבודה קשורה לסיכוך

ציטוט

2009.9.20 It is work to put the rail runner used to pull the lubricating machine on the track when lubricating the rail joint on the JR Kisuki Line.
Immediately after confirming that the track is closed, work begins, lowering the truck mounted on the carrier of the light truck onto the rail, and then placing the light truck on top of the truck.
The rail runner uses the rear wheel of a light truck to turn a pulley attached to a bogie, and the pulley is used as a driving force to move on the track.

2009.9.20
JR Kisuki Line Shinji - Minami Shinji

In addition, there is also an advanced rail runner for 1t truck developed in later years.
    • Rail runner 1t type Loading work... You can see the pattern of the loading work.

 

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאילו מגניב, אבל זה מה זה נראה כמו צעצוע 😅 במיוחד עם הצבע תכלת הזה.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חג שמח כולם, ועכשיו למשהו שונה לגמרי - חוויה מנסיעה ברכבת המהירה שנחאי - ביג'ינג: גומעת מרחק של כ-1300 ק"מ ב 4.5 שעות (או 4 שעות בלי עצירות או 10 שעות ברכבת הרגילה), עם שתי עצירות בדרך ומהירות שיוט 350 קמ"ש.

בחזרה לקחתי אחת קצת פחות מהירה עם יותר עצירות ומהירות מקס' "רק" 300 קמ"ש.

כל תהליך העליה ללא כרטיס רק עם אמצעי זהות (כרטיס מגנטי לאזרחי המדינה ודרכון לשאר) מזמינים כרטיס על שם ומראים תעודה בכניסה. זה כמובן נוח אבל לא מאפשר נסיעות בלי שהאח הגדול ידע.

מחיר כרטיס כ 250 ש"ח (למחלקה הכי זולה).

דבר נחמד שיש, כל נוסע יודע לאיזה קרון צריך לעלות וכבר מחכה לרכבת בדיוק איפה שהדלת של הקרון תהיה, יש סימונים עם מספרם על הרציף וצבע לכל סוג של רכבת, זה עובד יופי (ורצוי להגיע לקרון כי הרכבת מסע רגלי מקרון 1 ל-15 יכול להיות די ארוך).

כל המדינה מרושתת ברשת מהירה (בנוסף לרשת הישנה האיטית והזולה יותר) וזה אחלה תחליף לטיסה, בלי כל הטירחה של להגיע הרבה לפני, יציאה מיידית וגם הנסיעה הרבה יותר נעימה מטיסה. 

לדוגמה המרחק בין סן פרנסיסקו ל LA כ 600 ק"מ ורכבת כזאת היתה מגיעה בפחות משעתיים אבל הרוב המוחלט עושה את זה בטיסה של שעה וחצי (או נהיגה של 6 שעות).

עוד משהו ששמים אליו לב ישר זה כמות המשתמשים האינסופית - תמיד יהיו אלפי אנשים מכל מקום לכל מקום ובכל זמן, בטח יחסית לארץ.

 

תמונות - תחנת הרכבת של בייגין:

image.thumb.jpeg.af2e1ba4eaec07ccdd405fa64049b610.jpeg

 

לוח "טיסות":

image.thumb.jpeg.54cabf73252853d4749693e663a2a299.jpeg

 

נוף מהרכבת:

image.thumb.jpeg.afdc5e2298c5c1bf7125853f293055c7.jpeg

 

סימון קרונות על הרציף (לדוגמה כאן זה 9 צהוב):

image.thumb.jpeg.6de88816e7a4616d29cc6051ebe41f32.jpeg

 

מחכים לרכבת לפי קרונות (סימנתי איפה בשלט הצבע):

image.thumb.jpeg.c3ee7ebfb7b5f9e26ad88e42438ea0a5.jpeg

 

מהירות הנסיעה:

image.thumb.jpeg.7c53d071e83d0e0fe28d3843c7a30087.jpeg

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו תמונה מהרכבת משנגחאי לבייג'ינג ב-2017. נסיעה של 5 שעות.

 

 

זה היה במסגרת טיול מאורגן - שתי נסיעות ברכבת המהירה. באחת מהן - נדמה לי מגואנגז'ו לשיאן דובר על כך שבתחנת הרכבת בגואנגז'ו עוברים לא פחות מ-700,000 נוסעים ביום, והקטע ההזוי היה בביטחון - החרימו לכולם את הדיאודורנטים בטענה שהספריי לא יעמוד במהירות הנסיעה של הרכבת (כמובן שמדובר בבקבוקים שטסו יםפה מישראל, אבל אלה נהלי הביטחון הסיניים).

 

הסיפור של מקומות מסומנים וקרונות מסומנים קיים בעוד מקומות, לאחרונה נתקלתי בו באיטליה. אותו עקרון בדיוק. ההבדל הוא שבאיטליה היה אפשר להמתין על הרציף, ליד המקום המיועד, בעוד שסין היה גייט שנפתח רק כמה דקות לפני שהרכבת נכנסה .IMG_20170723_111321.thumb.jpg.dc49893f832f3f9614820279b9e0462e.jpg

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שנה לקחנו רכבת מרומא לפירנצה, הכרטיס רכבת שהזמנו באינטרנט כלל מספר קרון, וכאשר הגענו לרציף ידענו בדיוק איפה לעמוד על מנת לעלות לקרון המיועד, היה שילוט ברור על הרציפים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרטיסים עם מספר קרון ומספר מושב או מקום שינה בקרון זה משהו שקיים המון שנים. רק בארץ אנחנו לא מכירים את זה.

 

 

כל הכרטיסים לרכבות שאינן פרבריות שאני זוכר מהילדות, היו כאלה.

 

בתחנות לא היה סימון מיקום קרונות  אבל בכריזה אמרו "מספור הקרונות מתחילת הרכבת" או "מספור הקרונות מסוף הרכבת" על מנת להקל על ההתמצאות של הנוסעים.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היה מסובך מי יודע מה להיות נהג טראם בשנת 1915.

 

סב"כ יש ידית אחת - קונטרולר, שמורכבת ישירות על ציר המגען שנמצא בשידה בתא הנהג, עשו אותו שקוף רק למטרת התצוגה.

 

 Fahren - נסיעה קדימה, יש מספר דרגות עוצמה קבעות שבכל אחת קבוצת מגעים אחרת מחוברת. 

 

Bremsen - בלימה.

 

מימין בלם מכאני.

ברצפה דוושת נוכחות נהג. 

הנהיגה בעמידה, לא חשבו אז שהנהג יכול לשבת. 

 

IMG_20230408_154004.thumb.jpg.230444187f0f063b3d066eaefe80b5e2.jpg

 

IMG_20230408_154055.thumb.jpg.72ac90514d58055dcc062e21d14189df.jpg

 

IMG_20230408_154121.thumb.jpg.c0238b146af49e2adb55619826a097f8.jpg

 

צולם במוזיאון המדע והטכנולוגיה בקרקוב, שממוקם בדיפו טראמים היסטורי.

 

כל הטראמים במצב נסיעה ויוצאים לקווים בחגים ובאירועים מיוחדים.

 

IMG_20230408_154258.thumb.jpg.061cbf6f6924240f2f73d8420596aded.jpg

 

IMG_20230408_154209.thumb.jpg.44e734e126ea91226c91ef67faa6ccf4.jpg

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki, יצא לי לסוע על כמה מהטראמים האלה. בימי ראשון במהלך הקיץ יש קו תיירותי שמפעילים עליו כל פעם טראמים היסטורים אחרים. חוויה מגניבה. יש גם טראם היסטורי עם משטח ריק שמקושט במיוחד לכריסטמס ונוסע ברחבי העיר בשבועות לפני חג המולד, עם עץ אשוח על המשטח.

 

יש לי חבר שבחתונה שלו שכר טראם היסטורי להסעת האורחים מהכנסיה שבה הם התחתנו למסעדה בה עשו את החתונה.

 

בכלל, הסיפור עם הטראמים מעניין פה. העיר מרושתת יפה מאוד בטראמים. בשנות ה-70 החליטו לבנות מטרו, חפרו מנהרה של 2 קילומטר מתחת לתחנת הרכבת המרכזית ואז נגמר הכסף. 1989. מהפכה מערבית במדינה. 

 

המנהרה עמדה ללא שימוש 20 שנה, ואז החליטו שבמקום מטרו יבנו מסלול טראם מהיר שגם יעשה שימוש במנהרה, אז הסבו את המנהרה ממטרו לטראם. כל הסיפור עובד לא רע בכלל.

עריכה אחרונה על ידי garicho
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki כרטיסים מסומנים היו קיימים בארץ עוד מימי כרטיסי הקרטון העבים. הם נקראו "מקומות שמורים" והיו בקרון בקצה הרכבת (אאל"ט בקצה הצפוני, בימים שרכבת ישראל היתה , למעשה, קו חיפה ת"א). בהמשך נרכשו כמה קרונות מחלקה שניה אנגליה ששימשו כקרונות ה"שמורים".

 

את מה שאתה מכנה "דוושת נוכחות נהג" אני מכיר ממקום אחר - גשר הפיקוד של אניה - וקרוי dead man's alarm. אאל"ט העקרון שם קצת שונה שונה, לא נדרשת לחיצה רציפה אלא לחיצת כפתור כל פרק זמן קבוע, ואם לא נלחץ מופעלת אזעקה כלשהי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, garicho כתב:

בכלל, הסיפור עם הטראמים מעניין פה. העיר מרושתת יפה מאוד בטראמים.

ראיתי, נסעתי צילמתי והתרשמתי, מערכת די גדולה ועובדת הייטב, לדעתי אמצעי תחבורה ציבורית העיקרי בעיר. אכתוב בהמשך כמה מילים, פשוט אין זמן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...