Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חודש מאוחר יותר...

לאחר 31 שנים, רכבת ישראל נפרדת סופית מקרונועי ה-IC3.

אני זוכר שבתור ילד עם מספר חד ספרתי של הקפות סביב השמש, נסעתי עם משפחתי לחיפה באחד מהמערכים האלו ועבורי זה היה אחד הדברים הכי מגניבים EVER. הלוק העתידני, הדלתות האוטומטיות במעבר בין הקרונות והדבר המשונה ביותר בו הבחנתי יחסית במהרה וניסיתי לבדוק עם אבי (ז"ל) אם אני מדמיין או שהרכבת הזו "מעבירה הילוכים". אבי לא היסס והגיב ישר בזלזול משו בסגנון של "אל תהיה מפגר. זו רכבת ולרכבת יש קטר, אין מצב שהיא מעבירה הילוכים".

 

לימים מסתבר שצדקתי.

 

https://www.srugim.co.il/887222-אחרי-31-שנה-הרכבת-נפרדת-מהקרונות-האהובי

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דל"פ: ברוך שפטרנו. שנאתי את ה-IC3 של ר"י, שנאתי אותם גם במולדתם דנמרק. לא נוחים ורועשים, ומכיוון שזה קרונוע אז לא משנה איפה תשב, המנוע יחפור לך בראש. רמת התחזוקה הירודה של פנים הקרונות בר"י לא הוסיפה לחווית הנסיעה. היתרון היחיד שלהם היה בהיותם הציוד הכי זריז ומהיר בר"י.

  • אהבתי 1
  • מבאס 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחזוקה אכן לא הייתה הצד החזק. בפעם האחרונה בה יצא לי לנסוע במערך בודד שיצא מתחנת הראשונים לתחנות ת"א צחנת הדיזל איכשהו הצליחה לחדור לחלל הקרונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, קורן בן אשר כתב:

דל"פ: ברוך שפטרנו. שנאתי את ה-IC3 של ר"י, שנאתי אותם גם במולדתם דנמרק. לא נוחים ורועשים, ומכיוון שזה קרונוע אז לא משנה איפה תשב, המנוע יחפור לך בראש. רמת התחזוקה הירודה של פנים הקרונות בר"י לא הוסיפה לחווית הנסיעה. היתרון היחיד שלהם היה בהיותם הציוד הכי זריז ומהיר בר"י.

 

תמיד אהבתי את ה-IC3, במיוחד את הסדרה הראשונה עם המושבים הרכים. הם היו חללית לעומת מה שהיה לפניהם - קרונות גרורי קטר נגררים על ידי G12. גם הפתרון של קיפול תא הנהג לתוך הקיר כדי לשרשר את הקרונועים זה אחלה פתרון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

רכבת העמר מ-1917. הקרון של הטייסת הגרמנית

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי נסיעת עבודה למכללת כנרת בישוב צמח.

כבר הייתי באתר הזה לפני כמה שנים אבל המקום היה סגור ולא נכנסתי, צילמתי כמה תמונות מעבר לגדר, הן מופיעות פה בשירשור איפשהו. 

הפעם היה פתוח אז קפצתי לראות.

 

 

תחנת רכבת צמח, אחת התחנות הגדולות והמרכזיות של רכבת העמק נמצאת כיום בשטוח הקמפוס של המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן. 

בניגוד למה שרשום בשלט כאן, הכניסה לאתר עצמו אפשרית ללא תאום וללא תשלום. כנראה התאום והתשלום הוא רק לכניסה למרכז המבקרים. 

IMG_20240205_151503.thumb.jpg.5b2d12d09d59f5a22850f55124a83a52.jpg

 

 

המבנה הראשי בו היו המשרדים, קופת כרטיסים ובקומה השניה גר מנהל התחנה. 

IMG_20240205_153058.thumb.jpg.eea701754d56ad1cec89e01fd017b8a2.jpg

 

ממש כמה מטרים לידו מעונות של המכללה, התמונה צולמה מהמדרגות האלו.

IMG_20240205_151554.thumb.jpg.887d2fb86702f1363197c79d1f5f48e7.jpg

 

IMG_20240205_151749.thumb.jpg.cb78c23405bf6775d8ad04a683ae2948.jpg

 

"פס הסולטן" - פס רכבת ועליו ברכת הסולטן, פסים כאלה נמצאו במספר מקומות. 

IMG_20240205_151835.thumb.jpg.8b34f67f0c0138621f6ede8e06e291fc.jpg

 

הדבר הכי מעניין באתר - שחזור (או יותר נכון דגם) של   "קרנוע אווירי" כמו שציין נכון ספריאל. קרון עם מנוע מטוס ופרופלור ששימש את הטייסים הגרמנים לנסיעות על מסילת העמק לחיפה, נבנה על יד ברוך קטינקא, הסיפור המלא בשלט.

IMG_20240205_152014.thumb.jpg.1781e26c1b5c111967544f79bf789975.jpg

 

IMG_20240205_151956.thumb.jpg.6f3ca943ec9711c86944c9d33ee562ad.jpg

 

 IMG_20240205_152026.thumb.jpg.b1a8b7b371b25747855a5ba53ba426f0.jpg

 

מבנה מגורים של עובדי התחנה. 

IMG_20240205_152708.thumb.jpg.e948ace2b40d1572d8da2bf587862221.jpg

 

 

הרציף המקורי שהשתמר בחלקו.

IMG_20240205_152127.thumb.jpg.7abd95a804c3adb0d2df425d0fae2d7f.jpg

 

IMG_20240205_151843.thumb.jpg.d2e560af8aa7a2dac47deea5338a8a5a.jpg

 

קרון מקורי עם כיתוב "חיג'אז" על בתי המיסבים.

IMG_20240205_152120.thumb.jpg.dd319f60ac2a58fa13cb308da2187f22.jpg

 

IMG_20240205_152513.thumb.jpg.84b2bb46501e66f2137959270bd92573.jpg

 

IMG_20240205_152521.thumb.jpg.137cc6d268af314c54397dbaf420e0f9.jpg

 

מגדל מים כפול, היחידי בתצורה זו בתחנות מסילת העמק אבל היו עוד כאלה במסילה החיג'אזית מחוץ לשטח ישראל.

IMG_20240205_152405.thumb.jpg.cdd29e509a011a23e04117bf19e2b289.jpg

 

עוד באתר המון תמונות הסטוריות ואיפשהו מחוץ לשטח המתחם יש את חוגת הרכבת אבל היא לא חלק מהאתר המשופץ ולא יודע אם אפשר לראות משהו ממנה היום. 

IMG_20240205_152841.thumb.jpg.46cbdd597f7a4f5604f1dcf75712d75d.jpg

 

IMG_20240205_152847.thumb.jpg.ac3141a0e8827d78ee3139d2f68e7c1b.jpg

 

אתר נחמד משוחזר יפה,  אולי הכי משוקע מבין האתרים של מסילת העמק. 

  • אהבתי 6

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לא ידעתי אם לרשום את זה בשרשור המשאיות או בשרשור הרכבות..

נתקלתי בשתי התמונות האלה באינטרנט:

vl_2563_51.jpg.6d36358ef1b0bdf63ecc0f2129de28ae.jpg

vl_1303_51.jpg.50b95a9bc78dbbcadf010aa927d93693.jpg

 

הראשונה של יורו 4000 על low bed, השניה של 3200.

וואלה את ה 3200 אני עוד יכול לעכל. אבל ה 4000? הקטר שוקל 125 טון, זה לא נשמע לי הגיוני שככה מעבירים אותם. חיפשתי תמונות של קטרים אחרים נגררים בצורה כזו ולא מצאתי..

יש מצב שבתמונה הם בלי מנוע או משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה אחרת, איפה זה צולם?

לא נראה בארץ כי לוחית רישוי של עגלתי לובי (ככה קוראים לזה בסלנג המקצועי) היא לא לוחית ישראלית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Buki כתב:

שאלה אחרת, איפה זה צולם?

לא נראה בארץ כי לוחית רישוי של עגלתי לובי (ככה קוראים לזה בסלנג המקצועי) היא לא לוחית ישראלית.

ברור, זה איפשהו באירופה היכן שהקטרים האלה יוצרו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Ooga כתב:

זה לא נשמע לי הגיוני שככה מעבירים אותם.

ככה מעבירים אותם, שים לב שמשאית ראש גורר שם לא רגילה אלא עם Ballast עליה ו 4 סרנים.

 

גוררים כאלה למשקל אולטרה כבד זה הטופ של יצרני המשאיות, מרכיבים אותם לפי הזמנה ולא סדרתית, לפעמים בסדנאות משנה ולא בפס ייצור הראשי.

 

זו סקניה בפולין, משקל כולל מקסימלי 250 טון.

 

מנוע 730 כ"ס וגיר אוטומטי פלנטרי (לא רובוטי שמותקן לרוב במשאיות כביש רגילות).

 

בתא מאחרי הקבינה יש מיכלי דלק ל 1000 ליטר.

 

_SCANIAALBAR7302.thumb.jpg.7118bc8d7e8219c5784a5ad2ee555afb.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך תמונות של קטרים אחרים מועברים ככה?

לא הצלחתי למצוא עוד תמונות כאלה, לפחות לא של קטרים בגודל מלא (רק קטרי עיתוק וכזה).

 

אתה אומר לי שכל פעם שמוציאים קטרים כאלה מהמפעל זה מבצע כזה גדול? הייתי חושב שהכי הגיוני שנוסעים איתם על מסילה לנמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי נראה הגיוני שמהמפעל  הקטרים נוסעים לנמלים על גבי מסילה בכוחות עצמם.

 

לא יודע מה הייתה הסיטואציה שדרשה להעביר אותם על גבי מובילית.

התכוונתי שמשאית יעודית עם עגלת לובי מתאימה יכולה לסחוב גם הרבה יותר מ 125 טון. 

 

וכן תמונות כאלה ברשת כמעט ואין. 

 

מצאתי רק כמה.

IMG_20240331_120220.thumb.jpg.beb3330b62fc4f2d0544aa14051fe79e.jpg

 

IMG_20240331_120243.thumb.jpg.410d4b930b7e98991212a6595f4ab510.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...