Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

לפני 19 שעות, קורן בן אשר כתב:

השלוחה מלוד לסרפנד (צריפין)

עד לפני משהו כמו 7-8 שנים אפשר היה לראות פסים חוצים את כביש 44 בנקודה זו. 

 

רק יחסית לא מזמן באחד השיפוצים של הכביש, כיסו אותם. 

 

Screenshot_20220130-091019_(1).thumb.png.9408de1806eb5c1f5b11b94d2a271680.png

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בלי שהתכוונתי, זה איכשהו קשור לשלוחת עץ הזית בקרית אריה, עליה דיברנו שבוע שעבר. 

 

 

ממש לאחרונה בצומת הרחובות גיסין והרב מלכה בפתח תקווה הוצב הקטר הזה, קטר עיתוק מאוד מאוד חדש יחסית לקטרים שמגיעים למעמד כזה, יוצר ב 1998. עומד בערך על תוואי המסילה הישנה לתחנת רכבת הישנה בפינסקר בפתח תקווה. פרטים נוספים בשלט. 

 

 הקטר נצבע יפה ובמצב טוב מאוד. 

 

20220204_141952_HDR.thumb.jpg.d019415966998fa0fc1f57f3ec560996.jpg

 

20220204_141907_HDR.thumb.jpg.28605bf35f6592952549b3b29a33b576.jpg

 

20220204_141806_HDR_(1).thumb.jpg.acd4db84db1c4716bea81d9951f921d9.jpg

 

20220204_141844_HDR.thumb.jpg.a497764e80e46497d65221f7c653e89c.jpg

 

20220204_141709_HDR.thumb.jpg.ec2293e4d5f79a1dd3652b520f024980.jpg

 

20220204_141416_HDR.thumb.jpg.16f21d9cccbdea1aca6abcd770af76d0.jpg

20220204_141608_HDR(1).thumb.jpg.27be95084c24887a03f390338c6493f6.jpg

 

20220204_141638_HDR.thumb.jpg.c3efe21fb7fdcc2f213003fe2904edb1.jpg

 

20220204_141435.thumb.jpg.d199598b6d1dbd2bd9102de19f0647e7.jpg

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לא מזמן (חודש+- אחרון) טקס השקה (מאוד) מצומצם, כ-20 איש

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

HOW IT'S MADE \אוברול לשינקנסן זה עסק מסובך

 

דא קרונות האלסטום הישנים מתוכננים להיגרט בסוף השנה, IC3 בסוף 23 (די תואם לתקופת חוזה מיקור חוץ) ואיתם הסוף לקו הישן לירושלים.

https://www.rail.co.il/tenders/Documents/TendersDcouments/Dima 2021/ספק יחיד/חווד - ALSTOM.pdf
https://www.rail.co.il/tenders/Documents/TendersDcouments/DIMA 2022/ספק יחיד/PROJECTOR חווד.pdf

 

בינתיים המספרים שלהם יורדים משנה לשנה

20.jpeg

19.jpeg

עריכה אחרונה על ידי shake
  • אהבתי 1
  • מעניין 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, shake כתב:

דא קרונות האלסטום הישנים מתוכננים להיגרט בסוף השנה

באסוש, האלסטום האלה הם הקרונות הכי נוחים ומרווחים שיש.

החסרון היחיד הוא הדלתות הפנאומטיות בין הקרונות שברובן כבר לא פעילות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

הייתי במוזיאון הרכבת בחיפה פעם אחת לפני שנים בענייני עבודה, אז עשיתי רק סיבוב זריז,

השנה בחול המעד פסח קפצתי לשם שוב.

 

אנדרטה להקמה של שלוחת הרכבת החיג'אזית - "רכבת העמק" שיצאה מתחנת חיפה מזרח, איפה שממוקם המוזיאון. 

20220419_141628.thumb.jpg.347e7e752123941716ae6b6bc6c96321.jpg

 

תחנת חיפה מזרח.

20220419_142529_HDR.thumb.jpg.09f1b66d00bdb544ffdf97673f38a5bf.jpg

 

20220419_142629.thumb.jpg.10cc25d3feafcaf9ac9e0e4d6b670d62.jpg

 

התצוגה הפתוחה של המוזיאון. הקטר הירוק הוא G16 שלל מסיני במלחמת ששת הימים (היו 3 כאלה, עוד 4 G12 ואחד G8), שעבד שנים ברכבת ישראל ולכבוד הצבתו במוזיאון נצבע בצבע הירוק המקורי של הרכבת המצרית.

20220419_142710.thumb.jpg.3760523edeea542c149215ab57c9317b.jpg

 

קרונית שרות ממונעת.

20220419_143020_HDR.thumb.jpg.b7b3deee1896d262104640f2ee1d2200.jpg

 

עגורן מסילתי מופעל קיטור.

20220419_143103.thumb.jpg.2f3ecc6b133110e0c3616a1d1ae1009c.jpg

 

 

קטר עיתוק קטן שעבד במפעל שמשון, שנת ייצור 1950, 88 כ"ס.

20220419_143507_HDR.thumb.jpg.8382a6fad8d8ac6c63ce21589fdb93d0.jpg

 

20220419_143259_HDR.thumb.jpg.d5e7a71fc00a150fd991e56fa6814ced.jpg

 

20220419_143324_HDR.thumb.jpg.1ae9db4e7c6944e422185af0ee12c49e.jpg

 

התצוגה המרכזית והיותר מסודרת נמצאת בהנגר הסגור, בהנגר הזה היה פעם מוסך הקטרים של רכבת העמק. 

בכניסה להנגר - קרון עליו מוצבת עמדת שמירה/תצפית/ירי מבטון. 

20220419_153646.thumb.jpg.7a92bbb2e9defd25d14e74eccc2ed01b.jpg

 

בתוך ההנגר, המוצג המרכזי - קטר מסילה צרה 105 ס"מ, אחד מאלו שעבדו ברכבת העמק. הוא אחד מתוך 3 קטרי קיטור שקיימים בארץ (השני בבאר שבע, ה"כפיל" של קטר 70414, השלישי בתחנת הכוח בנהריים).

20220419_144913_HDR.thumb.jpg.8c5659417a4792d086418cdaac03f77a.jpg

 

תא נהג של הקטר.

20220419_144241.thumb.jpg.910368a7a682708e5ef364ee4158a18d.jpg

 

קרון "ארגזי" של רכבת העמק, הקרון הוא קרון בילום. בירידות תלולות הבלימה של הקטר לא הספיקה ולכן ברכבות שולבו קרונות בילום. 

המפעיל שישוב בעמדה פתוחה לגמרי, לפי סדרת צפירות מוסכמת של הקטר היה מפעיל את הבלמים. 

20220419_144829_HDR.thumb.jpg.b8a26e91d74a4da4aa52d3e18555cfef.jpg

 

 

20220419_144737.thumb.jpg.48e267c3a8d5fe9ac2e94fb83dc2a7ec.jpg

 

 

קרון "אמבולנס"

20220419_144123.thumb.jpg.74cf7d4278c69ac1b3949caa9b5fe4e1.jpg

 

קרון נוסעים רגיל מחלקה שלישלת מאותה התקופה.

20220419_144307.thumb.jpg.fb88b5c144f10cf2c0861422ec3f1d59.jpg

 

קרון פאר שבתקופת שרות ברכבת ישראל הוצא ממנו כל הריהוט המפואר והוא שימש כקרון רגיל, ובהמשך הכל שוחזר לטובת התצוגה. 

20220419_145345.thumb.jpg.ad1ca950659bfe6b86aa6473d2157005.jpg

 

20220419_145256.thumb.jpg.ce2e9f0bf41d1a0d43b9d455caf93ae0.jpg

 

20220419_145216.thumb.jpg.1f3318c9f2a445f458ad5183754b9b6b.jpg

 

20220419_145204.thumb.jpg.ebd38cdae668cba78b5ca8c9d7e98ee2.jpg

 

קרון מחלקה ראשונה עם מקומות שמורים וכורסאות דומות לאלו של מטוסים, בקרון הזה מקרינים את סרטי ההדרכה. 

20220419_145708_HDR.thumb.jpg.dc479ce352c17201efbfe815cd8693a0.jpg

 

תאי מפעיל של קטרי דיזל שונים.

20220419_145401_HDR.thumb.jpg.e2d0acb28353966a323a1594666387d0.jpg

 

20220419_145522.thumb.jpg.156a0d3c78d8aa99a186d8dfa2f95862.jpg

 

20220419_150028.thumb.jpg.4be68dd107104a34466d8330b00f1c7b.jpg

 

20220419_150011.thumb.jpg.f8b5c611ede6ac055f16872def56d36e.jpg

 

טרקטור חקלאי שהוסב ל"קטר".

20220419_154711_HDR.thumb.jpg.82b446108b852f6ea3dfc4f76adce5f6.jpg

 

עוד מבט על התצוגה החיצונית.

20220419_155455.thumb.jpg.af995c98148eccdfa463fee697f0702c.jpg

 

הקטר המצרי ליד IC3 מספר 1, המערך המודרני הראשון שהגיע ב 1992 לרכבת ישראל לאחר תקופת ההזנחה שנמשכה לאורך שנות ה 70 וה 80. 

20220419_153314_HDR.thumb.jpg.679ca91122ebf188c8d31d699b7caa50.jpg 

 

 

יש עוד ביתן קטן בו מוצגים פריטים קטנים כמו סמלים, לוחות זמנים וכו', בו גם הפעם לא הספקתי לבקר. 

 

מחיר כניסה 30 שקלים, לא פתוח בשישי ולא בשבת מה שדי מצמצם את אפשריות הביקור. 

לא הכי מסודר, בעיקר התצוגה החיצונית בחלקה מוזנחת. הפנימית טובה, סה"כ נחמד אך יש מקום  לשיפור. 

  • אהבתי 7

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנחת פסי "דמי" בחלקו המערבי של פארק המסילה בתל אביב.

20220422_205024.thumb.jpg.c6c4b6db158b06a9f04243c1b1bfebc8.jpg

 

שלט בתחנת אליפאט שאמורה להיפתח עוד חודשיים, מאחורי "מתחם התחנה" ביפו.

20220422_211812.thumb.jpg.1c6ecb6196364bbe5a6350eeeb0068c1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

אני זוכר  שפעם במבנים  האלו שנמצאים בסמוך, ישב מוזיאון בית האוסף לתולדות צה"ל. בויקיפדיה רשום שהוא פורק ב 2019, אבל לפי מה שזכור לי ראיתי את המוצגים שם לפני כ 15 שנה ומאז סגור. מה קורה עם המוזיאון הזה, איפה המוצגים היום, מישהו יודע? 

ומדוע לא מפנים את המבנים והסככות האלו? הם עדיין בבעלות משרד הבטחון? 

20220422_211248.thumb.jpg.0ad3d49320f927b9b27f7996306a8346.jpg

 

20220422_211349.thumb.jpg.da7368deb55a56fd6c346bd7c51fcbb6.jpg

 

20220422_211556.thumb.jpg.7d9572a217543f2047fba09de9d8217a.jpg

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוזיאון אכן נסגר לפני כשנתיים בצעד קונטרוברסלי שעורר הרבה תרעומת, המוצגים פוזרו לאחסון במקומות שונים בארץ עד שייבנה מוזיאון חדש בלטרון, אלוהים יודע מתי. חבל מאוד שכן היו שם הרבה מוצגים היסטוריים יחודיים.

 

הקרקע כמובן תשווק לטובת פיתוח נדל"ני.

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלט בנמל יפו. מסילת ה"טראזינה" שהובילה ציוד צבאי בריטי מנמל יפו לתחנת הרכבת ביפו.

20220605_224425_(1).thumb.jpg.7203f4adf12874ba9b79d70c2a1061f0.jpg

 

מה משעניין אותי, מי זה "המהנדס הגרמני דראזין שהמציא אותה?"

 

האם זו טעות בשלט ומדובר בקרל דרייז Karl Drais,  ממציא האופניים:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Karl_Drais

 

שעל שמו נקראת גם קרונית מסילתית ידנית ובהמשך גם ממונעת?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Draisine

 

 

 

בתמונה למטה בשלט זה דווקא מזח זמני שנבנה בשביל פריקת הקטרים שסופקו עבור מסילת יפו - ירושליים ולא הטראזינה. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

חזרתי מטיול בלטביה, טיול שהיה מוקדש (בחלקו) לנושא רכבות.

 

אני שם פה כמה תמונות, אולי אכתוב בהמשך בהרחבה.

 

טראם Tatra T3MR בריגה. מה שמיוחד בו זה שאין פנטוגרף אלא מוט יחיד, שיטה שלא ראיתי בשום מקום. השימוש בזה מוזר, שכן זה מחייב מפלגים עיליים על תשתית החשמל בנוסף למפלגים על הפסים בשביל לנתב את המוט היחיד במקומות  פיצול.

20220716_101606(1).thumb.jpg.cc700e92812b3f6b7006ac6694aef6d7.jpg

 

 

ואחד מודרני, Skoda 15T. עם פנטוגרף רגיל. בגלל הקטע של המפלגים העיליים, הם לא יכולים לעבוד באותם קווים.

20220715_150418_HDR(1).thumb.jpg.ed7428698a8ffaac2b3959b713c41844.jpg

 

20220715_135804_HDR.thumb.jpg.711b4029772d35f9a4c7c42311051e5e.jpg

 

 

ניידת מסילתית לרוחב 750 מ"מ להסעת עובדים, מוזיאן הרכבת ריגה. 20220723_104300_HDR.thumb.jpg.38d1ea7b449da38c6c86a89c8fb00657.jpg

 

 

 

 

 

זה קו סדיר פעיל ברחוב 750 מ"מ, האחרון שנשאר במדינות בלטיות. עד איזור שנות ה 70 הייתה להם רשת גדולה של מסילות קלות 750 מ"מ,  שעם השנים הוסבה לרוחב תקני ומה שלא הוסב, פורק. 

 

נסעתי במיוחד (זה 200 ק"מ מריגה, קו Gulbene-Aluksne) בשביל לראות את זה :-)

20220719_125754.thumb.jpg.38d1d9a5c2852fe5e97819c0d7082b53.jpg

 

 

 

716673517_20220719_145011(1).thumb.jpg.c04cc59a403938f2303babea4b11fe84.jpg

 

 

במקומות כאלה, אם מבקשים יפה אפשר להתלוות לנהג הקטר (הקטר דיזל הידרוולי 400 כ"ס שיוצר לפני כ 40 שנה).

20220719_165929_HDR.thumb.jpg.4ea4ab29f7cc46941917b3f468c1ec03.jpg

 

בדיפו, יש להם חוגת רכבות. לא פעילה, אבל זה כאילו יחסית לא מזמן עוד השתמשו בה...

IMG_0356.thumb.JPG.8d866ccb6b67a1a2c85328603a4ca311.JPG

 

IMG_0362.thumb.JPG.4b14effea8516ccdde62c6242793c06a.JPG

 

 

  • אהבתי 6

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה.

 

יש את פארק הקטר ברחוב הגליל כפר סבא, לזכר קו רכבת שהיה פעם, שהביא תבואה מהפרדסים.

 

יש גם שרידים של פסי רכבת וקרונות באיזור התעשיה של כפ"ס לאורך כביש 55, בין מפעל תרופות למרכז G.

 

מה הסיפור של קו הרכבת שהיה בכפר סבא? מאיפה לאיפה זה הגיע? מתי ועד כמה זה היה פעיל? מתי הוא פורק?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תיכננתי לכתוב פוסט בנושא אז לא צילמתי יותר מדי, אבל השירשור הוקפץ אז למה לא.

 

+

סלח לי בוקי כי חטאתי ולא צילמתי מספיק וגם לא נברתי מספיק בכול הפרטים.

 

------

 

לפני שבוע ביקרתי במוזיאון/חוויה שמבוסס על רכבת קיטור ונמצא על קו אפלדורן - דירן (Apeldoorn-Dieren), במחוז חלדרלנד בהולנד.

קו הרכבת הזה, קיים מ 1887, אך לא נמצא בשימוש מ 1984. מאז הוא מתופעל ע"י אירגון מתנדבים.

האירגון מוציא נסיעות (בעונה) על רכבת קיטור מתחנת אפלדורן, לתחנת אירבייק וחזרה עם עצירה בדיפו לביקור ב "מוזיאון". כמו כן יש מדי פעם נסיעות ליליות/מיוחדות.

Plattegrond-Koningsroute.png

 

 

 

 

הקטר גרמני, משנת ייצור 1956 אם אני זוכר נכון. באירבייק הוא מתנתק ומתחבר לצד השני של הרכבת לדרך חזרה. ניתן לצאת ולצפות בתהליך.

image.thumb.jpeg.38a9ae53b17f8bef568d1db5650443cf.jpegimage.thumb.jpeg.5a1624d37c61326926a0700ccb58abc0.jpeg

 

(אני לא מצליח להעלות סרטון של זה)

 

בדיפו / מוזיאון מעבירים 45 דקות, שחלק מהן "הולך" על לרדת מהרכבת ולחכות שיפתחו את המחסום הידני (לא צילמתי). הקטר מתנתק ונכנס ל חוגת רכבות שם הוא עושה שני סיבובים איטיים:

 

(סליחה על הצילום הורטיקלי)

לאחר מכן יש קצת זמן לראות ולשמוע מהמתנדבים על הנעשה בדיפו, על הכלים וכו'. בנוסף מספקים "עיתון" שבעזרת אפליקציה מראה את הקטרים שיש ב 3D (למרות שאפשר לראות אותם במציאות... אני לא הבנתי את הקטע, אולי זה משהו לילדים).

חוזרים לרכבת, שוב מחכים שהקטר יתחבר חזרה והמחסומים יפתחו וחוזרים לתחנת אפלדורן.

 

בסך הכול חוויה נחמדה, ילדים מתלהבים רצח, אבל גם ההורים עם חיוך. העצירה קצת קצרה מדי. הכול בהולנדית אבל המתנדבים יודעים אנגלית אם צריך משהו. בסך הכול מומלץ.

העלות לא נמוכה, 17.5 יורו.

 

https://stoomtrein.org/en/

 

 

 

 

הופסעלך.

  • מעניין 2
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולא רחוק משם המוזיאון הפתוח בארנהם עם אוסף מרשים של קרוניות טראם עתיקות שמקשרות בין אזורי הפארק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...