Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

הסיבות לסגירה ברורות, להבנתי גם לפני פתיחת הקו המהיר לא היו הרבה נוסעים בקו הזה, בוודאי לא אחרי.

 

החוגונים היו נסדקים עקב ריבוי פניות ברדיוסים קטנים. 

 

הפתרון (שלא יודע אם באמת פתר את זה) היה בשלב מסויים לפצל את הקו ולהפעיל אותו מבית שמש עם מערכי IC3 קלים שיש להם גם מרחק הכי קצר בין החוגונים, מה שמקטין את הבעיה. 

 

ספריאל - התכוונתי להתכנות לרכבת הסטורית כמה פעמים בשנה, לא להחזרת שרות נוסעים סדיר בקו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

למיטב זכרוני היו בעבר רעיונות להפעלת שאטל ירושלים-בית שמש, וגם נתקלתי ברעיון (המתבקש) להפעיל קו היסטורי תיירותי, לא ידוע לי האם הרעיונות נבחנו ברצינות והאם יש כוונה לעשות משהו בעניין.

אכן נשברו חוגונים ועקב כך נאסר להפעיל מבית שמש לירושלים כל ציוד מלבד IC3. השאלה היא האם בכלל נותרו כאלה במצב נסיעה כיום. ככל שאין כאלה, הפעלת הקו משמעותה רכישת ציוד נייד יעודי לקו, רעיון שאני לא חושב שר"י אוהבת במיוחד.

אני אישית הייתי שמח מאוד לקו תיירותי עם קטר קיטור...

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני מניח שעלויות תחזוקת הקו השוטפת מונעות את זה. כדי להפוך את זה לקו היסטורי צריך לארגן קטרי קיטור וקרונות היסטוריים (קצת בסגנון הרכבות ההיסטוריות באירופה, נדמה לי שאתה העלית צילומים של קוים כאלה)  וספק אם תהיה לזה דרישה מספקת.

 

ואם הוזכר IC3 - כמה מערכים כאלה עוד נותרו במצב שמיש?

 

עריכה: אני רואה שקורן ואני חשבנו באותה צורה.

 

לפני כשנה וחצי היתה תקופה שבה הייתי צועד בחוף דדו, ומדי  פעם רואה מערך בודד (3 קרונות) של IC3, איני יודע איזה קטע הוא היה עושה. אבל כבר אני כבר לא צועד שם, ומה שאני רואה מחלון הבית או כשאני נוהג בבמקביל למסיחה אלה רק בומברדייה וסימנס. אולי אני לא מסתכל בשניות הנכונות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטר קיטור וקרונות היסטוריים זו יותר פנטזיה שלי (ואני מניח גם של בוקי), אפשר למען האמת להפעיל קו תיירותי גם עם ציוד מודרני לגמרי. נכון, לא יהיה לזה אותו אופי, אבל זה יותר טוב מכלום. בשביל זה צריך קצת מימון אבל בעיקר הגדלת ראש.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, קורן בן אשר כתב:

אני אישית הייתי שמח מאוד לקו תיירותי עם קטר קיטור...

כנ"ל. 

 

אבל קטרי קיטור במצב שמיש אין בארץ, צריך לייבא. 

 

לכן אני "מוכן לקבל" גם קטר דיזל G12 שכמה מהם עוד גוררים רכבות משא... גם כמה קרונות משנות ה 60 אני מניח שעדיין עומדים באיזה מקום. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו. אני צריך לחפש בבית. יש לי שקופיות שאבא שלי צילם באוניה שהביאה את הקרונות האלה, שהיה צורך להכניס באלכסון כי הם היו ארוכים מפתח המחסן (קוראים לזה "כווה") של האוניה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, קורן בן אשר כתב:

השאלה היא האם בכלל נותרו כאלה במצב נסיעה כיום

יש עוד הרבה מערכים, אבל רובם עומדים (בחיפה) כי משתמשים בהם בעיקר בקווים קצרים.

נניח בקו לדימונה משתמשים רק במערך אחד.

יש גם ברכבת העמק ובכל מיני קווים פרווריים שבהם הם הרבה יותר יעילים למרחקים קצרים מהרכבות הכבדות.

 

בכל הקשור לקו לירושלים - אחד הקווים היפים, אבל להבנתי מדובר בפרוייקט ממש מטומטם, כי הושקעו בו המון כספים וזאת מתוך הנחה שהוא קו זמני בלבד, שאין בזה הגיון.

שיפצו ב 2005 במקביל לתחילת העבודות על הרכבת הישירה ולכן השיפוץ כנראה לא נעשה במחשבה לטווח רחוק, אז אולי בגלל זה לא טיפלו בבעיית רדיוס הפניות.

לפי ויקיפדיה רוצים להשתמש בקו הזה כדי ליצור רכבת קלה לבית שמש. נחיה ונראה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדבי הקו לירושלים - כשהייתי סטודנט ידעתי האם אני מגיע בזמן ללימודים לפי המקום בו הייתי רואה את הרכבת של 6:50 מחיפה לירושלים . נדמה לי שבאותם ימים היתה גם נסיעה יומית אחת מת"א דרום. הנסיעה מחיפה לירושלים ארכה איזה 4 שעות, בעוד שבכביש זה  היה חצי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

לדבי הקו לירושלים - כשהייתי סטודנט ידעתי האם אני מגיע בזמן ללימודים לפי המקום בו הייתי רואה את הרכבת של 6:50 מחיפה לירושלים . נדמה לי שבאותם ימים היתה גם נסיעה יומית אחת מת"א דרום. הנסיעה מחיפה לירושלים ארכה איזה 4 שעות, בעוד שבכביש זה  היה חצי.

הקטע הדפוק הוא שגם לאחר שיפוץ הקו הזה ב 2005 הסייפה שלך עדיין נכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, Ooga כתב:

הקטע הדפוק הוא שגם לאחר שיפוץ הקו הזה ב 2005 הסייפה שלך עדיין נכונה.

 

 

קראתי שבתחילת המילניום עמדו 2 חלופות על הפרק. 

 

שיפוץ לא מאוד מקיף של הקו הישן, בלי יישור התוואי, רק החלפת המסילה במחיר לא גבוה ובמקביל תחילת בניית קו חדש מהיר או שיפוץ רציני של הקו הישין עם יישור הקטעים הקשים, בעלות הרבה יותר גבוהה ובלי בניית קו נוסף.

 

 

בסוך נבחרה האופציה הראשונה מה שאומר שמראש השיפוץ של הקו הישן היה אמור רק לטפל במסילה בלויה ולא הרבה מעבר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, קורן בן אשר כתב:

אפשר למען האמת להפעיל קו תיירותי גם עם ציוד מודרני לגמרי.

למשל אוטובוס שהוסב לנסיעה על מסילות ברזל, משהו כזה:

Japan Now Has A Dual-Mode Vehicle That Combines A Bus And Train - Verve  times

 

נראה לי יותר זול מלהפעיל רכבת של ממש

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Ooga כתב:

זה לא מה שקרה בפועל אבל.

אהה מתכוון שבפועל המחיר היה גבוה? 

 

כן אבל עדיין לא כמו שהיה אם היו בונים עוד מנהרות וגשרים ליישור המסילה והגדלת מהירות נסיעה בה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...