Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

מאחורי אחד השערים הסגורים שבמנהרה (אני חושב שהצפוני) יש עדיין שרידים של המסילה.

לפני כמה שנים עוד היו פסים ליד אכזיב, לא יודע אם הם שרדו.

 

  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 827
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

היום יצא לי בפעם הראשונה להשתמש בכרמלית בחיפה.    יש סקירה מצויינת ומפרוטת בויקיפדיה, לא אעתיק משם פרטים למעט כמה דברים עיקריים.  זה פוניקולור תת קרקעי, למייטב ידיעתי היחידי בעולם. אורך

לרגל יום העצמאות ה-72- מוזיאון רכבת ישראל שיחזר תמונות היסטוריות מימי היישוב היהודי בארץ ישראל ושנותיה המוקדמות של המדינה   *תחנת באר שבע צפון - סוף שנות ה-50* חן מלינג מנה

מתברר שיש עוד חלק לפארק הזה, תחנת קרית חרושת. "אם עולים באלרואי ונוסעים 4 דקות לכיוון עפולה, מגיעים אליה".   מוצב שם דגם של קטר בקנה מידה 1:1, עוד כמה שלטי הסבר ואותו מסלול הליכה/אופניים נעי

תמונות שפורסמו בשרשור

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לשאלה שבכותרת, מצאתי ראיון עם נהג רכבת נוסעים ישראלי
לפי הנהג קטר בסרטון הוא מציין צריכה של 4-5 ליטר לקילומטר בקטר דיזל.

מי שלא דובר רוסית יש אפשרות לכתוביות, הן די מדוייקות.

 

  • מעניין 4

מוזמנים לשאול ולהתייעץ בתחום מצלמות דרך לרכב
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לראות את הראיון וזה בהחלט עשה לי משהו טוב. 

 

בחור שהיה נהג משאית בצבא, המשיך לעבוד כנהג משאית באזרחות, הגיש מועמדות לנהג רכבת. לא נענה, הגיש שוב אחרי 10 שנים. התקבל. מבדקים והכשרה של שנה שנראים רציניים. 

 

מדבר לעניין, נראה אחראי ורציני. עדיף היה אם הראיון היה נערך בעברית, זה היה מאפשר לתאר יותר את הצד המקצועי שכן ניכר שהוא כמו כל הדור הזה שגדלו ולמדו בארץ פשוט לא שולט בחלק מהמושגים הטכניים ברוסית וזה קצת מקשה עליו להתבטא. 

 

תודה רבה על הקישור. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי.  לפי ויקופיביה הכרמלית הושבתה בשנת 1986.

וחזרה לעבוד בשנת 1992.

 

בחודש פברואר 1986 פרסם "המפקח על התעבורה" אזהרה פומבית ובה נאמר כי סכנה נשקפת לכל מי שישתמש בכרמלית, בשל תנאי הבטיחות הלקויים שבהם הופעלה. ב-7 במרץ 1986 הושבתה הכרמלית לשבועיים עקב בעיות טכניות שונות ומאז ועד דצמבר 1986 כמעט ולא הופעלה אלא לנסיעות ריקות כדי למנוע את התנוונות המערכות. ביום שישי, 19 בדצמבר 1986, בסמוך לשעה 15:00 ולאחר 27 שנות הפעלה רצופות, הופסקה פעילותה של הכרמלית כתוצאה ישירה מהתיישנות המערכת: הן קרונות הנוסעים

 

זוכר את זה בתור נער. שאמרו לאימי המנוחה ללמד אותי

לעלות לכרמל בכרמלית. היא התעקשה שאני יסע באוטובוס.

וחודש אחרי הכרמלית פסקה להסיע אנשים.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שרות נוסעים הופסק ב 1986, תודה על התיקון. 

 

פרט מעניין נוסף שלא מופיע בויקיפדיה בעברית - מערכי הדור הראשון נעו על צמיגי גומי, מסילת הברזל הונחה במנהרה רק בשיפוץ הראשון שנערך ב 1990-1992. תודה ל @sperial על  המידע. 

 

 

 

 

סמל חנוכת המערכת מחדש ב 2018 מטעם יצרן הציוד שמותקן כעת בכרמלית - Doppelmayr/Garaventa, יצרן אוסטרו-שוויצרי המתמחה בתחום - נמצא ליד חדר הבקרה בתחנת מרכז הכרמל. 

Screenshot_20210331-021024_(1).thumb.png.03ad7e6ad415cf9701652eef10bfcb29.png

 

 

 

 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פרט טכני מעניין, שימו לב שהרציפים לא מקבילים לרצפת הקרונות. 

 

הסבר לכך הוא שיפוע המנהרה הלא אחיד, יש תחנות משופעות יותר ויש פחות, רצפת  הקרונות שנבנו לפי השיפוע הממוצע בקו לא תמיד מפולסת.

בשתי התמונות האלו רואים זאת הייתב, 2 מדרגות בין רציף לרציף בתחנה היותר שטוחה לעומת 6 מדרגות בין רציף לרציף בתחנה היותר משופעת. 

 

 

 

Screenshot_20210401-111533_(1).thumb.png.b6a629b80f85e484812e3bbeed3ea302.png

 

Screenshot_20210401-111506_(1).thumb.png.9b610307596d7d1c6c06330a41f424fc.png

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך הפייסבוק, תמונות נוספות מהרכבת החיג'אזית -

 

"סיור מרתק במנהרת הרכבת החיג'אזית ליד הירמוך, טכנית בשטח ישראל, אך בפועל מעבר לגדר הגבול. נדאש תיאום עם הצבא."

 

 

 

FB_IMG_1617270754801.jpg

FB_IMG_1617270746644.jpg

FB_IMG_1617270752887.jpg

FB_IMG_1617270737439.jpg

FB_IMG_1617270740098.jpg

FB_IMG_1617270743562.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כבר היו פה בשירשור איזכורים לזה. מקום מעניין מאוד. 

 

מישהו יודע איך ועם מי מתאמים ביקור? ואיפה זה בדיוק? אני מניח שבאיזור חמת גדר וגשר הרכבת ההרוס. מישהו יכול לשים נקודה על המפה? 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שמדרשת הגולן בחספין מוציאים לשם סיורים וגם "קשת יהונתן" (זו חברת קמפינג וטיולים).

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משאית וולוו מוסבת לגלגלי רכבת עם קרון מטען קטן ומתקן לביצוע עבודות הקמה ותחזוקה לחישמולת עילית, בעבודה באיזור אשקלון. 

 

 

20210408_105157_(1).jpg

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משאית מרצדס שיוצרה באותה תקופה כמו הוולוו (מלפני 25 שנה בערך) עם הסבה דומה. מכיוון שיש עליהן לוחיות רישוי לבנות אירופאיות, מניח שנרכשו משומשות כבר עם ההסבה. 

1.thumb.jpg.4f17bf83588505f149cd713d962ab4a7.jpg

 

וזו משאית איווקו מודרנית יותר עם אותו יעוד אבל עם יכולת נסיעה על הכביש ועל הפסים על ידי סט גלגלים נוסוף שיורד על המסילה.

2.jpg.335d961cee39ef5b06cbc980fb24823e.jpg

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 59 דקות, Buki כתב:

משאית איווקו מודרנית יותר עם אותו יעוד אבל עם יכולת נסיעה על הכביש ועל הפסים על ידי סט גלגלים נוסוף שיורד על המסילה.

2.jpg.335d961cee39ef5b06cbc980fb24823e.jpg

יש לה לוחית רישוי?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

על איווקו לא הצלחתי לראות לוחית רישוי, כפי שניתן לראות, צילמתי מרחוק. 

 

על הוולוו והמרצדס יש לוחיות לבנות מקדימה. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...