Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

הרכבת עתיקה לגמרי. קטר GE וקרונות שאבא שלי אהב להסביר איך הטעינו על האניה (היו ארוכים מפתח המחסן). הכל משנות ה-50. הקרון הראשון מאחורי הקטר היה קרון מחלקה שניה משומש שרכבת ישראל רכשה בתחילת שנות ה-70 ושכמותו שימשו כקרונות למקומות שמורים. אם אני זוכר נכון תמיד היו הצפוניים. לא היו קרונות ניהוג, ובכל תחנת קצה היו מעבירים את הקטר לראש הרכבת לנסיעה הבאה.

 

חסרה רק תמונה של כרטיס הקרטון מאותם ימים, ולוח הזמנים הקטנטן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 7 שעות, Buki כתב:

אם כבר, מה תפקיד הגלריה עם הגג המשולש מימן לערוץ הנחל


כשהרחיבו את המסילות ל-3 באמצע שנות ה-2000, היו צריכים להשאיר את רוחב הואדי כדי להשאיר מספיק נפח לשתפונות עתידיים. איזור השלום היא הנקודה הצרה ביותר, ולכן נאלצו לחפור את המעבר הזה מתחת לאיילון צפון כדי שמספיק מים יוכלו לעבור..

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.5.2020 בשעה 09:46, garicho כתב:

 

5BEFE217-EA11-4419-9AE4-5EEC836F400C.png

 

בתמונה הזו נראה שהרכבת נוסעת בתוואי זמני לתקופת העבודות, התוואי המקורי נראה שהיה על הסוללה ליד האוטובוסים הישנים ששימשו כנראה משרדים של סולל בונה ועל הגשר הקטן מעל הכביש.

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם הפוסט הזה מתאים לשירשור, אולי מגיע לזה שירשור נפרד.

 

אתר לא מוכר לדעתי, נמצא בשכונות הדרומיות של נתניה סמוך לחוף הים.

 

יוזמה של פעילים לשימור הסטוריית השואה בשיתוף עיריית נתניה. 

 

הקרון הזה הוא קרון מקורי ששימש את הנאצים בתקופת מלחמת העולם השניה להסעת יהודים מאיזורי המחיה שלהם אל מחנות ההשמדה. בקרונות כאלה שיועדו במקור להובלת בהמות נדחסו כ 100 אנשים שנסעו בעמידה, ללא אוויר, ללא תנאים...ראו פירוט בשלט. בקרון הספציפי הזה במהלך השיפוץ נמצאו על הקורות מספר סמלי מגן דוד שמישהו חרט.

 

 

1.thumb.jpg.4fbe92c12e26496553eff680b1a2b42b.jpg

 

4.thumb.jpg.f1a1ae13b2ac9133bfdeda7babb26ecf.jpg

 

5.thumb.jpg.43e37c4b192e1d077e4b21b572c06a3b.jpg

 

3.thumb.jpg.3997c311d1f0cfca73be4da230334698.jpg

 

2.thumb.jpg.16fc266a9be564e0cb74cebcc4f8ef68.jpg

 

7.thumb.jpg.50b5d230916a824c54c72928c5b392b4.jpg

 

8.thumb.jpg.daee05886997608ca3a8be9a7ab498da.jpg

 

9.thumb.jpg.3ef05a1e5715401a57b1b55e825b03d4.jpg

 

6.thumb.jpg.46b3d73c72f34844747466291128f1f4.jpg

 

99.thumb.jpg.33838fbd50b00bad4221e37595a61812.jpg

 

96.thumb.jpg.f87b9dc99ce3cab5abc9cf325b6ee3d1.jpg

 

 

ביקור שלי באתר קשור ל 9 במאי. 75 שנה ליום הנצחון על הנאצים באירופה, השנה בגלל הסגרי הקורונה ציון שקט ללא תהלוכות ומצעדים כמעט בשום מקום. 

 

ההסטוריה בכל מקום כתובה אחרת וכל אחד רואה ומבין אותה אחרת. לפי הגרסה שאני מקבל, הצבא הרוסי הוא זה שאחראי לחלק העיקרי של הנצחון ולעצירת השואה, אפילו שזו לא הייתה המטרה העיקרית אלא במסגרת שיחרור האיזורים שנכבשו על ידי הנאצם בתחילת המלחמה. 

 

בסמוך לקרון הוקם לפני מספר שנים אתר זיכרון גם לעניין הזה. מבנה מבטון עם מעבר באמצע, המעבר מתחיל בחושך - תחילת המלחמה, ממשיך עם שמות הערים אשר לידן התקיימו קרבות משמעותיים ויוצא אל האור - שנת 1945, הגעה של הכוחות לברלין, כניעת גרמניה וסיום המלחמה.  

 

101.thumb.jpg.8777f554c1aed9b86f234dfeedef7ed2.jpg

 

102.thumb.jpg.cb39b4767cfcf4a350927f12eacd3c41.jpg

 

103.thumb.jpg.028e792524be6dd60aeb3043ce7e9add.jpg

 

104.thumb.jpg.adbe0585856b4e769de03c4d1a020e96.jpg

 

100.thumb.jpg.161b406c1eeb76cfcb55354340a18b04.jpg

 

הפוסט הזה הוא הצדעה שלי ללוחמים אשר בזכותם יהדות אירופה לא הושמדה לגמרי. 

 

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

בהמשך להודעה הזו:

 

 

לוח שלא זכור לי שהיה בביקור הקודם, מספר את סיפורה של גברת יהודית שלייפר שהייתה מפקחת בתחנה בשנים 1927-1928.

 

1_(17).thumb.jpg.a1ef23cdb750217dd2074dc42eaa6fc6.jpg

 

 

 

בתוך הקטר G12 שלצערי הושחת לגמרי.

 

מנוע ומערכת תזמון.

1_(4).thumb.jpg.291ca311b53b11b91928a8c90bf39f66.jpg

 

1_(9).thumb.jpg.e0e07ab190a9bb81499b94757849db03.jpg


1_(10).thumb.jpg.a073c54de0d8fb477386b71acf8c143e.jpg

 

 

לוחות חשמל.

1_(11).thumb.jpg.33e2733b2a2355cb97c2892cf1090a8e.jpg

 

1_(12).thumb.jpg.543f7e97c193b52c3dcfaf98577f507b.jpg

 

מערכת קירור.

1_(6).thumb.jpg.c862cc28cc1b11dca78be40222f38c35.jpg

 

1_(7).thumb.jpg.c5caab4749060a749c815fc0949997e8.jpg

 

עמדת הנהג.

1_(14).thumb.jpg.24e4806cdfa43ae5dde07705053ba111.jpg

 

1_(8).thumb.jpg.3c080b81bdc60026faaf7e427695e2d0.jpg

 

1_(13).thumb.jpg.38b4666f80d76f59bbdc10796b49abe7.jpg

 

1_(3).thumb.jpg.9f0f26ce0e92b85a2cf51ea6eeab5bd7.jpg

 

1_(5).thumb.jpg.1c59acd9bd7dd2f7a4bcd920771cf334.jpg

 

1_(15).thumb.jpg.9f33e92600973f25dbdb6dc5f532d198.jpg

 

 

 

 

עוד תמונות של מבנה התחנה כולל הקיר שקרס ולוח הדרכה במקום.

1_(1).thumb.jpg.694660eeeb7fdea7fadcf39bdf928448.jpg

 

284967587_1(16).thumb.jpg.25569c5375b94f2d9a5bdda6953e1fe5.jpg

 

1_(18).thumb.jpg.48af844b2abcbe05722c8ff26e74677b.jpg

 

1_(2).thumb.jpg.1d2be8cee4b9890c4878514fc7b1f604.jpg

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.3.2020 בשעה 15:21, yohai71 כתב:

שכחת את זה:

 

20200302_103354.jpg

 

:lol:

הייתי אתמול לפני הבחירות, הילד נהנה = הצלחה כבירה.

 

 

 

 

 

 

 

מתברר שיש עוד חלק לפארק הזה, תחנת קרית חרושת. "אם עולים באלרואי ונוסעים 4 דקות לכיוון עפולה, מגיעים אליה".

 

מוצב שם דגם של קטר בקנה מידה 1:1, עוד כמה שלטי הסבר ואותו מסלול הליכה/אופניים נעים לאורך המסילה כמו בחלק השני של הפארק. 

 

מבנה התחנה בקרית חרושת זהה למבנה באלרואי.

20200529_174757.thumb.jpg.eabe3c48ad0d9e69aed72f42f75f6a69.jpg

 

קטר, לא אמיתי כמובן. לא יזיק לחדש את הצבע שלו.

20200529_174806_HDR.thumb.jpg.7e9b3bd33ed70425f87a86cfc11c53e2.jpg

 

20200529_174835.thumb.jpg.afdb61c825468a5f41b9d349d43fea68.jpg

 

20200529_175012_HDR.thumb.jpg.e1d1e92de76bbfa9b7d51d9926a55489.jpg

 

 

פה הפסים נעלמים בצמחיה, אבל הם קיימים, מתחת לפני השטח...

20200529_174905.thumb.jpg.de183deadb258660f66560d34118e88b.jpg

 

20200529_175453.thumb.jpg.efe4a069be4df2710912ba40627a5cec.jpg

 

שנת הנחה - 1908 ויצרן הפסים.

20200529_175109.thumb.jpg.f812f7cddfb968acbac13fddc133bbab.jpg

 

20200529_175934_HDR.thumb.jpg.9dc305a34b5ee860b5184180feae7d7f.jpg

 

מראה כללי של הפארק בחלקו הדרומי. 

20200529_175249_HDR.thumb.jpg.9af9ffe5926a34e772740e3882c5a82d.jpg

 

20200529_180914_HDR.thumb.jpg.9b0fc722963117c2459ec9d83b905128.jpg

 

מעבר פסי רכבת של מסילת העמק המקורית...

20200529_181719.thumb.jpg.7c1b98f5251cc28d922d64611d6c1aa5.jpg

 

קרון (אולי מאלו שנסעו על המסילה פעם, נמצא בדיוק על התוואי) במשק של מישהו.

20200529_181858.thumb.jpg.5f256e9c2865761c538f1de1f2223a51.jpg

 

שלטי הדרכה ותמונות הסטוריות.

20200529_180009.thumb.jpg.6007ad81345419a1ab3df6057adad640.jpg

 

20200529_180311.thumb.jpg.bfb1e169c8947c549854d018943f05e8.jpg

20200529_180318.thumb.jpg.b52096020825d9650382e74783d3f8ed.jpg

 

20200529_180414.thumb.jpg.179f7d066a39e7ef02df826eab36c2ea.jpg

 

20200529_180503.thumb.jpg.8d259ae32a6a12118b068a92fbe6d94c.jpg

 

20200529_180109.thumb.jpg.d90e92cb25585c6e58fccb061fc26fc9.jpg

 

20200529_180726_HDR.thumb.jpg.5360d8bdaaefae57f526c4adc9244695.jpg

  • אהבתי 5

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבת ישראל מנצלת את תקופת ההשבתה לביצוע עבודות תחזוקה בכל מיני מקומות וחישמול מסילת איילון. 

 

ניתן לראות הרבה ציוד מסילתי שבדרך כלל לא רואים בשעות היום, כמו משאיות עם גלגלי רכבת ועוד. פיספסתי הרבה  צילומים מעניינים.

 

זה למשל מחפרון מסילתי באיזור הדרום.

 

163852536_.thumb.jpg.c4b6cf38577a6d3d0b523f1b2c4dc315.jpg

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה ציוד מסילתי מעניין שעובד בארץ בשנים האחרונות, רובו לא שייך לר"י במישרין אלא לקבלני משנה שלה להנחת מסילות, חישמול וכו'. בנוסף יש עוד ציוד מעניין שעובד בפרוייקט הרכבת הקלה.

אתה כבר מכיר את הדף של "שבתשתיות" בפייסבוק? אם לא, זה הזמן.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

שאלה:

תשתית של טרוליבאס.

מצד אחד יש עמוד כזה יפה, שברור שהוא חלק מהזנת הקווים, ויש לו ידית כזאת (לא רואים כול כך טוב) לניתוק מהיר של החשמל (לא ברור לי לאיזה מקרה זה, אבל בסדר)

521316400_WhatsAppImage2020-06-21at18_27_14.thumb.jpeg.0c13626c71a490a9733ba1cbed05819c.jpeg

יש לציין שהעמוד בתמונה משרת רק צד אחד של הקווים (זאת אומרת לכיוון אחד), ובצד השני של הכביש יש עמוד זהה לצד השני.

 

 

השאלה על התמונה הבאה:

1264519544_WhatsAppImage2020-06-21at18_27.14(1).thumb.jpeg.ace9a185160fa5fed2ec8d35c671ac8a.jpeg

בתכלת סימנתי את שתי הקופסאות האלה, זה בתחנת קצה של קו טרולי אחר.

אני משער שזאת גם הזנה לקווים, אבל לא בטוח.

אין ידית ניתוק, וזה מזין את שני הקווים (לשני הכיוונים).

 

אז אני משער שזה פשוט חדש יותר?

מצד שני אם זה חוסך את כול השיט על העמוד בתצורה הישנה, וחוסך תשתית על עמוד בצד השני של הכביש, למה לא לעדכן גם בקו השני?

 

בוקי?

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.5.2020 בשעה 14:28, Ooga כתב:

וואו, בלתי נתפס עד כמה הכל שונה היום. 

ובסה"כ מדובר על שנות השמונים..

 

בתאריך 5.5.2020 בשעה 09:46, garicho כתב:


אכן, הצריפים האלה היו מבני ההנהלה. חלקם, לפחות, כי רוב הנהלת הרכבת ישבה בחיפה. 

הרציפים היו איפה שהיו הצריפים החל משנות ה-90. המסילות היו איפה שהיום עובר רחוב פנחס ספיר. מצרף תמונה של רכבת יוצאת מתחנת תל אביב מרכז מתחת לגשר ההלכה החדש (בבניה) וגשרי הביילי שהיו לפניו.

 

 

5BEFE217-EA11-4419-9AE4-5EEC836F400C.png

 

תמונה מדהימה. וואו כמה שהאזור הזה השתנה ב-30 שנה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.6.2020 בשעה 23:16, קורן בן אשר כתב:

יש הרבה ציוד מסילתי מעניין שעובד בארץ בשנים האחרונות, רובו לא שייך לר"י במישרין אלא לקבלני משנה שלה להנחת מסילות, חישמול וכו'. בנוסף יש עוד ציוד מעניין שעובד בפרוייקט הרכבת הקלה.

אתה כבר מכיר את הדף של "שבתשתיות" בפייסבוק? אם לא, זה הזמן.

 

אכן ראיתי הרבה מיוד מסילתי מעניין, במיוחד כמות די גדולה של משאיות רגילות שמוסבות לגלגלי רכבת, גם מחפרונים עם גלגלי רכבת בנוסך לצמיגי כביש ועוד.

 

אין לי יוזר בפייסבוק, לכן לא מכיר. אבל נכנסתי לראות, בהחלט מאוד מעניין. תודה!

 

 

לפני 14 שעות, David32 כתב:

 

 

אז אני משער שזה פשוט חדש יותר?

מצד שני אם זה חוסך את כול השיט על העמוד בתצורה הישנה, וחוסך תשתית על עמוד בצד השני של הכביש, למה לא לעדכן גם בקו השני?

 

בוקי?

 

מצטער אבל לא יודע. הגיוני מאוד שזה מבנה חדש יותר. למה לא לעדכן? כי זה כבר קיים ועובד ולעדכן עולה כסף. חישמולת עילית לטרלייבוס זה דבר מורכב מאוד יחסית לחישמולת של רכבת או טראם  כי בטרולייבוס יש מפלגים עיליים בפיצול/מיזוג קווים, (אותם הנהג חייב לעבור במהירות נמוכה משהו כמו 15-20 קמ"ש), יש את עינין הבידוד כי שני הכבלים פלוס ומינוס עוברים קרוב מאוד זה לזה ועוד כל מיני עניינים כמו רדיס פניות מסויים ומוגדר.  אני חושב שמעדיפים לא לגעת אלא אם כן עושים שיפוץ אחת להרבה שנים. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אתר שקשור למסילת העמק. (או השלוחה המערבית של המסילה החיג'אזית)

 

 

גשר הרכבת ההרוס באל-חמה (היום חמת גדר) מעל הירמוך. בנקודה זו הרכבת הייתה חוצה את הירמוך בדרכה לדמשק, אחרי שעצרה בתחנת צמח.

הגשר פוצץ בשנת 1946 על ידי הפלמ"ח במבמצע  "ליל הגשרים" ומאז עומד במצבו, הגבול המדיני עובר מתחת לגשר, בערוץ הירמוך. 

 

פרטים נוספים בשלט.

 

המצפה נמצא בסמוך לכביש 98, בתחילת העליה מחמת גדר לרמת הגולן מכיוון דרום.

 

המצפה ממוקם בשטח מוצב "ברכה" הנטוש, פונים מהכביש ימינה  כ 100 מטר אחרי הצומת ועולים במעלה תלול למוצב. 

 

מקום מדהים ביפיו...

1.thumb.jpg.a8a3d1c50a96942ff7d79f8cae396341.jpg

 

2.thumb.jpg.6edc5be9117e86b83b12f7cfda23df5e.jpg

 

3.thumb.jpg.a73b9c4a61bf99d90ff4021935e3a92c.jpg

 

עיר ירדנית:

4.thumb.jpg.880e9409c896731f950b066da8f0baae.jpg

 

מוצב "ברכה" הנטוש, בו ממוקמת נקודת התצפית.

5.thumb.jpg.d7b218d4ff1f84f0fd392efb5927658d.jpg

 

6.thumb.jpg.800502679a7f4a7e300153e4eaf65aff.jpg

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אגב אעדכנכם שהחלו העבודות לקראת המסילה הרביעית באיילון, כרגע הם בשלב הביסוס (כלונסאות) וחציבת הקירות הקיימים (יצירת תשתית לחיבור יציקות חדשות), חלק מנחל האיילון יהפוך לתעלה תת קרקעית (לא שיש לו איזה משמעות נופית היום, בסופו של דבר מדובר בתעלת ניקוז עם שם (כמו L.A. RIVER בלוס אנג'לס).

קרדיט לתמונות: דף 'שבתשתיות' בפייסבוק, שמומלץ לעקוב אחריו אם פרוייקטי תשתית מעניינים אותכם.

Image may contain: outdoor

 

Image may contain: sky, skyscraper and outdoor

Image may contain: sky and outdoor

Image may contain: sky, skyscraper and outdoor

  • אהבתי 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...