Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

לפני 9 דקות, vadim6385 כתב:

טראם גם גמיש יותר במובן הזה, כי אפשר לחבר כמה קרונות.

אומנם זה לא הרבה קרונות אלא עוד קרון אחד, אבל תכיר:

 

https://www.hess-ag.ch/services/buses/bustrain.html?L=2

 

[למי שמתעצל, אוטובוס שאפשר לחבר אליו עוד אוטובוס נגרר כזה, כמו עוד קרון]

[זה אומנם לא טרולי, אבל בטח זאת לא כזאת בעיה ליצור כזה שמונע מחשמל]

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היו גם מערכי טרוליבוס, עוד משנות ה 60. הם היו בשימוש די נרחב. 

 

11111.jpg.44e61b6f49f7ef1d2c9af0dd141b140d.jpg

 

בהתחלה ניסו להפעל אותם בשיטת גורר-נגרר אבל מנוע של הגורר היה חלש מידי ואז עברו לשיטה בה מנועים של שניהם פועלים. 

 

הם היו בשימוש עד שנות ה 90 ובכמה מקומות עד תחילת שנות ה 2000. נכון לעכשיו למייטב ידעתי לא משתמשים בכאלה מערכים בשום מקום. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה הפסיקו.

 

לדעתי עם אמצעים מודרניים אפשר לקשר ככה מספר כלי רכב, כך שנהג אנושי יושב רק בקדמי, והאחרים עוקבים אחד אחרי השני, בלי צורך בחיבור פיזי בינהם.

 

ככה אתה גם פותר בעיית מחסור בנהגי אוטובוס/משא כבד.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהפסיקו בגלל עליה בנפח התנועה. כשהיה מעט מכוניות, הם הסתדרו טוב. 

אבל כשיש הרבה תנועה הם קשים מאוד לתמרון, זה אורך של שני אוטובוסים + עוד איזה שני מטרים רווח בינהם והמערך נוסע ברחובות רגילים ללא נתיבים יעודיים. ועוד הנהג חייב להקפיד שהקרון האחורי אשר דרכו מגיע החשמל, יסע כל הזמן מתחת לקווי הרשת. 

נעשה בהם שימוש רק במדינות ברית המועצות ומעט במזרח אירופה, לא ידוע לי על שימוש במקומות אחרים. 

 

גם באלו הנהג ישב רק בקידמי, המנועים של שניהם מסונכרנים, הבלמים באחורי מופעלים מעט מוקדם יותר ויש מערכת מכאנית שמפעילה את ההיגוי באחורי . מדובה בהסבה מקומית ולא במערכים מקוריים שמגיעים כך מהיצרן. ההסבה נועדה לתת מענה לא רק לבעיית עומס בקווים אלא גם לבעיית מחסור בנהגים. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, David32 כתב:

 

ולא לשכוח - לא כול העולם שטוח. וטראם שעולה בעליות רציניות זה הרבה יותר מסובך מאוטובוס/טרולי.

לדוגמא - להביא עכשיו את המטרונית לכרמל זה הרבה יותר פשוט והרבה יותר מהיר (תיאורתית, כי מעשית אנחנו יודעים כמה זמן לוקח לסלול מסלול למטרונית וכמה פעמים צריך להתחיל מהתחלה)

 

עד כמה שאני יודע המטרוניות הקיימות לא מסתדרות בעליות של חיפה. הקוים מגיעים רק להדר עם קטע עליה ברחוב הגיבורים. כל שאר הרשת באזורים שטוחים.

 

נכון להיות מרבית המטרוניות הן דיזל, יש כמה מטרוניות היברידיות שאני חייב לומר שזמן רב לא ראיתי בשטח ואיני יודע כמה שימוש נעשה בהן. עד כמה שהבנתי במכרז הבא יכנסו גם מטרוניות חשמליות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה לא מסתדרות, אין להן קו שם. אבל פיזית אין שום דבר שמונע מהן - לעומת כלי שנוסע על מסילה שמוגבל בזווית הנסיעה שלו (אלא אם כן מתקינים מערכת כבלים/שיניים, מה שלא יקרה ולא הגיוני שיקרה באמצע הרחוב).

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שגם מערכות הנעה של המטרוניות הקיימות לא מסוגלות לטפס את הכרמל, לפחות בחלק מהצירים החשובים. תאורטית לא היה צריך להיות מאמץ גדול מדי להכניס את האוטובוסים האלה למנהרות כקישור בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל. מעשית הקישור הזה נעשה על ידי אוטובוסים סטנדרטיים (מגוון מסלולים כולל דרך המנהרות), הרכבת וקו 1 של המטרונית.

 

בעבר פעלו בחיפה אוטובוסים מפרקיים, הם הוצאו משירות כבר לפני עשורים. כנראה היה קשר לקוים שלא היו ידידותיים לרדיוס הפניה שלהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.9.2020 בשעה 16:18, sperial כתב:

כנראה שגם מערכות הנעה של המטרוניות הקיימות לא מסוגלות לטפס את הכרמל, לפחות בחלק מהצירים החשובים

אני לא מאמין שקיים אוטבוס מודרני שלא מסוגל לעלות בשיפוע של לפחות 20% - 25% (שזה אומר 25 מטר הפרש גובה על 100 מטר התקדמות בקו אופקי. נכון שהוא הוא עושה את זה לאט, בהילוך ראשון ב 20 קמ"ש, אבל מסוגל. שיפועים כאלה אין בשום מקום ברחובות חיפה, אולי רק ברחובות קטנים צדדיים, איפה שאין תנועת תחבורה ציבורית בכל מקרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב בעקבות ההודעות פה, נזכרתי בסרטון הזה.

 

נהיגה מדהימה בעיניי בעליה די תלולה, של בחור הונגרי באוטובוס הונגרי ישן וקצת משופר.

 

 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוע של 25% הוא שיפוע קיצוני. את הטענה לגבי יכולת המטרונית לטפס שיפועים קראתי לפני די הרבה שנים, כאשר המערכת הופעלה.

מתוך הידיעות על המכרז החדש להפעלת המטרונית אני מסיק שהכוונה להחליף חלק נכבד מהאוטובוסים הקיימים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Buki כתב:

אני לא מאמין שקיים אוטבוס מודרני שלא מסוגל לעלות בשיפוע של לפחות 20% - 25% (שזה אומר 25 מטר הפרש גובה על 100 מטר התקדמות בקו אופקי. נכון שהוא הוא עושה את זה לאט, בהילוך ראשון ב 20 קמ"ש, אבל מסוגל. שיפועים כאלה אין בשום מקום ברחובות חיפה, אולי רק ברחובות קטנים צדדיים, איפה שאין תנועת תחבורה ציבורית בכל מקרה.

אוטובוסים רגילים של אגד מתקשים מאוד בחלק מהעליות של חיפה כשהם עמוסים, למטרונית מנוע רק מעט חזק יותר (360 סוסים אל מול 310 סוסים) ולא חושב שזה היה מאריך את החיים של המכלולים שלה.

בנוסף גם היום אחרי אינסוף שנות תכנון ובניה מחדש יש פניות בהדר שבהן המטרוניות מגיעות לקצה גבול יכולת הפניה שלהן. בכרמל הכל אפילו יותר צפוף והתאמת התשתית למפרקית תהיה כמעט בלתי אפשרית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אבא של רעייתי נהג מטרונית כבר יותר מ5 שנים אם זה מעניין אני יכול לשאול אותו על הסחיבה (יש לו גם נסיון על לא מעט אוטובוסים של מרצדס חדשים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki, אם כבר בענייני רכבות, ולאור פריצת טסלה לכבישינו: כמה מעמיסה רשת רכבות חשמליות על רשת החשמל? 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חופש פורים לילדים, אז אשתי ואנוכי לקחנו יום חופש ונסענו עם הילדים לפה:

 

 

למי שיודע, בעבר הייתה שם מסילת רכבת מחיפה לביירות. חוץ מהמנהרה, שגם היא לא נראית כפי שהייתה, לא שומר כלום במקום, אבל לפחות צילמתי לכם את השלט:

 

20210225_113438.thumb.jpg.c06087cc83c4c835eaba35cb92444cef.jpg

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...