Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 3.5 (עידכון 7 שנים) שנים עם פורד פוקוס Ghia 2.0 2007


Buki
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

הדגם: פורד פוקוס 2.0 ליטר אוטומטי 4 הילוכים, 144 כ"ס, 5 דלתות גימור Ghia.

 

נרכש לפני 3.5 שנים עם 105.000 ק"מ תמורת 41.500 ש"ח.

בבדיקה התגלו בולמי זעזועים קידמיים חלשים ותושבות מנוע קרועות, מה שהורגש הייטב כוויברציה שעוברת לגוף הרכב.

 

במסגרת יישור קו הוחלפו שני בולמים קידמיים ושתי תושות מנוע, זה פתר את בעיית הוויברציות.

 

כמו כן, בעקבות נקישה בשילוב לדרייב הורכבו ברכב ספייסרים על ציריות. פטנט שאני לא כ"כ אוהב אבל הוא נותן מענה כי לאחר הרכבת הספייסרים ציריה עובדת במקום אחר, פחות שחוק.

 

לאחר פרק זמו שמתי לב שללא עומס טמפ' נוזל קירור יורדת, הוחלף טרמוסטט + נוזל קירור.

 

 

בערך ב 115.000 ק"מ - רעש בריחת אוויר חזק וסל"ד סרק גבוה. הוחלף צינור נשם מנוע.

 

בערך ב 122.000 נקרעה גומיה לציריה והוחלפה. מספר חודשים לאחר מכן התחילו רעידות בהאצה, לכן הולפה ציריה מושלמת במשופצת. ביררת מחיר של חדשה - 3500 ש"ח.

 

באתו זמן - בלם חניה נועל רק גלגל אחד. הוחלפו רפידות בלם אחוריות שהיו שחוקות בערך ב 50% - השתפר אבל עדיין הבעיה נשארה. סודר במוסך ללא החלפת חלקים, לא יודע בדיוק מה הייתה הבעיה.

 

 

במהלך התקופה הוחלף מצבר פעם אחת ושני צמיגים.

 

 

בלאי נוסף - יחידת תאורה בתא כפפות השתחררה, נורה לא כבית כשמכסה תא כפפות סגור ומרוקנת את המצבר. הוצאתי את הנורה בנתיים.

 

ריפוד בד בדלתות רפוי.

נקישה מורגשת לקראת עצירה, כשתיבת הילוכים משלבת להילוך ראשון. אומרים שאין מה לעשות, בכל הפוקוסים זה ככה.

 

הרכב בעל ריפוד פנימי זמש בצבע בהיר. הוא כמובן לא נראה הכי טוב אבל יחסית סביר, אין הבדל משמעותי לעומת ריפוד בד כהה רגיל.

יש תא אכסון גדול מימין ללוח שעונים, מנגנון נעילה שלו שבור ולכן מכסה עומד כל הזמן במצב פתוח. ככה קניתי. להבנתי הפתרון הוא להחליף את כל התא במחיר גבוה. אז...המכסה הודבק והתא בוטל עוד אצל הבעלים הקודמים.

ק"מ היום 129.000 ק"מ.

 

צריכת דלק בעיר 1 ל 7.

 

אוטו מאוד נעים וכייפי לנסיעה, נותן מעט תחושה יוקרתית, אבל לאמר שהוא חזק יותר ממשפחתית יפנית 1.6 טובה אני לא יכול. בערך אותם ביצועים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

זהו, נסיעה אחרונה שלי עם הרכב...שנים של נהיגה במסחריות דיזל מטבעיות בך סגנון נהיגה מסויים מאוד...   הפוקס שונה לגמרי לעומתן, זה לא שיש שם כוח מתפרץ (למעט בהילוך ראשון) אבל עדיין היא חזקה יחס

דיברנו על זה פעם בפורום. המסקנה הייתה שאם זה לא חישוק זהה לאחרים (והוא לא זהה, הוא חישוק ברזל רגיל) אז הוא על תקן גלגל חוסך מקום ומוגבל ל 80 קמ"ש. אפילו שמידת הצמיג היא איתה מידה. 

תמונות שפורסמו בשרשור

להורים שלי יש אחת כזו בדיוק.

שנת 2008, יד ראשונה.

הרכב עצמו נעים ונוח אבל התחזוקה והאמינות שלו הפתיעו מאוד לרעה.

אין לי את הפירוט המדויק כמו שיש לך אבל ככה בשלוף, תושבות מנוע פעמיים, רדיאטור ראשי פעמיים, מעבה מזגן, מדחס מזגן, ציריות, מיכל נוזל שמשות, יחידת הזרקה ואולי עוד כמה ששכחתי. עם הגיר לא היתה שום בעיה דווקא.

פנים הרכב הזדקן בקצב מהיר מאוד עם חלקי "כרום" שהתקלפו כבר מהשנה השניה וכפתורים שאיבדו את הכיתוב שלהם יחסית מהר.

כל זה בקצת מעל 100000 ק"מ.

רק כדי לסבר את האוזן מדובר ברכב שבילה את רוב חייו בחניה מקורה למעט זמני הנסיעה וחניות מזדמנות במקומות שאינם הבית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה מעניין, שלי חונה רוב הזמן בחוץ, כל הכפתורים חוץ בכפתור בלם יד במצב תקין עם כיתוב לא מחוק.

 

הייתה לנו עוד פוקוס כזאת במשפחה, אותה שנה רק 1.6 דגם טרנד ליסינג.

 

 

אפס תקלות מוחלט ב 145.000 ק"מ שנצברו תוך 3 שנים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף. רכב מעניין, שמציע תמורה טובה יחסית למחיר למי שמחפש טיפה מעל משפחתית סטנדרטית. פעם אפילו חשבתי עליו.

 

לגבי ההבדלים - אין מה לעשות, זה הרבה עניין של מזל. נראה שאתם מייצגים שני צדדים שונים של הממוצע.

 

צריכת הדלק מזעזעת. עם ה-c5 שלי אני לא מגיע לאחד לשבע (אבל גם לא מאוד רחוק) בקיץ עם מזגן כשהרוב עירוני. אתה נוסע בצורה אגרסיבית? יש לך גגון קבוע? כמה הוא עושה בבין עירוני?

 

וסתם בשביל הספורט: כמה עלתה לך האחזקה במהלך כל התקופה (אם אפשר לשאול)? לא חייב כל טיפול, רק סה"כ בשביל הקנה מידה

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא, נהיגה רגילה, אין גגון, מזגן קבוע. בינערוני לא נבדק אף פעם.

 

 

אה, עוד דבר - סאנרוף מצמצם משמעותית את מרווח הראש.

גובה שלי הוא 180, כשאני מכוון את גובה הכסא לתנוחת ישובה שנוחה לי (יחסית גבוהה) בין הראש לבין וילון הסאנרוף יש כ 2 ס"מ בלבד.

 

בדגם הרגיל ללא סאנרוף לא הייתה את הבעיה הזאת, יש שם עוד איזה 6-7 ס"מ גובנה פנימי.

 

גם נפח תא מטען קטן יותר לעומת הדגם הרגיל בגלל גלגל ספייר גדול יותר (גודל מלא).

 

לגבי אחזקה יש לי רישום של הכל אבל זה בקבלות מפוזרות, אני לא מאלו שמנהלים הכל באקסל.

 

הערכה גסה כולל יישור קו שעלה כ 4000 ש"ח ולא כולל טיפול ראשון (700-800 ש"ח שקיבלתי בחינם, שובר מהדואר בעת העברת בעלות), כולל זוג צמיגים ומצבר בסביבות 9000-10000 ש"ח בתקופה הנ"ל.

 

לא מתקין שום חלק תחליפי אלא אם אין ברירה. רוב הטיפולים במוסך מורשה, חלק במוסך כללי וחלק עצמאית.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יצאת בזול. 3000₪ לשנה לרכב בין 9 זה ממש לא רע.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב אבל שק"מ נמוך יחסית, סביבות 8000 לשנה.

 

הרכב בן 10.5, מודל 2007 שעלה על הכביש בקיץ 2006.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני ברכב בן 16 הוצאתי 4,000 שקל בשלוש שנים. בשנה הראשונה נסעתי 21,000 ק"מ ואחר כך נסעתי 10,000 ק"מ לשנה. ברכב שלי כל החלקים שהרכבתי תחליפיים והורכבו כחלק מיישור קו. הוחלפו כל חלקי המתלה, והקלאץ'.

 

אלעד

רכב משומש זה מזל.

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, תקן אותי אם אני טועה, אבל יש לך איזה קשר משפחתי למוסך, נכון? אתה בטוח שעלויות הטיפול שלך זהות למשתמש הממוצע? כי רק 3 טיפולים שוטפים יעלו (נניח) 1500, צמיגים ומצבר עוד 1500 (בלחץ), וטיימינג / ברקסים אם צריך כבר יגיעו לעוד 1000 לפחות, מה שיוצא שרק מטיפולים שוטפים אתה מגיע ל4000₪ בשלוש שנים.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנקודה היא שלא נעשה פה שום מאמץ מיוחד לצמצם עלויות.

 

שימוש בחלפים תחליפיים, מוסך כללי וגם קצת יותר זמן לשכב מתחת לאוטו (שכבר אין לי כוח לזה) היה מוריד את העלויות בחצי.

 

 

במנוע 2.0 ליטר בפוקוס יש שרשרת טיימינג.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תודה על השיתוף. רכב מעניין, שמציע תמורה טובה יחסית למחיר למי שמחפש טיפה מעל משפחתית סטנדרטית. פעם אפילו חשבתי עליו.

 

לגבי ההבדלים - אין מה לעשות, זה הרבה עניין של מזל. נראה שאתם מייצגים שני צדדים שונים של הממוצע.

 

צריכת הדלק מזעזעת. עם ה-c5 שלי אני לא מגיע לאחד לשבע (אבל גם לא מאוד רחוק) בקיץ עם מזגן כשהרוב עירוני. אתה נוסע בצורה אגרסיבית? יש לך גגון קבוע? כמה הוא עושה בבין עירוני?

 

וסתם בשביל הספורט: כמה עלתה לך האחזקה במהלך כל התקופה (אם אפשר לשאול)? לא חייב כל טיפול, רק סה"כ בשביל הקנה מידה

כנראה באמת עניין של מזל כי הרכב גם טופל כל השנים במוסכים מורשים וקיבל את התנאים הכי טובים שרק אפשר.

לעניין הסאן רוף, סתם דבר מיותר ולא שימושי בארצנו. מה גם שאצל הורי הוא הוחלף בעקבות אבן שנזרקה עליו. גם כאן היתה בעיה כי לא נמצא גג משומש עקב הנדירות של הדגם מה שגרר החלפה בחלק חדש וקפיצה משמעותית בפרמיה של הביטוח המקיף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סאנרוף באמת לא שימושי, לא מבין תכלס בשביל מה צריך אותו.

 

אבל כל גירסאות ה 2.0 ליטר הגיעו עם סאנרוף, למעט הסטיישן.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כנראה באמת עניין של מזל כי הרכב גם טופל כל השנים במוסכים מורשים וקיבל את התנאים הכי טובים שרק אפשר.

לעניין הסאן רוף, סתם דבר מיותר ולא שימושי בארצנו. מה גם שאצל הורי הוא הוחלף בעקבות אבן שנזרקה עליו. גם כאן היתה בעיה כי לא נמצא גג משומש עקב הנדירות של הדגם מה שגרר החלפה בחלק חדש וקפיצה משמעותית בפרמיה של הביטוח המקיף.

 

האם סאנרוף לא מכוסה ע"י ביטוח שמשות?

 

לעניין:

 

נראה שלקנות פורד זה לשים את כספך על קרן הצבי. אני שומע סיפורי זעווה ושומע סיפורי אמינות מוחלטים על דגמים זהים.

 

לי לדוגמא יש מונדאו 2007 עם 170 אלף קילומטר, יוצאת השכרה, עם 0 תקלות.

 

מצד שני יש פה את ממזר שמן עם מונדאו 2007 שמיררה לו את החיים.

 

 

באותו שרשור, מסופר על פוקוס 2007 טרנד עם 145 אלף קילומטר ו-0 תקלות,

 

ועל פוקוס 2007 (גיאה, שלכאורה צריכה להיות זולה יותר בגלל שרשרת תזמון), עם מספר בכלל לא מועט של תקלות.

 

העניין מאוד לא ברור לי .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי פוקוס דור 1 ו3 אבל בטעות דילגתי על דור 2. זאת טעות שאני מתכוון לתקן בעתיד.

חיפשתי בזמנו דור 2 2 ליטר אחרי מתיחת הפנים, ולא מצאתי שום דבר ראוי.

אגב הצריכת דלק לא משהו בכלל לפי מה שאתה מתאר ( 1 ל 7 בעיר זה מה שאני מקבל ממנוע 2.3)

V5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...