Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 3.5 (עידכון 7 שנים) שנים עם פורד פוקוס Ghia 2.0 2007


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סאנרוף באמת לא שימושי, לא מבין תכלס בשביל מה צריך אותו.

 

אבל כל גירסאות ה 2.0 ליטר הגיעו עם סאנרוף, למעט הסטיישן.

 

רק שהסטיישן הגיע רק לאחר מתיחת פנים, אצלי כזאת (1.6 טרנד) מהעבודה כמעט שנתיים, בת 7 בדיוק היום.

 

ב-218K בערך הלך הגיר, שזה סביר לגמי לדעתי. יש וויברציות, אבל הבוס אמר שבולמים ותושבות תקינים, מעניין. עם צמיגים ראויים מרגיש טוב, עם הסיניים היה מתרסק על הבאמפרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, תקן אותי אם אני טועה, אבל יש לך איזה קשר משפחתי למוסך, נכון? אתה בטוח שעלויות הטיפול שלך זהות למשתמש הממוצע? כי רק 3 טיפולים שוטפים יעלו (נניח) 1500, צמיגים ומצבר עוד 1500 (בלחץ), וטיימינג / ברקסים אם צריך כבר יגיעו לעוד 1000 לפחות, מה שיוצא שרק מטיפולים שוטפים אתה מגיע ל4000₪ בשלוש שנים.

 

הרכב עליו אני מדבר לא נכנס למוסך של קרוב משפחה כי הוא נסגר. בגלל שהמוסך נסגר התחלתי להבין שש איפה לחסוך.

ברכב הספיציפי הזה ליקטתי את כל כל החלקים בפינצטה בארץ (חוץ מתושבות מנוע שהתעקשתי על מותג שלא נמכר בארץ). את העבודה ביצעתי במוסך שקיבל כסף על העבודה.

ב-4,000 שקל החלפתי הכל מהכל, כולל צמיגים. לא ביצעתי טיפול בסיסי וטיימינג כי הייתה לי היסטוריה מוכחת של טיפול.

לאחר שנתיים שהרכב היה אצלי החלפת טיימינג הסתכמה ב-110 שקל למותח מקורי ורצועה ועוד 80 שקל למשאבת מים תחליפית - עבודה באדיבות הכנופיה.

טיפול גדול לרכב עולה בסביבות 300 ש"ח כולל השמן - עבודה באדיבות הכנופיה.

לפני טסט עולה לי טיפול קטן ובדיקת בלמים 250 ש"ח - מוסך מספק הכל.

 

מעולם לא שכבתי מתחת לאוטו להחלפת חלקים. אני נותן לאדם שמבין בזה לפרק ולהרכיב.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז גם היה לך הרבה מזל, גם השקעת זמן כדי לחסוך במחירי החלקים, וגם חלק מהעבודה בוצעה בחינם. לא שזה רע (אפילו להיפך), פשוט כדאי לציין שאלו לא מחירים שתקבל אם תיכנס למוסך רגיל.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר שנתקלתי בו בפוקוס - לאחר מילוי נוזל שמשות שמתי לב שיש נזילה של נוזל שמשות.

 

פירקתי את הבטנה של הכנף, הוצאתי את המיכל. ואז ראיתי שיש לו פתח ניקוז עודפים, ממוקם נמוך יותר מפתח מילוי.

 

כשהמיכל מלא עד הסוף, בבלימה/תאוצה/פניות יוצא מעט נוזל מפתח ניקוז הזה עד שהמפלס יורד.

 

בזה נרגעתי והחזרתי הכל חזרה.

 

הלאה - בניגוד לדגם 1.6 שיש לו הגה הידראוולי רגיל, ב 2.0 ליטר יש הגה הידראוולי עם משאבה חשמלית. אפשר ממחשב דרך לשנות את רמת התגבור ב 3 מצבים - ספורט, נורמל או קומפורט. הבדל לא גדול אבל מורגש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז גם היה לך הרבה מזל, גם השקעת זמן כדי לחסוך במחירי החלקים, וגם חלק מהעבודה בוצעה בחינם. לא שזה רע (אפילו להיפך), פשוט כדאי לציין שאלו לא מחירים שתקבל אם תיכנס למוסך רגיל.

 

שאתה נכנס למוסך אתה לא שואל כמה יעלה לך הטיפול? אתה לא מתמקח שהמחיר נראה לך גבוה?

ברכב המדובר (שלי) המוסך אליו נכנסתי עם האוטו לא היה מוכן לקבל אותי אם לא אביא לו את כל החלקים מראש - הוא פחד שהוא לא ימצא חלפים וידע שאני מחפש חלקים איכותיים ולא רוצה להרכיב חלקים פשוטים מדי.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שואל כמה יעלה, אבל לא מתמקח. מצד שני אני מטפל בגבע, ומעריך שהמחיר הוגן והטיפול שמבוצע הוא מה שצריך ולא יותר מדי. בינתיים זה מוכיח את עצמו.

 

מה שרציתי להגיד זה שכשאתה מציין את המחיר כדאי גם לציין איך טיפלת אם זה לא בוצע בצורה הרגילה, כדי שההשוואה תהיה תפוחים לתפוחים. אחרת אתה גורם לאנשים לתהות מה לעזאזל הם עושים לא נכון. אם תציין, הם מיד יבינו (מה הם עושים לא נכון [emoji6] )

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן רכב מפנק יחסית בהתחשב בשנתון.

לנו הייתה במשפחה אחת ממודל 2005, נקנתה כחדשה,לפני שנתיים, ב-97,000 ק"מ הלך הגיר. טופלה ונשמרה כראוי. עם המזל הרכבנו גיר שתוך ימים נהרס שוב. לבסוף מצאנו גיר שהחזיק מעמד ומכרנו את הרכב לדורש הראשון.

Fiat Bravo 2011 TJET​

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שלקנות פורד זה לשים את כספך על קרן הצבי. אני שומע סיפורי זעווה ושומע סיפורי אמינות מוחלטים על דגמים זהים.

 

לי לדוגמא יש מונדאו 2007 עם 170 אלף קילומטר, יוצאת השכרה, עם 0 תקלות.

 

מצד שני יש פה את ממזר שמן עם מונדאו 2007 שמיררה לו את החיים.

 

 

באותו שרשור, מסופר על פוקוס 2007 טרנד עם 145 אלף קילומטר ו-0 תקלות,

 

ועל פוקוס 2007 (גיאה, שלכאורה צריכה להיות זולה יותר בגלל שרשרת תזמון), עם מספר בכלל לא מועט של תקלות.

 

העניין מאוד לא ברור לי .

רכב של יום שני, אין לי הסבר אחר לזה. עד כמה שהמונדאו מיררה לי את החיים (דרך אגב היו גם תקלות דומות כמו אצל בוקי), יש לי גם פוקוס 1 2005 בבית שמגלה אמינות סבירה +-.

 

התקלה הרצינית היחידה שהייתה לה זה שב199 אלף ק"מ הלך גיר (כמה שזה כואב, אפשר להגיד שזה סביר). מעבר לזה - היו תקלות קטנות פה ושם (מאוורר רדיאטור, צינור מים, מייבש מזגן, גומיות מתלים מאחורה, אבזם חגורת בטיחות מאחורה), אבל לא משהו יותר מדי רציני לרכב בן 12 עם 200 אלף ק"מ.

 

הפוקוס גם עודדה אותי לקנות את המונדאו, כי חשבתי שפורד זה בעצם לא כזה רע (מסתבר שרע, מאוד רע).

 

זה כמו בלנדר NONAME סיני ממחסני חשמל - יכול להתפגר איך שאתה מביא אותו הביתה ומנסה להפעיל, ויכול לעבוד באמינות מוחלטת במשך שנים.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא ברור איך זה קורה. אגב הייתה לי גם מונדאו 2002, לכאורה זהה מכנית ל2007, שכל החלקים בה אחד אחרי השני הלכו. (כולל מנוע וגיר)

 

הזוי כאילו אשכרה בנאדם בונה את האוטו ותלוי במצברוח שלו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר מאוד....

 

הפוקוס שלי, שנת 2008 לאחר מתיחת הפנים מנוע 1.6 נמצאת אצלי קרוב ל 5 שנים ולמעט טיפולים שוטפים, לא ראיתי מוסך, למעט החלפת צמיגים ומצבר - הוחלף לראשונה בגיל 6.

 

הרכב כיום עם 102 אלף ק"מ נקנה באפריל 2012 עם 41 אלף ק"מ וזו הפוקוס השנייה שלי אחרי 6 שנים עם הדור הראשון. מה שכן בדור הראשון, סביב ה 171 אלף ק"מ התחילו הוצאות קצת יותר משמעותיות אבל לא ברמה של תקלות תכופות.

 

(רק כדי לסבר את האוזן, לפני שהתחלתי בעידן הפוקוסים הייתה לי טיוטה יאריס שכולם כ"כ אוהבים ומוכנים לשלם בעדה מעל המחירון, הרכב הגיע למוסך על גרר בגלל תקלה בתיבת מצמד, מה שאף פעם לא קרה לי באף אחת מהפוקוסים שנסעתי בהם.)

נרכשה- וולבו s60  נפח 1600 T4

נמכרה- פורד פוקוס 1600 סמ"ק 2008  TREND X

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרעייתי פוקוס 2007 טרנד שנרכשה לפני 6 שנים עם 60 אק"מ וכיום יש לה 135 אק"מ.

מאז הרכישה הרכב רואה מוסך רק פעם אחת בשנה כשנכנס למוסך לטיפול שנתי. אמינות מוחלטת.

כל הפלסטיקה והריפודים במקומם בלי קילופים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לקחת בחשבון שב Giha יש הרבה פלסטיקים וכפתורים שאין בטרנד: משענת יד קידמית ואחורית, כפתורי בקרת שיוט על ההגה, שלט רחוק של הרדיו, בקרת אקלים עם הרבה כפתורים, תא חפצים שהזכרתי מקודם ועוד. באוטו שלי בנוסף פנים הרכב בצבע קרם בהיר - ריפוד דלתות, כיסאות וכל חלקי הפלסטיק. וגם חומר ריפוד שונה.

 

 

אז יש יותר חלקים שיכולים להתבלות וכמובן ריפוד בהיר רגיש יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מצאתי באינטרנט פיתרון לבעיית שילוב לא חלק מהילוך ראשון לשני - החלפת בורג כיוון של סרט בלימה בגיר לארוך יותר, לפיצוי על שחיקה של סרט בלימה.

 

פורד ומאזדה מספקים את הברגים האלו במספר מידות אורך. בשביל להחליף את הבורג צריך רק להוריד את בית פילטר אוויר, הבורג מתחתיו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...