Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3491 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדיוק כמו אורך החיים של המנועים האלה עם טורבו. אי אפשר לדעת. אם הרכב תוחזק כמו שצריך המנוע ימות הרבה אחרי שהרכב כבר לא יהיה שווה כלום, אם הוא לא תוחזק כמו שצריך, המנוע יכול "ללכת" גם אחרי 50 אלף ק"מ.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

תשמע, לי יש I20 עם 200000 ק"מ. להגיד שזה אומר משהו? לא יודע. ראיתי גם לא מעט עם 250K ומעלה ולעומת זאת, שמעתי לא מעט בעלי I30 עם מנוע 1.6 שכבר ב 120-130 אלף ק"מ התקלקל המנוע.

הכל תלוי בתחזוקה, באופי הנסיעה וגם קצת מזל. אני מתחזק את הרכב שלי עם חלקים מקוריים בלבד, לא מפספס אף טיפול ולא מאחר טיפולים, הרכב מטופל כמו שעון לפי הוראות יצרן. ננהג בזהירות ולא בפראות.

השאלה היא איזה רכב אתה רוצה לקנות? מה התקציב שלך?.

פורסם

מחפש סופר מיני, כבר פירסמתי פה הודעה ואני מכיר את כל הדגמים שקיימים בשוק, התקציב עומד על 40 אבל מעדיף כמה שפחות, רכב של לא יותר מ4-5 שנים על הכביש, רוב הרכבים באים כבר מעל 100k וזה מרתיע, מעדיף פחות...

אהבתי מאוד את הפיאסטה אבל הגובה של המושב עצמו מרתיע אותי ובגללו גם נפגעת הראות, בין היתר הרוב רוצים עליה סביב ה38+ כאשר המחירון שלה ביצחק לוי בכלל 32

פורסם

אף אחד לא יהיה כאן מגדת עתידות.

זה תלוי איך נהגו ברכב ואיך טיפלו בו ובאיזו תדירות.

יש לא מעט רכבים בגיל הזה שכבר עברו 2-3 ידיים, חלקן יוצאות ליסינג או השכרה גם. כך שאי אפשר לדעת.

מעבר לכך לגביי הפיאסטה אולי מה שאתה רואה ביצחק לוי זה דגם ידני ב32 אלף ש"ח?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

תחזוקת הרכב קובעת הרבה אבל גם למוניטין היצרן יש חלק לא קטן. סובארו עם מנועי אלומיניום בתחזוקה לפי הספר מחזיקים מעמד קרוב ל350 עד 400 אלף ק״מ. גם מנועי 1600 וגם מנועי 2000.

פורסם
אף אחד לא יהיה כאן מגדת עתידות.

זה תלוי איך נהגו ברכב ואיך טיפלו בו ובאיזו תדירות.

יש לא מעט רכבים בגיל הזה שכבר עברו 2-3 ידיים, חלקן יוצאות ליסינג או השכרה גם. כך שאי אפשר לדעת.

מעבר לכך לגביי הפיאסטה אולי מה שאתה רואה ביצחק לוי זה דגם ידני ב32 אלף ש"ח?

אני ממש לא מחפש מגדת עתידות, אני מדבר על מצב שהרכב בסדר ומטופל בזמן, מה אורך החיים אמור להיות? האם הוא בתאוריה הוא אמור להחזיק 300k או שבדרך כלל המנוע מחזיר את נשמתו ב100k?

 

וכן, אני מדבר על פיאסטה הידנית, אני גם רוצה לקנות את הידנית, באוטומטית יש בעיות גיר/רובוט כמו בפוקוס

פורסם

מנוע (שלא ידוע כבעייתי ובעל מחלות ידועות) שמטופל כמו שצריך לא הולך אחרי 100,000 ק"מ. גם לא 200.

נדיר מאוד שקורה דבר כזה.

 

אלא אם יש בעיות אחרות כמו נזילה שלא מבחינים בה ונוסעים ללא נוזל קירור, התחממות וכו'.

פורסם

דרך אגב קילומטרז' זה לא הפרמטר היחיד ולא הכי חשוב.

הפרמטר המשמעותי יותר הוא כמה שעות עבד המנוע. וזה משהו שאתה לא יכול לדעת. לדוגמא במטוסים ומסוקים בודקים שעות מנוע ולא קילומטרז'.

 

לדוגמא - עדיף רכב עם קילומטרז' יותר גבוה שנסע כל יום 80 ק"מ בכביש מהיר, מאשר רכב עם קילומטרז' נמוך שנסע כל יום 40 ק"מ אבל הכל בזחילה בפקקים ובתנועה עירונית עם רמזורים: האצה-עצירה-האצה-עצירה. הבלאי יותר גבוה.

 

חפש רכב עם היסטוריית טיפולים, שלא עיגלו פינות. קח לבדיקה מטעמך, שם מבצעים בדיקת קומפרסיה לצילינדרים. אם הרכב מטופל והבדיקת קומפרסיה בסדר - אין לך מה לחשוש מקילומטרז' של 100K ק"מ.

פורסם

מחזק על מה שנאמר כאן.

הרכב שלי עם 200000 ק"מ נוסע יפה מאוד. ביום שישי לקחתי אותו לטיפול וכמובן שהרכבתי רק חלקים מקוריים, בעל המוסך נסע ברכב ואמר שהוא נוסע יפה מאוד.

אמנם הוא לא חדש אבל התגובה של המנוע והגיר מעולה ולא מרגישים שלרכב יש 200000 ק"מ (הרכב נוסע 95% מחוץ לעיר ומטופל כמו שעון עם חלקים מקוריים).

אגב אני מכיר אנשים שהרכב שלהם נסע הרבה פחות ק"מ מהרכב שלי והמצב המכאני שלו זוועה גם בגלל תחזוקת שבר וגם בגלל נסיעה מרובה בתוך העיר (ועדיין לא דיברנו על אופי נהיגה - רגוע/פראי).

כל מה שנאמר לך בנוגע להיסטוריית טיפולים נכון מאוד.

פורסם

כמובן שמדובר בניחושים מושכלים.

אני בכל זאת תוהה למה הדיון מתמקד במנוע.

היה לי פוקוס 2002 1600 ידנית. סה"כ בלי בעיות משמעותיות ומכרתי אותה במצב לא רע בכלל עם קרוב ל 200,000. אני משער שאם הייתי ממשיך לנסוע איתה דברים היו מתקלקלים בהתאם להגיון. אבל אני בכלל לא בטוח שאם הייתי מחזיק אותה עוד ועוד מה שהיה שובר אותי זה המנוע. מזגן, חשמל וכו נראים לי יותר בעייתיים.

 

היתה לי בעבר איביזה 1600 שנת 1998 (8 שסתומים). מכרתי אותו כשהיו עליו 140,000. עד 100,000 רכב זהב. החל מ 100,000 היו לא מעט צרות. חלקן לא זולות בכלל. אבל גם הן לא במובהק קשורות במנוע (העקרית היתה בית המצערת).

 

בקיצור, רכבים זולים וישנים לא בהכרח מפסיקים לנסוע כשהמנוע שובק. לעיתים דברים אחרים מביאים עליו את סופו

פורסם

אמת. יכול להיות מצב שכל חודש יתקלקל לך חיישן או חלק מסוים ותמצא את עצמך עושה מנוי למוסך, כל חודש 500-1000 ש"ח ובשנה תגיע לסכום לא מבוטל בכלל.

×
×
  • תוכן חדש...