Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3486 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יוסי ואחרים, שחושבים שהתוכנית תעזור:

אולי אתם חושבים שמי שיזכה להיות מתועד אלו הם בריונים, חוצי קו לבן וכו׳, ושזה יעזור להפוך את הכבישים לבטוחים יותר.

בפועל הסטטיסטיקה מלמדת שבישראל הסיבה העיקרית לתאונות דרכים היא התעלמות ממתן זכות קדימה (רמזור, עצור), וחוץ מזה, שנפגעים כאן יחסית הרבה הולכי רגל. סתם, לדוגמא, אני נוהג ברחובות תל אביב כמעט על בסיס יומי מזה 7 שנים. בכל פעם שאני עוצר לפני מעבר חציה ברחוב כמו אבן גבירול, אני מהמר על חייו של הולך הרגל, כי לעולם לא קרה שהנהג שהיה אחרי לא שבר לנתיב לידי, כדי לעקוף. ומי יתלונן על זה, כשזו הנורמה? מי יתלונן על מי שלא עוצר ב״עצור״, או על עשרות הנהגים שתועדו בטמקא גונבים רמזור אדום בקריות?

אף אחד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 196
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אתה צודק שאלו העבירות שצריך להתמקד בהן, אבל אין סיבה עקרונית שלא יתעדו גם אותן.

 

הבעיה היחידה שאני חושב עליה היא שנהג שלא נותן זכות קדימה יכול להיות מתועד רק מאחור (לזיהוי מספר הרישוי) ומזווית זו לא תמיד ייתכן שניתן יהיה להוכיח שהוא אמנם "נטל" את זכות הקדימה מזולתו.

 

נחיה ונראה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)
זה כיף להוכיח טענה על ידי הנחת מה שטעון הוכחה בעצמו, נכון?

 

המצלמים אינם בעלי סמכויות שיטור by any stretch of the imagination (הערה לעצמי: לכתוב מאה פעם, אני לא ארשום יותר באנגלית בפורום עברי) ומכל מקום כבר הובהר לנו שהממצאים שלהם, שבכל מקרה יהיו די חד משמעיים, יעברו בדיקה.

 

אפשר לטעון שהפתרון הזה של המשטרה הוא טוב או רע - אבל לפחות תשמשו בטיעונים הגיוניים. ההגיון אינו נערת הזנונים של הרטוריקה.

לא הבנת, העובדה שהמתנדבים אינם שוטרים לתפיסתי היא ברורה, העובדה שמה שהם עושים הוא ענין ממוסד ושונה ממה שאתה או אני נעשה, גם היא ברורה, שאם לא כל הדיון הארוך הזה מתייתר.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
פורסם

זה בכל מקרה עובר סינון במשטרה, על ידי שוטר עם סמכות למתן דוחות ושיקול דעת שניתן לו על ידי המשטרה.

 

רוב העבריינים הבריונים עושים הרבה סוגים של עבירות כי זו צורת הפעולה שלהם.

 

גם אם יתפסו אותם על בריונות שלא גורמת לתאונות אלא מפריעה לכולם זה מבורך.

פורסם
בכל פעם שאני עוצר לפני מעבר חציה ברחוב כמו אבן גבירול, אני מהמר על חייו של הולך הרגל, כי לעולם לא קרה שהנהג שהיה אחרי לא שבר לנתיב לידי, כדי לעקוף.

 

הגזמת, לא?!

 

גם אני נוסע על הציר תדירות.

ועוצר להולכי רגל גם.

וקרה שסיכנו הולכי רגל, אבל בד"כ לא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לדעתי הפרטית, האישית ביותר.

זה הודעת פשיטת רגל, נוספת, של משטרת ישראל.

משטרת ישראל אומרת, יש תאונות דרכים, יש עבירות, אני לא יודעת ולא יכולה לטפל בנושא הזה.

לכן, אני מעבירה את הנושא לאזרחים עצמם, שהם יעבדו בשבילי.

פרנקופיל מושבע!

פורסם

זה לאו דווקא עניין של "לא יודעת לטפל" אלא של "חסרה את המשאבים לטפל כדבעי."

 

רוב העבריינים הבריונים עושים הרבה סוגים של עבירות כי זו צורת הפעולה שלהם.

 

גם אם יתפסו אותם על בריונות שלא גורמת לתאונות אלא מפריעה לכולם זה מבורך.

 

ישנו הבדל גדול בין עבירות בריונות לבין עבירות מסכנות חיים שאין להן מרכיב בריוני. ההבדל העיקרי הוא שהבריון לרוב מרוכז במה שהוא עושה. הוא צריך להיות מרוכז אם הוא רוצה להידחף בלי להפגיש פגושים, למשל. ההתנהגות הזו יותר נבזית - אבל באופן כללי פחות מסוכנת מפעולה שנעשתה שלא בכוונת בריונות אך גם ללא שימת לב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

מישהו שמזגזג בין רכבים ושולט על הרכב שלו ב100% עדיין לא יכול לשלוט על התגובות של אחרים.

יכולה להיות סבתא בת 70 שתיבהל מזה והיא תגרום לתאונה.

הסיכון עדיין שם.

 

בעבירות שמסכנות חיים אבל הן לא בריוניות צריך לטפל עם חינוך ומודעות.

 

עבירות ביריוניות צריך לטפל עם אכיפה ועונשים קשים מאוד.

פורסם
מישהו שמזגזג בין רכבים ושולט על הרכב שלו ב100% עדיין לא יכול לשלוט על התגובות של אחרים.

יכולה להיות סבתא בת 70 שתיבהל מזה והיא תגרום לתאונה.

הסיכון עדיין שם.

 

בעבירות שמסכנות חיים אבל הן לא בריוניות צריך לטפל עם חינוך ומודעות.

 

עבירות ביריוניות צריך לטפל עם אכיפה ועונשים קשים מאוד.

נכון אבל - ע"י המשטרה שהוא הגוף שאמור לטפל ולא ע"י אזרחים.

קובי

:-)

פורסם

אז שאלה לי לכל מי שמתנגד כאן לכך שאזרחים יתנדבו לעזור למשטרה בפעולות האכיפה - בהנחה שההתנגדות לא מגיעה מפחד שעכשיו יהיה יותר אכיפה כנגד נהגים שמתפרעים בכביש או עוברים עבירות קשות - ההתנגדות היא כי המדינה נעזרת באזרחים לביצוע שיטור?

 

האם אתם גם מתנגדים לכך ששירותי רפואת חרום (מדא) מופעלים ע"י מתנדבים?

שירותי נקיון חופים (לא מוכרזים) מתבצעים בהתנדבות?

 

למה במקומות אחרים זה בסדר להשתמש באזרחים מתנדבים? הרי המתנדב שמצלם את העבירה בכביש לא מחליט אם המצולם יקבל דו"ח. את זה הרי יעשו שוטרים מוסמכים. אם השכן שלך התנכל לך, עקב אחריך כל היום ובסוף תפס אותך עובר נתיב בלי לאותת - הוא יכול לשלוח את זה גם 5 פעמים, דו"ח לא ישלח.

 

לעומת זאת אם יהיו על הכבישים בכל רגע נתון אלפי מצלמות פעילות, עברייני תנועה יחשבו 7 פעמים לפני שהם יכנסו לצומת באור אדום.

פורסם

ראמוני - יש הבדל גדול.

קודם כל - למתנדבים שאתה מזכיר אין סמכויות אכיפה.

שנית - מתנדבי מד"א, למשל, עובדים ככוח מסייע לכוח המקצועי בצוות. למשל - נהג אמבולנס ופאראמדיק שהם כוח מקצועי, ואליהם מצטרף מתנדב המשמש נושא כלים הנותן כתף בסחיבת הציוד או דחיפת האלונקה. אין מצב בו המתנדב פועל לבדו, כמו מתנדבי משטרה.

היסטורית היה פעם משהו שנקרא "משקיפי תנועה", שהיו מעין מלשינים של המשטרה, אבל זה היה לפני שמצלמות בכלל, ומלצמות וידיאו בפרט, הפכו פריט שנמצא בכל כיס ורכב. כמוכן באותם ימים התנועה היתה הרבה יותר דלילה, וגם תרבות הנהיגה היתה הרבה יותר טובה מאשר היום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה בסדר להשתמש במתנדבים גם במשטרה, אבל צריך לזכור שזה גוף אכיפת החוק במדינה. כשמספר המתנדבים רק עולה כל הזמן ביחס למספר השוטרים זה מראה את חוסר האונים של המדינה בלהכשיר אנשי מקצוע שיאכפו את החוק. נכון שמדובר בכתבה די מגמתית ויש מתנדבים שעושים חייל כמו שאייל כתב, אבל מקצועיות זה עניין של הכשרה, לא רק רצון טוב. אפשר לקבל את התירוץ שאין אופציות אחרות כרגע, לדעתי לא צריך להנציח את המצב כי זה הכי נח.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
שנית - מתנדבי מד"א, למשל, עובדים ככוח מסייע לכוח המקצועי בצוות. למשל - נהג אמבולנס ופאראמדיק שהם כוח מקצועי, ואליהם מצטרף מתנדב המשמש נושא כלים הנותן כתף בסחיבת הציוד או דחיפת האלונקה. אין מצב בו המתנדב פועל לבדו, כמו מתנדבי משטרה.

כנראה לא התנדבת אף פעם במד"א, ולשמחתך לא הזמנת אף פעם אמבולנס.

רוב האמבולנסים היום מתופעלים ע"י נהג אמבולנס וחובש - שניהם מתנדבים. פרמדיק יש בנט"ן, זה חלק קטן יחסית של הכוח.

פורסם

למי שלא מכיר, קיים כבר במדינה שירות של אזרחים מתנדבים שיש להם "סמכות אכיפה" (לא בדיוק - כי הם לא יכולים "לאכוף", רק לדווח - בדיוק כמו במקרה הנדון כאן).

 

כדאי לכם לבדוק את התוכנית שקיימת כבר כמה זמן ועובדת בהצלחה - נאמני ניקיון

כך שאם נאמני ניקיון היה רק הסיפתח, נאמני תנועה הם המשך טבעי...

פורסם

אני מניח שהכוונה בכותרת היא שהמשטרה מרימה ידיים,

למרות שמסתבר שבמקרים מסויימים היא גם מרימה יד.

סלע


×
×
  • תוכן חדש...