Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן שלום .

ברשותי מגבר gensis 4 channel מגבר אשר מגביר קומפוננט

של Gladen audio m line 165

ובנוסף מגבר מונו cliff design cd 1.1lx

אשר מגביר סאב מסוג jl audio - 10w3v3 .

ובנוסף יחידת ראש דאבל דין 5750bt של פיוניר .

 

למי שמכיר את הרמקולים הללו, הוופרים אינם מחוברים לקרוס משום שאין לו כניסה כזו .

למעשה רק הטווטרים מחוברים לקרוס .

 

עברתי בערך 3 מגברים Celstra fx475 , JBL Ez804 והמגבר הנוכחי

ואני עדיין מרגיש שהטווטרים צווחים .

 

בפיוניר מוגדר שהסאב נחתך מ 50hz .

ולגבי הקומפוננט מוגבר שיחתוך מ 80HZ . (

כול כיוון שאני מנסה לכוון בפאנל לדוגמא שיחתוך ב 200HZ

או 63 / 100 / 120 וכו ..

אני לא מגיע לתוצאה רצויה של הטווטרים .

(נא לא לתפוס אותי במילה אם זה לא HZ אלא KHZ או חותך ב ולא חותך מ)

אשמח לכיוון כללי ככה כדי כן לאזן את הנ"ל .

אצטרף תמונות בהמשך .

תודה .

פורסם

אתה עובד אקטיבי/חצי אקטיבי (טוויטר ומיד מקבלים ערוצי הגברה נפרדים)?

 

תחום תדרים של הטוויטר הוא מעל ל-1.5khz (ה-Fs הוא 1535Hz).

טרם מצאתי את נקודת החיתוך המדויקת של הקרוס המצורף, ובכל מקרה אמורה להיות לו אפשרות להנחית את הטוויטר.

 

מדוע לחתוך את הסאב ב-50Hz אם הקומפוננט נחתך ב-80Hz?

פורסם

כמובן שאשמח לשמוע דברים אחרים בחיתוכים .

סלח לי אבל אני לא יודע מה זה אקטיבי או חצי .

הקרוס מחובר לאותו ערוץ של הוופר .

זאת אומרת, וופר וקרוס מגיעים לאותה הנקודה ומתחברים

ומשמם הולך למגבר .

פורסם (נערך)

מה הדגם המדויק של הג'נסיס?

אתה משתמש בשני הערוצים הנוספים שלו להגביר רמקולים אחרים?

 

המערכת שלך מאפשרת לעבוד אקטיבי 3WAY ללא שימוש בקרוס המקורי של הסט (כל אלמנט מקבל הגברה משלו והשילטה על חיתוכים וכד' מתבצעת דרך ה-HU). ראה הסבר שלי למשל בשרשור הזה.

 

לפי דף המוצר, גרף היענות של המיד-באס יציב עד בערך 5kHz והגרף של הטוויטר מתייצב סביב 1.8kHz.

 

בינתיים תראה אם אתה מזהה דרך להנחית את האות לטוויטרים בקרוס המקורי.

כמו כן נסה לשנות את הזווית בה הם ממוקמים שלא יהיו ישירות כלפיך אלא לכיוון השמשה הקדמית בזווית.

ראה גם עצות כלליות לדוגמה בשרשור הזה, עבור הנחתות דרך האיקוולייזר ב-HU.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם (נערך)

לשאלתך, לא אני לא משתמש בהם להגביר שום רמקול נוסף

סה'כ קומפוננט קידמי בלבד של הדגם שציינתי .

אני עובד עם הקרוס המקורי עם טוויטר ווופר .

לא צילמתי את האקוולייזר הגרפי .

אם יש צורך אצלם גם .

יש לציין שרק "משחק" באקולייזר הגרפי משנה את התוצאה אבל

לצערי איני יודע איך לכוונו .

-לגבי הנתונים שנתת הם לא ממש אומרים לי משהו .

-לגבי הטווטרים, הם אינם מכוונים כלפי אלא הם במיקום המקורי שלהם ברכב

בקורות . (סקודה פאביה 12)

ולא, לצערי אני לא מזהה דרך להנחית אותם בצורה כזו או אחרת .

הנה כמה תמונות מתוך החיתוכים :

20160104_171040.jpg20160104_171048.jpg20160104_171747.jpg20160104_171834.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmStAf-

פורסם

אמסטף, לצערי התמונות לא מובנות, מה גם שנראה שהLP FILTER במצב ON במגבר?!, אפשר לדעת מאיפה אתה?, אולי אפשר להיפגש ולנסות לעשות סדר או להמליץ לך על מישהו מקצועי.

פורסם

הנתונים הם גם עבור משתתפים אחרים בשרשור הזה אם יהיו וגם עבורך כדי להבין ששינוי של נקודת החיתוך התחתונה של הקומפוננט לא משפיעה בעליל על התפוקה של הטוויטרים. ושאם אתה מנסה להנחית תדרים דרך האיקוולייזר, אז הם יהיו כנראה סביב תחומי החפיפה של הטוויטר והמידים.

 

שים לב שבשרשור שצירפתי, הוא לא צילם את האיקוולייזר אלא לכידת מסך של אפליקצית RTA תוך שהוא מנגן רעש ורוד, כדי לזהות באיזה תדרים יש פיקים בסאונד ואז בהתאם להנמיך אותם דרך האיקוולייזר ב-HU.

 

אישית, במצבך אני הייתי עובר לעבודה אקטיבית מלאה.

דורש שינוי הגדרות ב-HU, העברת זוג RCA נוסף והוספת חיווט רמקולים נפרד לטוויטרים/מיד.

בהתאם פותח את הקרוסים כמה שניתן במגברים, במגבר של הקומפוננט (ג'נסיס סדרה 3) מנמיך גיין לגמרי או כמעט עד הסוף ושולט מהכל דרך ה-HU.

 

כמו שניתן להבין, זה דורש קצת עבודה. ואין זה אומר שלא ניתן למטב את המצב הקיים אצלך כעת.

קשה להסביר את הכל בצורה מדויקת דרך המחשב. מציע שתגיע לאחד המפגשים שינסו אולי לעזור לך שם או שתפנה למתקין שגם יודע איך לכוון הכל או לבעל מקצוע שזה מהותו בחיים (ע"ע רונן נאור/סאונדנולדג').

פורסם

מה שלומך סהר?

גילוי נאות - הבחור קנה ממני את 2 המגברים והסאב.

אני מגיב מהסיבה שראיתי את החיבורים במציאות, אני מקווה שההסבר שלי יהיה מובן יותר.

כפי שהוא תיאר מותקן אצלו סט קידמי, הסט מחובר למגבר דרך הקרוס באופן פסיבי.

המוזר הוא בקרוס שיש כניסה אחת לטוייטרים ואני מדגיש אחת ולמעשה המידבאס מתחבר ליציאה שהולכות באופן ישיר למגבר.

לפי מה שראיתי המידבאס לא נחתך פשוט אין מה שיחתוך אותו, הדגשתי בפני סהר את הנושא, ואפילו ביקשתי ממנו לדבר עם המוכר של הסט הקידמי לגבי נכונות החיבורים.

מבעיה של חוסר זמן בדקנו שהרכיבים תקינים וסהר יצא לדרכו.

hu: hx-d2- amp's - gensis 4channel, st60, monoblock:clif cd1.1lx , speakers: hat l6 l4 &l1pro, subwofer- 10w3v3

פורסם

אני חושב שזה היה מובן. גם מהתבוננות בתמונות בגוגל.

המידבאס מונחת טבעית בתדרים הגבוהים או שיש איזשהו מעגל על הרמקול עצמו (אם כי לא זיהיתי כזה בתמונות).

מה שלא ברור ולא מצאתי תשובה זה לגבי נקודת החיתוך בקרוס הזה, כמו גם הספק הטוויטרים.

 

בכל מקרה צריך להבין מה קורה עם ה-LPF במגבר כפי ש-shapin ציין (כי הוא באמת נראה כאילו הוא מופעל, גם לפי חוברת ההוראות).

מצד שני, אם הוא באמת היה פעיל, אז הבחור לא היה אמור לשמוע תדרים גבוהים בכלל.

פורסם

http://www.gladen.com/GladenManuals/ALPHA_Manual_web.pdf

לדעתי זה זהה לקרוס של ה MLINE , רשום שאם אתה חותך את החוט האדום הקרוס מונחת ב 3DB.

 

המלצה שלי, נסה לחתוך את החוטים האדומים ולראות אם הסט לדעתך, במידה ולא הייתי ממליץ לעבור לאקטיבי , יש לך 2 ערוצים פנויים וככה תוכל לשחק בכיוונים איך שתרצה.

פורסם

שגיא בקרוס שאתה מראה פה יש חיבור לוופר, הבנתי שאצלו אין חיבור (למרות שלא צריך להיות לזה השפעה על המעגל הסגור שאם חותכים או לא).

מעניין אותי לראות את הקרוס בעיניים וכמובן את הכיוונים במגבר\HU.

פורסם

הקרוס נראה בדיוק כמו בקובץ שהעלה שגיא.

זה הסט כולו:

gladenslim2.jpg

ואפשר לראות את החיבור המקביל בוופר ואת החוט האדום המדובר בקרוס.

הכניסה והיציאה מהקרוס חתוכים, אבל אם תתאמץ תראה קצוות של חוטים אדום ולבן בשתי הפינות העליונות שלו.

פורסם

ואלה, בכל מקרה עדין החוט האדום קיים, אפשר לחתוך אותו ולהנחית תטוויטר ולראות אם זה טוב בשבילו, במידה ולא לעבור לאקטיבי מלא.

פורסם (נערך)

אכן יש חוט אדום בקרוסים .

האם לחתוך אותו זה הפתרון ?

לצערי לעבור ל"אקטיבי" זה הפתרון האחרון

מי שמכיר את הסקודה פאביה הקטנה יודע כמה קשה להעביר שם כבלים,

התעלות בסקודה כבר עמוסות ולצערי להוסיף שם כבלים זה בעייתי .

עריכה אחרונה על ידי AmStAf-

×
×
  • תוכן חדש...