Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים ל HGT


Tomy
שימו לב! השרשור הזה בן 7065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברה שלום,

אני מעוניין להחליף את הצמיגים שלי בפונטו HGT01

יש לי עכשיו P6000 של פירלי ואני לא ממש מרוצה,

אין לי מושג ירוק בצמיגים, אז אני מקווה שתוכלו לשתף אותי בידע שלכם.

הגודל הוא 185/55/15 ועד 600 ש"ח לצמיג

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מוגבל עד 600 ש"ח לצמיג אז לא נראה לי שאני יכול להמליץ לך על מישלין פיילוט

או גוד ייר F1 , כי הם יקרים , לא יודע עד כמה , תלוי במקום , אבל יקרים ...

כנראה שתצטרך ללכת על היפניות : פאלקן או TOYO הדגמים הספורטיבים שלהם ...

אני לא כל כך מבין בצמיגים יפנים , מישהו אחר יוכל להיות יותר מועיל ממני ...:-P

בכל מקרה עוד אפשרות היא DUNLUP SP 9000 , יקר , אבל יש להם דגמים יותר זולים

שמתאימים לתקציב שלך ....

 

אגב , בתור אחד שהיו לו פירלי P600 על האלפא , אני גם לא היית מרוצה , הם מתבלים ומתפרקים

מהר מאד , לא מתאימים לאקלים וגם האחיזה לא בשמיים ...

 

שאול :-o

Il Futuro ha un passato legendario

8C Competizione

 

Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2000

Alfa Romeo 75 1.6 Carb.1990

Lancia Dedra 1.6 1997

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

600 ש"ח לצמיג זה בסה"כ כ2400 ש"ח וזה לא מעט כסף.

 

אם אתה מחליף הייתי שוקל כבר לתת עוד השקעה קטנה ולהחליף את הג'נטים ל 16-17 אינצ' ולמכור את הג'אנטים והצמיגים שלך למימון חלקי.

 

אם אין כסף לג'אנט חדש מחקר שעשיתי גילה שכנראה ג'אנט של איביזה טורבו (16)יתאים לפונטו וכאלה משומשים יש הרבה ובזול.

 

בנוגע לצמיגים אני רוכב על kumho kh11 ה"טופ נוצ'" שלהם ומיטב זכרוני הם לא היו יקרים והם פשוט מעולים.

בנוגע לקומהו, הם היום בין 12 החברות הגדולות בעולם והם קוריאניים לא יפנים.

 

אתה יכול לבחור מידה אחרת שתאושר ע"י פיאט- 195/45/15 וזה מאושר באופן אוטומטי כי זה מופיע בספר רכב באנגלית.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

600 שקל לצמיג זה תקציב שתוכל לקנות בו צמיגים ברמה מאוד גבוהה.

 

אם תעשה חיפוש בפורום על צמיגים אתה תמצא הרבה מאוד תוצאות שבדיוק יתאימו לך.

 

בכל מקרה - כול הצמיגים הנ"ל הם צמיגים סופר ספורטיביים ככה שכול אחד מהם בהחלט יספק אותך -

Toyo Proxess Ts1

דיי קשה להשיג את ה Ts1 בארץ, אבל הוא הצמיג הטוב ביותר, רק מלראות איך שהוא נראה אתה יכול להבין.

ממבחנים שנערכו והמלצות מאנשים שניסו אותם עולה שהם אוחזים ברטוב וביבש ברמה מאוד גבוהה.

 

חסרונות: שחיקה מאוד גבוהה, מכיוון שהוא דיי רך והוא אוחז כול כך טוב הוא נשחק מאוד מהר, בכלל כול הצמיגים ברמה הזאת נשחקים דיי מהר ביחסית לצמיגים אחרים אבל הטויו בעיקר.

 

מחיר - דיי גבוהה יחסית.

 

Dunlup SP sport 9000

גם, צמיג מעולה נחות מהטויו אבל בהחלט צמיג מעולה, עם אחיזה מצויינת.

 

Kumho Ecsta Supra

אני מתכונן השבוע להזמין אותם.

הם צמיגים ברמה מאוד גבוהה, אוחזים מעולה ומה שחשוב הם נשחקים בקצב איטי יותר מהמתחרים בגלל שהום נחשבים לצמיגים קשים ולכן הנסיעה יכולה להיות טיפה פחות נוחה.

 

מחיר - אני השגתי ב 400 שקל לא כולל.

 

מישלין Pilot

 

כנ"ל צמגים ברמה מאוד גבוהה עם אחיזה גבוהה - חסרונות: יקרים מאוד , לא מצדיקים תכסף.

 

יש גם את הפירלי פי זירו, ואת הגודייר F1

והרשימה עוד ארוכה.

 

אבל לדעתי הקומהו והדאנלופ הכי מומלצים ואחר כך הטויו בגלל שהוא נשחק מהר ( למרות שהוא עולה עליהם בהרבה באחיזה) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

600 ש"ח לצמיג זה בסה"כ כ2400 ש"ח וזה לא מעט כסף.

 

אם אתה מחליף הייתי שוקל כבר לתת עוד השקעה קטנה ולהחליף את הג'נטים ל 16-17 אינצ' ולמכור את הג'אנטים והצמיגים שלך למימון חלקי.

 

אם אין כסף לג'אנט חדש מחקר שעשיתי גילה שכנראה ג'אנט של איביזה טורבו (16)יתאים לפונטו וכאלה משומשים יש הרבה ובזול.

I'm sorry, but there are a bunch of mistakes here, I recommend to you to do some reading here in this link, you might learn something new... the advice you've given here will only make the vehicle handle worse

 

 

Also, switching to 195/45R15 from the original size will result in shorter gearing, higher cruising RPM and speedometer error of almost 5%... the correct size to switch to if you really must switch will be 195/50R15 which has only 1.5% error and will keep the gearing fairly close to the original ratios

 

I found that it's really hard for me to recommend for good tires because most of the times people have hard time finding them, but if you find the Toyos T1-S it is highly recommended

 

Dkiller, the Ecsta Supra isn't less comfortable because it wears slower, there's no relationship at all between the two, the treadwear is what makes it less sticky and wear slower, and stiff sidewalls are responsible for faster turn-in and less comfortable ride.... it is a fair value for the tire, but I certainly wouldn't consider them to be a real sporty tire, the Toyo, Goodyear and other max performance models are far better... By the way, speaking of Goodyear, you need to know the exact model, there a few different kinds of F1 models

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I'm sorry, but there are a bunch of mistakes here, I recommend to you to do some reading here in this link, you might learn something new... the advice you've given here will only make the vehicle handle worse

 

 

 

 

 

Also, switching to 195/45R15 from the original size will result in shorter gearing, higher cruising RPM and speedometer error of almost 5%... the correct size to switch to if you really must switch will be 195/50R15 which has only 1.5% error and will keep the gearing fairly close to the original ratios

 

I found that it's really hard for me to recommend for good tires because most of the times people have hard time finding them, but if you find the Toyos T1-S it is highly recommended

 

 

Dkiller, the Ecsta Supra isn't less comfortable because it wears slower, there's no relationship at all between the two, the treadwear is what makes it less sticky and wear slower, and stiff sidewalls are responsible for faster turn-in and less comfortable ride.... it is a fair value for the tire, but I certainly wouldn't consider them to be a real sporty tire, the Toyo, Goodyear and other max performance models are far better... By the way, speaking of Goodyear, you need to know the exact model, there a few different kinds of F1 models

 

 

 

 

.Moti

מבלי להיכנס לויכוח כאן כי אין זמן (בעבודה) ולא רצון(שוחר שלום) המידה 195/45/15 הינה מידה מקורית!

 

הניסיון שלי על הרכב לימד אותי אחרת, 16 אינצ' עובדים נהדר וגם מותרים באירופה.

 

ההבדל בין 16 ל 15 אינו כה גדול כ 3% בסה"כ.

 

זו דעתי ואני נשאר בה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Let's make an order through it, because you sound like you're a bit puzzled with the pieces, I'm not going to argue with you, just explaining to you what to look for when changing sizes of wheels and tires

 

חלק ראשון – גלגלים וצמיגים:

 

החלק המשפיע ביותר במכונית על התנהגות הכביש, מלבד הנהג כמובן, הוא הצמיגים.

בחירת הצמיגים שלכם היא היוצרת את השינוי הגדול ביותר במכונית והיא תקבע עד כמה ההשפעה של שאר השינויים תהיה גדולה או קטנה.

 

כן, אני יודע, צמיגים עולים כסף וצמיגים טובים עולים אפילו יותר, אבל אם תיקחו מכונית ותשימו בה צמיגים לביצועים גבוהים עם המתלים האורגינליים ותיקחו את אותה המכונית עם מתלים משופרים וצמיגים "ירוקים" רגילים עליה, המכונית עם הצמיגים העדיפים והמתלים הרגילים תהיה מהירה יותר בכל מצב. היא תבלום ותאיץ טוב יותר בגלל האחיזה העדיפה ובוודאי שתפנה מהר יותר.

 

מכיוון שהצמיגים הם החלק החשוב ביותר במכונית והם יושבים על חישוקים, בואו נדבר לרגע על הקשר בין צמיג לחישוק.

הנה המיתוס שאני הכי אוהב לנפץ – חישוקים בקוטר גדול יותר גורמים למכונית להתנהג טוב יותר.

 

זה נכון שלפעמים חישוק גדול יותר יגרום למכונית להתנהג טוב יותר, אבל ב-99% מהמקרים הוא רק ירע את ההתנהגות.

מה שעושה הבדל באמת גדול הוא רוחב החישוק. הנה דוגמא – קחו מכונית, בעלת חישוקי 15X6 (כאשר 15 הוא גודל החישוק באינצ'ים ו-6 הוא רוחב החישוק) וצמיגי 195 מ"מ במקור. עכשיו שימו על אותה המכונית חישוקי 17X7 עם צמיג 225/40R17 או חישוקי 15X8 עם צמיג של 225/50R15 שהוא בעל רוחב וקוטר דומה (אותו סוג צמיגים בשתי האפשרויות כמובן). איזו אחת מהן תציג זמנים טובים יותר על מסלול (או על כביש)? התשובה, ידידיי, היא זו בעלת חישוקי ה-15X8.

 

אז אתם שואלים מדוע והתשובה היא ש:

1. צידי הצמיג מתעוותים פחות כשהוא מותקן על חישוק רחב יותר ולכן חלק יציב גדול יותר מהצמיג נוגע באספלט.

2. חישוקי ה-15 אינץ' בשילוב הצמיגים המתאימים יהיו לרוב קלים יותר במשקל מהחישוקים הגדולים יותר. קל יותר = מהיר יותר, במיוחד כשמדובר כאן ב"מסה מסתובבת" ו"משקל בלתי מוקפץ".

 

הסברים קצרים על שני המושגים הללו:

מסה מסתובבת – משקל בעל יכולת תזוזה הוא בעל מסה גבוהה יותר ממשקל נייח.

משקל בלתי מוקפץ – משקל הרכב נתמך ע"י הקפיצים שלו. משקל בלתי מוקפץ הוא משקל שאינו נתמך ע"י הקפיצים. צמיגים, חישוקים ובלמים הם משקל בלתי מוקפץ ב-100%.

 

נסו להבין כי הורדת המשקל הבלתי מוקפץ תגרום לעבודת מתלים קלה בהרבה. שיבושים בכביש וקווי מתאר משתנים אנכית יחלפו בצורה חלקה יותר. התנהגות הרכב תשתפר כמו גם ההאצה והבלימה, וזה נכון גם לגבי בלמים מחומרים קלים!

 

חישוקים בקוטר גדול יותר הם בעלי יתרון אחד בלבד, והוא היכולת להכיל בלמים גדולים יותר מתחתם... חישוקים בעלי רוחב גדול יותר שומרים על צידי הצמיג ישרים ומאפשרים להם להתעוות פחות. זוהי הסיבה הכי נפוצה לדעה הרווחת כי חישוקים בקוטר גדול יותר משפרים את התנהגות הרכב. זה לא נכון. להיפך, אם תשימו חישוקי 17 אינץ' על מכונית שהגיעה במקור עם 14 ההתנהגות תפגע. מצד שני רוחב החישוק גדל גם כן וזה מה שמבלבל אנשים. רובם לא יודעים כי חישוק ה-14 אינץ' הממוצע הוא ברוחב של 5.5 או 6 אינץ', וחישוק ה-17 אינץ הממוצע הוא ברוחב של 7 אינץ'... חישוק 14X7 יתנהג טוב יותר מחישוק 17X7 וכן הלאה... אתם מבינים את הרעיון.

 

היתרון בהקטנת החתך הוא יותר פידבק בהיגוי ויציבות גדולה יותר של החלק של הצמיג שנוגע באספלט. אבל בכדי לנצל את היתרון הזה אתם זקוקים לחישוק רחב יותר בהתאמה.

 

זה מוביל אותנו למסקנה אחת - אל תשקיעו כסף בחישוקים גדולים וצרים אם ברצונכם לקבל ביצועים עדיפים מכיוון שלא תקבלו אותם, זה בזבוז גדול של כסף. אם המטרה היא שיפור במראה החיצוני של הרכב אז זה כבר עניין אחר, אבל הכתבה הזאת היא על התנהגות, ורוחב מנצח קוטר (או אורך, אם תרצו

:wink: ).

 

בנוסף, זכרו כי מנקודת מבט פרקטית, חישוקי 17 אינץ' יהיו יקרים יותר משמעותית, צמיגי 17 אינץ' יהיו יקרים יותר להחלפה, חישוקים גדולים עם חתך נמוך נוטים להשבר או להתעקם בקלות רבה יותר והצמיגים ניזוקים בקלות רבה יותר, וגם, מכיוון שזהו רכב היום-יום שלכם, בואו לא נשכח גם את הפגיעה בנוחות הנסיעה.

 

צמיגים רחבים יותר יאפשרו אחיזה עדיפה לרוב, אבל צמיגים דביקים יותר הם עדיפים בתור התחלה. קחו רכב עם צמיג ברוחב 185 מ"מ ושימו את אותו הצמיג בדיוק עליו רק עם 205 מ"מ, או צמיג איכותי וביצועיסטי יותר ברוחב 185, צמיג ה-185 הדביק יותר ייצר ביצועים טובים יותר בכל תנאי הכביש.

 

אז אם אתם עומדים לרכוש צמיגים לא ספורטיביים שהם רחבים יותר מהצמיגים המקוריים שלכם בכדי לשפר את ההתנהגות, אני מציע שתשקלו שוב ותקנו צמיגים דביקים יותר (high performance) במקום.

קניית צמיגים גדולים וגם דביקים יותר תשפיע על ההתנהגות אפילו יותר לטובה, אבל חיכוך גדול יותר והתנגדות גדולה יותר לגלגול תשנה גם את צריכת הדלק שלכם לרעה.

 

משהו על כיצד לקרוא מאפייני צמיג:

 

מקדם שחיקה (treadwear) – מיוצג בעזרת מספר, בצמיגי ספורט מהרמה הגבוהה ביותר (max performance) המספר יהיה בסביבות 300 ומטה. המספר מתייחס לכמה מהר הגומי יישחק, ככל שהמספר נמוך יותר כך יישחק הצמיג מהר יותר. לכן צמיג בעל מקדם שחיקה של 500 יחיה הרבה יותר מצמיג בעל מקדם של 280. הנה הפואנטה – ככל שהצמיג דביק יותר, כך הוא יישחק מהר יותר. 20000-25000 ק"מ זהו אורך חיים סביר לצמיג max performance בנהיגת כביש רגילה. זה אורך חיים קצר יותר משל צמיג כביש "ירוק" (או צמיג "לכל העונות"), אבל ה-20000-25000 ק"מ עם הצמיגים הטובים יותר יהיו הרבה יותר מהנים.

 

מקדם שחיקה של 140 נחשב לגבול שמתחתיו נמצאים צמיגי מירוץ שלא מיועדים לשימוש על הכביש.

 

מקדם אחיזה – מיוצג באמצעות אות או שתיים באנגלית. זה נתון קצת ערמומי מכיוון שאתם עלולים להאמין כי צמיג כמו Toyo T1-S שהמקדם שלו הוא AA מציע אחיזה עדיפה על ה-Falken Azenis RT215 בעל הדירוג B. ובכן, לא בהכרח. מקדם האחיזה נקבע ע"פ היכולת של הצמיג לבלום בתנאי כביש רטוב, שם הטויו אכן עדיף משמעותית, אבל הפאלקן מציע במציאות אחיזה עדיפה בהרבה בכביש יבש.

 

לכן בנוגע לאחיזה, תנו להגדרת הצמיג להדריך אתכם – "max performance" או "ultra high performance" הם המתאימים ביותר למכונית כביש ספורטיבית.

 

בחלק מהצמיגים כתוב M+S (ולפעמים M&S)... אם אתם מחפשים ביצועים התרחקו מאלו. הכוונה כאן לבוץ ושלג וזה לא מה שאתם מחפשים במכונית ספורטיבית, במיוחד במקום כמו ישראל, שבקושי יש בו גשם.

 

מקדם טמפרטורה – מתייחס לגבול הטמפרטורות שבהן תרכובת הגומי היא אפקטיבית. במדינה חמה כמו ישראל המקדם המתאים ביותר הוא A, וזה מה שיש לרוב צמיגי הביצועים בכל מקרה.

 

The idea when changing, if you really must change sizes, is to keep the same overall diameter of the original wheel in order to keep the gearing ratios similar, try the tire sizes calculator and you'll see for yourself -

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי F1 GOODYEAR ב HGT הקודמת שלי עשו את העבודה בצורה מאוד טובה.

מחיר ליחידה אמור להיות באיזור ה 600 ש"ח ליחידה.

כמו כן ביצוע הנמכה (אישית לא עשיתי זאת) לפי מיטב ידעתי ישפר משמעותית את האחיזה של הרכב הזה בכביש (בעיה מאוד רצינית שיש לרכב הזה מניסיון אישי ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Let's make an order through it, because you sound like you're a bit puzzled with the pieces, I'm not going to argue with you, just explaining to you what to look for when changing sizes of wheels and tires

 

 

 

The idea when changing, if you really must change sizes, is to keep the same overall diameter of the original wheel in order to keep the gearing ratios similar, try the tire sizes calculator and you'll see for yourself -

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

 

 

 

 

.Moti

מתוך המאמר שאתה כתבת:

"זה נכון שלפעמים חישוק גדול יותר יגרום למכונית להתנהג טוב יותר, אבל ב-99% מהמקרים הוא רק ירע את ההתנהגות"

הhgt הוא האחוז הבודד הזה.

 

"חישוקים בקוטר גדול יותר הם בעלי יתרון אחד בלבד, והוא היכולת להכיל בלמים גדולים יותר מתחתם"

אני מתכונן למשל להביא מפירוק קליפרים של פיאט קופה

 

"אם המטרה היא שיפור במראה החיצוני של הרכב אז זה כבר עניין אחר"

מודה באשמה

 

ועוד:

מאתר putopower.com

 

 

Punto HGT's stock tyres are the 185/55 R15. Here in Italy the car is registered with two measures, which are:

  • 185/55 R15
  • 195/45 R15

We have noted that some tire producers are promoting the service to register other measures for Punto HGT. If you visit the Pirelli site, a longer list of tires seems to be available:

  • 195/45 ZR16 84Y (adopted in Denmark)
  • 205/45 ZR16 87W
  • 205/45 ZR16 83W
  • 205/45 R16 83W
  • 215/40 ZR16 86W (adopted in Switzerland)
  • 225/40 ZR16 85W
  • 205/40 ZR17 84W (adopted in Denmark, Germany, Netherlands, and United Kingdom)
  • 225/35 ZR17 82Y

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באתר של PUNTOPOWER רשומים גדלי הצמיגים שאפשר ליישם ע"ג הרכב. זה לא אומר שיפור בהתנהגות!.

לפונטו יש בעיה ביציבות וזה לא נובע בהכרך מהצמיגים אלא מגובה הרכב. הרכב יחסית גבוהה מה שהופך אותו ללא יציב כל כך. הנמכה של הרכב תביא לשיפור משמעותי בייציבות.

גודל הג'נט זה לא הפיתרון שלך לבעיה הזאת אלא הנמכה.

כמו כן אני לא מבין למה אתה צריך להגדיל את הבלמים שלך .... הם מספיק חזקים. כל עוד לא העלת את הרכב לאיזור ה 200 סוסים אין כל סיבה שאתה צריך קליפרים יותר גדולים. אם זה לפוזה בבקשה, פרט לכך זה לא יועיל במאומה לרכב הזה. יש לו סה"כ 130 כ"ס.

סתם בזבוז של כסף.

 

עם צביעה בלבד של הג'אנט אתה יכול להפוך אותם למאוד יפים למרות גודלם.. תמונה להנאתך.

 

http://www.geocities.com/joker2k2/P1010453.JPG

 

לדעתי אחד הדברים שהוסיפו לפונטו שלי הרבה.

 

* איי... מזכיר לי נשכחות... :) , איך הלך כזה רכב יפה לעולמו. *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפונטו יש בעיה ביציבות וזה לא נובע בהכרך מהצמיגים אלא מגובה הרכב. הרכב יחסית גבוהה מה שהופך אותו ללא יציב כל כך. הנמכה של הרכב תביא לשיפור משמעותי בייציבות.

גודל הג'נט זה לא הפיתרון שלך לבעיה הזאת אלא הנמכה.

 

אתה יודע, הנמכה של 3 סנטימטר (2 אחוז בערך) לא משנה את ההתנהגות מקצה לקצה רק בגלל הירידה בגובה. ההנמכה לא רק מורידה את מרכז הכובד אלא, בשילוב עם קפיצים מתאימים, מקטינה זוויות גלגול ומקשיחה את השלדה. היא לא תשפר את האחיזה האבסולוטית של הרכב, אבל תאפשר העברות משקל עדיפות ושליטה מדויקת וחדה יותר בסיבובים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...