Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4155 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה צריך לשים כוננית\ארון במקום שיש בו שקע טלפון וחשמל קרובים זה לזה (או להתקין שקעים).

מאותה נקודה אתה צריך להוציא כבלים לכל מחשב\טלווזיה.

איך אתה מעביר את הכבלים זה עניין שלך, קשה להעריך מאיפה יותר קל להעביר\לחצוב עפי השרטוט.

אחרי העברה של הכבילה, תלחץ ראשים\תתקין שקעים בקיר ונגמר הסיפור.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לאור התעקשותכם בנושא ההשחלות כבר ציינתי מה העברתי פעם בדירה של חבר שעשיתי לו בית חכם, המלצות חברת חשמל נשארו בצד על אחריותו

 

בצינור 16:

9 כבלי חשמל גידים קשיחים 1.5

1 כבל תקשורת 4*0.8

1 cat5

1 כבל הוט

 

בצינור שרשורי ירוק:

אותו דבר רק בלי ה cat5

 

2 ההשחלות 12-13 מטר.

 

הנקודה היא שבטוח אין לפות״ש עכשיו כמות כזו של כבילה בבית, אז להוסיף עוד cat5 לא אמורה להיות בעיה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

תראה חבר, זה הכל מאוד תלוי בתכנון ובסטנדרט עבודה, כמו גם בתוצאה שמעוניינים בה.

 

בדירה חד-מפלסית שבה המטרה היא לקבל ביצועים אופטימלים, השאיפה שלי הייתה לשים פאנל של 8, מתג של 8, נתב, ומודם באותו מקום, כשכל פורט תומך 1gbps. היום המכשירים האלה קטנים ונכנסים בארון, אבל צריך לדאוג לחשמל.

 

המשמעות של זה מבחינת כבילה של רשת שעוברת בצינור לפני התפצלות ראשונה היא 7.8X7

 

ככה יש לי 7 נקודות של 1gbps ולא מטריד אותי מאיפה לאיפה ברשת הפנימית מזרימים, אני יכול להוסיף מתגים קטנים ו\או AP באיזו נקודה שבא לי, וגם לא מוטרד יותר משדרוג עתידי של מהירות החיבור לאינטרנט (בזמן הקרוב).

 

כל פתרון אחר, יוצר צוואר בקבוק איפשהו. לפעמים זה אילוץ אז מתמודדים. כל מקרה לגופו, וההחלטה הכי חשובה היא איפה יהיה המתג של כל הדירה.

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם (נערך)

פאנל זה "רב-שקע". כל כבל שעובר בקיר נלחץ לפאנל בצד אחד, ולשקע בצד השני (המרוחק). מתג זה סוויצ'. בין המתג לפאנל מחברים עם כבלים קצרים שיש שמכנים אותם ג'אמפרים (כמובן שגם הם צריכים לתמוך בקצב העברת נתונים בשביל לא להיות צוואר בקבוק).

 

אם אתה בטוח 100% שבדירה יהיו רק 4 נקודות, ואתה מתכנן שהרשת הפנימית תוכל לעבוד בקצב מקסימלי, תוכל להשתמש בנתב אחד שכבר יש בו מתג מובנה. שוב אני חוזר, שים לב שכל דבר שאתה קונה תומך בקצבים שאתה רוצה (תמיד שיהיה בראש).

עריכה אחרונה על ידי Stone
הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם

החיבור הקווי מיועד ל-4 נק' בלבד ,בנוסף הם רוצים שיהיה חיבור אלחוטי ,סמרפונים\טאבלטים.

נתב סטנדרטי מוגבל ל-4 כניסות ז"א חיבורים קוויים , האם ישנה הגבלה כלשהי כאשר מדובר בחיבורים אלחוטיים ? (בנוסף לקוויים).

 

לגבי הקצבים- יש להם חיבור 100 מגה של הוט , אם אני לא טועה ,עדיף ראוטר תומך ב1G (ולא 10\100 בלבד)

כרטיסי הרשת במחשב של הילדים ובמחשב נוסף שיש בחדר -2 מאוד ישנים וצריך להחליף אותם .

ואם כבר 1G אז ארכוש כבל רשת CAT6 ובעקבות זה גם שקעים+פאנל וראשים לCAT6 .

משאריות כבל CAT6+ראשים ,נלחץ גם ג'אמפרים .

פורסם

המגבלה של הרשת האלוטית אינה רלונטית מבחינת מספר המכשירים - לפי זכרוני בנתבים הביתיים שאני מכיר התאוריה אומרת 256 מכשירים. העניין הוא שהם צריכים להתחלק ברוחב הסרט כך שככל שתחר יותר מכשירים התקשורת תהיה יותר איטית, וכמובן שיש גם מגבלות הנובעות מהפרעות (סיכוך על ידי קירות, רעש ממכשירים אחרים) כך שמשית לא בהכרח תהנה מכל רוכב הסרט התאורטי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
המגבלה של הרשת האלוטית אינה רלונטית מבחינת מספר המכשירים - לפי זכרוני בנתבים הביתיים שאני מכיר התאוריה אומרת 256 מכשירים. העניין הוא שהם צריכים להתחלק ברוחב הסרט כך שככל שתחר יותר מכשירים התקשורת תהיה יותר איטית, וכמובן שיש גם מגבלות הנובעות מהפרעות (סיכוך על ידי קירות, רעש ממכשירים אחרים) כך שמשית לא בהכרח תהנה מכל רוכב הסרט התאורטי.

 

לכל מכשיר יש את מספר הקליינטים שהוא יכול לתמוך בהם בחיבור אלחוטי.

תתפלא שהרוב תומכים ב32, יש כאלו גם של 64, טובים יותר מגיעים גם ל500 וכמובן שיש מערכות מנוהלות שתומכות ב10k ומעלה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם (נערך)
תודה רבה .

 

במידה ואני בוחר להקים חיבור התומך ב1G האם התייחסתי לכל הרכיבים בהתאם ? (ההתייחסות בהודעה הקודמת שלי ).

 

כבילה cat5e

וכל הציוד החשמלי שיתמוך בגיגביט

זה מה שצריך

 

כם כמות כזו דלה של תחנות קצה זה מיותר ללחוץ גאמפרים ופאנלים, פשוט ללחוץ קצוות ולחבר לסויטש.

זה לא שיש לך ארון תקשורת מלא בכבלי רשת

עריכה אחרונה על ידי gsi16v

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

פות"ש, החלטה שלך אם אתה רוצה לעשות את המינימום הכרחי כדי שזה יעבוד, או ללכת על "proper practise" שגם נראה יפה ומסודר.

 

כלל אצבע - כבל שעובר בקיר לא מסתיים בתקע. לא כי זה זה לא יעבוד, אלא כי זה פשוט לא בסטנדרט.

עבדתי פעם עם חשמלאי, עזרתי לו להעביר כבלים בעליית גג. אני חיברתי אותם לקורות עם תופסנים והוא התעצבן שאני מבזבן זמן. אמר שהוא התקין ככה "מאות פעמים" ופשוט זרק את הכבל כאילו זה צינור גינה. גם ב"שיטה" שלו זה היה עובד, כי זאת עליית גג רעפים ו"מי בכלל רואה את זה?"

 

אני לא הייתי מוותר על פאנל גם אם היו רק 2 נקודות קצה. הוא מאפשר לסדר ארון יפה ומדוגם. כמו שאמרת ג'אמפרים אפשר ללחוץ משאריות כבל וראשים שישארו כי במילא קונים אותם בכמות שהיא הרבה מעבר למה שצריך.

 

כל אחד והגישה שלו.

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם

בימים הטובים שבהם הייתי בונה מכשירים אלקטרוניים (פשוטים) כתחביב - למדתי ש"יפה זה טוב". אמרה נכונה מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עדכון מעודד-

 

בארון התקשורת בכניסה הבן דוד סלל שקע לחשמל-הארון הפך לשמיש .

בדקתי שוב פעם שקעים ומצאתי שלכל חדר יש שקע TV מוכן , בתוך כל תעלה (סה"כ 4) ישנה אנטנה סטנדרטית לטלוויזיה , נוציא את הנטננות כי הן בהן צורך ובמקומן נעביר כבל רשת .

חוץ מכבל רשת וראוטר , האם את שאר הרכיבים הנחוצים +כלי עבודה יותר משתלם לרכוש באיביי ?

פורסם

יש תשתית נפרדת של RG6 לאנטנות של טלויזיה, חוץ מהתעלת תקשורת הקיימת שעובר בה RG6 וטלפוניה? כאילו זה בא לך בהזמנה.

 

אני בזמנו קניתי את רוב הציוד לעבודה בשמסי אלקטרוניקה שהיה נגיש ונתן מחירים טובים לאנשי מקצוע ובכלל. לא השתלם לי להזמין מחו"ל. אתה תצטרך לחפש קצת באתרים של חניות אספקה טכנית מסוג זה, ולהשוות לחיסכון מול חו"ל. כבר ראיתי דברים פשוטים כמו חושפים ב 500-600% פחות, אבל נועצים ולוחצים לפעמים עדיף לקנות טוב שלא יישבר או יתעקם. קרה לי עם לוחץ RJ45 מהסוג שנסגר אופקית כמו מספריים.

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.

×
×
  • תוכן חדש...