Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4234 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בגלל שאני בור מוחלט בנושא, אשמח לקבל את עצתכם בנושא קרנות נאמנות והשקעות בכלל.

 

אחרי שקראתי מספר מאמרים בנושא (ויצאתי עוד יותר מבולבל) אשמח להבהרות בנושאים:

1. הבנתי שבקרן הפטורה ממס המשקיע חייב במס (25% להבנתי), האם מדובר ברווחים נטו? האם בקרן שלא פטורה אני לא אשלם מס?

2. מתי גובים דמי ניהול ודמי נאמנות? (כל תקופה מסויימת? ברגע שאני מוציא את הכסף?)

3. עמלת הפצה - האם אני משלם, או שהקרן משלמת למפיצים ואין שום קשר אלי?

 

ועכשיו לקצת רקע:

אני מעוניין להשקיע בסביבות 20 אש"ח (כן, סכום צנוע) לתקופה קצרה [נניח עד שנתיים-שלוש] השאלה היא האם קרן נאמנות היא המקום בשבילי או שיש חלופות טובות יותר?

 

בקיצור, המלצות כאוות נפשכם ;)

 

תודה!

פורסם

1.קרן חייבת = הקרן משלמת מס

קרן "פטורה" = אתה משלם מס

ישנו יתרון ברכישת קרן פטורה ,כיוון שהמס שייך לך אתה יכול לקבל החזרי מס ממס הכנסה במידה ואתה זכאי להם בניגוד לקרן חייבת.

הרווח הוא רווח ריאלי = רווח בניכוי עליית מדד המחירים לצרכן.

 

2.יום ביומו באופן יחסי ,התשואה היומית של הקרן היא בניכוי הוצאות הקרן.

 

3.עמלת ההפצה משולמת ע"י מנהל הקרן לגוף המפיץ את יחידות הקרן ,עמלה זו מגולגלת בדרך כלל כחלק מדמי הניהול.

ולכן באופן עקיף אתה משלם אותה.

 

באשר לשאלה שלך:

יש המון סוגים של קרנות נאמנות ,חלקן מאוד סולידיות וחלקן עם רמת סיכון גבוהה.

לכן רק אתה יכול לענות על השאלה הזו ,וזאת ביחס למדיניות ההשקעה של הקרן והרמת הסיכון הכרוכה בה.

פורסם

תודה על התשובות המפורטות!

ראיתי שיש אינספור קרנות...הבנתי שהשיטה הטובה ביותר לבחור אותן היא לראות מה הן עשו בשנים האחרונות וכמובן אם מדובר בהשקעות סולידיות או מט"ח ומניות..

 

אשמח לשמוע המלצות לקרנות סולידיות יחסית, תודה.

פורסם

אני אשמח לשמוע גם קצת מה2 סנט של אנשים פה.

אני דווקא מחפש כמה שפחות סולידי כי המטרה היא חסכון ארוך טווח לילדים

פורסם

אז יוסי, זה דוקא אומר כמה שיותר סולידי לא?

הרי אם המטרה היא חיסכון ארוך טווח לילדים, אז תרצה לסכן את הכסף כמה שפחות ולהבטיח תשואה עד כמה שאפשר. או שאני טועה?

 

 

בכל מקרה, תקבעו פגישה עם יועץ ההשקעות של הבנק שלכם. איתי הוא ישב בערך שעה והסביר לי הכל. שאל אותי שאלות בנוגע לציפיות ובסוף המליץ לי על ניירות ערך וקרנות נאמנות. אתם גם לא מתחייבים לכלום בשיחה

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם

לטווח ארוך, לוקחים חיסכון פחות סולידי, יותר מנייתי וכדומה, מכיון שבטוווח ארוך המניות עולות.

בטווח קצר המשחק של המניות למעלה-למטה יכול לצמצם לך את הרווחים.

אך כפי שהמלצת - יועץ השקעות.

×
×
  • תוכן חדש...